Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
FrNo
Berichten: 3656
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:16

En hij maar zeuren dat de automobilisten niet opletten, zonder zelf na te denken

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.


JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26171
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:37

Ergernis van mij vandaag: mensen bij het verkeerslicht die niet opletten of met andere dingen bezig zijn en dus niet bij groen meteen weg rijden. Waardoor jij dus weer voor rood staat en een extra rondje mag wachten...

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

AmyII
Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:43

JPitty schreef:
Ergernis van mij vandaag: mensen bij het verkeerslicht die niet opletten of met andere dingen bezig zijn en dus niet bij groen meteen weg rijden. Waardoor jij dus weer voor rood staat en een extra rondje mag wachten...

Dit. ‘T is dat ik een klein licht autootje rijd, anders had ik ze het liefst even opgeduwd. Deze staat echt wel in mijn top 5 van verkeersergernissen.

Sowieso mensen die met andere dingen bezig zijn dan autorijden tijdens het autorijden.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26171
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:48

Mijn Fiat 500 is ook niet groot hoor. Dus duwen doe ik ook niet. Maar oeh... Soms...

Kijk, een lesauto, daarvan weet je dat de bestuurder het nog moet leren, dus die neem ik niets kwalijk als hij iets langzamer wegrijdt. We hebben het immers allemaal moeten leren. Maar sommige anderen... Bij rotondes trouwens ook hoor. En ik geef toe, soms treuzel ik daar ook wel eens iets, vooral bij de onoverzichtelijke (volgeplante) exemplaren. Maar dat is niet omdat ik met andere dingen bezig ben, maar meer omdat ik niet kan zien wat er aan de andere kant aankomt. En als er dan iemand uit de straat links ook niet doorrijdt, doe ik dat liever ook niet. Want als er dan wel iets aankomt...

Oja, nog zo'n 'leuke' ergernis: geen richting aangeven bij verlaten rotonde of afslaan op kruising(geldt voor ALLE vervoermiddelen, ongeacht het aantal wielen)... Sta je soms ook te wachten voor niets... Gast, ik kan niet ruiken waar je heen wilt, ok? Steek ff een poot uit of gebruik je richtingaanwijzer verdorie...

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Flying_Angel
Berichten: 15710
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:05

Ik had ook weer iets, levensmoe ook denk ik. Het is een weg met aan per rijrichting twee banen, een busbaan en dan het fietspad aan de buitenkant. Ik moet van die weg linksaf de wijk in, daar is speciaal een wachtruimte en dan moet ik dus de twee banen en het fietspad over. Het is schemerig en best een drukke weg. Op een gegeven moment kan ik, maar besluit een fietser mij links in te halen om vervolgens voor mijn auto langs te snijden en op de stoep te gaan fietsen. (Dit tijdens het oversteken van die weg nog, hij had ook geen verlichting op de fiets). :roll:

Live free <3 [o]

FrNo
Berichten: 3656
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:49

Wat levensmoe betreft, vorige week donderdag was er een ongeluk met een auto en vrachtwagen gebeurd. De automobilist is overleden.
Bij hem thuis hebben ze afscheidsbrieven gevonden. (hij zat in een scheiding)

Kies dan een boom uit.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Marjo
Berichten: 37200
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 12:34

Rijdt er hier iemand met een dashcam? Ik zit er aan te denken om er eentje aan te schaffen. Een tijdje terug heb ik een goedkope van de Action voor het raam gehad, maar die was niet fijn. Werkte niet zonder aan het snoer te zitten, had maar beperkt opslag en geen mogelijkheid om te verbinden met mijn telefoon. Ook was hij erg groot.

Ik wil er dus graag eentje die ik kan verbinden met mijn telefoon, eentje die op de accu werkt en die niet zo groot is. Liefst dat hij achter mijn spiegel past en ik er dus geen last van heb. Ook moet er wel een beetje mooi zicht op zitten :j

MelissaV
Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 12:46

Marjo schreef:
Rijdt er hier iemand met een dashcam? Ik zit er aan te denken om er eentje aan te schaffen. Een tijdje terug heb ik een goedkope van de Action voor het raam gehad, maar die was niet fijn. Werkte niet zonder aan het snoer te zitten, had maar beperkt opslag en geen mogelijkheid om te verbinden met mijn telefoon. Ook was hij erg groot.

Ik wil er dus graag eentje die ik kan verbinden met mijn telefoon, eentje die op de accu werkt en die niet zo groot is. Liefst dat hij achter mijn spiegel past en ik er dus geen last van heb. Ook moet er wel een beetje mooi zicht op zitten :j

Ja ik rij met een dashcam zowel frontcam als rearcam, maar die voldoet niet aan jou eisen. Is wel een hele fijne.

