[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 01:07

Welkom in alweer het derde LZP-HK topic van de bewust kinderlozen a.k.a. kindvrijen!

Voor wie is dit topic?
- Voor iedereen die erachter is dat ouderschap niet aan hen besteed is.
- Voor mensen die er nog niet over uit zijn en eens benieuwd zijn naar de (vaak onderbelichte) optie "geen kinderen"
- Voor dames die kijken naar sterilisatie-opties (specifiek op jonge leeftijd of als niet-moeder), intussen zijn er hier een aantal ervaringsdeskundigen die je zeker verder kunnen helpen.
- Voor alle anderen die zich aangesproken voelen door de topictitel :Y)

Voor wie is dit topic - in principe - niet bedoeld?
- Mensen die liever wel een kind hadden gewild maar bij wie dit niet lukt. Waarschijnlijk is dit niet het topic wat je zoekt. (Wat niet wegneemt dat je zeker mee mag kletsen over de positieve kanten van het kindvrije bestaan, als dit je helpt!)
- Mensen die menen dat het hun taak is om de kindvrije populatie ervan te overtuigen dat ze eeeecht niet weten wat ze missen, dat je er zoooo veel voor terugkrijgt, etc etc :z We hebben het allemaal al een keer gehoord. Of de ergste: je verandert nog wel van gedachten! Nee. :\
- Ouders die besluiten dat dit dé perfecte plek is voor bevallingsverhalen, snotneusperikelen en luierkannonades. Ga maar ergens anders heen.
- Mensen die wat al te snel op de tenen getrapt zijn. Voor sommigen is dit topic een 'safe space' om iets harder te zijn in hun mening over kinderen dan normaal. Over het algemeen zijn we allemaal heel aardig. Neem het met een korrel zout :Y) als het je echt te ver gaat mag je er zeker iets van zeggen en we gaan een interessante discussie niet uit de weg, maar maak een opmerking niet erger dan dat-ie is.

Verder:
- Er posten een aantal moeders hier mee, onder strikte voorwaarden. Geen oninteressante kinderpraat, please.
- Nogmaals: er worden soms wat harde opmerkingen gemaakt - waarschijnlijk bedoelt deze persoon het niet écht zo hard. Chill.
- De groep is redelijk fluïde, als het je leuk lijkt om mee te praten, post vooral gezellig mee! Ook als je eerder in kinder-zwijmel topic te vinden was en daar nu vanaf bent gestapt, of als je ons een tijdje uit het oog bent verloren. Iedereen is welkom om frustraties te uiten over irritante schoonouders, vriendinnen die over niks anders meer kunnen praten en collega's die bij elke snottebel al het werk op jouw bureau dumpen - want "de kinderen!"

Merk trouwens op dat de tag HK bij dit topic staat, wat betekent dat we soms offtopic gaan. Meestal gaat dit goed! In principe kun je elke vrijetijdsbesteding namelijk offtopic maken door erachter te zetten "dat had me met kinderen nooit gelukt!" :j

Vraag: Wat is het verschil tussen kinderloos en kindvrij? Het zijn maar twee woorden, maar vaak wordt het woord "kinderloos" gebruikt om aan te duiden dat het onvrijwillig is. Het woord 'kindvrij' is in het leven geroepen om vrijwillige/bewuste kinderloosheid hiervan te onderscheiden.

En dan nu een bloemlezing van het vorige topic, dat heeft gelopen van 25 oktober 2018 tot heden:
[LZP] [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

We zijn er altijd als de kippen bij om elkaar terecht te wijzen als het een keer te lomp wordt
[***] schreef:
Wat een respectloos gepraat hier, het gaat hier wel over wondertjes hoor!

