Beleggers op het forum?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:17

Qua zelf beleggen heeft degiro het grootste assortiment denk ik. Ik heb zelf Ing een rekenking, en heb er 1 bij degiro bij geopend omdat ik bij Ing een beperkter assortiment heb. De app van ing vind ik dan wel weer heel makkelijk, maar degiro geeft weer meer info en mogelijkheden.

Deze 2 heb ik hier denk ik ook het meeste langs zien komen.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:22

Naath86 schreef:
Welke bekendere aanbieders hebben we het dan over? Wat gebruikt iedereen hier?


De rabobank om serieus te beleggen voor de toekomst en DeGiro voor losse aandelen. Bij de rabo het ‘zelf beleggen’ profiel.

Edit: wat inge zegt idd. De grootbanken worden vooral gebruikt voor de ETF’s en fondsen.
Laatst bijgewerkt door Badeendje op 03-12-20 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:23

Fastned is flink aan het groeien in het buitenland en met alle elektrische auto's die eraan komen verwacht ik wel groei uiteindelijk. Beetje buy and hold voor mij, net als Alfen en tesla. Maar ja, ik heb sowieso moeite om te verkopen :')

Ik gebruik Degiro voor normale beleggingen en Brandnewday voor pensioen beleggen.

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:55

Zijn er ook mensen die nu meer de metaalsector ingaan?
Er is een gigantische tekort aan metaal, de vraag is vele malen groter dan het aanbod.
Wij verwachten dat dit wel van (positieve) invloed kan/gaat zijn op de aandelen.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:10

Fastned is interessant inderdaad, ik wist niet dat die al op de markt was. Het nadeel aan nieuwe bedrijven is dat je ze niet kan doorrekenen, en het dus lastig te bepalen is hoeveel ze waard zijn, maar ik denk dat we daar ook wel een klein bedrag in gaan stoppen. Ik heb er ook wel vertrouwen in dat zo'n bedrijf flink gaat groeien met de komst van meer en meer elektrische auto's.

Staal vind ik een beetje lastig. Dat kan alle kanten op vanwege die importheffingen van Trump.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:03

Fastned heeft wel flink aangekondigd om naar de beurs te gaan 8annemiek en bedrijf werd mega overgewaardeerd en gelijk dag erna geloodst

Staal ik heb er iid eentje van ArcelorMittal ik ben de slechtste belegger ooit want ik koop aandelen op mijn gevoel
Uiteraard koop ik ook aandelen door onderzoek maar ik krijg aantal x een soort bericht dat ik moet kopen ongeacht welk aandeel het is soms gaat goed en soms fout maar nooit erg want ik stap laag in

Zo ben ik aan ArcelorMittal gekomen laag in gestapt met klein bedrag onder het mom is speelgeld
Inmiddels 49% stijging is bizar want aandeel was in 2008 ruim 140€ en is dit jaar ook 6€ geweest

Ik ben ingestapt rond de 10,5€ en loopt als malle

Wildgirl zou jij nog willen vertellen waarom dat Pharming gaat stijgen volgens jou?
Ik ben oprecht geïnteresseerd ik deel de mening niet maar hoop dat je gelijk hebt

Oja Aperam heb ik ook ik zeg pareltje ... 4x per jaar dividend 1.77€ per aandeel
Was vroeger samen met ArcelorMittal
Deze zit in mijn long position wil um graag uitbreiden maar de laatste maand sta ik in plus dus ik wacht tot ie weer zakt bij deze kijk ik wat ie waard is over 20 jaar dividend is al een feestje

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:21

Echt volledig gemist, Fastned nieuws :+ Ik heb vorig jaar nog wel gezocht of Fastned niet de beurs op ging haha.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:28

Zelf heb ik pharming ook nog steeds. Staat in het groen en ik verwacht ook dat hij de 1,50-2 euro wel gaat halen. Het bedrijf is vol in ontwikkeling, winsten gaan omhoog, nieuwe cfo, notering aan de Nasdaq, etc. Al het nieuws is positief en de koers zou naar mijn idee dit moeten halen. Ik heb echter maar weinig in pharming gestopt en laag aangekocht. Dacht ooit namelijk dat deze wel meer dan 5 euro waard kon worden, maar dat was iets te veel beginnersenthousiasme :')

Ik ben wel benieuwd wat meer bekendheid in Amerika met de koers zal doen, en of hij misschien ook kort omhoog piekt. Zodra hij de 1,50 voorbij is zet ik in ieder geval een stoploss die ik gewoon mee omhoog schuif.

