Wie loot er ook mee op Woningnet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 18:53

Ik ben al bijna 2 jaar lid van woningnet. Aangezien ik nog een aantal jaar moet wachten tot ik bovenaan sta op de wachtlijst doe ik mee met lotingen. Helaas heb ik nog niet raak geschoten. Ik vind het bijna een sport om elke dag even te kijken of er wat leuks tussen staat :D Het hoogste wat ik ooit gehaald heb ik 5de plaats.

Het lijkt mij erg leuk om hier met bokkers te kletsen die ook mee loten met woningen! We kunnen elkaar de woning laten zien en met elkaar mee hopen dat we een keer raakschieten :+ Meer gegadigden?


Montgri
Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:59

Yep, hier ook ingeschreven, in Almere. Nu ‘net’ 23 dus heb nu eindelijk meer keuzes in woningen. Al reageer ik op alles (vooral loting), telkens niet eens in de buurt van de hoogste kandidaat... dus zal nog wel een tijd duren helaas vermoed ik tot ik een huis/kamer heb.

Insta: @Orrie_the_belgiandraft

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 19:32

Ah ja dan kan je eindelijk een hogere huurtoeslag krijgen :) Het heeft geen zin om je in te schrijven voor woningen met een wachtlijst. Daar kom je nu echt niet doorheen :P Je/ik moet het vooral van het geluk hebben dat je een lotingwoning wint.

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:40

Ik sta ingeschreven bij Eemvallei en Almere. Bij Eemvallei nu ruim 2 jaar geloof ik, en bij Almere bijna een jaar. Dus ik moet het ook hebben van loting :D

Al ben ik de laatste tijd eigenlijk niet meer aan het reageren, ik heb nog niet echt een vast inkomen. Maar ik vind het wel leuk om hier mee te lezen :)

*pum*

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 19:44

Leuk! Ik loot ook mee bij Eemvallei. Ik wil het liefst in Amersfoort blijven wonen dus loot vaak mee met lotingwoningen in Amersfoort.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:01

Loten ken je bij ons op woningnet niet. Ik sta met 10 jaar inschrijftijd nog steeds veelal op plek 50 :')

Ik lees mee of jullie meer geluk hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:05

Niet op woningnet, maar ik heb twee jaar terug een appartementje gekregen via loting! Was nummer 2 van 300+, dus mijn hoop was niet hoog :') Maar woon er nu toch echt. Blijf volhouden, het kan echt!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 20:08

10 jaar? :wow: Volgens mij is de wachttijd bij mijn woningnet iets van 8 jaar.
Bij woningnet Eemvallei vind ik het wel vervelend dat je bij veel woningen geen geen plattegrond hebt.
Vanavond loopt deze woning af. Zoals gewoonlijk hoop ik dat ik hoog kom te staan...
https://www.woningneteemvallei.nl/Eenhe ... #Overzicht

Vriend van mij was net een jaar lid. Toen kwam er een nieuwbouwproject op woningnet waarbij de eerste 8 mensen een van de woningen toegewezen kregen. Hij was 25ste geworden. Kreeg hij 2 maanden later opeens een belletje dat hij mocht kiezen tussen een paar woningen. Waren nog over. Dus soms heb je wel echt geluk ook al ben je geen 1ste :D

@Bizzybijtje Wat fijn! Mocht je eerst ook de woning bezichtigen voordat je hem accepteerde?

Anoniem

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:12

:j Heb vrijdag bezichtigd, maandag ja gezegd en twee weken later definitief verhuisd. Was heel onverwacht en zou het persoonlijk niet weer zo snel doen (verhuizingen zijn sowieso al stressvol als je het mij vraagt), maar ik kwam uit een studentenhuis dus was al lang blij zo snel mogelijk een eigenlijk plekje te hebben.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 20:15

Snap ik! Ik heb een paar jaar samengewoond met mijn ex. Toen we uit elkaar gingen, ben ik teruggegaan naar een studentenkamer. Daar zit ik helaas nog steeds. Het is zo lastig om nu een huisje te zoeken waar je huurtoeslag kan krijgen. -O-

Je moet ook echt veel papierwerk regelen als je een woning accepteert of niet? Allemaal verklaringen en waar je gewoond hebt. Lijkt mij wel heerlijk om dan eindelijk je eigen plekje te hebben. Ik kan echt niet wachten.

LuffB
Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:15

Wat leuk een topic hierover. Ik heb vandaag na 8 jaar ingeschreven zijn een woning mogen bezichtigen waar ik zowaar op nr 1 sta (via de “normale” manier). Je kan soms als je rond nr 20 op de wachtlijst staat toch uitgenodigd worden als er veel mensen voor je afvallen/ weigeren. Toen ik de uitnodiging kreeg voor de bezichtiging vandaag stond ik nog nr 4. Binnen een week haakte de andere 3 af.

