Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:05

Ik ging vanmiddag even snel tussen mijn werk door naar stal. Nog geen uur op stal geweest, stap in de auto, Google Maps aan. Reistijd 31 minuten, hmm dat is vreemd. Het is nog geen spitstijd.. maargoed, het is vrijdag het zal wel druk zijn.

Ik rijd de straat uit van stal, richting Rhenen. En daar stond ik voor 25 minuten... _O- Wèèr een ongeluk gebeurd op de N233 en +53 minuten file. Op een stukje van normaal 23 minuten 8)7 Mijn telefoon is in ieder geval weer opgeladen :+

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:30

JPitty schreef:
Das ook niet alles inderdaad, zeker niet met grote wagens onder je kont. Dat is wel lastiger achteruit rijden dan met een klein autootje.

Gefeliciteerd met :)F je verjaardag!

Op zich maakt het niet uit hoe groot je wagen is bij het achteruit rijden.
Punt is eerder of je er iets aan hebt hangen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:32

In mijn ogen maakt het toch wel verschil of je achteruit rijdt met een vrachtwagen, een stads- of streekbus, een grote personenauto of een klein personenautootje zoals die Fiat 500 van mij.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:35

Gezien er hier vrachtwagen chauffeurs zijn, benieuwd of jullie iets verkeerds zien hier gezien de vrachtwagen chauffeur achter mij flink tekeer ging. Het was druk en gaf de ritsende auto ruimte zoals jullie kunnen zien. Vrachtwagen achter mij moest schijnbaar erg hard remmen maar dat zou betekenen dat je te laat hebt gereageerd en te weinig afstand hebt gehouden. Je rijd op een heel druk punt af. Je ziet hem iets later schreeuwen en gebaren vanuit de vrachtwagen. (Toen ik stilstond toeterde hij) . Mocht ik iets verkeerds gedaan hebben hoor ik het graag en neem ik het mee.

Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 12-11-21 18:42, in het totaal 4 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:35

JPitty schreef:
In mijn ogen maakt het toch wel verschil of je achteruit rijdt met een vrachtwagen, een stads- of streekbus, een grote personenauto of een klein personenautootje zoals die Fiat 500 van mij.

Ik kan je uit ervaring vertellen, nee, het maakt geen ruk uit.

Ik krijg mijn LF natuurlijk in het smalle gaatje waar jij je 500 wel in propt maar voor de rest boeit het niet, zolang er geen aanhanger achter hangt.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:38

Toch niet? Dat vind ik wel bijzonder. Neem wel aan dat het zicht naar achteren (of er iemand achter je staat bijvoorbeeld) toch wel anders is en dat je met jouw LF toch wel anders moet anticiperen. Ook je bochtenwerk etc zal anders zijn toch?

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:46

JPitty schreef:
Toch niet? Dat vind ik wel bijzonder. Neem wel aan dat het zicht naar achteren (of er iemand achter je staat bijvoorbeeld) toch wel anders is en dat je met jouw LF toch wel anders moet anticiperen. Ook je bochtenwerk etc zal anders zijn toch?

Jawel, het is anders. Alles is groter dus je hebt wat meer ruimte nodig, maar het is niet moeilijker.
Je moet inderdaad verder vooruit kijken in het verkeer, maar je zit ook hoger dus je kijkt over alles en iedereen heen.

Bij twijfel stap je uit en ga je een keer extra kijken. Daarom komt er ook 360° view op mijn wagen.

hagelslag
Berichten: 9014
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:53

Rennie89 schreef:
Gezien er hier vrachtwagen chauffeurs zijn, benieuwd of jullie iets verkeerds zien hier gezien de vrachtwagen chauffeur achter mij flink tekeer ging. Het was druk en gaf de ritsende auto ruimte zoals jullie kunnen zien. Vrachtwagen achter mij moest schijnbaar erg hard remmen maar dat zou betekenen dat je te laat hebt gereageerd en te weinig afstand hebt gehouden. Je rijd op een heel druk punt af. Je ziet hem iets later schreeuwen en gebaren vanuit de vrachtwagen. (Toen ik stilstond toeterde hij) . Mocht ik iets verkeerds gedaan hebben hoor ik het graag en neem ik het mee.

