Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:06

Zoals de topictitel zegt, waar zou jij beter in willen worden?

Ik wilde zelf leren brood bakken en heb mijzelf als doel gesteld 10 dagen lang, zonder uitzondering, elke dag een brood te maken. Was er nog brood van de dag ervoor? Dan een klein snackbroodje, bijvoorbeeld bolletjes of een noten-rozijnenbroodje.

Dit is gelukt en ik heb er zoveel plezier in dat ik nu net een bestelling voor 15kg bloem/meel binnen heb gekregen :D Ook een zuurdesem cultuur gestart en kan nu brood met gewone gist en zuurdesem maken :)

Dus, waar zou jij beter in willen worden en hoe ga je dit bereiken? Laten we elkaar aanmoedigen!


XxLMMxX
Berichten: 3121
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:13

Heb je nu weer een nieuw doel TS?
Ik ga nadenken over de mijne

Fearn
Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:33

Wat een leuk topic TS :) Waarom wil je letterlijk elke dag een brood maken, krijg je dat wel allemaal op? Wel een heel leuk idee :D

Ik heb zelf zoveel dingen waar ik beter in wil worden, of die ik weer op wil pakken.. zoals tekenen en gitaar spelen. Ik weet nog niet zeker of ik mee wil doen in dit topic, maar ga wel meelezen :D

NailB
Berichten: 416
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:34

Ik wil er beter in worden mijn eigen waarde in te zien in verschillende situaties. Heb nogal gauw de neiging in een hoekje weg te kruipen als iets lastig wordt en het aan iemand anders over te laten, en daar wil ik vanaf.
Beetje meer van mezelf leren houden en mezelf leren kennen, dus :D

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:53

LMM, ik ben nu bezig met mijn doel voor volgend jaar, 100 dagen groente én vlees uit eigen tuin. De eerste tuinbonen zitten al in de grond, de knoflook is geplant en de mosterd en rode Pak choi staan in de koude kas :)

IsaCalixa, Meerdere redenen; Wij eten graag en veel brood hier thuis (2 volwassenen en 1 kleintje eten mee, elk brood gaat praktisch elke dag op :D), om mijzelf uit te dagen en iets nieuws te leren (thuis een bedrijf en 2 jonge kinderen, dat wordt wat eentonig), en het geeft een goed gevoel iets daadwerkelijk vol te houden.

NailB, dat is een hele goede! En hoe wil je dat gaan aanpakken? Ga je bijvoorbeeld een schrifje bijhouden met wat goed ging, waar je trots op bent vandaag en hoe je bepaalde situaties anders aanpakt?

nanoukkie
Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:51

Leuk topic! Ik wil beter worden in op een gezonde manier gezond leven, als je weet wat ik bedoel haha! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:45

nanoukkie schreef:
Leuk topic! Ik wil beter worden in op een gezonde manier gezond leven, als je weet wat ik bedoel haha! :)


Ik denk het wel! Dus niet enkel voeding, maar ook bewegen en mindset erbij pakken, als ik het zo lees.
Heb je een idee waar je beginnen wil?

_xManadisx_
Berichten: 3132
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:48

Mijn werk niet mee naar huis nemen en kunnen loslaten.
Ben ik heel erg slecht en en wil nooit naar huis voor alles onder controle en af is.

schoentje ?

Amado7
Berichten: 10718
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:11

Mijn doel is : kwetsbaar durven zijn. En na 3 jaar écht oefenen gaat het wat beter maar vaak lukt het ook nog steeds niet dus het is nog steeds mijn doel.

Niet perfect is ook goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:09

_xManadisx_ schreef:
Mijn werk niet mee naar huis nemen en kunnen loslaten.
Ben ik heel erg slecht en en wil nooit naar huis voor alles onder controle en af is.

In welke branche werk je? Dat lijkt mij lastig en vermoeiend!

