Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hagelslag
Berichten: 9021
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 21:53

bigone schreef:
Wij zijn al wat ouder maar als we eens op een terrasje zitten hoor ik of mijn man ook wel eens: Daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten. Moet kunnen maar ja, als je nogal onzeker bent vallen zulke opmerkingen natuurlijk helemaaaal verkeerd .



Beschuitje eten of zon soort uitspraak op een normale manier moet opzich kunnen.

Maar wat ts schrijft vind ik toch te extreem

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:00

Cuvee schreef:
Azmay schreef:
Hij mag er mee dansen, flirten en zoenen als hij dat wil. Geld ook voor mannen.
Zijn gewoon afspraken over gemaakt hier waar we ons beide prettig bij voelen.


Dat hoeft mijn vriend niet in zijn hoofd te halen! Dan staan de koffers vanavond nog buiten.


Echt he haha doei doei

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:03

tones schreef:
Buiten honger krijgen en thuis komen eten. :D


haha deze vind ik leuk _O- _O-

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:09

Het heet niet voor niets vreemdGAAN ipv vreemdfantaseren. Zolang hij er niets mee doet, mag hij van mij kijken wat hij wil.
Seksueel getinte opmerkingen maken naar andere dames vind ik binnen een relatie niet kunnen, maar daarnaast ook onwijs respectloos naar de dames toe. Afhankelijk van de manier waarop kan dat zelfs richting seksuele intimidatie gaan. Dat zou mijn man niet hoeven doen, dan was ik gelijk kneiterhard op hem afgeknapt.

Ik heb geen behoefte aan een man die dames als lustobject behandelt of aanspreekt.

Toulouze
Berichten: 194
Geregistreerd: 05-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:38

Blijkbaar heb ik een gekke man zoals ik het hier allemaal lees :P
Mijn man betrap ik nooit op kijken naar andere vrouwen en hij heeft het er ook nooit over. Alleen over mij :o complimenteert en zegt dat hij alles aan mij mooi vind etc hij schept ook op over mij tegen andere mannen kreeg ik laatst te horen van een collega van hem :')
Hij zal vast naar andere vrouwen kijken (dat doet iedereen denk ik!) maar niet in mijn bijzijn blijkbaar.. ik denk dat hij dat respectloos vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:41

Toulouze schreef:
Blijkbaar heb ik een gekke man zoals ik het hier allemaal lees :P
Mijn man betrap ik nooit op kijken naar andere vrouwen en hij heeft het er ook nooit over. Alleen over mij :o complimenteert en zegt dat hij alles aan mij mooi vind etc hij schept ook op over mij tegen andere mannen kreeg ik laatst te horen van een collega van hem :')
Hij zal vast naar andere vrouwen kijken (dat doet iedereen denk ik!) maar niet in mijn bijzijn blijkbaar.. ik denk dat hij dat respectloos vind.


Hij is verder wel gezond? :D

(Geintje hoor. Als het voor jullie zo goed werkt: hartstikke fijn !)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:32

Ja ik zit ook zo in elkaar hoor. Als ik gek op iemand ben is dat genoeg en zie ik niet eens andere knappe mannen. Zo zwart wit ben ik. Niet omdat het niet mag of dat ik dat niet vind kunnen. Maar zo werkenden mijn hersenen niet.

Had laatst een date en die kleedde een ander meisje zowat uit met zijn ogen terwijl ik tegenover hem zat. Knap ik wel op af ja. Ze leek trouwens wel wat op mij. Duidelijk een type haha. :+

Toulouze
Berichten: 194
Geregistreerd: 05-09-19

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:33

Safina ik begin het me nu af te vragen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:39

Toulouze schreef:
Safina ik begin het me nu af te vragen :P


:D ik denk het wel hoor! :)

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:44

Als ik met mijn vriend over straat loop zeg ik zelfs soms zelfs van moet je kijken wat een knappe meid, gewoon omdat dat dan ook echt zo is. En dan kijken we beide. Val overigens wel echt op mannen :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:58

Ik kijk ook naar andere mannen en vrouwen
En ik kan en mag andere mannen en vrouwen aantrekkelijk vinden

Andersom mag en kan mijn partner dat ook

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 06:12

Zie toevallig dit topic voorbij komen. Maar in een ander topic van jezelf noem je jezelf Cor en was je toch een man?

Suzanne F.

Berichten: 49211
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:25

L_Ruiterhuis schreef:
Zie toevallig dit topic voorbij komen. Maar in een ander topic van jezelf noem je jezelf Cor en was je toch een man?


Ach ja, Cor...Maria...Jozef, wat maakt het uit?

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:54

Iriscope schreef:
Het heet niet voor niets vreemdGAAN ipv vreemdfantaseren. Zolang hij er niets mee doet, mag hij van mij kijken wat hij wil.
Seksueel getinte opmerkingen maken naar andere dames vind ik binnen een relatie niet kunnen, maar daarnaast ook onwijs respectloos naar de dames toe. Afhankelijk van de manier waarop kan dat zelfs richting seksuele intimidatie gaan. Dat zou mijn man niet hoeven doen, dan was ik gelijk kneiterhard op hem afgeknapt.

Ik heb geen behoefte aan een man die dames als lustobject behandelt of aanspreekt.


