Doe jij mee met loterijen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 12:36

Zomaar even benieuwd!
Ik doe elk jaar mee met de eindejaarsloterij en heel soms een kraslot. Ik twijfel wel eens over de postcode loterij, vooralsnog niet aangemeld. Maar stel je voor dat die op je postcode valt en je hebt geen lot... :=
En jullie? En wel eens iets gewonnen?

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:38

Volgens mij verdient de postcode loterij het meeste aan mensen die meedoen omdat ze bang zijn dat anders alleen hun buren winnen :+

Ik doe niet mee aan loterijen, hoogstens af en toe bij een lokale club om ze te steunen.
Staatsloterij is gewoon vrijwillig extra belasting betalen, en dat doe ik al genoeg. :')

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:40

Hier doe ik elke maand mee met de staatsloterij. Verder geen loterijen behalve nog een adventskalender einde jaar. Dat is er sinds vroeger een beetje in gebleven.

Wel eens 250 euro gewonnen op een 1/5e lot, toen baalde ik dat ik een 1/5e lot had en sindsdien doe ik mee met een hele :')

Toch altijd de kans om even te mogen dromen :D

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:42

Ik speel mee met de postcodeloterij. Alleen kleine dingetjes gewonnen. Sokken, Dove pakket, plant etc.
Helaas geen grote dingen. Op mijn oude adres is wel een grote prijs gevallen. Maar toen woonde ik er al niet meer en ik speelde ook niet mee toen ik daar woonde dus had er niets aan gehad.

En ik koop af en toe een Staatslot maar nooit iets groots gewonnen, meer dan een tientje nooit helaas.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:43

Nee geen loterijen hier.

Ik heb het gehad dat de postcode prijs op mijn postcode viel :')

Ik had geen loten en bijna hele straat wel. Eerlijk? Heb er geen minuut van gebaald.

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:44

Babsiej schreef:
Nee geen loterijen hier.

Ik heb het gehad dat de postcode prijs op mijn postcode viel :')

Ik had geen loten en bijna hele straat wel. Eerlijk? Heb er geen minuut van gebaald.


Niet? :oo
Ik zou er weken niet van slapen en zooo balen.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:50

Ik speel mee met de Staatsloterij en de postcodeloterij (omdat ik zo’n sukkel ben die zal bezwijken wanneer de rest van de straat wint en ik niet :') ).

Met mijn deelname steun ik ook (in)direct goede doelen. En ik hoop dan maar dat het geld in de juiste zakken terechtkomt...
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 28-11-20 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:55

Suzanne F. schreef:
Babsiej schreef:
Nee geen loterijen hier.

Ik heb het gehad dat de postcode prijs op mijn postcode viel :')

Ik had geen loten en bijna hele straat wel. Eerlijk? Heb er geen minuut van gebaald.


Niet? :oo
Ik zou er weken niet van slapen en zooo balen.


Nee echt niet. Ja tuurlijk had ik ook graag 30.000-40.000 extra gehad maar ach.. Tegenwoordig is het ook niet life changing.

Het enige wat wel vervelend was, dat iedereen steeds bleef vragen als je op straat was en hoeveel loten heb jij ? Dat je dan steeds moet zeggen, geen :+

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:03

Met een groepje bij mijn vrijwilligerswerk kopen we elke trekking een staatslot. Iedereen legt een euro per keer in. Is vooral voor de lol en meer dan 15 euro hebben we tot nu toe niet gewonnen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:26

Nee helemaal niks. Zonde van het geld iedere maand. En het zou me echt ook geen biet uitmaken als anderen winnen. In mijn oude straat won nagenoeg iedereen een keer een fiets. Ik hoop dat ze er blij mee zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:41

Stel je voor... als er iemand op die manier continu kan denken ben ik het wel. :+ Ik heb dus ook een tijdje meegedaan om die reden maar al snel mee gekapt. Ten eerste vond ik het toch zonde, de kans dat je iets zinnigs wint is toch wel klein. :+ En ik werd echt heeeelemaal tierelier van alle mails en brieven met reclame en acties.

