Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:51

Evamarie schreef:
Je kan toch gewoon de natuur opzoeken of samen een film kijken?


1. alleen binnen de gemeentegrenzen dus geen date met iemand van daarbuiten
2. overal buiten maskerplicht, ook in de natuur
3. thuis is dat oncontroleerbaar eigen risico net als afstand houden net als safe sex etc. doch zie 1.

Noem het maar ´gewoon´.

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:07

Evamarie schreef:
Huertecilla schreef:
Zelfs met electronisch contact maken is het nu een doorgeboren project. Je kan nergens heen, nergens afspreken, nergens wat ondernemen enneh.... kennismaken met masker op?


Je kan toch gewoon de natuur opzoeken of samen een film kijken?


Je kunt zeker bij het bos afspreken. Maar dan moet ik eerst iemand tegenkomen om mee af te spreken.
Dat is op het moment mijn probleem. Al vind ik alleen zijn prima, ik mis toch die gezelschap.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:58

Dat doet me denken aan mijn allereerste „date“ als tiener. Die was in het bos...naja bos...wat bomen met 1 wandelpad erdoor. We wisten ons allebij niet zo goed houding te geven en zaten een beetje op een bankje, rondje hand in hand gelopen. De „liefde“ heeft om en nabij een maand geduurd denk ik maar toch een goede herinnering eraan :)

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:02

Sizzle schreef:
Dat doet me denken aan mijn allereerste „date“ als tiener. Die was in het bos...naja bos...wat bomen met 1 wandelpad erdoor. We wisten ons allebij niet zo goed houding te geven en zaten een beetje op een bankje, rondje hand in hand gelopen. De „liefde“ heeft om en nabij een maand geduurd denk ik maar toch een goede herinnering eraan :)


Dat is wel leuk om zo even te lezen.

Ik heb nooit echt gedatet eigenlijk. Het liep gewoon zo. En misschien nu weer.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:14

Het is ook date met aanhalingstekens :D
Ik ging bij de korfbalvereniging waar ik zelf niet bij zat een keer wat bier drinken door een via via uitnodiging en daar kwamen we aan de praat.
Een groot succes was het wellicht niet, maar je moet ergens beginnen nietwaar? _O-

Anoniem

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 01:14

Ik ben een keer verdwaald met mijn 'blind' date in het bos.. Is geen aanrader :\

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 02:44

Gothico schreef:
Je kunt zeker bij het bos afspreken. Maar dan moet ik eerst iemand tegenkomen om mee af te spreken.
Dat is op het moment mijn probleem. Al vind ik alleen zijn prima, ik mis toch die gezelschap.


Is het nu erger met de corona en maatregelen dat je je zeg maar af en toe eenzaam voelt? Of had je dat voor je liefde ook wel, dat je graag iemand wilde ontmoeten?

Misschien toch online daten?

Ik heb ook nooit een date gehad. Voor mijn man kwam ik gewoon jongens tegen met uitgaan en soms liep je tegen iemand aan die je wat leuker vond. Heb ook nog een soort van relatie van 1,5jr gehad, maar dat was vreselijk.

Onze zoon date wel eerst bij de meisjes waar hij wat serieuzer mee is geweest.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:53

Sizzle schreef:
Het is ook date met aanhalingstekens :D


Zijn we weer bij hoe verschillende personen een woord invullen dus begrijpen.

Een ´date´ = afspraakje met potentieel amoreuze bedoéling. In principe met iemand die je al ´kent´, gezien hebt, hetzij persoonlijk, hetzij van internet.
Indien je die niet ´kent´ is het een ´blind date´.

Dus als je iemand in de supermarkt tegenkomt, daarna bij het postkantoor en afspreekt om morgen een kop koffie te gaan drinken omdat er aantrekking is, is die afspraak een ´date´.
Idem contact met iemand via telefoon of andere middelen. Daar zit dan altijd een ´blind´ aspect in.
Tot wanneer dat samen afspreken ´daten´ is?
in míjn begrip tot je samen afspreekt dat je een relatie hebt, hoe ook ingevuld.
Ik bedoel, in bed belanden is ook maar net hoe je dat als mijlpaal wil definieëren.

Voor mij is (was |( |( ) ´daten´ een *\%/* hobby. Vind het superinteressant om nieuwe vrouwen persoonlijk te ontmoeten en een eventueel amoreus aspect voegt kruiderij toe.
s´Ochtends een kop koffie bij de Venta aan de snelweg, bij de supermarkt in naburige stad, noem het op of via internet, altijd wel aanspraak en een afspraakje.
Nu kom je nergens iemand spontaan leuk tegen, kan je ook via het web niet afspreken wegens quarantaine, is het drama.

In de mini-ontspanning van de regels in mei gelíjk een date en O:)
De derde date met haar was gelijk een weekeinde samen weg. We hebben elkaar niet {:)-:( en daarná was het van daten relatie wat ons betreft; een meerrelatie.

Oh, heb tussen die eerste en derde date nog een date met een andere dame gehad. Zij wilde tweede date voor me koken bij haar thuis. Ik niet.

