Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Myfairytale
Berichten: 5382
Geregistreerd: 26-05-06

Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 19:55

Zelf miste ik een beetje een plekje om mijn hart even te luchten, zonder pb's te hoeven sturen (luisterend oor topic), aangezien ik me niet erger (waar heb jij je aan geërgerd-topic) en zeker niet blij voel (waarom ben jij blij vandaag-topic), maar verdrietig ben, open ik dit topic en het is natuurlijk voor iedereen.

Het "Lucht je hart-topic". Wellicht is er al zoiets, dan sorry en mag dit topic getemd worden, zodat mods het kunnen sluiten.

Ik ben erg verdrietig omdat ik onlangs mijn hond, die alles voor me betekende, in heb moeten laten slapen. Ben er echt kapot van en kan er eigenlijk nog niet goed over praten met mensen in mijn omgeving zonder enorm te huilen, maar wellicht lucht het op om het hier te delen.


tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:56

Heel veel sterkte met het verlies van je hond TS :knuffel:

Kieck <3

Zertab
Berichten: 12156
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:58

Ik mis mijn soort van ex. Vraag me oprecht af of ik ooit helemaal over hem heen kom.

Nicje87
Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:16

Heel veel sterkte met het verlies van je hond.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Myfairytale
Berichten: 5382
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 20:20

tennan schreef:
Heel veel sterkte met het verlies van je hond TS :knuffel:


Dank je wel tennan. ;(


Zertab schreef:
Ik mis mijn soort van ex. Vraag me oprecht af of ik ooit helemaal over hem heen kom.


Sterkte Zertab. Liefdesverdriet kan enorm veel pijn doen helaas.
Je zult er vast overheen komen, maar dat kan soms best een behoorlijke tijd duren. Hoe cliché ook maar tijd heelt, al kan het altijd een zwakke plek blijven. Neem je tijd en je mag verdrietig zijn!


Nicje87 schreef:
Heel veel sterkte met het verlies van je hond.


Dank je wel Nicje87.

Princess_
Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:22

Dikke knuffel, je hond verliezen is zwaar :knuffel:

Ik mis mijn papa heel erg.

Your stairway lies on the whispering wind

Zertab
Berichten: 12156
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:26

Jij ook veel sterkte met het verlies van je hond. :knuffel:

Mi_Amore
Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:27

Lieve TS,

Ik huil gezellig met je mee...
Vannacht verloor ik mijn zwarte Schotse Collie...

Ook ik doe niet anders dan huilen.
Dat kan, dat mag gewoon, ze zijn onze wereld he <3

Sterkte en een immens dikke knuffel voor jou!

[ img ]

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Flux
Berichten: 2480
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:28

Princess_ schreef:
Dikke knuffel, je hond verliezen is zwaar :knuffel:

Ik mis mijn papa heel erg.


Hier ook...

Dikke knuffel voor jou :knuffel:

En natuurlijk ook voor jou TS :knuffel:

Princess_
Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:29

Sterkte Mi_amore :knuffel:

Dankje Flux :knuffel:

Your stairway lies on the whispering wind

CupCakes_
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:29

Dikke knuffel, je hond verliezen is zwaar!

Dikke knuffel, want je papa missen is heftig

Liefdesverdriet sucks. Ik weet er alles vanaf. Er overheen komen is nog steeds een opgave, dus ik begrijp je gevoel!

Mi_Amore, ook jij enorm veel sterkte en een dikke knuffel!

:knuffel: :knuffel: :knuffel:

Ik heb een jonge aussie van 11 maanden, maar de laatste weken heb ik echt het gevoel dat niks wil lukken. Trainen gaat ruk, de wandelingen verschilt enorm hoe het gaat. Maar voor mijn gevoel verpest ik hem op deze manier. Ik wil het zo graag goed doen en een goed opgevoede hond krijgen, maar nu lijkt dat een hele grote opgave -O- :\

Er over sparren met iemand uit de buurt gaat niet, want er is niemand met wie ik dat kan doen.

Zertab
Berichten: 12156
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:30

Princess_ schreef:
Sterkte Mi_amore :knuffel:

Dankje Flux :knuffel:


Jij heel veel sterkte en een dikke knuffel! :knuffel: Kan me niet voorstellen hoe het is om mijn vader te moeten missen...

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:37

Sterkte iedereen...
Hier heb ik ook een zware dag gehad. Precies 8 jaar geleden kwam mijn Leia-prinsesje naar ons. Net toen ik ook naar Nederland verhuisd ben. Ze heeft me door vele diepe dalen gesleept en was er altijd voor me. 6 maanden geleden moesten wij afscheid nemen. Ik huil nog steeds als ik aan haar moet denken. Ze was/is mijn allesje.
Dit was de dag toen wij haar mochten ophalen. Ze was toen op 5 jaar geschat. Ze mocht dus rond 13 jaar oud worden.

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Veriye op 23-08-20 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud
Berichten: 1831
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:37

@Mi Amore, wat is gebeurd met je collie ?
Mijn vorige hond was ook een collie, een sable.

Allemaal veel sterkte met verlies en gemis, :knuffel:

Suzanne F.
Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:43

Knuffel voor iedereen hier. Ik dacht dat ik al over veel dingen heen was en ze al verwerkt had maar de laatste tijd droom ik zo heftig over vroeger. En vol emotie ook. Ik was zo enorm verdrietig in mijn droom. En laatst was ik zo enorm boos in mijn droom. Geen idee waarom al die emoties zo heftig voor komen in mijn dromen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:45

Dan heb je inderdaad nog veel te verwerken lijkt mij.
Hopelijk wordt het snel beter.