Marjo
Berichten: 37200
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 12:46

Welke heb jij dan?

MelissaV
Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 12:48

Marjo schreef:
Welke heb jij dan?

Thieye carview 3 :)

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:17

Ik heb die van deaction. Prima ding hoor. Geheugenkaart er in en gaan. Kavel kun je wegwerken naar dashboardkastje en dan zo'n extender in je sigaretten aansteker. Ik heb m'n lampjes er op, m'n oplader en dan kan ik de dashcam er nog op doen. Alleen nu ik een zonneband heb is et wat lastig. Hangt al snel in et zicht enzo dus rijd nu weer zonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:31

Ik rij zonder. Ik kom veel in het buitenland en daar is het lang niet overal toegestaan en wordt het actief beboet als ze merken dat je er eentje in je auto hebt hangen bijvoorbeeld in Duitsland, Luxemburg en Oostenrijk, zelfs als je geen personen in beeld hebt. (Zelfde geldt voor Flitsmeister / radar apparatuur overigens, zodra ik naar Frankrijk ga moet ik dat ook van mn telefoon halen). :j

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op ... m-verboden

Marjo
Berichten: 37200
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:55

Oh echt? Ik heb dat goedkope ding in Duitsland wel gebruikt... En Flitsmeister past zich aan het land waar je in rijdt aan toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 12:06

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-11-21 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje
Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 12:15

Wij halen als we naar Zwitserland gaan ook het kaartje met flitspalen erop vermeld uit de navigatie.
Gaat dan een kaartje zonder flitspaalmeldingen erop in.

[o]

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:33

Op zich heb je zo een verklikker ook niet nodig. Rijd gewoon de toegelaten snelheid, dan kom je ook wel waar je zijn moet.

Exitium
Berichten: 7135
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:18

WTF-momentje van de dag vanmiddag. Ik reed richting de kruising bij de oprit van de snelweg, daarvoor moet je linksaf slaan. Er stond al iemand, dus ik ga er achter staan. Toen ik bijna stilstond trok hij op en reed weg, dwars door rood terwijl verkeer van de andere kant groen had :') Er reed ook een auto aan die kant die vol op de rem moest :x

Toen ik de snelweg af ging zat er een auto voor me die de baan voor linksaf nam, zich bedacht en vlak voor me nog even naar rechts kwam, zonder richting aan te geven :\ En dat allebei op een stuk van 5 km :')

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26171
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:32

Zo had ik afgelopen week ook een paar WTF momentjes. De bestuurder voor mij had blijkbaar haast, haast, haast... De auto voor die persoon reed netjes maximum snelheid, maar die haastvogel haalde hem gewoon over dubbele(!!!) doorgetrokken streep in.... Baalde dat ik geen dashcam in de auto had. Dan had ik echt die beelden even richting politie gedaan... Wat een eencellige zeg...

Later kwam ik een pakketbezorger tegen die zijn auto midden op de rijbaan met waarschuwingslichten aan, had stilgezet om pakje te bezorgen. Vlak voor een wegversmalling ook nog... Terwijl 1-2 meter verderop een parkeervak vrij was... Maar blijkbaar had ook deze pakkettenbezorger haast...

En op de terugweg iemand die over het fietspad de rotonde overstak, terwijl welgeteld nog geen 1 meter verderop een zebrapad ligt...

Echt... sommige types...

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Kidde
Berichten: 3444
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:33

JPitty schreef:
Zo had ik afgelopen week ook een paar WTF momentjes. De bestuurder voor mij had blijkbaar haast, haast, haast... De auto voor die persoon reed netjes maximum snelheid, maar die haastvogel haalde hem gewoon over dubbele(!!!) doorgetrokken streep in.... Baalde dat ik geen dashcam in de auto had. Dan had ik echt die beelden even richting politie gedaan... Wat een eencellige zeg...

Later kwam ik een pakketbezorger tegen die zijn auto midden op de rijbaan met waarschuwingslichten aan, had stilgezet om pakje te bezorgen. Vlak voor een wegversmalling ook nog... Terwijl 1-2 meter verderop een parkeervak vrij was... Maar blijkbaar had ook deze pakkettenbezorger haast...

En op de terugweg iemand die over het fietspad de rotonde overstak, terwijl welgeteld nog geen 1 meter verderop een zebrapad ligt...

Echt... sommige types...