Verder NUL gelegenheid want de geringste opening is voor onderhoud van de meerrelatie.
Omdat meerrelaties en daten mijn levensstijl is, is het allemaal een nieuwe abnormaliteit voor mij.
Kortom; dating-drama en hoewel ik blijkbaar nog ver boven het modaal van mijn leeftijdsgroep zit, sinds mijn 18e niet zo weinig sex gehad >;)
De {:} kant is dat het een geestelijk stimulerende uitdaging is om relaties te onderhouden via schrijven.

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:55

Is het nu erger met de corona en maatregelen dat je je zeg maar af en toe eenzaam voelt? Of had je dat voor je liefde ook wel, dat je graag iemand wilde ontmoeten?

Ik ben meer dan 10 jaar alleen geweest. En miste ik het op een gegeven moment heel erg. Nu heb ik bijna anderhalf jaar een relatie gehad, achteraf trok ze te veel van mijn energie. Maar ik was wel gelukkig. Nu mis ik het gewoon wel om mensen om mij heen te hebben. En ik spreek wel af met wat vrienden, maar ik mis het echte samen zijn wel.

Misschien toch online daten?

Dit heb ik even gedaan voor mijn relatie. Maar heel eerlijk vind ik dat niets. Het bleef bij een gesprek en even over naar whattsapp. Maar vaak de pech dat het contact ineens stopt.

Ik heb ook nooit een date gehad. Voor mijn man kwam ik gewoon jongens tegen met uitgaan en soms liep je tegen iemand aan die je wat leuker vond. Heb ook nog een soort van relatie van 1,5jr gehad, maar dat was vreselijk.

Waar ik de mensen het meest tegen kom is op festivals waar ik van houd. En soms spreek ik mensen tijdens een concert.(Maar hier lopen meer mannen en koppels dan leuke meiden :+ ) Ik ben wel iemand tegen gekomen vorig jaar op een festival. Maar wij wonen meer dan 200km uit elkaar. Dat maakt het voor mij wat lastig. En hier komt het contact vaak van mijn kant.

Onze zoon date wel eerst bij de meisjes waar hij wat serieuzer mee is geweest.

Ik ben ook meer van het eerst contact hebben om te kijken of het een potentieel partner kan zijn. Leuk samen ergens afspreken of wandelen ofzo. Mijn ex heb ik dan leren kennen op de kinderboerderij. En heb ik mijn nummer gegeven. Na een dag of 2 begon ze te appen. En na een week of twee maar afgesproken. Ze snapte alleen nog niet helemaal dat ik haar leuk vond. En toen dat lande vond ze mij ook wel leuk. :o

Nu denk ik dat ik wel iemand tegen kom. Maar het is wat lastiger om iemand te treffen die ook wat zelfde interesses heeft. En iedereen hier weet dat ik van paarden houd.(En dieren algemeen en echte muziek door mijn onderschrift.)

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:02

HC, Ik kan me voorstellen dat het voor jullie erg ingewikkeld is, zeker als er provinciegrenzen tussen zitten. Dan moet je ook nog allemaal net op 1 lijn zitten met wat toelaatbaar is en wat niet kwa infectierisico (hoeveelheid en intensiteit contacten).
Hopelijk helpt de start met inentingen in Januari bij jullie om in iedergeval dat hele strakke regime weer wat losser te maken.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:31

Sizzle schreef:
Hopelijk helpt de start met inentingen in Januari bij jullie om in iedergeval dat hele strakke regime weer wat losser te maken.


Vaccinaties gaan geen verschil maken tot mei op het vroegst: Een maand na het begin, komt pas de eerste immuniteit door enten dus in maart pas idereen die in januati geent is. Geen reden tot versoepelen.
Realistisch is een grote besmettingspiek in januar wat dan tot maart nawerkt. Daarná vingers gekruisd.

Vroegah was de uitdrukking ´armoe houd je netjes´ en anno nu is dat ´Covid19 houd je netjes.´

Maar, wederom positief afsluiten; nét leuke lieve whatsapps met de twee meerliefdes uitgewisseld. De ene is die sinds de afsluiting, de andere de net daarvoor beëindigde. Zit met brede glimlach :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 01:04

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Hopelijk helpt de start met inentingen in Januari bij jullie om in iedergeval dat hele strakke regime weer wat losser te maken.


Vaccinaties gaan geen verschil maken tot mei op het vroegst: Een maand na het begin, komt pas de eerste immuniteit door enten dus in maart pas idereen die in januati geent is. Geen reden tot versoepelen.
Realistisch is een grote besmettingspiek in januar wat dan tot maart nawerkt. Daarná vingers gekruisd.

Vroegah was de uitdrukking ´armoe houd je netjes´ en anno nu is dat ´Covid19 houd je netjes.´

Maar, wederom positief afsluiten; nét leuke lieve whatsapps met de twee meerliefdes uitgewisseld. De ene is die sinds de afsluiting, de andere de net daarvoor beëindigde. Zit met brede glimlach :D


Is het wel zeker dat je er immuun voor wordt, zijn ze wel zo ver met de ontwikkeling van het vaccin?