Amado7 schreef:
Mijn doel is : kwetsbaar durven zijn. En na 3 jaar écht oefenen gaat het wat beter maar vaak lukt het ook nog steeds niet dus het is nog steeds mijn doel.

Knap hoor! Is lastig, jezelf open opstellen :) Ben je wel trots als het je wél gelukt is?

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:34

Mijn doel is geld besparen... wil deze maand maximaal 1 keer eten bestellen en geen onnodige dingen kopen. Natuurlijk wel kerstcadeau’s en andere “nodige” dingen. Maar weinig inkomen = minder uitgeven! :D

Maar thuisbezorgd is zo fijn en makkelijk als je moe bent. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:27

MarlindeRooz schreef:
Mijn doel is geld besparen... wil deze maand maximaal 1 keer eten bestellen en geen onnodige dingen kopen. Natuurlijk wel kerstcadeau’s en andere “nodige” dingen. Maar weinig inkomen = minder uitgeven! :D

Maar thuisbezorgd is zo fijn en makkelijk als je moe bent. :o


Eten in het voor maken kan daarbij helpen! Denk aan pastasaus (en dan de pasta op het moment zelf erbij maken), soepen, ovenschotels, stamppotten :D

Hier had ik bij het brood maken tegen mijzelf gezegd dat ik hoe dan ook elke dag een brood ging maken, dan laat je geen ruimte voor smoesjes :) En niet zeggen; ik ga het proberen maar denk niet dat het lukt, of misschien lukt het dit keer wel! dan geef je jezelf al ruimte om te sjoemelen :D

Chiren
Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:58

Ik wil in 2021 minimaal 50 dagen groente of fruit uit mijn eigen kleine stadstuintje kunnen nuttigen. Hoe ik dat ga doen? Nog geen idee. Probeer nu te bedenken welke groentes ik graag in de tuin zou willen en ik vaak eet.

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:05

Chiren schreef:
Ik wil in 2021 minimaal 50 dagen groente of fruit uit mijn eigen kleine stadstuintje kunnen nuttigen. Hoe ik dat ga doen? Nog geen idee. Probeer nu te bedenken welke groentes ik graag in de tuin zou willen en ik vaak eet.


Ah wat leuk! Kunnen wij elkaar in elk geval helpen met tips :D Heb je dit jaar ook al groentes en fruit uit eigen tuin gegeten?

Chiren
Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:12

Spruit schreef:
Chiren schreef:
Ik wil in 2021 minimaal 50 dagen groente of fruit uit mijn eigen kleine stadstuintje kunnen nuttigen. Hoe ik dat ga doen? Nog geen idee. Probeer nu te bedenken welke groentes ik graag in de tuin zou willen en ik vaak eet.


Ah wat leuk! Kunnen wij elkaar in elk geval helpen met tips :D Heb je dit jaar ook al groentes en fruit uit eigen tuin gegeten?


Voornamelijk fruit, twee soorten tomaten en courgettes! Hoeveel ruimte heb jij?

Ik heb buiten mijn “moestuin oppervlakte” een braam, framboos, twee blauwe bessen, aalbes, een appelboompje (2 appels afgelopen jaar), een kersenboompje (11 kersen afgelopen jaar) en een enorme perenboom. Maar de peer is al jaren ziek en ik heb hem afgelopen jaar nog niet gezond gekregen helaas. Hij heeft super veel vruchten maar helaas met schimmel.

En ik ben nu een mini kasje aan het maken.

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:26

Zingen! Ik ben echt net een schorre hond als ik zing, maar ik ben pas gestart met zangles. Wil ook ooit op een podium zingen, hoeft niet groot, maar als ik dat aandurf met mijn stem dan weet ik dat het goed zit.

