De advocatuur in Nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:07

TS zie je zelf nou echt niet in dat dit idee niet kan? Vervelend en naar dat het zo gelopen is maar je kan toch niet serieus vinden dat hij alles maar voor niks had moeten doen omdat het de uitkomst niet naar je zin is?
Als jij een beslissing op je werk neemt waarvan je baas zegt dat dat niet helemaal terecht is werk je dan ook de hele week gratis? En waar ligt dan de grens qua gratis werken? Geldt dat ook voor artsen die iemand niet kunnen helpen? Voor monteurs die iets niet meteen op kunnen lossen omdat er een onderdeel kapot is en besteld moet worden? Voor de leraar die je kind geen voldoende kan laten halen? Voor de dierenarts die de hond niet beter kan maken? En zo kan je nog wel even doorgaan..


Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: De advocatuur in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:09

Ik vraag me af of TS ook geklaagd heeft bij de advocaat zelf. Want die heeft echt wel een klachtprocedure voor het geval dat cliënten vinden dat er steken zijn gevallen.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Caritas
Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:14

Prrrr schreef:
Ik vraag me af of TS ook geklaagd heeft bij de advocaat zelf. Want die heeft echt wel een klachtprocedure voor het geval dat cliënten vinden dat er steken zijn gevallen.

En anders nova.nl

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Ocean_Child
Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:33

cherie78 schreef:
Aangezien je voor een rechtsbijstandverzekeraar werkt, neem ik aan dat je wellicht weet hoe uitzonderlijk het is om het "recht" te hebben gehad om 5x eigen risico betaald te hebben en ook nog eens 5x een budget beschikbaar heb gekregen voor (wat naderhand pas uitkwam) hetzelfde geschil

Hoe uitzonderlijk is dit in jouw ogen?

Ik moet eigenlijk zeggen dat ze daar pas mee kwamen vanuit de rechtsbijstand toen het zoveelste "gedekte" geschil kwam


Maar hoe kan je in hemelsnaam 5x voor hetzelfde bij de rechter verschijnen? En als je advocaat zo "slecht" was in jouw ogen en de eerste zaak had verloren wegens "te weinig onderbouwing", waarom zoek je voor je volgende 4 (!) zaken dan niet een andere advocaat?
Ik vind het verhaal steeds vreemder worden....

cherie78
Berichten: 3284
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-20 19:34

LadyAnna schreef:
De getuige was een bouwdeskundige die een rapportage gemaakt had over wateroverlast.

Kan je daar iets meer handen en voeten aan geven, omdat ik van dat onderwerp iets meer weet dan de gemiddelde nederlander.


Doordat het perceel naast ons opgehoogd werd en we het idee hadden dat er veel water in onze tuin liep.
Ook kregen we na een paar jaar vocht- en schimmelplekken in huis.

Mede daardoor een bouwdeskundige ingeschakeld, zelf.

Dat was de reden voor de rechtsbijstand om ons te laten "bijstaan" door een advocaat.

nikkel
Berichten: 2526
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:05

Alleen als je keihard kan aantonen, dat er een direct verband bestaat tussen het ophogen van een perceel en de onstane wateroverlast bij jullie, zou het mogelijkerwijs een zaak kunnen zijn. Zonder overduidelijk bewijs is het echter een zinloze exercitie. ( geen zaak).

In het nederlands wetboek staat , dat een hoog gelegen perceel ten alle tijden ,water mag afvloeien naar een lager gelegen perceel. Nu weet ik ook wel, dat een actie van de buren niet mag resulteren in schade bij jullie, maar dit moet op iets meer stoelen dan alleen een donkerbruin vermoeden. Zeker om dat er hier al een aantal jaren tussen zitten. Tussen de uitvoering van dat werk en de genomen actie.

De mogelijke schade n.a.v. de hoosbuien, sinds een aantal jaren, kan je hiervoor niet als norm gebruiken.