En zijn daarbij niet vies van lijfstraffen:
HopeMyDay schreef:
Minimaal met de longeerzweep :')

Laurora schreef:
Nu staat ie nog mooi in de plantenspuit-range.
Beetje opvoeding hoort er ook bij he

Of gewoon voor de leuk:
sanso schreef:
En wordt er niemand ingeknipt. Tenzij het een beetje kinky is <<)




We delen vaak dromen met elkaar:
Niobe schreef:
Pff gelukkig heb ik vannacht gedroomd dat ik een affaire had met Max Verstappen :')

Cayenne schreef:
Joolien, ik droomde vannacht dat je zwanger was en het kind op Boktmarkt aanbood als 'licht ingereden, verder nog groen en soms onhandelbaar' :')

Rivendell schreef:
Ik heb eens gedroomd dat ik een baby kreeg op stal. Heb de baby in een doek gewikkeld en in de stal gelaten. Vroeg later in die droom aan moeder of dat wel kon. Moeder zei ja hoor vast wel
:)


En houden ook van muziek:
Hilli schreef:
Of gaat dat liedje over luieruitslag soms? :D


Ook delen we tips over hoe je mensen op feestjes wegjaagt die zich afvragen of je onbeschermde seks hebt tijdens je eisprong.
MarcoBorsato schreef:
'Ik doe het alleen in de kont' wil ook nog wel eens helpen. Vaak lopen mensen weg.


Helaas zijn we ook heel visueel ingesteld
Mars schreef:
Dat zeggen moeders altijd, ‘nee hoor bij mij is niks uitgerekt’ uhuh.... :=
Of ‘mijn man klaagt niet hoor’ nee vriendin, das logisch want die moet zijn knakworst nog bij je door de gang gooien :P

Rebecca schreef:
_O- sorry zie nu voor mij een koter in de pan en de worst op het aanrecht _O-

Varekaj schreef:
6x spuitpoep tegelijk. Mijn God, de geur alleen al.

Sintara schreef:
Wipkip hooligans _O-

Qimm schreef:
Jullie verpesten voedsel ;(


Veelvuldig uitgebuit door posters van leuke linkjes naar bloederige bevallingstaferelen :'). U bent gewaarschuwd.


En tenslotte een lijstje goeie memes mede met dank aan Laurora, hofleverancier van flauwe plaatjes:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En tot slot de mededeling dat (baby-)foto's van huisdieren wel (met mate) toe zijn gestaan <3
[ img ]

[ img ]

Veel plezier, wees lief & houd uw doos blij!

Moderatoropmerking:
Net als in het vorige deel is het bespreken van andere topics hier niet toegestaan. Dergelijke berichten zullen worden verwijderd.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 20-10-20 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking uit voorgaande deel toegevoegd

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 01:19

-stipt weer-

Meelezer :)) was tijd voor een nieuwe steen

Sta wel in de quotes :D

Hierbij taart voor iedereen


[ img ]

Niobe
Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 01:27

Hulde aan de openingspost!!!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 01:31

Bedankt voor het maken van het nieuwe topic!

Haarbal
Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 01:35

Oh dit is precies wat ik nodig ben in mijn leven! Ik kom gezellig meedoen!

Even alvast een punt van intense kinderhaat: Mensen die mij vragen/zeggen "Oh maar je bent docent, dan ben je vast dol op kinderen!" Nee, ik heb een hekel aan kinderen! ~~}>

Urbanus
Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 01:55

Je hebt ook echt mijn meest charmante uitspraak gequote. Snol :')

Mooie post!!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 01:55

Hofleverancier meld zich 8-)
(ik zit echt teveel op 9gag....)

Geweldige openingpost, mooie compilatie van het vorige _/-\o_

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Palmera
Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 02:54

Leuke OP! :) Stip en leest mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 03:39

Ik lees ook weer mee en kom af en toe onder mijn rots vandaan :)

Die kalkoenbaby is echt too much voor mijn maag :')
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-01-20 03:42, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 03:40

MarcoBorsato schreef:
Je hebt ook echt mijn meest charmante uitspraak gequote. Snol :')

*\o/* *\o/* *\o/*

[ img ]

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 05:45

Dank voor de openingspost.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 06:56

Hey, gave topic! Ik lees en klets graag mee!

Hier ook geen kids en als ik de tafrelen van kids van vrienden hoor, ook heul blij!

dems75
Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 06:58

Mag ik af en toe meekletsen? Hier een bewust kinderloos stel. Goddank, nu ik de veertig ben gepasseerd, zeggen mensen niet meer; “dat komt nog wel”.
De vrijheid, rust....heerlijk! Nooit kinderen gewild, wel werkzaam in het onderwijs (dat vinden mensen helemaaaal raar).