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:07

Toevallig laatst postcodeloterij aangemeld :j Wonen wel in een grote wijk maar als je al wint, is het natuurlijk mooi meegenomen. Eindejaarslot ook wel eens gedaan. Ik ben gevoelig voor dat soort dingen :')

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:26

Ik doe inmiddels 18 jaar automatisch elke maand mee met een vol lot in de staatsloterij en met oudejaarstrekkingen koop ik vaak een paar extra loten. In al die tijd is de enige echte prijs €250 geweest en voor de rest meestal niets of een tientje ofzo.

Per saldo ben ik dus een paar duizend euro 'in the hole' maar toch ga ik niet stoppen want ik vind het dromen ooit dik te winnen te leuk en dat kan ik niet meer als ik stop. En mezelf kennende zou ik het geld anders wel weer aan andere domme oliebol uitgeven. :')

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:27

Eindejaars lot of kraslot vind ik nog wel leuk! Maar de rest, elke maand, vind ik geld verspilling. Geef m'n geld liever ergens anders aan uit :j.

2 jaar geleden viel mijn postcode in de prijzen. Had ik een lot gehad, dan was het een behoorlijk bedrag geweest. Maar helaas...

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:46

Ik koop altijd eindejaars lot en in januari, want heb het idee dat dan minder mensen meedoen :’)

Ik heb vorig jaar 50€ gewonnen, dus in ieder geval het lot eruit en een kleintje extra.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:20

Ik speel mee met de Staatsloterij, om dezelfde reden als Rawr. Als je niet mee doet win je zeker weten niks en het geld mis ik ook niet eigenlijk. 2x rond de 200 euro gewonnen, dat was al een feestje :D

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:28

Postcodeloterij en soms staatsloterij :)
Deze zomer mooi 450 euro gewonnen met de postcodeloterij :D ondanks dat je het al jaren zelf betaald heb :+

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:30

Wij doen altijd mee aan de postcode loterij. Elk jaar zeggen we dit jaar gaan we niet meedoen maar last minute kopen we toch altijd een paar halve loten _O-

Meeste wat we gewonnen hebben is 50 euro en een fles shampoo en een fles conditoner :')

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:32

Ik koop alleen soms een december kalender omdat het ook de hele maand leuk is :')

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:35

Ik koop iedere maand een 1/5 lot voor 3 euro en dat betaald zichzelf eigenlijk.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:36

Neehoor nooit aan meegedaan. Vind af en toe een kraslot wel leuk, maar daar houdt het ook bij op :')

Opa en oma waren gestopt met de staatsloterij en die viel daarna in de flat. Die voelde zich zo ruk. Ging ook wel om miljoenen die werden verdeeld :x

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:39

Ik doe niet mee met de postcodeloterij aangezien er in mijn straat een parkeerverbod geld en die vrachtwagen die je elk jaar op tv ziet niet in mijn straat past :D
Heel af en toe staatsloterij met 6 1/5 loten. Maar niet elke maand

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:41

Ja wij spelen mee in de Postcodeloterij, ik heb ook een oudejaarslot gekocht (een halve) en soms speel ik nog 1 of 2 x per jaar mee in de staatsloterij. En heb een decemberkraskalender (wij allebei) en soms koop ik nog wat extra krasloten met kerst voor een spelletje.

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:57

Ook ik doe mee. Vooral omdat ik al jaren roep dat ik de loterij ga winnen. Ik besefte me op een bepaald punt dat ik dan ook mee moest doen. :D :D

fjordjes

Berichten: 12031
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Doe jij mee met loterijen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:59

Nee ik doe niet mee aan welke loterij dan ook. Postcodeloterij/vriendeloterij etc sponsoren een aantal dingen waar ik niet achter sta dus krijgen ze geen cent van mij.