Fijn dat je zo kan genieten van de apps.

Is er voor jou 1 liefde die eruit springt of zie je iedereen als gelijke in jouw relaties?

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:38

Evamarie schreef:
Is er voor jou 1 liefde die eruit springt of zie je iedereen als gelijke in jouw relaties?


Zoals ik al eerder in deze draad uitgebreid onderbouwd heb uitgelegd is elke liefde anders omdat elke persoon anders is. Met elk ander heb je andere overlappingen en verschillen, idem de chemie.
Niemand is gelijk, wel equivalent.
Zo is bijvoorbeeld de moeder van mijn zoon de moeder van mijn zoon en dat maakt haar per definitie ongelijk aan elke andere vrouw en mijn liefde voor haar ook. Het is onmogelijk om de liefde voor haar gelijk te stellen aan die voor een ander.

Zo is ook de sex met elke partner waar je wat duurzaams mee hebt anders. Hoe kan je verliefde supersex met liefde voor de moeder van je zoon op een balans leggen. Daarbij is het verschil aan ´onderhoud´ en de inhoud daarvan ook enorm.
Liefde is een verzamelwoord voor een breed skala aan emoties, percepties.
Geen enkele liefde is gelijk, hooguit equivalent.
Kortom, nee en nee; noch hetzelfde noch een eruit springer.

Anoniem

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:11

Bedankt voor de mooie- en persoonlijke verhalen die bokkers gedeeld hebben die een positieve bijdrage wilden leveren!

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:56

Even een héél leuke relativering imo.

Iedereen kent het verhaal achter de Taj Mahal. De romantiek van echte liefde etcetera.
Welnu Shah Jahan was met nog twee andere vrouwen gehuwd; Mumtaz was vrouw #2 en hij had daarnaast nog een verzameling bijvrouwen.
Is ook een voorbeeld van de oorspronkelijke reden van het huwelijk; beiden waren op jeugdige leeftijd al door de respectievelijke families met elkaar verloofd.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:04

Huertecilla schreef:
Even een héél leuke relativering imo.

Iedereen kent het verhaal achter de Taj Mahal. De romantiek van echte liefde etcetera.
Welnu Shah Jahan was met nog twee andere vrouwen gehuwd; Mumtaz was vrouw #2 en hij had daarnaast nog een verzameling bijvrouwen.
Is ook een voorbeeld van de oorspronkelijke reden van het huwelijk; beiden waren op jeugdige leeftijd al door de respectievelijke families met elkaar verloofd.


Bobbi Eden gaat een nieuw programma maken en zoekt stellen die willen praten over hun (bijzondere) sexleven. Misschien wel interessant om je op te geven en een kijkje te laten nemen in hoe het anders kan en zonder jaloezie en problemen.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:12

superpony schreef:
Bobbi Eden gaat een nieuw programma maken en zoekt stellen die willen praten over hun (bijzondere) sexleven. Misschien wel interessant om je op te geven en een kijkje te laten nemen in hoe het anders kan en zonder jaloezie en problemen.


Niet geïnteresseerd, dus bedankt maar nee bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:10

Huertecilla schreef:
Even een héél leuke relativering imo.

Iedereen kent het verhaal achter de Taj Mahal. De romantiek van echte liefde etcetera.
Welnu Shah Jahan was met nog twee andere vrouwen gehuwd; Mumtaz was vrouw #2 en hij had daarnaast nog een verzameling bijvrouwen.
Is ook een voorbeeld van de oorspronkelijke reden van het huwelijk; beiden waren op jeugdige leeftijd al door de respectievelijke families met elkaar verloofd.

Wat wil je hier precies mee duidelijk maken?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:15

Dat ik de enige ben die het Taj Mahal verhaal blijkbaar niet kent. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:16

MarcoBorsato schreef:
Dat ik de enige ben die het Taj Mahal verhaal blijkbaar niet kent. ;(

Ik moest ook even googlen :')

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:18

Cultuurbarbaren verenigt u!

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:08

Het is dat ik het vorig jaar in mijn lesboek Engels tegenkwam (en er dus een les over moest geven), anders had ik het ook niet geweten :D

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:27

Mindim schreef:
Wat wil je hier precies mee duidelijk maken?


Eígenlijk één ding maar het zijn er twee geworden _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:32

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:
Wat wil je hier precies mee duidelijk maken?


Eígenlijk één ding maar het zijn er twee geworden _O- _O-


Nou verduidelijkt dan graag uw originele intenties met die post.
Ik zou bijna denken als een post van "zie je het is heel normaal", "normaler dan monogamie" of leg ik je dan verkeerd uit.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:59

Mindim schreef:
Ik zou bijna denken als een post van "zie je het is heel normaal", "normaler dan monogamie" of leg ik je dan verkeerd uit.


De crux is dat het symbool van echte liefde en monogaam huwelijk een heel ander verhaal is; dat huwelijk in essentie een zekelijke overeenkomst is, het in dit geval meerdere zakelijke overeenkomsten was in combinatie met polisex én liefde.

Het toegevoegde punt; beperkt referentiekader dus niet zo breed bewust kiezen.