Bedrijf levert producten Aliexpress

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:08

Nou dat is dus wat ik storend vind.

Niet het feit dat het uit china komt.. Maar dat het rommel is en voor de hoofdprijs verkocht is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:38

Wat wel een dingetje is om te bedenken....In Europa heb je een kettingbeding dus als iets stuk gaat moet de fabrikant in Europa het oplossen en hij is ook verantwoordelijk bij bijvoorbeeld een inferieur of gevaarlijk product.

Als me iets in China koopt gaat dat kettingbeding over naar de leverancier en die moeten daar reserves voor aanleggen. Want die moeten nu de garantie geven.

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:44

Suzanne F. schreef:
Ik heb mede door dit topic ook iets bij Ali besteld voor de eerste keer. Wat spotgoedkoop inderdaad in vergelijking met Nederlandse websites. En waarschijnlijk komt het daar ook gewoon vandaan.
Hoe kan ik trouwens mijn pakketje in Nederland volgen? Want je kan hem volgen tot Aangekomen in land van bestemming.


land van bestemming is ws ook nog eens liege, daar komen de pakjes uit china op moment aan in bulk. als je wil zien wanneer er daar iets gebeurt, ga ik altijd naar post.nl track en trace, daar zal het nog niet te zien zijn want liege moet het aanmelden bij post.nl en die scannen het pas in wanneer het hier in het sorteersysteem komt.
Maar als je naar post.nl gaat en dan service&contact klikt, klein beetje naar beneden krijg je consument dat aanklikken, dan halverwege krijg je kop: gaat je vraag over iets anders? Dan klik je probleem of klacht, daarna klik je probleem met track en trace code. Op die pagina naar beneden scrollen tot je dat driehoekje met een oog krijgt en ernaast staat contact opnemen? dan klik je daaronder aan wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

dan krijg je de vraag pakket in nl, pakket uit buitenland, klik je pakket uit buitenland aan. dan vraagt ie heb je track en trace, dat heb je dan vraagt ie je track en trace code en daarna je postcode. Dan gaat ie zoeken naar je pakket. Dat zal ws niet te vinden zijn vraagt ie : klopt het wel, dan ja zeggen dan wordt je doorgelinkt naar de track en trace pagina buitenland. Daar kan je nog een x proberen of je daar je pakket wel krijgt te zien.

WS niet, maar als je op deze pagina naar onder gaat krijg je een oranje balk: Post.nl international parcels als je daar op klikt en track en trace doet, krijg je meer info over je pakket. Als er staat: this item is ready for shipment dan is het nog onderweg, als er daarna iets veranderd krijg je dat daar te zien.

Ik heb zelf nog geen andere manier gevonden om op deze pagina te komen als op deze omslachtige manier, maar je weet dan wel meer zelfs als de klantenservice van post.nl je kan vertellen (hoe dat kan snap ik niet want het is een onderdeel van post.nl maar klantenservice kan dit niet opvragen...)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 00:00

Hier had ik het btw besteld. Uiteindelijk geld terug via Paypal en producten tegen verwachting in wel gekregen haha.


mikaatje

Berichten: 91
Geregistreerd: 23-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 23:10

Iemand toevallig moon pods besteld? Heb het gevoel dat die ook van Ali gaan komen.

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 01:32

Moonpods komen absoluut van ali helaas. En pure namakerij waar airpods niet bkij van wordt.

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:53

Veel van bijvoorbeeld facebookreclame komt daar weg volgens mij. Vaak met geweldige aanbieding of 2 voor prijs van 1 en dan link door na bedrijf waar ook wel staat wij hebben geen opslagkosten . En langere levering dan 2 dagen.

Heb meerdere bekeken na dit topic.en niks meer besteld

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:14

Op de fb pagina Dropship Opgelicht is het lekker meelezen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 08:29

Ik ali vs de rest kwamen ze ook voorbij.. :j

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:30

Interessant topic
Gevaarlijke rommel uit China

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:15

MarcoBorsato schreef:
Op de fb pagina Dropship Opgelicht is het lekker meelezen.