En fastned, hier helaas ook helemaal gemist :')

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:45

Nou bij deze dan FASTNED IS OP DE BEURS TE KOOP

:')

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:50

:')

Hadden jullie em al toen ie nog onder de 20 euro stond?

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:04

Ik heb er 20 gekocht aan 25,25 pst

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:15

Daar willen wij ook mee beginnen inderdaad, en dan eens afwachten wat het gaat doen. Mijn vriend is de kwartaalcijfers van Fastned aan het opzoeken maar kan ze niet vinden op de website, dus nu vindt ie het een stom bedrijf :')

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:51

Voor de koffie liefhebbers, volgens mij kan ik nu ook DE kopen, dacht dat die niet openbaar beschikbaar kwamen voor particulieren maar alleen voor grote fondsen. Maar hij staat er nu toch tussen.

8nnemiek schreef:
Daar willen wij ook mee beginnen inderdaad, en dan eens afwachten wat het gaat doen. Mijn vriend is de kwartaalcijfers van Fastned aan het opzoeken maar kan ze niet vinden op de website, dus nu vindt ie het een stom bedrijf :')

Klinkt bekend... Schat ik kan het niet vinden. Dus zij zijn stom en ik wil er niks meer mee te maken hebben.

Wij : -O-

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:19

8nnemiek schreef:
Daar willen wij ook mee beginnen inderdaad, en dan eens afwachten wat het gaat doen. Mijn vriend is de kwartaalcijfers van Fastned aan het opzoeken maar kan ze niet vinden op de website, dus nu vindt ie het een stom bedrijf :')


Hahahaha, ik zie dit al helemaal voor me :')

Ik ben dankzij corona gestopt met koffie drinken, ik vind het niet meer lekker. Ik ga dus maar niet instappen in DE :Y)

Einde van het jaar komt in zicht en ik sta +14% met de fondsen en ik heb nog wat rendement gemaakt met de speel-aandelen (Gem. +26%, maar dat was allemaal dankzij Corona). In ieder geval een leuk centje verdiend dit jaar en een goede start gemaakt met m'n 'voor later' portefeuille. Hoe was het rendement voor jullie dit jaar?

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:32

Prairy schreef:
Voor de koffie liefhebbers, volgens mij kan ik nu ook DE kopen, dacht dat die niet openbaar beschikbaar kwamen voor particulieren maar alleen voor grote fondsen. Maar hij staat er nu toch tussen.

8nnemiek schreef:
Daar willen wij ook mee beginnen inderdaad, en dan eens afwachten wat het gaat doen. Mijn vriend is de kwartaalcijfers van Fastned aan het opzoeken maar kan ze niet vinden op de website, dus nu vindt ie het een stom bedrijf :')

Klinkt bekend... Schat ik kan het niet vinden. Dus zij zijn stom en ik wil er niks meer mee te maken hebben.

Wij : -O-



JDE Peet heet dat en al verkocht
DE is om verkeerden reden naar de beurs gebracht

Kwartaalcijfers Fastned zijn gewoon beschikbaar volgens mijn man, opvragen.

Mijn rendement geen idee ik heb aandelen die ik pas ga bekijken als ik 65 ben ik houd dus niet bij hoe goed of slecht ze zijn.

Aangezien ik aandelen risico factor D heb kan ik wel zeggen dat mijn rendement niet best is
Maar ik heb wel zo’n 500€ aan dividend ontvangen zit alleen weer in aandelen

Wellicht dat ik dividend volgend jaar gelijk naar de spaar stort

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:02

Haha, die van mij is dus gelukkig niet de enige die soms nogal dramatisch kan doen :')
De kwartaalcijfers enzo hebben we ondertussen al gevonden. Maar het is natuurlijk wel stom dat ze het niet op hun eigen website plaatsen. Nu nog even berekenen of ze buiten de investeringen om wel genoeg omzet draaien en de schulden niet abnormaal hoog zijn enzo.

Wat een mooi rendement, Badeendje!
Ons rendement weet ik zou gauw even niet, maar zal geen 14% zijn. We hadden in het begin van het jaar nog wat fondsen en ETF's die gezakt zijn en nog steeds laag staan, dus die trekken het gemiddelde aardig omlaag. Daar willen we al een hele tijd vanaf, maar zo lang ze in de min staan verkopen we ze niet.
We hebben dit jaar niet veel bij gekocht omdat de markt zo onzeker was omtrent corona en Trump, en de aandelen die we interessant vinden te duur zijn of niet aan de Rule #1 eisen voldoen, maar we hebben wel een leuke spaarpot gevuld nu waar we hopelijk volgend jaar wat mee kunnen.

