Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:25

Mijn tante is gister overleden aan corona. Ze had een hele slechte gezondheid en was al 78, dus toen ze corona kreeg zag het er al niet goed uit. Helaas binnen 4 dagen overleden... Mijn oom heeft ook corona en is dementerend, dus daar zijn veel zorgen om momenteel.

Dit jaar al meer mensen verloren, opa van mijn vriend, oom, tante en een collega. Het lijkt wel of er geen einde aan komt...


Mazida
Berichten: 1383
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:34

Lieve Calipso, ook voor jou loopt er echt iemand rond, misschien duurt het nog even, maar mijn oma had een mooie wijsheid op: Elk potje past een dekseltje en echt waar, ik spreek uit ervaring, ik kreeg mijn eerste echte relatie toen ik net 30 was...

Marjo: gecondoleerd, wat verdrietig!

En hier voel ik me even verdrietig, omdat ik graag een aan andere baan wil, ben al meer dan een jaar aan het solliciteren, maar er is weinig in mijn vakgebied en een enorm aanbod en weinig vraag, ik voel me vastgeklonken in mijn baan en kan hem helaas niet opzeggen omdat dit financieel niet kan, soms lijkt het zo uitzichtloos. En ik en wel met scholing bezig voor ander werk, maar dat duurt nog wel een paar jaar voordat ik klaar ben. Ooo zucht...

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:37

Marjo1996, heel veel sterkte..

De rest uiteraard ook veel sterkte gewenst in de situatie :(

Ik ben verdrietig omdat mijn afstuderen niet lekker gaat omdat ik ook niet lekker in mijn vel zit, maar hiermee niet terecht kan bij mijn afstudeerbegeleider want ze is veel te koud en kil daarvoor. Ik heb eerder in mijn studie een 'aanvaring' gehad met haar toen ik voorzichtig aangaf dat ik iets niet prettig vond, toen kreeg ik een uitbrander. Al mijn klasgenoten zijn ook echt bijna bang voor haar omdat ze zo bokkig kan zijn. Ik durf haar niks te vragen uit angst dat ze me dom vindt omdat ze soms zo geirriteerd uit de hoek kan komen. En als ik dan een vraag durf te stellen krijg ik niet echt een antwoord waar ik iets mee kan. Ik krijg bijna het gevoel dat ze me expres dwars wil bomen. Nu heb ik lood in mijn schoenen voor de rest van het proces, heb echt het gevoel dat ik er helemaal alleen voor sta zonder begeleider. Op deze manier kan ik me er nog moeilijker toe zetten om wat te gaan doen en productief te zijn.

Gelukkig binnenkort een afspraak bij het decanaat om mijn situatie toe te lichten en dan ga ik ook aankaarten dat ik me echt niet op mijn gemak voel bij mijn begeleider en het mede daarom wat minder soepel verloopt dan gebruikelijk. Echt, er zijn maar heeeeel weinig personen waar ik écht niet mee door één deur kan, maar zij staat met stip op nr. 1. Soms liggen mensen je gewoon niet, en van alle begeleiders die er op school rondlopen krijg ik haar toegewezen ;(

Why do we only rest in peace? Why don't we live in peace too?

Zertab
Berichten: 12068
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:02

Niet lekker in mijn vel door verschillende redenen en ik kan dingen van werk niet loslaten. Is mijn vrije dag, maar kan beter gewoon gaan werken... doe toch niets anders op mijn vrije dagen en weekenden dan piekeren over werk. :')

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:17

Ik kreeg vandaag het bericht van de eigenaresse van het paard wat ik meerdere jaren heb verzorgd waar ik afgelopen zomer nog langs ben geweest dat hij is ingeslapen ;( wou zo graag weer beginnen met hem zo nu en dan verzorgen en ben blij dat ik hem een paar maanden geleden nog heb gezien maar vind het zo erg... zal hem missen, was een paard met een hart van goud...
[ img ]

[ img ]

Dit zijn de foto’s van de zomer...

Zertab
Berichten: 12068
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:46

Mijn moeder: ''zoek zelf een vriend.''