Wat betreft plattegrond, je kan evt bellen naar de woning corporatie die het huis verhuurd om naar een plattegrond te vragen. Vaak mailen ze hem dan gewoon naar je.

Iedereen veel succes !

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 20:22

Dat moet een fijn gevoel zijn LuffB! Heb je de woning al bezichtigd? Handig om al die dingen te weten. Bedankt!

Als er 500 mensen gereageerd hebben sta ik meestal rond de 300 a 400. Maar dat ligt er heel erg aan wat voor woning het is. Ik kan er nog niet echt iets aan vastknopen waarom je bij de ene woning hoger staat. Want sommige woningen zijn juist groter of zitten op een gunstigere plek.

xSwanHeart
Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:38

Ik heb een aantal jaar geleden via loting een woning toegewezen gekregen. Blij dat ik was! Stond heel lang nummer 2, maar uiteindelijk verdween nummer 1 ineens van de lijst en stond ik (voor de bezichtiging) bovenaan. Volgens mij was dat uit iets van 190 mensen. Heb er 2,5 jaar prima gewoond, maar inmiddels verhuisd naar iets anders in de vrije sector. Dit was in het Gooi trouwens, daar zijn je kansen voor loting nog vrij gunstig, vergeleken met bvb Amsterdam of Utrecht.

Shadow0
Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:42

Geef trouwens het kijken bij en inschrijven op andere appartementjes niet op: ik heb uiteindelijk (wel met meer wachttijd) een appartementje gevonden, waarvan woningnet eerst zei dat de kans 'heel laag' was (zoals alles), toen ik me inschreef was ik geloof ik nummer 17, uiteindelijk nummer 6 dus ik mocht bezichtigen, en daarna tekende ik het huurcontract.

Redenen (denk ik): 65+-woning, niet zo populair, wat restricties, heel erg aftands en degenen die hoger stonden hadden ook een grotere kans op net wat beters. Maar toch: ik heb het nu wel. En ik sta nog steeds ingeschreven en nog komen er wel eens wat onopvallende pareltjes voorbij, zelfs in Utrecht.

Ik heb ook wel een keertje nummer 673 van de 1000 geloot ofzo. Bijna :')

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:46

Ik ben ook aan het kijken. Al een tijd, maar omgeving Nijmegen is hopeloos. Je schijnt met meettijd na een jaar of 10 wel in de richting te komen. :=

De aantallen zijn ook niet normaal. Vaak tussen de 1500 en 2200 reacties op 1 appartement :+

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

LuffB
Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:50

Ja heb het vanochtend mogen bekijken en ga het nemen. Waarschijnlijke reden van vele weigeren; heel veel schilderwerk te doen, in een wijk met een wat slechtere reputatie, tegenover een speeltuin en toch een wat kleinere woning. Maar het is prima voor mij!

Idd gewoon blijven reageren als je iets leuks ziet!

Redenen dat je soms hoger of lager staat; je kan maar op 2 woningen tegelijk reageren dus als iemand die normaal gesproken boven je staat al op 2 huizen heeft gereageerd kan hij niet ook nog op jouw huis reageren. Soms kiezen mensen ervoor om niet op huizen onder de x aantal m2 te wonen, of juist niet in centrum of juist heel dicht bij centrum. Er is soms geen touw aan vast te knopen. Maar gewoon blijven volhouden !!


Wowww sokje dat zijn er echt super veel

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 20:53

Wat fijn xSwanHeart! Ik weet niet of het bij alle woningnet/lotingsites zo is. Maar mogen de eerste 3 komen bezichtigen?

@Shadow0 Hoe kreeg je dat voor elkaar dan? Bij de wachttijdwoningen schrijven er gemiddeld rond de 300 a 500 mensen zich in. Als ik mij inschrijf kom ik nooit lager dan 200. Maar dat komt denk ik ook omdat ik nog maar 2 jaar ben ingeschreven.

Citaat:
Ik heb ook wel een keertje nummer 673 van de 1000 geloot ofzo. Bijna

Dit had ik ook laatst. Ik had echt een toffe woning op het oog. Al mijn geluk erop gezet en dit was de uitslag :')
[ img ]
[ img ]

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 20:57

Sokje_6 schreef:
Ik ben ook aan het kijken. Al een tijd, maar omgeving Nijmegen is hopeloos. Je schijnt met meettijd na een jaar of 10 wel in de richting te komen. :=

De aantallen zijn ook niet normaal. Vaak tussen de 1500 en 2200 reacties op 1 appartement :+

Wow dat ben je nog langer aan het wachten. Wordt er wel veel aangeboden? Ik snap wel dat Nijmegen een gewilde plek is. Het is een mooie stad en omgeving. Heb er zelf ook in de buurt gewoond. :)

@LuffB Gefeliciteerd! Soms moet je inderdaad wat water bij de wijn doen. Ik wilde eerst ook nooit in een flat wonen. Maar vrienden van mij wonen er en het valt mij mee hoeveel overlast er eigenlijk is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:59

Shadow, kreeg jij een 65+ woning?? Hoe dan?