Ook wil ik beter worden in verschillende talen, mijn engels is nog lang niet vlekkeloos en wil daarnaast nog 4 talen gaan leren :D

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Gothico
Berichten: 1329
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:42

DeEenhoorn schreef:
Zingen! Ik ben echt net een schorre hond als ik zing, maar ik ben pas gestart met zangles. Wil ook ooit op een podium zingen, hoeft niet groot, maar als ik dat aandurf met mijn stem dan weet ik dat het goed zit.

Ook wil ik beter worden in verschillende talen, mijn engels is nog lang niet vlekkeloos en wil daarnaast nog 4 talen gaan leren :D


Dat vind ik interessant.

Ik heb ook iets met talen, maar ze echt leren is lastig.
En zingen ga ik misschien mee beginnen als het lukt om met een vriend samen een bandje te starten.

Wat is een leven zonder dieren en muziek nou eigenlijk? Die horen bij ons allen.

[ITP] Eindelijk mijn eigen maatje.
[ITP] Tinker Willow en zijn baasje

Gem
Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:23

Interessant topic! Een variatie op 'goede voornemens voor het nieuwe jaar ' maar dan een veel hogere kans van slagen!

Ik heb een aantal dingen waar ik beter in wil worden, maar sommige daarvan staan loodrecht tegenover elkaar, dus hoe ik die moet verenigen... geen idee :7 .
Laat ik dan maar beginnen met het overkoepelende probleem wasr ik mijn hele leven al mee worstel: ik wil beter worden in het knopen doorhakken, het maken van keuzes. Ik wil álles tegelijk en niets opgeven ten koste van iets anders, maar daardoor kan ik dus nooit ergens 'beter' in worden.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

nanoukkie
Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:12

Spruit schreef:
nanoukkie schreef:
Leuk topic! Ik wil beter worden in op een gezonde manier gezond leven, als je weet wat ik bedoel haha! :)


Ik denk het wel! Dus niet enkel voeding, maar ook bewegen en mindset erbij pakken, als ik het zo lees.
Heb je een idee waar je beginnen wil?


Ik praat alvast mee in het topic 'Afvallen zonder doel is ontzettend koel' en ik ben +- 1 week meer aan het bewegen en evenwichtiger aan het eten. Dit wil ik gewoon aanhouden, en kwa gewicht wil ik graag een 4-tal kg kwijt, meer niet. :)

Linnie050
Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:26

Ik heb nog een heel lijstje

discipline....Ik ben het snel kwijt if heb het gewoon niet.
Met bv dingen leren engels leren terwijl ik weet kan best eens belangrijk zijn dat ik het goed inder de knie krijg.
Ik vind het moeilijk om te praten en klap dicht.
Afvallen....ik ben 1.60 en 73 kg maar ik blijf altijd maar eten zoeken zelfs wanneer ik geen trek heb.
Gewoon afblijven -O-

Meer voor mezelf opkomen

Groenten in de tuin wil ik ook graag!
afgelopen jaar alleen tomaten en aardbeien gehad.
Zat te denken om me aan te mlden voor een volkstuintje.
Maar dan moet ik mij er echt eerst zelf eens goed in gaan verdiepen.

Sinds mijn dochter er is geen paard meer gereden.
4 jaar geleden nu.
Zit vaak te denkne om bv voor 1 dag in de week wat te zoeken.
Maar ja dan denk ik vaak meer wie zoekt er iemand voor 1 dag in de week ;)

Ik heb nog veel meer dingen mischien geldt knopen door hakken voor mij ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:59

Leuk, meer mensen die meedoen :D

Chiren
Ik heb 144m2, maar een deel heb ik voor snijbloemen gereserveerd (nog een doel; snijbloemen langs de weg verkopen, niet alleen voor eigen gebruik :D).

Wat gaaf, al die fruitbomen! Die van ons zijn nog te jong om fatsoenlijk vrucht te dragen. Hoe groot maak je je kasje?

Eenhoorn
Dat is ook een hele leuke! Merk je al verschil? En wil je echt op niveau Engels leren spreken? Welke andere talen zou je willen leren?

