Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 06:43

Wij zijn 20 jaar geleden met onze beste vrienden samen getrouwd.
Met z'n viertjes dus, twee stellen trouwen en tegelijk elkaars getuigen zijn.
Was heel gaaf en intiem.
Vriendin en ik hebben wel mooie jurken gekocht, geen trouwjurken omdat ik dat niet echt mooi vind.
Mannen mooi colbert met spijkerbroek eronder.
We hebben beide gave auto's gehuurd waar we lekker de hele dag in rond gescheurd hebben.
Ff trouwen, ambtenaar vond het geweldig en had het nog nooit zo gedaan met twee stellen tegelijk.
We zijn met z'n viertjes heerlijk gaan eten.
En voor de avond hadden we al een veel eerder eenfeest gepland, iedereen verteld dat dit voor ons 10 jarig en andere stel 12,5 jarig samenzijn was.
Iedereen dacht dus op een gewoon feestje te zijn, de ambtenaar die ons getrouwd had vond het zo gaaf dat deze aanbood om ff langs te komen op het feest en ons daar nogmaals even kort te trouwen.
Jeetje je had die koppies van iedereen moeten zien zeg, op Gewoon feestje ben je op een trouwerij.
Voordeel is dat we nu niet al te domme sketches rijmpjes en liedjes mee hoefden te maken, niet de hele dag opzitten en pootjes geven en geen familie of vrienden er bij die ik die ik niet leuk genoeg vind.
De reacties waren vnml positief, degene die minder blij waren hadden gewoon pech, onze keuze om niet voor dat opgeprikte gedoe te kiezen.
Er waren paar mensen die zeiden, als ik wist dat het een bruiloft was had ik wel gekomen, of had ik een groter kado mee genomen.....duh...als je voor een gewoon feestje de moeite niet neemt hoeft dat op een trouwerij ook niet van ons.
Maar we hebben wel gewoon een super gave heel relaxte dag gehad met z'n viertjes, lekker rond gescheurd en gegeten, nog naar het ziekenhuis geweest omdat ernstig zieke vriendin daar lag en we haar de primeur wilde geven, lekker eten en s,avonds.....partyyyyyyytime, daar zijn we vol voor gegaan haha


Nadir
Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:13

Wat leuk Tinkermuts! Zo bijzonder om zoiets samen met goede vrienden te doen.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:29

Ja hè, dat geeft nog een extra dimensie aan je vriendschap.
Onze mannen zijn al bevriend vanaf hun 10 jaar, toen ze zestien waren en ons nog niet kenden hebben ze de afspraak gemaakt om samen te trouwen, en toen wij in beeld kwamen heeft het nog heel lang geduurd voor ze ons vroegen maar wij zagen dat samen trouwen ook wel zitten dus die afspraak is doorgegaan.
Het ten huwelijk vragen hebben ze ook stiekem bekokstoofd en samen gedaan door ons mee te lokken naar Parijs.
De mannen zijn nu dikke vijftigers en nog steeds de dikste maten

Nadir
Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:49

Voor hun extra leuk dat jullie het dan ook zagen zitten. Als de vrouwen geen klik hebben dan verloopt het meestal heel anders :D

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:53

Idd, wij zijn gelukkig ook dikke vriendinnen geworden .
We wilden ook gewoon trouwen omdat we dat leuk vonden, geen gedoe met familie die elkaar misschien wel of niet mogen erbij, gewoon een dag voor ons , alleen maar leuke dingen doen met z'n viertjes en dan s,avonds op het feestje zeggen...ow ja, we zijn vandaag ook nog ff getrouwd, sommige gezichten zijn dan onbetaalbaar haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110629
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:59

Dat is echt bijzonder, Tinkermuts! Wat leuk!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

petra8
Berichten: 1133
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:20

Ik heb het 2 keer gedaan :D
Eerst in NL een geregistreerd partnerschap met 2 getuigen en later toen we naar Belgie verhuisden, waar het geregistreerde partnerschap niet erkend werd, zijn we getrouwd met weer alleen 2 getuigen.