Dit was ook precies mijn gedachte. Ik denk dat het meer iets over hem zegt als hij zo met vrouwen om gaat, dan over jou. Mijn vent hoeft echt niet tegen andere vrouwen te zeggen dat ze een "geil wijf" zijn.
Niet omdat hij dat niet mag vinden, of omdat ik er onzeker van wordt. Maar omdat ik me dood zou schamen als hij dat tegen een vreemde zou zeggen. Ik vind dat taal wat je niet moet gebruiken, idd ronduit respectloos richting die vrouw.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23431
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:35

Dani schreef:
Moderatoropmerking:
We weten dat er vermoedens zijn dat dit een schaduwaccount betreft. Mocht dit kloppen zal het topic inderdaad op slot gaan maar dat is nu nog niet het geval. Vooralsnog wil ik jullie vragen hier te stoppen met speculeren en persoonlijke of flauwe opmerkingen. Als je een SA vermoedt, geef dit dan aan via de tem zodat wij het kunnen oppakken en er in het topic geen discussie over ontstaat.



Graag nogmaals even aandacht voor de moderatoropmerking, reeds geplaatst op pagina 7

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:28

Janneke2 schreef:
Hm, een topictitel die lijkt op een (beruchte) bijbeltekst - geen dagelijks verschijnsel.

De tekst luidt (Jezus is aan het woord, en richt zich tot de heren de schepping in het gezelschap)
"Wie een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd."

...dat is net niet hetzelfde als de vraag in de topictitel - kijken mag, (verbeeld je, de hele tijd naar de grond kijken)
maar het gaat om de intentie (het 'hart') van de man.

(Context: Jezus rammelt wat aan allerlei Joodse regels der kunst. Zo geldt overspel als een stevig misdrijf waar eventueel de doodstraf op kon staan. Zij het dat het hiervoor ten minste nodig was, dat beide partners 'in flagrante delictu' betrapt werden. Die regels zelf stelt hij niet ter discussie, maar geeft ze een eigen wending.)

Zoals ik het lees is het een oproep "beheers je!"
En wellicht ook (taal uit de 1970 er jaren) "beheers je, want een vrouw is geen sex object".

Chapeau voor Jezus!

Dames hoeven zich niet 'in te pakken' ;) heren horen zich te gedragen.
( = De wat hedendaagser discussie over hoofddoekjes, waarbij het feminisme opeens iets wordt wat zou horen bij de westerse cultuur, terwijl de feministische verworvenheden gloednieuw zijn en hard bevochten... En voor het gemak vergeten wordt dat bijvoorbeeld de huwelijkswetgeving in de islam vele malen feministischer is dan zelfs de huidige Nederlandse wetten.)

Eerlijk gezegd vind ik de huwelijkswetgeving in de Islam absoluut niet feministisch,want daar mag een man 4 officiele vrouwen hebben en nog zoveel bijvrouwen als hij kan betalen. Andersom is dat dus niet zo dat een vrouw ook meerdere mannen zou mogen hebben! Ik heb vele religies bestudeerd en qua vrouwvriendelijkheid vind ik het Christendom op nr.2 staan op vrij eenzame hoogte. Alleen de Wicca scoort beter vind ik.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:41

Geen religie maar samen doen wat je fijn vind staat pas op eenzame hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:57

Mondy schreef:
Geen religie maar samen doen wat je fijn vind staat pas op eenzame hoogte


Nou, precies, dat dus. Leve de liefde.

(Zijn mormonen ook niet christelijk trouwens? Zo zie je maar weer: Hét christendom bestaat niet. Dé islam ook niet. Zoveel mensen, zoveel opvattingen over wat hun geloof inhoudt.)

Kinke

Berichten: 20527
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:14

Ondertussen zijn allerlei Bokkers druk met dit topic, behalve de TS ;)

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:22

Het onderwerp leeft hoe serieus de openingspost wel of niet is, het tiggert wel een leuke discussie

Cuvee

Berichten: 63
Geregistreerd: 24-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 12:26

Mijn probleem is dat ik het erg moeilijk vind wanneer mijn vriend contact heeft met andere vrouwen. Dat kan op veel verschillende manieren en momenten. Zoals op zijn werk met collega's, werk gerelateerd of niet. Of bijv met oud klasgenoten via Tinder Instagram, Facebook of Email. Of wanneer hij (of wij) op stap gaan en hij met een bekende of onbekende aan de praat raakt. Ik voel me heel angstig op die momenten als ik erbij ben en wil zijn aandacht. Ook als ik er niet bij ben vind ik het moeilijk wanneer hij er bijv over vertelt. Ik vraag mij altijd af waarom hij die contacten opzoekt. Bijv. tijdens het uitgaan praat hij makkelijk met onbekende vrouwen.. en ik snap niet waarom? Waarom die (nieuwe) contacten leggen, hij heeft mij toch? Ik probeerde mij in het begin maar te bedenken dat meer mannen dat doen, en dat het dus een beetje man eigen is. Ben ik nou gek aan het worden of is het gewoon echt niet ok als je vriend altijd kijkt, ook als je dus hebt aangegeven of er misschien een beetje rekening met je gehouden kan worden?

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:27

Contact met oud klasgenoten via Tinder?


Hmmm.

Dat vind ik niet raar, alleen maar héél bijzonder....

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:28

safina schreef:
Mondy schreef:
Geen religie maar samen doen wat je fijn vind staat pas op eenzame hoogte


Nou, precies, dat dus. Leve de liefde.

(Zijn mormonen ook niet christelijk trouwens? Zo zie je maar weer: Hét christendom bestaat niet. Dé islam ook niet. Zoveel mensen, zoveel opvattingen over wat hun geloof inhoudt.)


Wat is je punt? Officiële mormonen zijn monogaam.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:36

Je weet toch dat Tinder een app is voor te daten / seks?

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:39

Tinder hebben in een monogame relatie gaat niet samen in mijn hoofd.