Blackbirb
Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:51

Suzanne F. schreef:
Knuffel voor iedereen hier. Ik dacht dat ik al over veel dingen heen was en ze al verwerkt had maar de laatste tijd droom ik zo heftig over vroeger. En vol emotie ook. Ik was zo enorm verdrietig in mijn droom. En laatst was ik zo enorm boos in mijn droom. Geen idee waarom al die emoties zo heftig voor komen in mijn dromen.

/

Ik kan me heel goed inleven in hoe je je voelt. Zo'n droom kun je ook nog een hele dag meedragen hè? Toch zijn ze heel goed, want het betekent dat je ook het onbewuste deel van de trauma (zo noem ik het even) aan het verwerken bent. En dat is een hele stap vooruit! Het kan nu even voelen alsof je 3 stappen terug doet, maar dit is het begin van het einde om het maar even zo te zeggen. Nog even doorzetten! :knuffel:


Mijn hart is gebroken door iemand waar ik erg veel van hield. Het doet erg veel pijn. Niet alleen de persoon missen, maar ook het besef dat de persoon wie hij is niet wie ik dacht dat hij was.

Amado7
Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:12

Knuffel voor iedereen hier. Alle verliezen van dieren, wat verdrietig :(:) Maar ook voor de rest.

Ook jij Suzanne, heftig kan dat zijn als je droomt over gebeurtenissen die je dacht verwerkt te hebben, herkenbaar ook. Sterkte!

En omdat het in het luisterend topic niet mag: iedereen die een luisterend oor nodig heeft en het toch per pb wil doen maar geen oproep in het topic wil plaatsen, mijn pb box staat altijd open! Voor iedereen.

Niet perfect is ook goed

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:19

Heel erg veel sterkte iedereen.

Ik ben nu al enkele dagen mijn hamster kwijt. Ik weet nog steeds niet hoe ze heeft kunnen ontsnappen, maar sinds afgelopen donderdag is haar bak leeg. Voor mij is het niet "maar" een hamster en ik ben er echt kapot van. Ik hoop dat ze weer tevoorschijn komt, al zou ik niet weten waar ze zich zou kunnen verstoppen, we hebben letterlijk overal gekeken. Met de dag heb ik minder hoop haar (levend) terug te vinden.

Melvern
Berichten: 4407
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:20

Woensdag kregen wij het bericht dat niemand wil. Onze 3 jarige Loki is aangereden en hij was er niet meer.

Vrijdag middag is hij gecremeerd. Ik ben al sinds woensdag in een soort shock en voel me bij alles wat ik doe rot en alleen. Elke avond als ik iets hoor tussen de planten raakt het me dat hij het niet is.


[ img ]

Suzanne F.
Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:28

Melvern schreef:
Woensdag kregen wij het bericht dat niemand wil. Onze 3 jarige Loki is aangereden en hij was er niet meer.

Vrijdag middag is hij gecremeerd. Ik ben al sinds woensdag in een soort shock en voel me bij alles wat ik doe rot en alleen. Elke avond als ik iets hoor tussen de planten raakt het me dat hij het niet is.


[ [url=m/wAdCf7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah goh :knuffel:
Wat sneu. Wat een lieve foto. Je zal hem wel erg missen. Knuffel voor jou.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Myfairytale
Berichten: 5382
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 21:56

Het is een beetje teveel om op iedereen apart te reageren, sorry daarvoor (zit nog met ogen vol tranen). :knuffel:
Maar voor iedereen veel sterkte en een knuffel! :knuffel: :knuffel: :knuffel:

Ik merk dat ik dus lang niet alleen ben met mijn verdriet. Veel verdriet om dieren die gemist worden, maar ook papa's. ;(


Hier heb ik ook vaak dat ik mijn hond nog hoor, zo moeilijk is dat.

Lief van jou Amado_7! :+:

_Sanne; ik duim voor je dat je je hamster nog terug zal vinden! Is het mogelijk om ergens een beetje poeder te strooien en dan wat lekkers erbij zetten? Wellicht kun je zien of je hamster er bij geweest is en een eventueel spoor?

Blackbirb, dat is ook heel pijnlijk, als iemand toch niet is, wie je dacht dat hij/zij was.

Suzanne, wellicht triggert er toch nog iets? En kennelijk was je er toch nog niet helemaal klaar mee... Hoop dat je gauw van die heftige dromen af bent.

Wat een mooie en lieve foto's hier. :knuffel:
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 23-08-20 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Iejoorr
Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:00

Dikke knuffel voor iedereen :knuffel: :(:)

Ik ben verdrietig omdat ik het idee heb dat mijn pony niet gelukkig is hier in Nederland. Is mijn eerste eigen pony en ken hem al langer, hij was in het buitenland veel opener en sprekender.. Ik ben vooral verdrietig omdat ik niet weet wat ik er mee moet..

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

geerte
Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:01

Ik net vakantie, 2 weken. Merk nu hoe ik mij echt voel, en weet niet of ik dat 2 weken ga trekken.

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

Zertab
Berichten: 12156
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:02

Ik ben gewoon zo verdrietig. Het doet pijn en weet van wanhoop niet meer wat te doen. Alles is beter dan deze innerlijke pijn voelen. Ik breek liever mijn been...