Trouwen was wel grappig. We hadden allebei gewoon onze spijkerbroek en een shirt aan en werden niet herkend als bruidspaar. Ze hebben ons op het stadhuis bijna een half uur in de gang laten wachten omdat zo bleek later, ze dachten dat het bruidspaar nog niet gearriveerd was. :D :D :D

Voor ons heeft trouwen geen betekenis en was het puur een administratieve handeling,

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:22

Tinkermuts, DAT klinkt mij nou echt als een droombruiloft. <3 Liefde en vriendschap. Waar het uiteindelijk allemaal om gaat.

Een van mijn liefste vriendinnen gaat over anderhalve week trouwen en durft het na ontzettend vaak zeggen dat ze het op hun manier moeten doen ook daadwerkelijk te doen zoals zij graag willen in plaats van zoals het volgens de oudere garde van de families hoort. Klein, knus, geen toestanden en daarna in spijkerbroek uit eten met een klein aantal personen. Zij kregen beiden zo de zenuwen van alles wat zo hoorde en moest dat er bijna géén trouwerij zou komen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-20 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Santos_05
Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:23

Wij zijn 12,5jaar geleden getrouwd op Bali! Ouders, broers en zussen mochten erbij zijn, maar het was vooral ONZE dag ipv een dag voor iedereen. Getuigen waren bij ons werknemers van het hotel.

Vooral familie die erbij wilden zijn. Daarom hebben we bij thuiskomst nog wel een receptie gehouden.

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:36

Dank jullie wel, als ik het over mocht doen deed ik het weer zo, idd liefde en vriendschap, twee mooiste dingen

Raineri
Berichten: 6196
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:58

Wij willen ook privé gaan trouwen in het buitenland. Ik vind het eigenlijk veel te intiem om te delen met anderen. Wij zien het beiden gelukkig zo. Het draait om ons en ik wil gewoon alleen met hem zijn. Ik wil een goedkope witte jurk aan, geen make up en zonder schoenen op het strand trouwen. Vervolgens willen we ons bezatten, de zee in springen en dansen op het strand tot de zon opkomt.
Wel willen we misschien nog een feest geven voor familie later of nog trouwen voor het gemeentehuis trouwen in Nederland (of Frankrijk) voor de familie. We kunnen het onze ouders denk ik niet helemaal aandoen om ze helemaal buiten te sluiten. Ook is een feest later een mooie gelegenheid zodat de families elkaar kunnen ontmoeten. Mijn familie is Nederlands maar zijn familie komt uit Libanon, Rusland en Frankrijk. Het lijkt me erg leuk om alles zo bij elkaar te zetten :)

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:10

Ik denk dat mijn moeder mij onterft. := Die kijkt al jaar en dag naar "Say Yes To The Dress" erop letten welke jurk bij mijn figuur zou passen en hoe mijn haar het mooist zou zijn. Die heeft zelfs al aangeboden dat we naar Amerika gaan om bij die winkel een jurk te passen. _O- Het is dat ik single ben dat ze er nu over op houdt. In mijn vorige relatie had ze het er veel over haha. Zou het best graag klein willen houden, maar vind zo'n groot feest ook echt geweldig dus dat zou ik niet willen missen.

Zou het niet erg vinden als vrienden/familie klein of in het geheim zouden trouwen. Het gaat om het bruidspaar niet om de omgeving.

Sellyxx
Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:25

Iedereen kan zo zijn eigen voorkeur hebben m.b.t. trouwen en dat lijkt me prima. Ik snap ook dat mensen echt samen willen genieten van het moment zonder het gevoel te krijgen 'geleefd' te worden. (even uitgaande van mensen die het zo kiezen omdat ze het zien als intiem moment wat ze samen willen beleven, daar is mijn post wellicht iets meer op gericht)

Ik heb wel een oprechte vraag; als je in het klein wil trouwen, wat is dan de reden dat je dit liever achteraf zegt dan van tevoren? Dat je het niet van tevoren op fb of Instagram o.i.d. gaat zetten snap ik, als je het aan de grote klok hangt gaat het ‘kleine’ en ‘onopvallende’ er vanaf. Maar bijvoorbeeld broers/zussen of ouders uit hetzelfde gezin? Of mensen die écht dicht bij je staan?

Is het dan dat mensen verwachten negatieve reacties te krijgen en daar geen zin in hebben van tevoren? Als je echt geen goede relatie hebt met bijv. je vader of je moeder en je verwacht dat ze flink ophef gaan maken over je keuze kan ik het ook nog begrijpen, je wilt niet dat er al zo’n lading op komt te liggen als je nog niet eens getrouwd bent.

Ik denk dat het ook vaak met verwachtingen te maken heeft. Als ik zoiets achteraf zou horen heb ik wellicht minder goed de tijd om het te plaatsen waardoor ik in eerste instantie ook enigszins zou denken; huh? Terwijl als iemand in mijn gezin dit zou aangeven, uitleggen dat zij dit graag zo willen, zou ik daar (ondanks dat dit zelf nooit mijn keuze zou zijn en ik gek ben op bruiloften) wel respect voor hebben. Zij willen het zo, zijn gelukkig samen en daar gaat het om en daar kan ik van genieten. Ik zou ze alle liefde en geluk toewensen voor dat intieme moment samen en achteraf een berichtje of kaartje sturen met gefeliciteerd en geen probleem we leven op goede voet verder.

Uiteraard hoef je niet in alles rekening te houden met familie/mensen die om je heen staan maar ik denk dat je ook jezelf rust bezorgd als je op zo’n manier kan voorkomen dat je achteraf het 'moet' gaat uitleggen en je kan stuiten op onbegrip van dierbaren. Ik zou als ik hiervoor zou kiezen dan zelf het liever van tevoren zeggen (aan dierbaren), dan los kunnen laten en gaan genieten. Wetende dat je thuis nog lekker kan nagenieten en je wellicht kan delen met dierbaren hoe leuk het was (met z'n tweeën). Of gewoon onbezorgd met z'n tweeën nagenieten.
Dan dat ik eigenlijk zou weten dat dierbaren (gaat dus niet om random mensen) er misschien moeite mee hebben dat je van te voren niks gezegd heb, en achteraf dat nog ‘moeten’ gaan uitleggen/verwoorden kan jezelf ook stress of gedoe bezorgen, waar je wellicht ook helemaal geen zin in hebt? Wat dat betreft zou je zelfs (zonder dat je dat perse voor anderen doet) er voor kunnen kiezen het wel te vertellen omdat je dan zelf minder kans hebt op gedoe ;).

Misschien ga ik teveel uit van een eventuele kans dat wel iemand er moeite mee zou hebben als ik het niet vertel. Maar het gaat me dan nog niet eens om de beslissing om zonder vrienden/familie te trouwen. Stel in mijn geval zou mijn zus dit hebben gedaan, prima! Alleen we hebben zo'n vertrouwensband dat ik ergens wel achter mijn oren zou krabbelen en de vraag zou stellen: dacht je dat je mij erbuiten moest houden omdat ik anders commentaar zou hebben? je weet toch dat ik je het beste gun en wil dat je de keuzes maakt die jouw gelukkig maken? Nogmaals, dit is hoe ik er insta en wellicht heeft die ander het helemaal niet verzwegen met bijbedoelingen, maar het zou wel een vraag zijn die ik zou stellen en waar mijn zus dan mee te maken zou krijgen. Andersom als ik de keuze maak om zonder familie/vrienden te trouwen en mijn zus reageert zo doet het mij ook wat dat zij zo reageert omdat ik om haar geef :)

Maar misschien dat anderen sowieso meer schijt hebben of echt weten dat het drama geeft als ze hierover beginnen. Dan snap ik het. Maar bijvoorbeeld de gedachte 'och mijn zus vond trouwen zó geweldig die gaat het vast niet leuk vinden als ik het zo doe', dat kan evengoed gebaseerd zijn op een vooroordeel :) terwijl je als je het haar zou vertellen en gewoon uit zou leggen dit misschien geen probleem zou zijn. Mijn bericht gaat er wat dat betreft vanuit dat communicatie met mensen die je echt dierbaar zijn, er nooit slechter van wordt.
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 17-01-20 12:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Santos_05
Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:41

Sellyxx schreef:
Ik heb wel een oprechte vraag; als je in het klein wil trouwen, wat is dan de reden dat je dit liever achteraf zegt dan van tevoren? Dat je het niet van tevoren op fb of Instagram o.i.d. gaat zetten snap ik, als je het aan de grote klok hangt gaat het ‘kleine’ en ‘onopvallende’ er vanaf. Maar bijvoorbeeld broers/zussen of ouders uit hetzelfde gezin? Of mensen die écht dicht bij je staan? 


Wij hebben het laten weten door een kaart voor de receptie uit te sturen:

xx maart gaan we trouwen op Bali en xx maart zijn jullie uitgenodigd voor de receptie. Iedereen was dus op de hoogte.

Wel een groot verschil tussen 'gewoon' in het buitenland trouwen of 'stiekem' trouwen, maar zelfs dan moet je mensen laten weten dat ze niet uitgenodigd zijn, dus ook niet welkom zijn ;)

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:38

Ik heb dus echt lak aan wat anderen er achteraf van denken.
Mijn reden om het zo te doen is dat we echt geen trek hadden in leuke stukjes, ballonnen of weet ik veel wat in je huis, mensen die menen er bij te mogen zijn enz.
Wij zijn gewoon lekker getrouwd en in de avond een feest ter ere van ons heel veel jaar samen zijn.
Ik zou niet weten waarom er iemand moeite mee moet hebben over iets wat zo intiem is en voor jezelf.
Maar goed, mensen weten ook wel dat we dingen nog wel eens anders dan anders doen en we zijn ook niet van die familie gekkies die overal bij moeten zijn en alles willen vieren.
Degene op het geest waren vnml ook vrienden en enkele familieleden, mensen die we weinig zien hoeven we ook niet op een feestje.
Ik zie daar namelijk echt geen meerwaarde in, familie die ik 1 x in het jaar zie wil ik ook niet op m'n feest erbij.
Als ik dat zou doen lijkt het wel of ik dat voor kadootjes doe ofzo.
Maar zo sta ik er in.
Ieder z'n ding

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:57

Danique_G schreef:
Wij willen ook privé gaan trouwen in het buitenland. Ik vind het eigenlijk veel te intiem om te delen met anderen. Wij zien het beiden gelukkig zo. Het draait om ons en ik wil gewoon alleen met hem zijn. Ik wil een goedkope witte jurk aan, geen make up en zonder schoenen op het strand trouwen. Vervolgens willen we ons bezatten, de zee in springen en dansen op het strand tot de zon opkomt.



Dit hebben wij dus gedaan. Wel in haar & make up, maar haar puur zodat we niet alleen maar verwaaide haar foto's haden en make up miniminimaal. We mochten zelf de plek uitzoeken, hebben daar een kleine ceremonie gehad, handtekeningen gezet, gekust en samen van een mega taart gegeten. Daarna de foto's gemaakt, paar nette en daarna vooral heel vele gekke (maar hele mooie) langs het strand en met de schoenen uit. Snel daarna de bikini aan en de zee ingedoken. In de avond hadden we een diner op het strand, prachtig aangekleed en onwijs romantisch. Per toeval werd er verderop ook nog siervuurwerk afgestoken.

Wat ik laatst wel hoorde was ook een optie, is hiervoor ook gedeeld. Een feest geven, select gezelschap uitnodigen en dan ter plekke trouwen. Ik hoorde dat laatst van een collega. Op die manier kregen ze alle mensen bij elkaar, hadden mensen lekker hun eigen kleren aan, geen gedoe met stukjes of gestress, geen gedoe over wat geeft wie en hoeveel. Iedereen komt gewoon zoals ie is en sluit aan bij het feest.

Sizzle
Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:27

Ik heb het niet speciaal aangekondigt voor of erna, gewoon tussen neus en lippen door aan de telefoon tegen mijn moeder:
Oja ivm baby gaan volgende week nog even snel trouwen.
Die zorgde dan weer wel dat vervolgens de hele wereld het wist en er bezorgde tantes gingen opbellen of we wel met gevoelens van andere rekening houden :+


Ninus
Berichten: 1713
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:43

Hier ook stiekem getrouwd op Bonaire, met blote voeten in het zand. Zou het zo weer doen, wat een droom :+:
Mijn ouders vonden het prima, onze dag, onze wensen. Mijn schoonouders hadden een wat gemengde reactie. Maar verder geen gedoe.

Lindaonline
Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-20 16:28

Mooie ervaringen komen er voorbij. Nou... de datum staat, locatie is geboekt en we hebben er veel zin in *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, ComscoreBot, Hjartje, Koekie_186, Larissa123, spookyskippy, Vinny12511 en 134 bezoekers