Woningen vinden wát een drama.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Woningen vinden wát een drama.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-20 14:37

Mijn beste vriendin is door omstandigheden zonder woning komen te staan. Het is onverwachts uit met haar relatie nu zijn we samen op zoek naar een nieuwe woning. We merken dat dit best wel lastig is door de ellendig lange wachtlijsten.

Als er mensen zijn de eventueel een goede optie hebben in de omgeving;

Amstelveen
Woerden
Alphen ad rijn
Hazerswoude
Uithoorn
Mijdrecht
Vinkeveen
Nieuwkoop
Aarlanderveen
Nieuwveen
En dergelijke plekken in deze omgeving.

Wat we qua eisen hebben;

Minimaal twee slaapkamers.
Huisdieren toegestaan.
Het liefst met een tuin anders een balkonnetje.
Het budget is rond de duizend.

Zijn er mensen met geweldige adviezen of die denken dat ze eventueel particulier iemand kennen?
Altijd welkom. We zijn hard aan het zoeken maar ik denk probeer even verschillende net werken.

Groetjes Janine


AmyJamess
Berichten: 2115
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Woningen vinden wát een drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:56

Misschien kun je met makelaars kantoren contact opnemen, sommigen bemiddelen voor particulieren die hun huis willen verhuren.
En anders antikraak?

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Woningen vinden wát een drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:58

Oproep op facebook plaatsen?

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-20 15:07

Marie111 schreef:
Oproep op facebook plaatsen?



Ik heb zelf geen Facebook. Maar misschien via die van haar!

vilheide
Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:09


Groetjes Jolanda

chanicha
Berichten: 12137
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:09

Hou op FB de site van Stichtse Vecht eens in de gaten, daar stonden pas twee leuke dingen op in Kamerik en in Maarssen, misschien dat dat iets kan zijn.

Edit, inderdaad via Funda of Rebo, ik ken een stel dat een prachtige eensgezinswoning gehuurd hebben daar.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

vilheide
Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Woningen vinden wát een drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:15

Hou er wel rekening mee dat de meeste particuliere verhuurders zoals Rebo vaak een minimale bruto inkomenseis van 2 a 2.5 keer de huurprijs willen zien. De maximale huurprijs die je hierboven noemt moet geen probleem zijn, want er zijn genoeg huurwoningen te vinden binnen die prijs.

Groetjes Jolanda

sanne_xxxx
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Alphen aan den rijn

Re: Woningen vinden wát een drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:25

Vriend van mij verhuurt een appartement in Alphen ad Rijn. Voor meer info pb.

Anoniem

Re: Woningen vinden wát een drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:27

Makelaars verhuren ook. Vaak wel particuliere huur. En soms bieden ze ook een oplossing voor woningzoekende, die kunnen dan een appartement huren van de makelaar totdat ze een woning hebben gevonden.

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-20 15:30

vilheide schreef:
Hou er wel rekening mee dat de meeste particuliere verhuurders zoals Rebo vaak een minimale bruto inkomenseis van 2 a 2.5 keer de huurprijs willen zien. De maximale huurprijs die je hierboven noemt moet geen probleem zijn, want er zijn genoeg huurwoningen te vinden binnen die prijs.


Ja dat viel ons al op.
Is best lastig nog daarom denk ik probeer meerdere kanalen.

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-20 23:08

Marije_1997 schreef:
Makelaars verhuren ook. Vaak wel particuliere huur. En soms bieden ze ook een oplossing voor woningzoekende, die kunnen dan een appartement huren van de makelaar totdat ze een woning hebben gevonden.



Ook een erg goede optie!

chanicha
Berichten: 12137
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:14

Volgens mij is het bij Rebo dat drieenhalf of vier maal de huur je inkomen moet zijn.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-20 00:03

chanicha schreef:
Volgens mij is het bij Rebo dat drieenhalf of vier maal de huur je inkomen moet zijn.


Ja, en dat is bij sommige huizen best wel te doen. Bij andere totaal niet. Omdat de tweede huurder maar voor 50% wordt meegerekend.