Gothico
Waarom pas op zangles als je met een vriend een bandje kan starten, waarom niet beginnen omdat het je leuk lijkt?

Gem
Heb je een idee hoe je dit doorbreken kan? Wat zou iets kunnen zijn waarvan je nú de knoop doorhakken kan?

Nanoukkie
Mooi begin! En hou je bij waar je naartoe wilt of ga je het op gevoel doen?

Linnie
Vind je het moeilijk om Engels te spreken of ben je bang een fout te maken waardoor je dichtklapt?
Als ik het zo lees is een overkoepelend doel bij jou lijstje; Hoe zet ik mijzelf weer op de eerste plek. Je mag me corrigeren als ik dat fout lees ;)
Volkstuintje is een heel goed idee! Leerzaam, gezond, lekker :D En wat betreft een bijrijdpaard; Als je nooit iets laat weten, kunnen anderen er niet ván weten dat je wat zoekt!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-11-20 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Wyb_ster
Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:05

Linnie050 schreef:
Ik heb nog een heel lijstje

discipline....Ik ben het snel kwijt if heb het gewoon niet.
Met bv dingen leren engels leren terwijl ik weet kan best eens belangrijk zijn dat ik het goed inder de knie krijg.
Ik vind het moeilijk om te praten en klap dicht.
Afvallen....ik ben 1.60 en 73 kg maar ik blijf altijd maar eten zoeken zelfs wanneer ik geen trek heb.
Gewoon afblijven -O-

Meer voor mezelf opkomen

Groenten in de tuin wil ik ook graag!
afgelopen jaar alleen tomaten en aardbeien gehad.
Zat te denken om me aan te mlden voor een volkstuintje.
Maar dan moet ik mij er echt eerst zelf eens goed in gaan verdiepen.

Sinds mijn dochter er is geen paard meer gereden.
4 jaar geleden nu.
Zit vaak te denkne om bv voor 1 dag in de week wat te zoeken.
Maar ja dan denk ik vaak meer wie zoekt er iemand voor 1 dag in de week ;)

Ik heb nog veel meer dingen mischien geldt knopen door hakken voor mij ook :D


Heel leuk topic. Ik denk dat er wel mensen zijn die voor 1 dag in de week wat zoeken, maar dat jij jezelf iets meer moet aanbieden, want andersom is er vast iemand die denkt dat ze voor 1 dag in de week niemand gaat vinden.

Heel maf misschien, maar ik wil beter leren breien. :') Ik heb een heel gaaf patroon gezien en ik probeer nu steeds met "oude" wol de steken te leren om het zometeen echt te kunnen in dat patroon, maar ik kom uren tekort op een dag hahaha

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

_xManadisx_
Berichten: 3132
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:07

Spruit schreef:
_xManadisx_ schreef:
Mijn werk niet mee naar huis nemen en kunnen loslaten.
Ben ik heel erg slecht en en wil nooit naar huis voor alles onder controle en af is.

In welke branche werk je? Dat lijkt mij lastig en vermoeiend!


Dierenarts. Dus het werk is nooit af :’)

schoentje ?

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:12

Wyb_ster
Breien, leuk! Wat voor patroon/steek wil je uiteindelijk kunnen?

Manadisx
Ah, dat is het zeker niet.. Eigen praktijk of met een groepje?

blensink
Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:14

Hallo allemaal,

Ik wil beter worden in communiceren met de medemens.
Heb heel veel moeite met communicatie zowel in het Nederlands als in het Spaans (woon in Spanje).
Hoe ik het ga aanpakken weet ik nog niet, maar wat ik wel weet is dat ik vaak maar tot de helft zeg wat ik wil vertellenen (aan de rest geef ik mijn eigen gedachtes) dat geeft vaak misverstanden omdat niemand mijn gedachten kan lezen.
Dus iets wat erg simpel is word ineens dubbel gecompliceerd. :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers