Phishing mails Deezer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Phishing mails Deezer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 23:56

Pff lastig lastig..

Ik heb een account op deezer. Al 2 jaar. Nu kreeg ik een mail dat mijn mail adres was gewijzigd. Dit heb ik uiteraard niet gedaan en dit soort mailtjes komen vaker voor. Mijn truc om het neppe van echt te onderscheiden is kijken naar het mail adres. Echter, dit mail adres kwam heel erg overeen met andere mail adressen van deezer. Zonder op een link te klikken heb ik aangegeven geen wijzigingen in mijn account te hebben aangebracht. Aangezien alles (fb, website) wat ik kon vinden gewoon Nederlands was, was mijn mail in het Nederlands.

Nu kreeg ik een mail terug, in het Engels waarin wordt gevraagd naar mijn PayPal account (afschrijving van deezer), telefoon rekening (waarop de transactie en het telefoon nummer zichtbaar zijn) of iTunes gegevens. Om te kunnen verifiëren dat ik de eigenaar van dit account ben. Dit lijkt mij toch geen manier om een account te verifiëren?! Ze hebben mijn betalingsgegevens toch zeker niet nodig? Ik twijfel nu ontzettend aan de echtheid van de mail..

Ik heb aangegeven dat ik weiger om dit soort gegevens te versturen en ze mijn account maar op een andere manier verifiëren. Aangegeven dat ze mijn abonnement per direct stop mogen zetten als er geen andere manier voor is. Daarnaast heb ik via de website van deezer contact opgenomen met het mail adres dat daarop staat en een bericht verstuurd op de Facebook pagina. In de tussentijd werkt mijn account namelijk nogsteeds op mijn eigen mail adres en is daarin niks veranderd.

Ik moest mijn twijfel echt even uitspreken want ik zoek dat soort dingen tot de bodem uit als ik twijfel, maar als dit nep is, is het gewoon niet van nep te onderscheiden. Dan hebben ze het zo lastig gemaakt om er achter te komen of het nep is, dat ik er bijna in zou trappen. Ze zijn dan al verder gekomen dan 1000'en andere mailtjes want ik heb erop gereageerd :+ Maar ik weiger dit soort gegevens te delen met wie dan ook.. Of ben ik nu te voorzichtig?

Voorheen kreeg ik alleen mail van listen@deezee of mail@deezer. De mail waarin stond dat mijn mail was gewijzigd was via support@deezer. Daar kwam ook de bevestiging vandaan van waarop ik gereageerd had (is dat nog duidelijk?). Op de mail die ik nu verstuurd heb naar de website (contact@deezer) heb ik ook een bevestiging ontvangen. Dit keer van privacy@deezer... Snappen jullie dat ik twijfel?

Is het normaal dat dit gevraagd wordt? Is er misschien iemand die hierover al contact heeft gehad met deezer? Hoe is dat in zijn werk gegaan? Werd dit jou toen ook gevraagd of ben ik nu net scherp genoeg om er niet in te trappen?

Ik twijfel op dit moment erg aan mezelf := mijn gevoel zegt het klopt niet, maar misschien ben ik te voorzichtig??

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


pluisje88
Berichten: 8056
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Phishing mails Deezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:06

Ik ken de site niet maar ik denk inderdaad phishing. Ze zijn heel erg actief sinds een dag of twee a drie valt me op

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Blacky94
Berichten: 3469
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Phishing mails Deezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:19

Als ik er echt niet duidelijk uit kan halen of het phishing is of niet, naar de app/officiële website om daar mijn gegevens te controleren en zo nodig te wijzigen. Maar het klinkt idd een beetje gek. En er zijn volgens mij ook wel manieren waarop ze kunnen laten lijken of het een officieel emailadres is. Heel vervelend.

Heb iets soortgelijks met Netflix gehad met mailtjes over dat een betaling niet gelukt was, net rond de periode dat mijn 9 maanden "gratis" Netflix afliep. Kon er toen ook niet gelijk duidelijk uithalen of het nep was of niet. Heb via de app mijn gegevens gecontroleerd en mijn rekeningnr opnieuw geverifieerd. Dus geen links uit e-mails etc geopend. Maar het wordt maandelijks afgeschreven, ik kan nog gewoon Netflix kijken maar de mailtjes blijven komen dus die krijgen een enkeltje prullenbak zonder openen.

LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-20 00:27

Precies dat laatste. Normaal kijk ik er niet eens naar als ik niks heb veranderd. Maar deezer (overigens een muziek streaming, net als YouTube voor degene die het niet weten :+) gebruik ik toch best vaak en graag, ik ben standaard ingelogd (op mijn telefoon weet ik nieteens hoe ik moet uitloggen) en de betaling gaat idd netjes elke maand van mijn rekening. Het was ook een vaag email adres dat was opgegeven als mijn nieuwe. Zoiets als 1g3nfkd27f@geenidee.com

Mijn vriend geeft ook aan dat zij dit soort gegevens niet van mij mogen vragen aangezien deze al bekend zijn. Een betere vraag om te verifiëren of ik het ben is aan te geven; wij hebben dit telefoon nummer van u gekoppeld aan dit account 061234.... wat zijn de laatste 4 cijfers?
Opgelost toch?

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Danseresje, Facebook, GrapeshotBot, Leo, maaikemuis, wortel115 en 114 bezoekers