Cross auto's op eigen terrein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Cross auto's op eigen terrein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 21:56

Hi!
Ik ben even benieuwd wie van jullie (of jullie aanhang) thuis crossauto's hebben staan? En dan vooral buiten, onder een afdakje of zeiltje of iets.
Wij hebben namelijk een meningsverschilletje met de gemeente over de cross auto's. Zij zien het als autowrak, wij als hobby/cross auto. Staan nu onder een afdak, zijn ook bereid om een vloeistof dichte vloer te storten of wat dan ook, echter krijgen wij geen fatsoenlijk gesprek met ze aangeknoopt en ontvangen alleen brieven van wat er allemaal niet goed is.
Nu tipte onze wijkagent om eens rond te vragen bij andere autocrossers, hoe zij dit geregeld hebben.
Hopelijk zijn er nog wat crossers 'actief', ondanks dat er dit jaar haast niet gecrosst is. :D

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Cross auto's op eigen terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:00

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar als ze geen kenteken hebben en de auto's op jullie grond staan, lijkt mij dat jullie in jullie recht staan.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:04

Ik heb hier toevallig uitermate veel last van autocrossers en daarom eea uitgezocht.
In onze gemeente staat in de APV dat je überhaupt niet mag crossen, en zélfs geen crossauto's 'met de kennelijke bedoeling te gaan crossen' op je terrein mag hebben staan.

Ik heb het vermoeden dat de gemeente in jouw geval absoluut in z'n recht staat.

En de regels voor het aanleggen van een 'officieel' crossterrein zijn dat dit 750 meter verwijderd moet zijn van woningen.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:05

Coentjuh schreef:
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar als ze geen kenteken hebben en de auto's op jullie grond staan, lijkt mij dat jullie in jullie recht staan.


Nee, het feit dat er van alles op eigen grond gebeurt, wil niet zeggen dat het mag. Je mag ook geen wiet kweken. "Ja maar, ik doe het toch op m'n eigen grond?" Zo werkt het niet.

'Wrakken', sloopauto's, crossauto's maar ook caravans en trailers mogen heel vaak niet op eigen terrein staan.

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Cross auto's op eigen terrein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 22:14

Voor de duidelijkheid, wij crossen niet op ons terrein.
Alle auto's hebben een kenteken, zijn netjes geschorst en heeft niemand last van. Ze staan namelijk stil.
De APV verteld dat een voertuigwrak (rijtechnisch in onvoldoende staat en in verwaarloosde toestand) niet OP de weg mag staan. Er staat niets over je erf (wat je niet langs de weg ligt). Bovendien betreffen het auto's in rijtechnisch uitstekende staat en zeker niet verwaarloosd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:18

Wij hebben 2 cirquit auto's op eigen terein staan. 2 kleine modellen die zoveel mogelijk gestript zijn. Nog nooit problemen mee gehad. Die hebben zelfs geen kenteken of apk meer.

Brainless

Berichten: 29736
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Cross auto's op eigen terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:33

Ze mogen het verbieden (geschorste auto's), helemaal als het van de weg af te zien is.
Zo mag je bv caravans in veel gemeentes ook maar tijdelijk op je dam hebben staan (48-72 uur).
Je mag ze wel stallen in een eigen garage.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Cross auto's op eigen terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:38

De gemeente zal dit toch op basis van APV of wetten doen. Ze gaan niet willekeurig zonder dat ze ergens op kunnen terugvallen brieven sturen en sommeren de auto's weg te halen of wat dan ook. Verbazingwekkend trouwens dat ze bij jou zo fanatiek aan het handhaven zijn. Ik wou dat ze dat hier deden waar ik met een beetje pech 3 dagen per week in de tyfusherrie zit.

Maar goed, heb je al eens gevraagd op basis van welke wetten of APV-artikelen ze je aanspreken?

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 22:47

@Brainless
Kan ik best inkomen, echter zijn ze niet vanaf de openbare weg te zien.

@Ibbel
Ik heb de brief even niet bij de hand, ze vallen volgens mij nu terug op één regel uit of het bestemmingsplan of iets anders.
Ze zijn hier in de omgeving flink bezig geweest in het buitengebied. Jammer genoeg kom je dus niet in gesprek met ze. Dat mag je doen met hun collega's van vergunningen, echter zeggen die allemaal wat anders (verschillende afspraken met verschillende collega's, zelfde vragen en verschillende antwoorden). Wij proberen naar oplossingen te zoeken, echter lijkt het van hun kant niet te willen.

@Gloa
Haha goedzo, houden zo :D

@Coentjuh
Helaas zoals Ibbel ook aangeeft, je mag vrij weinig op eigen terrein. -O-