Dat een muur last heeft van vochtplekken en schimmelvorming, kan ook een heel andere, bij jullie zelf gelegen oorzaak hebben. ( slechte waterdoorlatendheid van de eigen grond bijv.)

cherie78
Berichten: 3284
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-20 20:14

LadyAnna schreef:
Alleen als je keihard kan aantonen, dat er een direct verband bestaat tussen het ophogen van een perceel en de onstane wateroverlast bij jullie, kan het mogelijkerwijs een zaak zou gaan zijn. Zonder overduidelijk bewijs is het echter een zinloze exercitie.

In het nederlands wetboek staat , dat een hoog gelegen perceel ten alle tijden ,water mag afvloeien naar een lager gelegen perceel. Nu weet ik ook wel, dat een actie van de buren niet mag resulteren in schade bij jullie, maar dit moet op iets meer stoelen dan alleen een donkerbruin vermoeden. Zeker om dat hier al een aantal jaren tussen zitten. Tussen de uitvoering van dat werk en de genomen actie.

De hoosbuien, sinds een aantal jaren, kan je hiermee niet als norm gebruiken.

Dat een muur last heeft van vochtplekken en schimmelvorming, kan ook een heel andere, bij jullie zelf gelegen oorzaak hebben. ( slechte waterdoorlatendheid van de eigen grond bijv.)


Waarom denk je dat we een bouwdeskundige ingeschakeld hadden?
Wat er in het nederlandse wetboek staat, ben ik van op de hoogte, daarom ook die bouwdeskundige.

nikkel
Berichten: 2526
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: De advocatuur in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:28

Het spijt me voor jou, maar de inschakeling van een bouwkundige gaat je niet helpen.

Tiggs
Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: De advocatuur in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:39

He, waarom word je anders zelf geen advocaat, als je het BW toch kent? Lekker geld binnenharken zonder je best te hoeven doen.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

987ZYX
Berichten: 290
Geregistreerd: 27-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:30

.........................
Laatst bijgewerkt door 987ZYX op 06-07-22 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkel
Berichten: 2526
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 05:56

Dit is trekken aan een dood paard.

Zoals gewoonlijk, lezen wij slechts een deel van de informatie, die nodig is om een fatsoenlijk beeld te krijgen van de situatie.

De vocht en schimmel vorming vind alleen plaats tijdens de natte periode, ik kan simpelweg" stellen", dat dit komt omdat de muren gemetseld zijn van slechte poreuze stenen die het water vasthouden en waarbij er waarschijnlijk geen ventilatiesleuven in de muren zijn aangebracht.

Bewijs dan maar lekker, dat, dat niet het geval is.

cherie78
Berichten: 3284
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-20 10:38

LadyAnna schreef:
Dit is trekken aan een dood paard.

Zoals gewoonlijk, lezen wij slechts een deel van de informatie, die nodig is om een fatsoenlijk beeld te krijgen van de situatie.

De vocht en schimmel vorming vind alleen plaats tijdens de natte periode, ik kan simpelweg" stellen", dat dit komt omdat de muren gemetseld zijn van slechte poreuze stenen die het water vasthouden en waarbij er waarschijnlijk geen ventilatiesleuven in de muren zijn aangebracht.

Bewijs dan maar lekker, dat, dat niet het geval is.


Uit dit antwoord maak ik op, dat je "praat" als iemand die toch maar bar weinig verstand heeft van bouwconstructie's en waarop te letten voordat de conclusie getrokken kan worden of de vocht- en schimmelplekken van een slechte constructie komt of van iets anders.
Sorry dat niet zo leuk overkomt.

cherie78
Berichten: 3284
Geregistreerd: 26-06-07

Re: De advocatuur in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-20 10:44

Mijn mening is nog steeds dat er beloning naar werken zou moeten zijn en zeker voor advocaten.
Als er zoveel geblunderd wordt, wordt het toch eens tijd dat de groep van advocaten eens beter hun "best" gaan doen.