Hutcherson
Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Woningen vinden wát een drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:30

Oef jeetje, zijn die steden/dorpen zo duur? Ik vond onze huurprijs al fors aan de prijs maar als ik zie wat mensen bereid zijn om te betalen voor een woning met 2 slaapkamers en een balkonnetje... Dan valt alles mee.
Wij waren ruim 4 jaar geleden ook opzoek om te gaan samenwonen. Er waren toen ook weinig huurwoningen en we moesten wel binnen een maand weg zijn uit de oude woning (ivm sloop).
Toen hebben we 3 maanden een sta caravan gehuurd op een park. Super duur. Maar we hadden wel onderdak. We stonden beiden ingeschreven bij zo'n overkoepelend verhuurplatform van de woningcorporaties maar hier verdienden we teveel voor. Uiteindelijk zijn we via particulieren woningcorporaties bij onze huidige woning gekomen en konden we eigenlijk vrij simpel een bezichtiging plannen en gelijk alle documenten inleveren. En daarna hadden we het huis. Ik zat al te kijken of we goedkoper konden gaan wonen maar dat lijkt een fantasie. Kopen is nog geen optie.

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-20 00:35

Hutcherson schreef:
Oef jeetje, zijn die steden/dorpen zo duur? Ik vond onze huurprijs al fors aan de prijs maar als ik zie wat mensen bereid zijn om te betalen voor een woning met 2 slaapkamers en een balkonnetje... Dan valt alles mee.
Wij waren ruim 4 jaar geleden ook opzoek om te gaan samenwonen. Er waren toen ook weinig huurwoningen en we moesten wel binnen een maand weg zijn uit de oude woning (ivm sloop).
Toen hebben we 3 maanden een sta caravan gehuurd op een park. Super duur. Maar we hadden wel onderdak. We stonden beiden ingeschreven bij zo'n overkoepelend verhuurplatform van de woningcorporaties maar hier verdienden we teveel voor. Uiteindelijk zijn we via particulieren woningcorporaties bij onze huidige woning gekomen en konden we eigenlijk vrij simpel een bezichtiging plannen en gelijk alle documenten inleveren. En daarna hadden we het huis. Ik zat al te kijken of we goedkoper konden gaan wonen maar dat lijkt een fantasie. Kopen is nog geen optie.


Wij vonden dat 1000 best netjrs was gezien alles.. maar dat blijkt toch even vies tegen te vallen.. Veel willen twee-drie keer de huurpriis als borg dsn nog 4 x het bedrag verdienen.. lastiger dan verwacht. Daarom dus meerdere platformen!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:57

Het is momenteel ontzettend lastig!

Wat ik heb gedaan: elk appartement wat op Funda kwam meteen contact opnemen met de makelaars die erbij horen. Inschrijven bij hen, laten weten dat ik op zoek was. Zo is het uiteindelijk nog vrij snel gelukt. Ik stond dus wel bij verschillende makelaars ingeschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:59

Hier hetzelfde probleem gehad. Ik heb zelf vaak iets op facebook geplaatst zonder reactie. Pas toen een vriendin een oproepje plaatste voor mij kregen we ineens wel een aantal reacties.

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-20 12:01

Tanya schreef:
Het is momenteel ontzettend lastig!

Wat ik heb gedaan: elk appartement wat op Funda kwam meteen contact opnemen met de makelaars die erbij horen. Inschrijven bij hen, laten weten dat ik op zoek was. Zo is het uiteindelijk nog vrij snel gelukt. Ik stond dus wel bij verschillende makelaars ingeschreven.


Zo maar is het een en ander gaan bellen.. Bij de woningstichting lijkt de lijst steeds langer te worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:03


Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-20 14:33


Cubone
Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:33

Wat een prijzen :wow: Zijn dit echt de normale huurprijzen in Nederland tegenwoordig?

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:37

Cubone schreef:
Wat een prijzen :wow: Zijn dit echt de normale huurprijzen in Nederland tegenwoordig?

Yep helaas wel

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 04:09

Cubone schreef:
Wat een prijzen :wow: Zijn dit echt de normale huurprijzen in Nederland tegenwoordig?


Zo voel ik me dus ook..

Es_ther
Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:29

Cubone schreef:
Wat een prijzen :wow: Zijn dit echt de normale huurprijzen in Nederland tegenwoordig?

Jup...

Wij hebben op huurwoningen.nl gekeken, misschien staat daar iets op?

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

chanicha
Berichten: 12137
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:36

Als ik zie dat mijn totaal niet geïsoleerde eengezinswoning ruim 300 euro omhoog gaat als ik er uit ga en op ruim 700 euro komt:?
Ik vind het echt belachelijk dat de corporaties hun gang maar kunnen gaan en datzelfde geldt voor de vrije sector.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, lovelucydan, luuntje, marygoround, SemrushBot en 135 bezoekers