Ik sta ook bij Eemvallei ingeschreven, paar jaar nu weer maar ik hoef niet perse te verhuizen. Huur is laag en zit zo in Leusden of Barneveld. Maar ik wil wel jaren opbouwen en als ik iets leuks zie kan ik altijd reageren.

Maar ik heb niet het idee dat er veel loting woningen zijn?

Knudd
Berichten: 1561
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:59

Ik sta ingeschreven in Breda, regio Arnhem-Nijmegen en Veenendaal. Ik kan niet anders dan op loting woningen reageren want met inschrijfduur kom ik nergens. In Breda kunnen wel 1600 mensen op een lotingwoning reageren, in Nijmegen zelfs meer dan 2000. Is niet leuk meer en zeker geen sport voor mij. Het is stress en nog meer stress. Veenendaal sta ik ingeschreven puur voor tijd nu.

Noraly_
Berichten: 2073
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:00

Wij hebben via woningnet onverwacht ook een mooi appartement bemachtigd. In een plaats wat minder makkelijk is voor het OV, maar als je een autootje hebt geen probleem. Slagingskans was ook laag, en toch kwamen we op 1! In een gebouw uit 2015 met bijbehorende parkeerplaats (overdekt) en berging. Snap ook echt niet hoe het ons gelukt is, maar wij zijn blij!

Shadow0
Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:06

Maureen: ik heb geen idee hoe ik het heb gedaan, ik zie ook met mijn nieuwe inschrijving (die minder dan 2 jaar is) nog steeds af en toe appartementjes langskomen met aanzienlijk minder inschrijvingen... (Zou de woningnood in Utrecht minder zijn? Dat kan ik me toch niet voorstellen... )
Heel vreemd.

Bellatrix: geen 65+-ers genoeg die naar dit soort woningen willen verhuizen blijkbaar. (Het biedt ook nauwelijks voorzieningen meer, dat is dan wel jammer voor de mensen die er wel wonen en hier ook echt zijn komen wonen toen dat nog wel zo was.)
Complex begint nu ook iets gemengder qua leeftijd te worden, maar het is lekker rustig en lekker beschermd, ik vind het helemaal fijn.

xSwanHeart
Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:15

Maureen95 schreef:
Wat fijn xSwanHeart! Ik weet niet of het bij alle woningnet/lotingsites zo is. Maar mogen de eerste 3 komen bezichtigen?


Bij mijn bezichtiging waren het er volgens mij meer, maar alleen de eerste drie waren er. Ik ben ook eens met een vriendin mee geweest en daar mochten de eerste 15 bezichtigen. Dus zal wel per regio/corporatie verschillen, denk ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:18

Shadow0 schreef:
Bellatrix: geen 65+-ers genoeg die naar dit soort woningen willen verhuizen blijkbaar. (Het biedt ook nauwelijks voorzieningen meer, dat is dan wel jammer voor de mensen die er wel wonen en hier ook echt zijn komen wonen toen dat nog wel zo was.)
Complex begint nu ook iets gemengder qua leeftijd te worden, maar het is lekker rustig en lekker beschermd, ik vind het helemaal fijn.


Kan mij heel goed voorstellen dat het fijn woont! Ik reageer daar al niet op omdat ik denk dat dat niet kan. Als in ik voldoe niet aan de eisen.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 21:20

Marlies voor jou is het inderdaad handig omdat jij een auto hebt! Alles is vanaf jouw huis goed te doen :D Hoeveel jaar sta jij nu ingeschreven? En als je kijkt bij de wachtlijstwoningen. Welke plek sta je dan?

@Noraly_ Wat fijn!

@Shadow0 Dat zie ik ook wel eens voorbij komen. Die appartementjes zijn vooral erg klein of heel raar ingericht.

Ik probeer ook wel particulier te kijken naar appartementjes. Toch erg lastig om wat te vinden. Ik wilde eigenlijk eerst particulier gaan zodat ik wat jaren op Woningnet op kan sparen. Ik ben er ook echt wel een beetje klaar mee om in studentenkamers te wonen. Al heb ik niks te klagen. Momenteel heb ik erg fijne kamergenoten en ik heb mijn eigen dakterras. Maar ik merk dat ik gewoon teveel spullen heb en zo graag een eigen keuken wil _O-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Birgit__, Cerosa, DieL_Zor, L_Flo, Paardennamen, purny, spookyskippy, TessaxQuincy, Zoolgangster en 58 bezoekers