Jammer maar ik kan het niet anders zien!

Rocamor
Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:46

cherie78 schreef:
Mijn mening is nog steeds dat er beloning naar werken zou moeten zijn en zeker voor advocaten.
Als er zoveel geblunderd wordt, wordt het toch eens tijd dat de groep van advocaten eens beter hun "best" gaan doen.

Jammer maar ik kan het niet anders zien!


Er is een beloning naar werken, dus die hoeft er niet meer te komen...

Rockes <3

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:47

cherie78 schreef:
Mijn mening is nog steeds dat er beloning naar werken zou moeten zijn en zeker voor advocaten.
Als er zoveel geblunderd wordt, wordt het toch eens tijd dat de groep van advocaten eens beter hun "best" gaan doen.

Jammer maar ik kan het niet anders zien!

Maar hoe weet jij dat er zoveel geblunderd wordt? Imo valt dat in de praktijk echt wel mee, een advocaat kan immers niet elke zaak/elk kort geding winnen.

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:48

cherie78 schreef:
Mijn mening is nog steeds dat er beloning naar werken zou moeten zijn en zeker voor advocaten.
Als er zoveel geblunderd wordt, wordt het toch eens tijd dat de groep van advocaten eens beter hun "best" gaan doen.

Jammer maar ik kan het niet anders zien!


Stel je voor, je hebt gelijk, en er is geblunderd: heb je al een klacht ingediend bij het advocatenkantoor? Heb jij schade door een daadwerkelijke fout van je advocaat? Want die is daarvoor verzekerd. Een van de redenen dat die tarieven zo hoog zijn, is de premie van die verzekering....

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:50

cherie78 schreef:
Mijn mening is nog steeds dat er beloning naar werken zou moeten zijn en zeker voor advocaten.
Als er zoveel geblunderd wordt, wordt het toch eens tijd dat de groep van advocaten eens beter hun "best" gaan doen.

Jammer maar ik kan het niet anders zien!


Ik ben wel benieuwd hoe je dit voor je ziet. Wanneer doet een advocaat zijn best?

Iedereen heeft recht op een advocaat, ook een crimineel. Hoe zie je dit voor je?

Dat jij een slechte ervaring hebt betekent niet dat een heel systeem maar op de schop moet.

Karl66
Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: De advocatuur in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:58

Ik vraag me wel af wat dit topic op NM moet. Het leek een topic met een algemene vraag over de advocatuur, maar blijkt uiteindelijk een ontevreden eiser te zijn, die haar frustraties hier uit.

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:03

miccamaaike schreef:
cherie78 schreef:
Mijn mening is nog steeds dat er beloning naar werken zou moeten zijn en zeker voor advocaten.
Als er zoveel geblunderd wordt, wordt het toch eens tijd dat de groep van advocaten eens beter hun "best" gaan doen.

Jammer maar ik kan het niet anders zien!


Ik ben wel benieuwd hoe je dit voor je ziet. Wanneer doet een advocaat zijn best?

Iedereen heeft recht op een advocaat, ook een crimineel. Hoe zie je dit voor je?

Dat jij een slechte ervaring hebt betekent niet dat een heel systeem maar op de schop moet.


Joh dit zijn toch uitspraken waar je niet eens op in moet gaan. Lekker laten gaan dit topic. Te sneu voor woorden.

Kelan
Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:07

Karl66 schreef:
Ik vraag me wel af wat dit topic op NM moet. Het leek een topic met een algemene vraag over de advocatuur, maar blijkt uiteindelijk een ontevreden eiser te zijn, die haar frustraties hier uit.


En daarbij ook nog eens heel summier informatie geeft, waardoor het ook niet in te schatten is of de ontevredenheid redelijk zou kunnen zijn of niet.

Dus TS of je deelt meer informatie, en als je dat niet wil of kan, dan wordt het verder een lastig topic: jij vindt dat advocaten op " prestatie" betaald moeten worden, de meerderheid hier lijkt het daar niet mee eens te zijn. Zo heel veel meer valt er dan niet meer over te zeggen.......