Au. Bedankt mam. Lekker weer de vinger op de zere plek. Heb je dan niet door dat je dochter niet goed genoeg is?

Suzanne F.
Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:03

Zertab schreef:
Mijn moeder: ''zoek zelf een vriend.''

Au. Bedankt mam. Lekker weer de vinger op de zere plek. Heb je dan niet door dat je dochter niet goed genoeg is?


? Wilde je haar vriend dan? :')
En stop nou eens met jezelf de put in te praten. Misschien doen anderen dat ook maar dat betekent niet dat je daar aan mee moet doen he?

@Rennie89: sterkte, wat een mooi paard was hij!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Zertab
Berichten: 12068
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:19

Jeetje mag ook niets in dit topic zeggen of er komt commentaar. Nu ben ik weer een meeloper. :')

Safiera
Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:23

Hey Zertab, denk dat het goed bedoeld was :knuffel: En bovendien, goed genoeg ben je wél! Negatief over jezelf praten... doen inderdaad veel mensen, is moeilijk om te veranderen, maar wel een mooi ding om mee aan de slag te gaan.

Rennie89: sterkte. Mooie foto's heb je van jullie samen.

Nynke: Geen andere leraar of persoon die je kunt aanspreken? Zelfs al kan of mag diegene dan misschien niet veel doen, je verhaal bij iemand delen kan zo fijn zijn... Sterkte! You can do this! :(:)
Oh en net nu pas lees ik einde van je post dát je dus met iemand anders gaat praten, topper ben je!

Mazida: Sterkte, ook voor jou. Zwaar zo'n situatie...

marjo1996: Gecondoleerd. En sterkte.

CalipsoLover: :knuffel: Sterkte... Weet niet wat te zeggen, maar probeer positieve energie te sturen.

Veraaaaah: Ook mijn condoleances. Fijn dat er een mooie plek is voor hem.

En alle anderen die het kunnen gebruiken: :(:)

life does not have to be flawless to be good

Suzanne F.
Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:50

Zertab schreef:
Jeetje mag ook niets in dit topic zeggen of er komt commentaar. Nu ben ik weer een meeloper. :')


Nee die conclusie trek je zelf. En dat is denk ik heel typerend voor jou. Je betrekt alles op jezelf en in het negatieve. Je zal echt uit die spiraal moeten komen. Maar jij bent de enige die het kan doen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:47

Ik mis mijn mama. Morgen is de eerste verjaardag van haar zonder haar. Donderdag is mijn eerste verjaardag zonder haar. 14 december is het een jaar geleden sinds ze gestorven is. Ik wil eigenlijk morgen niet eens gaan werken maar het leven gaat door en de show must go on.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Suzanne F.
Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:58

Amandavd schreef:
Ik mis mijn mama. Morgen is de eerste verjaardag van haar zonder haar. Donderdag is mijn eerste verjaardag zonder haar. 14 december is het een jaar geleden sinds ze gestorven is. Ik wil eigenlijk morgen niet eens gaan werken maar het leven gaat door en de show must go on.


Jeetje, dat zal zwaar zijn. Ik moet er niet aan denken. Heb je wel afleiding op je verjaardag?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:08

Zertab: Ik snap wel dat er hierboven wordt gezegd. Je trekt echt alles in het negatieve (zelfs de goedbedoelde adviezen hier en dat is dus een mooi voorbeeld).
Misschien is het handig om daar aan te gaan werken. Het maakt het leven zoveel makkelijker! :)

Heel veel sterkte Amanda! :(:)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 02:19

Amandavd ontzettend veel sterkte in deze moeilijke periode... de feestdagen zijn al zwaar genoeg als je dierbaren verloren bent maar al helemaal als het zo recent is... :knuffel:

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 07:04

Dankjewel allemaal. Ik heb wel wat afleiding Suzanne.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Unseen
Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:47

Beladen dag vandaag |( Kan alleen maar huilen terwijl ik ook heel dankbaar ben dat ik er zelf nog ben.


