Bedrijf levert producten Aliexpress

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 18:05

Tsja, anders kan ik het niet verwoorden.

Voel me erg bedonderd moet ik zeggen.
Er kwam een leuke actie voorbij met sportartikelen welke ik besteld heb. Levertijd zou een dag of 12 zijn. Besteld op 18 maart en afgelopen maandag kreeg ik een pop-up van post NL dat mijn pakket van Aliexpress bezorgd zou worden. Dat is vreemd? Ik bestel daar nooit wat!? Even afwachten wat het dan is. En daar waren mijn bestelde sportartikelen!

Niet te vergeten dat ik meerdere malen gemaild heb met de vraag waar het pakket bleef en geen reactie kreeg. Ben gaan zoeken en zoeken en er waren nergens geen berichten of recenties meer te vinden, die er eerder wel waren. Geen telefoon nummer op de website, geen adres gegevens, KvK was op aanvraag te krijgen dus tussentijd kwam er een stinkend luchtje aan mijn bestelling te hangen..

Nu krijg ik na meerdere mailtjes eindelijk een reactie dat de 'leverancier' vertraging had opgelopen door de corona toestand. Ik heb nu aangegeven dat ze wel mogen vermelden dat hun 'leverancier' schuilgaat onder de naam Aliexpress. Aangegeven dat ik het verschil in bedrag terug gestort wil hebben en gevraagd om hun KVK nr..

Uiteraard ga ik er vanuit dat ik nevernooit niks meer ga horen. _-:(

Ik vroeg me af; zijn er meer die dit gebeurd is? Wat kan je ertegen doen? Heb je er wat van gezegd? Geld terug gezien? Kan je dit melden? Het gaat in dit geval om een bedrag van €40,- dus dat vind ik toch een behoorlijk bedrag om in de maling genomen te worden.. En het zag er eigenlijk eerst heel goed en betrouwbaar uit, daar probeer ik toch echt wel op te letten!

Ben erg benieuwd of je hier nog wat tegen kan doen. Voel mij iig erg genaaid :=

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:08

Misschien even informeren bij het ACM

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:09

Welkom in de wereld van dropshipping. Wordt massaal gedaan tegenwoordig

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33788
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:13

Toevallig sportkabels?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 18:13

pluisje88 schreef:
Welkom in de wereld van dropshipping. Wordt massaal gedaan tegenwoordig


Weet idd dat het helaas gedaan wordt, maar mag het zomaar? Ook zonder vermelding?

ingedebruijn schreef:
Misschien even informeren bij het ACM


Ga even googlen! Ken ik niet :+

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 18:14

MarlindeRooz schreef:
Toevallig sportkabels?


Bingo :j

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:14

Dit word massaal gedaan inderdaad. Ook heel veel via Bol. Oa.
Sommige nemen nog de moeite om het om te pakken maar vele sturen het ook rechtstreeks.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:14

Dat heet dropshipping en dat is op zich niet verboden, maar wel als hun leverancier aliexpress is.
Aliexpress levert goederen die niet goedgekeurd zijn volgens de Europese normen en dat ben je verplicht als je hier spullen wilt verkopen.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 23-04-20 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:17

Dat gebeurt helaas al heel lang dit soort praktijken...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33788
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:17

Ik vrees dat we bij dezelfde site hebben besteld

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 18:19

verootjoo schreef:
Dat heet dropshipping en dat is op zich niet verboden, maar wel als hun leverancier aliexpress is.
Aliexpress levert goederen die niet goedgekeurd zijn volgens de Europese normen en dan ben je verplicht als je hier spullen wilt verkopen.


Ja, enige dat ik kan zien is dat het verzonden is onder de naam Aliexpress en in de mail hebben ze het over hun leverancier.. In mijn ogen is dat heel simpel en 1+1=2 maar zo simpel is dat vast niet :+

Ik kan ze overigens ook niet vinden bij KvK onder de naam waaronder ze verkopen.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:20

Er is een Facebook pagina “Ali versus de rest” waar ze heel erg bezig zijn met/tegen dit soort dropshippers.. Het gebeurt idd heel erg veel.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:21

LoveUggs schreef:
pluisje88 schreef:
Welkom in de wereld van dropshipping. Wordt massaal gedaan tegenwoordig


Weet idd dat het helaas gedaan wordt, maar mag het zomaar? Ook zonder vermelding?


Ik denk dat het niet verboden is want het gebeurt echt op grote schaal en al heel lang. Netjes is anders overigens.
Het klopt wel dat verzending uit China veel en veel langer duurt dan normaal. Wacht ook op spul van Ali en die verkopers stuurden al een sorry er is vertraging in de verzending door Corona berichtje

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 18:26

_Ekenna schreef:
Er is een Facebook pagina “Ali versus de rest” waar ze heel erg bezig zijn met/tegen dit soort dropshippers.. Het gebeurt idd heel erg veel.


Ga ik opzoeken! Kan op zn minst een melding maken daar! :j



pluisje88 schreef:
Ik denk dat het niet verboden is want het gebeurt echt op grote schaal en al heel lang. Netjes is anders overigens.
Het klopt wel dat verzending uit China veel en veel langer duurt dan normaal. Wacht ook op spul van Ali en die verkopers stuurden al een sorry er is vertraging in de verzending door Corona berichtje



Hmm, maar zover ik nu kan vinden is er helemaal geen KvK, niet onder deze naam iig. Misschien dat ik hun ook eens kan contacten hierover.