*****************************************

Blue_Eyes
Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:13

cherie78 schreef:
Uit dit antwoord maak ik op, dat je "praat" als iemand die toch maar bar weinig verstand heeft van bouwconstructie's en waarop te letten voordat de conclusie getrokken kan worden of de vocht- en schimmelplekken van een slechte constructie komt of van iets anders.
Sorry dat niet zo leuk overkomt.

Uit dit hele topic maak ik op, dat jij boos bent dat je zaak anders is gelopen dan je had gehoopt, en dat je bereid bent iedereen die daar een tegenwoord op geeft, de kop af te bijten.
Serieus. >;) Hoe verwacht je dat LadyAnna met dat kruimeltje informatie wat zij geeft, een sluitend oordeel kan vellen over wat er met jouw huis aan de hand is?
Bovendien lees ik vooral dat LadyAnna dat ook aangeeft: dat wat er uit jouw informatie te halen is, tot heel veel verschillende conclusies kan leiden.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Shadow0
Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:48

cherie78 schreef:
Mijn mening is nog steeds dat er beloning naar werken zou moeten zijn en zeker voor advocaten.


Onverstandig. Geld is namelijk een hele slechte beinvloeder van kwaliteit. Sterker nog: als je als advocaat alleen voor geld gaat dan is het veel aantrekkelijker voor advocaten om vooral de rijke bedrijven bij te staan... of jou als klant te dumpen zodra het bedrijf van de tegenstander meer geld biedt voor jouw advocaat.

Wat je dus juist nodig hebt is andere manieren dan geld die een advocaat uitnodigen om integer te handelen. (Dan denk ik eerder aan goede vakstandaarden en een goed beroepsregister, met goede klachtenprocedures. Die juist niet gaan om geld maar om kwaliteit.)

Citaat:
Jammer maar ik kan het niet anders zien!

Heb je het al geprobeerd dan?

Tiggs
Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:01

cherie78 schreef:
Mijn mening is nog steeds dat er beloning naar werken zou moeten zijn en zeker voor advocaten.
Als er zoveel geblunderd wordt, wordt het toch eens tijd dat de groep van advocaten eens beter hun "best" gaan doen.

Jammer maar ik kan het niet anders zien!


Ben je nou aan het trollen of is dit echt?

Als het echt is, zoek dan eens uit welke frustratie hieraan ten grondslag ligt.
En als je advocaat echt fouten heeft gemaakt, ga daarover in overleg met hem of haar. Heeft hij of zij overduidelijk zijn of haar inspanningsverplichting geschonden, dan kun je naar de tuchtrechter.

Edit: en daarnaast evt een civiele procedure.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: De advocatuur in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:04

Dit topic lijkt niet bedoeld als algemene, open discussie maar als vraag over een persoonlijke kwestie. Ik verplaats het daarom naar [LZP] Leven Zonder Paarden, daar past het beter dan op NM.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

nikkel
Berichten: 2526
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:01

Ik mag hopen, dat je in gaat zien, dat dit een doodlopend pad is.

De mensen die je hebt ingeschakeld hebben hun tijd en diensten bewezen. daarvoor is het redelijk dat deze betaald worden. Dat de uitkomst niet positief voor je is, helaas pindakaas, maar dat is geen grond om te stellen, dat advocaten op no cure no pay basis zouden moeten werken. Er is wat een hele hoop schrijvers al gesteld hebben, een inspanningsverplichting, geen resultaat verplichting.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Amazonbot, Amyyy, Andreeaa, Britta31, Flippertje, FrNo, Galaika, Geerten, Googlebot, Hootje, Iloveiswan, Lestria, SannevZ, tienus63, Tucktuck, verootjoo, Whizz, xKatinkii, xxmichellexx, xxxmh en 147 bezoekers