Independence
Berichten: 1375
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:35

Unseen schreef:
Beladen dag vandaag |( Kan alleen maar huilen terwijl ik ook heel dankbaar ben dat ik er zelf nog ben.

Dat klinkt heftig. Sterkte, met wat het ook is :(:)

Unseen
Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 18:42

Independence schreef:
Dat klinkt heftig. Sterkte, met wat het ook is :(:)


Dankjewel, het is gelukkig weer voorbij en het gevoel van verdriet gezakt.

Urona447
Berichten: 2775
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:30

Dat ik donderdag mijn hond in ga laten slapen, ze is een herplaatser en voor ons erg lief maar ze bijt uit angst en heeft daardoor afgelopen vrijdag een kindje gebeten die haar wilde knuffelen.

Gelukkig liep het met lichte verwondingen af maar wij durven het niet meer aan. Vanmorgen gelijk de dierenarts gebeld en donderdag om 1300 word ze ingeslapen :( :(

idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:42

Och, wat triest, heel veel sterkte donderdag Y;(

sterregoud
Berichten: 1799
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:23

Urona447 schreef:
Dat ik donderdag mijn hond in ga laten slapen, ze is een herplaatser en voor ons erg lief maar ze bijt uit angst en heeft daardoor afgelopen vrijdag een kindje gebeten die haar wilde knuffelen.

Gelukkig liep het met lichte verwondingen af maar wij durven het niet meer aan. Vanmorgen gelijk de dierenarts gebeld en donderdag om 1300 word ze ingeslapen :( :(


Is het niet mogelijk om haar te laten herplaatsen ? Er zijn zoveel honden die een aanraking van een kind eng vinden en kunnen happen. Dat hoeft toch geen doodsvonnis te zijn ?
Is je hond verder gezond ? Hoe oud is hij of zij ?
Op de site verhuisdieren kan je je hond herplaatsen. Je kan mensen zoeken zonder kinderen.

Sterkte en succes,

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:44

Heel moeilijk besluit Urona, maar zo ontzettend goed! Veel respect dat je eerlijk bent, voor het beestje is het ook niet fijn om die angst te hebben en alles wat daarbij komt..

Veel sterkte!

Urona447
Berichten: 2775
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:51

sterregoud schreef:
Urona447 schreef:
Dat ik donderdag mijn hond in ga laten slapen, ze is een herplaatser en voor ons erg lief maar ze bijt uit angst en heeft daardoor afgelopen vrijdag een kindje gebeten die haar wilde knuffelen.

Gelukkig liep het met lichte verwondingen af maar wij durven het niet meer aan. Vanmorgen gelijk de dierenarts gebeld en donderdag om 1300 word ze ingeslapen :( :(


Is het niet mogelijk om haar te laten herplaatsen ? Er zijn zoveel honden die een aanraking van een kind eng vinden en kunnen happen. Dat hoeft toch geen doodsvonnis te zijn ?
Is je hond verder gezond ? Hoe oud is hij of zij ?
Op de site verhuisdieren kan je je hond herplaatsen. Je kan mensen zoeken zonder kinderen.

Sterkte en succes,



Nee en dat risico wil ik ook niet op mijn geweten hebben. Het betreft een afgekeurde politiehond die als herplaatser bij mij is gekomen, met veel gehoorzaamheid cursussen en een politiehonden achtergrond heb ik veel gedrag positief kunnen veranderen maar dat angst bijten is er niet uit te krijgen.

Het is geen hond om in een kennel te stoppen en ook op straat kunnen kinderen los lopen en haar willen aaien met alle gevolgen van dien. Natuurlijk kun je dit oplossen met een muilkorf maar wat een leven heeft ze dan?

Hoe zwaar het ook is nemen wij onze verantwoordelijkheid en zadelen wij geen andere mensen hier mee op.

sterregoud
Berichten: 1799
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:53

Dat snap ik. In dit geval is inslapen wel een goede keuze.

Sterkte met het verlies,

Y;(

Urona447
Berichten: 2775
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:55

Dank je wel :o