[ Video ]


Je bedoeld de blauwe vrachtauto?

Het zou best kunnen dat hij niet naar jou vloekte maar naar de witte auto.
Naar mijn mening zat die al fout door niet netjes de baan tot het einde te rijden qua ritsen

hagelslag
Berichten: 9014
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:56

ikke schreef:
JPitty schreef:
Das ook niet alles inderdaad, zeker niet met grote wagens onder je kont. Dat is wel lastiger achteruit rijden dan met een klein autootje.

Gefeliciteerd met :)F je verjaardag!

Op zich maakt het niet uit hoe groot je wagen is bij het achteruit rijden.
Punt is eerder of je er iets aan hebt hangen.



Ach, mij boeit het echt gewoon niet meer wat ik rij.
Soms vind ik achteruit rijden makkelijker dan vooruit _O-

Met een Mercedes ml van mijn ex en een 6 meter lange aanhanger ook veel achteruit gereden... Was niks mis mee

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:58

Ja die vrachtwagen inderdaad. Het leek echt richting mij omdat de witte niet meer voor mij reed. Ik ga natuurlijk niet doorrijden als die auto al naar rechts gaat, had al wel de ruimte gegeven omdat daar aan het einde het ook al vast stond. Maar dat zou je als vrachtwagen ook wel moeten zien lijkt mij..,

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:02

hagelslag schreef:
Rennie89 schreef:
Gezien er hier vrachtwagen chauffeurs zijn, benieuwd of jullie iets verkeerds zien hier gezien de vrachtwagen chauffeur achter mij flink tekeer ging. Het was druk en gaf de ritsende auto ruimte zoals jullie kunnen zien. Vrachtwagen achter mij moest schijnbaar erg hard remmen maar dat zou betekenen dat je te laat hebt gereageerd en te weinig afstand hebt gehouden. Je rijd op een heel druk punt af. Je ziet hem iets later schreeuwen en gebaren vanuit de vrachtwagen. (Toen ik stilstond toeterde hij) . Mocht ik iets verkeerds gedaan hebben hoor ik het graag en neem ik het mee.

[ Video ]


Je bedoeld de blauwe vrachtauto?

Het zou best kunnen dat hij niet naar jou vloekte maar naar de witte auto.
Naar mijn mening zat die al fout door niet netjes de baan tot het einde te rijden qua ritsen

Ehm, als ze voor je stil gaan staan, heb je niet zoveel keuze hè.

De manier waarop die, uiteraard, Audi het doet kun je misschien wat van vinden maar als die vijf meter het verschil maken, zit je als vrachtwagen chauffeur ook niet helemaal op te letten.

e.e.a. afgaand op wat er te zien is, hè en hoe het beeld vanaf een dash-cam soms vertekend.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:05

Er was inderdaad niet veel ruimte tussen mij en die andere auto (niet de Audi maar de auto voor mij), gok 4 meter. Beeld vertekend inderdaad. Zou net die audi tussen passen.

Ineke2

Berichten: 33108
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 20:36

Al zou de toeter wel voor jou zijn, vind ik dan ten eerste raar en ten tweede zou ik mijn schouders ophalen in deze situatie. Je kan niet over auto’s heen ofzo.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 20:59

Anne, gefeliciteerd.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:04

Ik ben blijven staan tot vrachtwagen vloekend achteruit ging. Er zaten auto's achter mij en de camera's waren smerig. Op een dijk met een bus dan achteruit gaan rijden leek me vragen om problemen. En ik had dat bord natuurlijk...

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:06

luuntje schreef:
Anne, gefeliciteerd.


Dankjewel, krijg van de regering een lockdown cadeau. Echt leuk als je voor zaterdag je feestje gepland hebt.