If it's not an icelandic, it's just a horse

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 07:07

Ook een stip!
30 jaar, manloos en kindvrij. :))

http://www.skyesearchdogs.nl
Reddingshonden, mantrailen, vlaktezoeken, detectie

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 07:16

Die openingspost, geweldig _O-

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


Ceffyl
Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 07:56

Leuk, de derde alweer! Toffe openingspost :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41549
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:04

Goodmorning :D.

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:17

Oh mijn god. Wat heb ik in hemelsnaam geschreven :')
Mega leuke OP!

Leo
Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:23

:wave: Hoi! Met een nieuw topic ook eens proberen mee te lezen.
Hier gelukkig met een toffe vent maar we hebben allebei geen behoefte aan een 2.0 van onszelf. Ik denk wel eens dat ik een bepaald gen mis ofzo, maar tot zoverre is het er gewoon echt niet en bij hem ook niet. Ik ben overigens op professioneel vlak dagelijks met kinderen in de weer en dat vind ik fantastisch. Net zo fantastisch vind ik om op werk de deur dicht te trekken en vervolgens onbezorgd naar de paarden te gaan of thuis op de bank te kruipen. Ik heb ook hele leuke neefjes en ben zeer content in tante-rol. :D
Maar zelf? :n

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:36


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Dais_
Berichten: 4025
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:36

Leuke nieuwe openingspost! _/-\o_

Leo, zo benoem ik het tegenwoordig letterlijk. "Ik mis het moeder-gen". Sommigen denken zelfs dat het iets medisch is en zijn direct stil.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:46

Cayenne dan is ze gewoon non stop zwanger geweest := , net een broodfokker :x

plutolover
Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:52

ik meld mij ook graag aan, waarschijnlijk beland ik onder de meelees-steen maar ga mijn best doen om ook te reageren.

ik zou mij even kort voorstellen, ik ben willeke 32 jaar. en bewust kinderloos. ik heb niks met kinderen. Heb wel 2 nichtjes die ik stiekum wel beetje leuk vind, maar daar blijft het ook bij. mn beste vriendin heeft een kind die vind ik eh wat minder leuk...

Ik heb wel eens overwogen aan een sterilisatie maar dat vind ik dan nog een stap te ver.. niet zo zeer van stel dat ik wel kinderen wilt.

Maar wat doet het met mijn lichaam kwa hormonen enz. voel ik me daarna nog wel een vrouw of wordt ik dan soort 'man' kwa gevoel. En ook op intimiteit gebied. Mochten iemand hier een sterilisatie hebben gedaan hoor ik graag ervaringen. mag ook via pb

voor de rest heb ik 2 paarden en 1 hond. En werk ik 2 dagen in de week als administatiefmedewerker. En rest van de dagen geef ik les als instructeur (nu nog in opleiding bijna klaar) Academisch rijkunst (dressuurmatig trainen vanaf de grond)

oja mijn vent wilt ook geen kinderen. In begin van onze relatie (6 jaar geleden) zag hij zich zelf nog wel vader worden. Maar volgens mij was ik op date 1 al stellig dat ik echt geen kinderen wilt en als hij die wens wel heeft hij beter maar bij deze date kan laten!! want ik kan niks beloven en ook zeker in toekomst niet. En nu nog steeds als hij ze alsnog wilt. Hoe pijnlijk het ook zou zijn, zoekt hij maar een ander vriendin. Want als hij gelukkiger is met kinderen moet hij dat vooral doen, ik zou hem daarin niet tegen houden. Maar dan is onze relatie wel over. En ja ik ben gek op mijn vent.

Gelukkig heeft hij zich bedacht haha. En vind hij dit rustige leventje ook heerlijk.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:04

Ik ben ook weer van de partij *\o/*

Hele leuke openingspost :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, amy495, Anoukjuuuhh, Barchetta, bebble, Christina, hagelslag, IASCrawler, Iloveiswan, Jooytjee, Lalidan, Lalladidoo, LWDaisy, Mo_86, nuevo_mien, spookyskippy, TinkerTreas, wilmatj, YandexBot en 143 bezoekers