Alleen jammer dat het geld wat op de dollar rekening staat steeds verder zakt doordat de dollar zo hard zakt :=

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:20

Hier ligt ons rendement nu hoog (60% gemiddeld). Maar hier komt dat doordat wij een vliegende start gehad hebben omdat wij pas in april zijn gestart met beleggen. +1 er is 1 aandeel met zoveel winst dat deze het gemiddelde onwijs omhoog trekt. Zonder dat aandeel zou het gemiddelde rond de 25-30% liggen denk ik. Vanaf nu word het goed nadenken over de nieuwe aankopen en verkopen.

Ik moest ook wel hard lachen om de frustratie als je informatie niet kunt vinden. I can relate :D

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:50

Jullie mogen wel gewoon praten welk aandeel goed is en wat zoveel opbrengt

Er wordt zo geheimzinnig gedaan daar leren we niks van :)

Ik verwacht volgend jaar privé niet zoveel aankopen meer
Wel zullen we gaan daytraden in onbekende Amerikaanse fondsen zo heeft Palantir vorige week in een week 3000€ opgeleverd wat weer ergens in zit

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 15:19

tita schreef:
Jullie mogen wel gewoon praten welk aandeel goed is en wat zoveel opbrengt

Er wordt zo geheimzinnig gedaan daar leren we niks van :)

Ik verwacht volgend jaar privé niet zoveel aankopen meer
Wel zullen we gaan daytraden in onbekende Amerikaanse fondsen zo heeft Palantir vorige week in een week 3000€ opgeleverd wat weer ergens in zit


Volgens mij had ik hem ergens al benoemd, maar in mijn geval bedoelde ik Nio :)

Dat zijn mooie winsten tita! 3000 in 1 week tikt lekker aan :D

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:29

Ik lees allerlei interessante dingen maar die me waarschijnlijk wel te veel tijd gaan kosten... Kun je day traden kort uitleggen?

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:11

Prairy

Profiteren van prijsfluctuaties
Dus aandelen of effecten verhandelen tijdens de handelsdag

Bij bv de nasdaq kun je de voorbeurs zien dus als je dan aandeel hebt wat bv 2% hoger opent kun je inzetten
Of als je leest dat bepaalde banken koersdoel hogen.

Kost alsnog veel studie werk want waar beleg je in en hoe kom je eraan
Zo wilde wij quatumscape hebben maar de giro kon het niet aan... wilden instappen op 25$ En ondanks dat de giro um had konden we niet kopen
Wel order inleggen maar niet krijgen...ja toen ie 40$ stond kregen we bericht van de giro of we um nog wilden kopen
Maar wilde bij 25$ instappen en einde dag verkopen.

Zelfde met Luminar 2 dec gekocht voor 19$ en 4 dec verkocht voor 31$ en dan hebben we maar over 50 stuks en 600$ winst en deze is dan 100€ naar spaar en de rest is alweer verdampt want is niet altijd prijs ....vaker niet dan wel

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:46

Had iemand fastned nog gekocht? Hij staat nu ineens op 49 ipv de 26 van vorige week :D

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:04

Ja ik zag het :')
Wij hebben niet gekocht. Mijn vriend vond het een te riskant bedrijf om veel geld in te stoppen helaas.
Blijft gokken bij zo'n bedrijf natuurlijk, maar ik had er vorige week wel een goed gevoel bij dus als het aan mij had gelegen hadden we nu een heel leuke winst gehad :))

Hopelijk zijn er andere bokkers die het wel hebben aangedurfd!

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:21

8nnemiek schreef:
Ja ik zag het :')
Wij hebben niet gekocht. Mijn vriend vond het een te riskant bedrijf om veel geld in te stoppen helaas.
Blijft gokken bij zo'n bedrijf natuurlijk, maar ik had er vorige week wel een goed gevoel bij dus als het aan mij had gelegen hadden we nu een heel leuke winst gehad :))

Hopelijk zijn er andere bokkers die het wel hebben aangedurfd!


Stond ook op mijn lijstje en mijn onderbuikgevoel. Helaas ook niet gedaan. Ditzelfde heb ik op dit moment met Pharming.... Nu instappen en hopen op een koerssprong als Pharming de 22 december NASDAQ notering krijgt, en dan verkopen en mijn winst pakken

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:39

Nou grappig dat mensen in Pharming geloven

Fastned vergeten

Wij zijn verder gegaan met Palantir en switchback
Iets in me zegt dat ik luminar moet gaan kopen

Verder zitten we in een lege beurshuls

Asmi gaat ook lekker