Klaar mee... heb me nog nooit zo poedersuiker gevoeld op mijn verjaardag.

hagelslag
Berichten: 9014
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:07

Anne_GTI schreef:
Ik ben blijven staan tot vrachtwagen vloekend achteruit ging. Er zaten auto's achter mij en de camera's waren smerig. Op een dijk met een bus dan achteruit gaan rijden leek me vragen om problemen. En ik had dat bord natuurlijk...



Jij had de witte pijl neem ik aan?
Had je een bus, of een busje?

Maar ach, zulke situatie kunnen zo gezellig zijn :Y)



Ohh en voor ik het vergeet, gefeliciteerd

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:42

Sterkte Anne_GTI!

Als ik echt geen zin heb om aan de kant te gaan, focus ik me altijd op ontspanning en mijn ademhaling. ("Geen probleem, neem rustig de tijd om uit te vinden hoe jij uit deze situatie kunt, ik heb geen haast.") Dat werkt soms verrassend goed. (Zelfs als je wel degelijk graag snel door wilt gaan.)

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 03:20

Busje van 9 meter. Zgn Baby-BYD voor max 50 passagiers. Ik zet rustig de stoel wat achterover en de wedstrijd dom kiek'n win ik altijd... In de baas zijn tijd heb ik alle tijd, ben aan het werk en niet op de vlucht.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 03:30

Nog een ergernis; in Harderwijk op de busroute is de weginrichting zo veranderd dat we eerst de fietsers van het fietspad moeten vegen en dan nog over de middengeleider hobbelen. Met een maximum snelheid van 5 km per uur want anders rijd je schade. Echt over nagedacht... er gaan meer dan 50 bussen per dag langs dat punt.

Heb al voorgesteld om die oemoeloemoe die dat bedacht heeft verplicht eens een paar rondjes mee te laten rijden.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 09:28

Anne_GTI schreef:
Nog een ergernis; in Harderwijk op de busroute is de weginrichting zo veranderd dat we eerst de fietsers van het fietspad moeten vegen en dan nog over de middengeleider hobbelen. Met een maximum snelheid van 5 km per uur want anders rijd je schade. Echt over nagedacht... er gaan meer dan 50 bussen per dag langs dat punt.

Heb al voorgesteld om die oemoeloemoe die dat bedacht heeft verplicht eens een paar rondjes mee te laten rijden.


Ohja ik las daarover zo iets vandaag.
Vriendinnetje die in Harderwijk woont die klaagde daar ook al over!!

Ik heb vandaag alleeen maar streek lijnen, heerlijk!

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 09:32

Anne_GTI schreef:
Nog een ergernis; in Harderwijk op de busroute is de weginrichting zo veranderd dat we eerst de fietsers van het fietspad moeten vegen en dan nog over de middengeleider hobbelen. Met een maximum snelheid van 5 km per uur want anders rijd je schade. Echt over nagedacht... er gaan meer dan 50 bussen per dag langs dat punt.

Heb al voorgesteld om die oemoeloemoe die dat bedacht heeft verplicht eens een paar rondjes mee te laten rijden.

Ik denk dat het effectiever is dat je die hobbel neemt met een snelheid die past in je dienstregeling en hem de schade uit eigen zak te laten betalen.
}>

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:23

Anne_GTI schreef:
Heb al voorgesteld om die oemoeloemoe die dat bedacht heeft verplicht eens een paar rondjes mee te laten rijden.

Lijkt me terecht (mogelijk beginnen met een iets tactischere bewoording.) Gevaar voor fietsers benadrukken, lokale pers uitnodigen, wethouder uitnodigen, voorbeeldrit maken. Dan zet de pers er nog een leuke voiceover bij en wie weet wat er nog kan veranderen.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:45

Frank Lammers als voiceover :+ .

Sommige weginrichtingen zijn gewoon slecht bedacht.
Die zijn leuk op papier maar niet in praktijk.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:13

Mensen met donkere kleding die zonder verlichting langs de weg lopen op het fietspad _-:( Scheelde heel weinig en de auto 200m achter mij schepte hem ook bijna.. En gewoon stug doorlopen he!