Pakketbezorgers mogen dat ook gewoon: https://www.anwb.nl/experts/juridisch/5 ... r-hinderen Het is geen doen om voor elk pakketje te parkeren natuurlijk, ik heb daar zelf ook nooit problemen mee eerlijk gezegd. Ze moeten al keihard werken

ikke
Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:40

Kidde schreef:
JPitty schreef:
Zo had ik afgelopen week ook een paar WTF momentjes. De bestuurder voor mij had blijkbaar haast, haast, haast... De auto voor die persoon reed netjes maximum snelheid, maar die haastvogel haalde hem gewoon over dubbele(!!!) doorgetrokken streep in.... Baalde dat ik geen dashcam in de auto had. Dan had ik echt die beelden even richting politie gedaan... Wat een eencellige zeg...

Later kwam ik een pakketbezorger tegen die zijn auto midden op de rijbaan met waarschuwingslichten aan, had stilgezet om pakje te bezorgen. Vlak voor een wegversmalling ook nog... Terwijl 1-2 meter verderop een parkeervak vrij was... Maar blijkbaar had ook deze pakkettenbezorger haast...

En op de terugweg iemand die over het fietspad de rotonde overstak, terwijl welgeteld nog geen 1 meter verderop een zebrapad ligt...

Echt... sommige types...


Pakketbezorgers mogen dat ook gewoon: https://www.anwb.nl/experts/juridisch/5 ... r-hinderen Het is geen doen om voor elk pakketje te parkeren natuurlijk, ik heb daar zelf ook nooit problemen mee eerlijk gezegd. Ze moeten al keihard werken

Ehm, sorry, niet waar, te kort door de bocht.

Ja, om te laden en te lossen mag je het verkeer hinderen. Je mag zelfs de complete straat blokkeren, MAAR: je mag niet meer hinderen dan strikt noodzakelijk!!
Als er, zoals hierboven beschreven, op een autolengte afstand een plek is waar hij kon staan zonder verkeershinder, dan MOET hij daar gaan staan!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26171
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:47

Ik snap dat ze voor laden en lossen even in de weg mogen staan, maar vlak voor een wegversmalling/ verkeersheuvel/ oversteekplaats lijkt me dan toch weer niet echt handig.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

hagelslag
Berichten: 8981
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:40

Mensen wouden mij allemaal dood hebben vandaag -O-.....

1x op 1.3 km van huis, ik wou op de kruising rechtdoor, de tegenligger voor hem linksaf.
Beide hebben we een stopbord.
Met dat in ga rijden omdat het vrij is, gaat hij ook rijden en kijkt echt heel verbaasd mij aan... Dat scheelde niet veel


2de situatie, ik rij op een voorrangsweg van links wil een auto invoegen en in dezelfde richting als mij gaan rijden...
Hij overziet mij ofzo en ramt bijna mijn achterkant.
Ik reed niet extreem snel of langzaam gewoon de 70 kmh wat daar mag....

Terug weg van de tandarts reed mijn zusje terug, was er ook iemand die flink de bocht afsneed...


Zou dit een teken zijn dat ik gewoon nooit meer naar de tandarts zou moeten gaan _O-

Rennie89
Berichten: 37235
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:02

Zijn er al zo lang geen ergenissen in het verkeer geweest???

Ben echt niet de moeilijkste, maar als er een baan af gaat houd je gewoon rekening met elkaar, schuif je een baan op en maak je even ruimte. Vandaag wouden mensen liever ongelukken veroorzaken, auto bleef op middenbaan stug doorrijden en ik kon gewoon niet ritsen. Reed inmiddels al over het verdeijvingsvlak. Auto had een lege baan naast zich. Echt jammer weer

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26171
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:50

Dat klinkt als een bestuurder met een ietwat gebrekkig verkeersinzicht...

En ik heb momenteel niet veel ergernissen, afgezien dan van auto's die midden op een kruising parkeren om daar even wat afval in de ondergrondse container te gooien, terwijl de parkeerplaats net voorbij de kruising vrij is... Te beroerd om even 20m te lopen?

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Ineke2
Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-22 15:55

Dat is een klootviool Rennie!
Vandaag op weg naar huis reed ik 50 op een 60 weg, omdat ik weet dat er een lastige bocht aankomt met een kruising. Ging iemand mij inhalen, toe maar jongen… Klein stukje verder kon hij vol op de rem. Tja :D

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Corien_, Danielleeee_, Froukje, goesju, GoogleAdsense, meintje, Schuur_, Stybba, Travel_me, WendyKtH en 180 bezoekers