Ah dat ga ik ook eens bekijken

mikaatje

Berichten: 91
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:52

Via instagram. Bekende (paarden)influencer. Weet niet of ik de naam hier mag noemen. Had niet verwacht dat zij zich hier mee bezig zou houden. Erg jammer.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:06

mikaatje schreef:
Via instagram. Bekende (paarden)influencer. Weet niet of ik de naam hier mag noemen. Had niet verwacht dat zij zich hier mee bezig zou houden. Erg jammer.

Zonder de naam te noemen, maar wat wordt er dan verkocht?

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:11

Ik weet wie je bedoelt mikaatje. Heb haar nog een berichtje gestuurd met een link naar FB, maar ze verzekerde me dat haar advocaat ernaar gekeken heeft en dat het ok is. Wel sneu, krijg echt het idee dat ze zich er niet van bewust is.
Het gaat in dat geval om 'moonpods', neppe apple airpods pro.

mikaatje

Berichten: 91
Geregistreerd: 23-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:43

germie schreef:
mikaatje schreef:
Via instagram. Bekende (paarden)influencer. Weet niet of ik de naam hier mag noemen. Had niet verwacht dat zij zich hier mee bezig zou houden. Erg jammer.

Zonder de naam te noemen, maar wat wordt er dan verkocht?



Draadloze oortjes

mikaatje

Berichten: 91
Geregistreerd: 23-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:45

Vanillia schreef:
Ik weet wie je bedoelt mikaatje. Heb haar nog een berichtje gestuurd met een link naar FB, maar ze verzekerde me dat haar advocaat ernaar gekeken heeft en dat het ok is. Wel sneu, krijg echt het idee dat ze zich er niet van bewust is.
Het gaat in dat geval om 'moonpods', neppe apple airpods pro.



Ik had het pas in de gaten toen ik de link van post nl kreeg. Ging op site kijken en dubbele bevestiging want er staat ook nergens een adres.
Let altijd goed op en koop niks meer via fb. Had het bij haar echt niet verwacht.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:01

Vorige week zelf ook iets op een webwinkel besteld en hetzelfde product is op alie te koop voor 3 euro.
Maattabel website en alie zijn bijna gelijk, alleen hanteert de NL webwinkel maar 3 maten en op alie kan je er 7 verschillende kopen.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:14

Bijna alles wat momenteel op fb te koop is, is dropshipping. Vaak te herkennen aan “alleen vandaag nog deze actie!”, op de site een aflopende teller tot wanneer de actie geldig is (meestal nog 2 uur zodat je snel moet beslissen), 1 kopen + 1 (of 2) gratis krijgen, mega afgeprijsd (bv. van €120 nu voor maar €32,46) en dus ook vaak van die vage, niet afgeronde prijzen. En uiteraard de lever tijd van minimaal 2 weken tot een week of 8/10. Ik check tegenwoordig alles eerst bij Ali.

sasja0705
Berichten: 1973
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 07:54

Haha, manlief heeft ondertussen geleerd, mij eerst de advertenties door te sturen als hij iets interessants ziet :)
Maar never ever iets voor kids (speelgoed,bvb) of elektronica van Ali of Wish kopen.
Er bestaat daar geen CE keurmerk voor veiligheid.
En als je via n dropshipper koopt...tja, die doeken zo de ene webshop op om in de volgende minuut een nieuwe te openen.
Verder koop ik uiteraard af en toe bij Wish of Ali.
Laatst nog een beschermhoes voor honden voor de achterbank... dat ding is super. Stevig, goed gemaakt, past en ca 40 euri goedkoper als in Nederland.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:11

Je herkent het vaak ook aan bepaalde foto's en je kunt de foto's gebruiken om uit te zoeken of ze van Ali af komen.

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:26

Moet zeggen dat ze die filmpjes best leuk maken ik heb ook wel eens wat gekocht weet nu wel beter. Waterdichte handschoenen was de eerst ja onder de kraan wel maar die slijten binnen een maand en de naden waren niet water dicht.

Nu ik de filmpjes wat beter bij kijk zitten er ook overdreven dingen in.

Nu weer een achteruitkijk spiegel voor om je pols op de fiets .

Ik bekijk nu meer de reacties en kijk ook al op die facebook pagina's.

Dat deel van oplichting is nog erger dan krijgen ze een kleiner ding of niks. Of maanden wachten.

En al die dingenelje dag loopt de actie af. 1 plus 1 gratis ook zon leuke.. ze verdienen er nog zat aan.