Een ander denkt misschien; niet zo druk om maken, dit gebeurd nu eenmaal, maar ik voel me gewoon genaaid en dat maakt me pissig :+

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:27

Vraag volgende keer ook bij je tandarts als je een kroon nodig hebt of deze uit China komt, zou zomaar kunnen zonder dat je het anders doorhebt :o

druppeltje

Berichten: 1923
Geregistreerd: 04-09-06

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:28

Ik zou proberen je bestelling te annuleren, hoe dan ook, zit je die dropshippers in ieder geval dwars.
En het mag, koop op afstand.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 18:31

moonsparkle schreef:
Vraag volgende keer ook bij je tandarts als je een kroon nodig hebt of deze uit China komt, zou zomaar kunnen zonder dat je het anders doorhebt :o


Gelukkig heb ik een heel goed gebit volgens de tandarts!

Dat iets uit china komt maakt me niet uit, maar als ik 30 euro meer betaal voor iets dat voor 10 euro gekocht wordt, zonder dat ik daarvan weet vind ik not done.

Er zijn er genoeg die er niks van zeggen of mee doen. Ik doe dat wel :+

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:31

Gebeurt vaak, en het mag niet, volgens mij ; vaak bij controle blijkt er fraude te zijn ook met het betalen van belasting etc over de producten. Deze moeten namelijk wel gewoon in NL belasting afdragen maar dat wordt niet gedaan. Maar... Dat is pas bij controle.

Dan is er nog het issue van het CE kenmerk, wat niet mag. Op zich een leverancier in het buitenland hebben die rechtstreeks naar jouw klanten verstuurt, mag wel.

In NL heb je 14 dagen bedenkrecht, daar zou ik maar eens gebruik van maken en je product retour sturen. Zitten zij met de sportspullen en jij je geld terug.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:32

Kan ook zijn dat het geen Nederlands bedrijf is? Dan is er geen kvk nummer en kun je vaak helaas geen beroep doen op herroepingsrecht als het Nederlands recht niet van toepassing is verklaard.

Ik check altijd bij een bedrijf of ik achteraf kan betalen en of het bedrijf is aangesloten bij thuiswinkel waarborg of webshop keurmerk. Ik heb een keer een miskoop gedaan voor 150 euro en sindsdien mijn lesje geleerd. :')

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:33

Kun je het retourneren?
Ik zou hier ook niet blij mee zijn en dan liever ergens anders kopen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 18:34

Inmiddels is het binnen :j
Heb wel 14 dagen retour recht volgens de site, maar dat gaat me vast ook geld kosten :+

Ik wacht iig ook wel even hun reactie op mijn mail af, anders idd maar proberen om gewoon te retouren! Jammer want ik heb ze wel nodig :+

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:35

LoveUggs schreef:
Inmiddels is het binnen :j
Heb wel 14 dagen retour recht volgens de site, maar dat gaat me vast ook geld kosten :+

Ik wacht iig ook wel even hun reactie op mijn mail af, anders idd maar proberen om gewoon te retouren! Jammer want ik heb ze wel nodig :+

Wettelijk mag alleen de retourkosten in rekening worden gebruikt, dus zal zo'n 7,25 zijn. Dat verlies zou ik dan maar nemen. Het is sowieso niet netjes, dus ik gun het ze ook niet :')

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:38

Ook bij Nederlandse dropshippers heb je het wettelijke recht, wet kopen op afstand. Dat wil zeggen dat je wettelijk 14 dagen zichttermijn hebt. Dit gaat in op het moment dat het bij jouw wordt afgeleverd.
Dus je hebt gewoon het recht om het naar hun retour te sturen en dienen binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket jouw je aankoop bedrag + de door jouw eventueel betaalde verzendkosten vergoed te krijgen (dit mogen geen cadeaubonnen etc zijn). Staat hier een onjuiste (korter dan de wettelijke, langer mag namelijk wel) termijn vermeld of zelfs helemaal niets, dan heb je zelfs wettelijk recht tot een jaar recht van retour.


Alleen de door jouw gemaakte retourkosten hoeven ze niet te vergoeden. Ze mogen ook geen extra kosten er van aftrekken (verwerkingskosten ect).

Online label aanmaken is voordeliger bij post.nl maar dan moet je wel een printer hebben

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 18:44

kiki1976 schreef:
Ook bij Nederlandse dropshippers heb je het wettelijke recht, wet kopen op afstand. Dat wil zeggen dat je wettelijk 14 dagen zichttermijn hebt. Dit gaat in op het moment dat het bij jouw wordt afgeleverd.
Dus je hebt gewoon het recht om het naar hun retour te sturen en dienen binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket jouw je aankoop bedrag + de door jouw eventueel betaalde verzendkosten vergoed te krijgen (dit mogen geen cadeaubonnen etc zijn). Staat hier een onjuiste (korter dan de wettelijke, langer mag namelijk wel) termijn vermeld of zelfs helemaal niets, dan heb je zelfs wettelijk recht tot een jaar recht van retour.


Alleen de door jouw gemaakte retourkosten hoeven ze niet te vergoeden. Ze mogen ook geen extra kosten er van aftrekken (verwerkingskosten ect).

Online label aanmaken is voordeliger bij post.nl maar dan moet je wel een printer hebben


Kan ook via de app van PostNL! :j dan scannen ze hem van je telefoon af, kost dan €6.50.

Ik heb nu nogmaals een mail verstuurd waarin ik aangeef dat ik de bestelling dan retour wil sturen indien ze geen deel terug betalen. Vandaag verstuurd dus binnen de 14 dagen termijn, heb alleen geen retour gegevens dus kan ook nog geen actie ondernemen

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:44

LoveUggs schreef:
Een ander denkt misschien; niet zo druk om maken, dit gebeurd nu eenmaal, maar ik voel me gewoon genaaid en dat maakt me pissig :+


Snap ik. Heb ik ook altijd. Inmiddels herken ik de advertenties meestal maar ben er ook 2x ingetrapt. :j