Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Wat zou jij doen?

Nog even afwachten
10 (15%)
Actie ondernemen
55 (84%)
Je kunt er niets tegen doen
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 65


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:36

Nou, ik ben benieuwd! Waarom kan het dan nu opeens wel en moet er eerst zo moeilijk gedaan worden? :=

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:36

joeluna schreef:
Zou best kunnen, ze zit ook op bokt :)


Nou, hopen dan dat ze dit heeft gelezen en zo is geschrokken dat ze dit bij niemand meer gaat flikken. :)

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

rosslover
Berichten: 1131
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:41

Even reactie vanuit de fotograaf, vind het nu wel heel ver gaan.. ik heb vorige week contact gehad en toen aangegeven dat ik de foto’s die dag nog zou sturen, helaas liep deze week anders dan gepland en had ik het heel erg druk. Mijn dm’s op instagram zijn ontploft afgelopen dagen en m’n mailbox is gecrashed waardoor ik al m’n 400 mails van afgelopen maanden door elkaar heb staan. Ik heb haar berichtjes niet gezien en wilde nog een bericht sturen dat ik ze deze avond na m’n shoots zou sturen. Zoals ze net al zei ben ik er nu ook mee bezig en zal ze ze zo snel mogelijk hebben. Ik weet dat het mijn fout is en dat ik eerder contact had moeten opnemen, maar dat ging even mis.. foto’s komen er aan en natuurlijk krijgt ze wat extra foto’s.. :)

Vind het btw wel een beetje ver gaan dat er naar de telefoonnummers van m’n ouders word gezocht.. ik ben volwassen en m’n eigen nummer staat volgensmij gewoon online.

Volg mij op instagram! -> https://www.instagram.com/winnetoettie

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:43

rosslover schreef:
Even reactie vanuit de fotograaf, vind het nu wel heel ver gaan.. ik heb vorige week contact gehad en toen aangegeven dat ik de foto’s die dag nog zou sturen, helaas liep deze week anders dan gepland en had ik het heel erg druk. Mijn dm’s op instagram zijn ontploft afgelopen dagen en m’n mailbox is gecrashed waardoor ik al m’n 400 mails van afgelopen maanden door elkaar heb staan. Ik heb haar berichtjes niet gezien en wilde nog een bericht sturen dat ik ze deze avond na m’n shoots zou sturen. Zoals ze net al zei ben ik er nu ook mee bezig en zal ze ze zo snel mogelijk hebben. Ik weet dat het mijn fout is en dat ik eerder contact had moeten opnemen, maar dat ging even mis.. foto’s komen er aan en natuurlijk krijgt ze wat extra foto’s.. :)


Je hebt haar berichten niet gezien maar kon de berichten op instagram wel verwijderen slechts 20 minuten nadat het was gepost?
Ik lees vooral slechte excuses en een gebrek aan communicatie :o
Maar goed, het siert je dat je nu reageert en hopelijk is het snel opgelost.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:44

Excuses, je zit met een betalende klant. Levering van diensten is dan belangrijk en indien dat door omstandigheden niet (meteen) kan, is zeker communicatie een absolute must. Als beide niet kunnen, moet je ermee kunnen dealen dat klanten ontevreden over je gaan zijn. Dat is dan niet "te ver gaan".

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:46

Gini schreef:
Excuses, je zit met een betalende klant. Levering van diensten is dan belangrijk en indien dat door omstandigheden niet (meteen) kan, is zeker communicatie een absolute must. Als beide niet kunnen, moet je ermee kunnen dealen dat klanten ontevreden over je gaan zijn. Dat is dan niet "te ver gaan".


Mee eens, TS heeft meerdere keren netjes contact gezocht. Dat jij als fotograaf dan verzaakt is jouw probleem en alles behalve goede reclame.
Dit topic gaat helemaal niet te ver. Ze heeft ook helemaal geen naam genoemd en je meer dan genoeg tijd gegeven om het op te lossen.
Ik snap ook niet dat je dan nog adverteert voor nieuwe fotoshoots wanneer je nu al niet eens een overzicht hebt van de foto's die je nog moet leveren :o

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

rosslover
Berichten: 1131
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:48

Amy was momenteel de enige die nog aan het wachten is, de rest was allemaal eerder en heeft hun foto’s gewoon binnen het normale termijn gehad. Dit keer ging dat even mis, dit is niet de bedoeling geweest. Ook ging inderdaad de communicatie fout vanaf mijn kant, mijn excuus daarvoor. Zoals ik al zei ben ik er nu mee bezig om het op te lossen.

Volg mij op instagram! -> https://www.instagram.com/winnetoettie

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:51

Ik denk dat je aan TS een hele coulante (betalende!) klant hebt gehad. Misschien een les voor de toekomst: iets minder druk zijn met nieuwe content op social media als je nog een belofte aan je betalende klant moet nakomen. Als het klopt van het niet reageren op berichtjes tot het nu op bokt staat dan vind ik dat echt wel een dingetje.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:54

rosslover schreef:
Amy was momenteel de enige die nog aan het wachten is, de rest was allemaal eerder en heeft hun foto’s gewoon binnen het normale termijn gehad. Dit keer ging dat even mis, dit is niet de bedoeling geweest. Ook ging inderdaad de communicatie fout vanaf mijn kant, mijn excuus daarvoor. Zoals ik al zei ben ik er nu mee bezig om het op te lossen.


En dat is heel goed dat je dat nu meteen doet en dat je beseft dat je fout zit. Hopelijk een les voor de toekomst. De zaakjes van je al betalende klanten zijn absoluut prioritair, marketing komt pas daarna. Iedereen gaat steigeren wanneer mails onbeantwoord blijven, maar er wel duchtig op insta gepost wordt, echt iedereen. :)

AmyJamess
Berichten: 2117
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:17

Citaat:
Je hebt haar berichten niet gezien maar kon de berichten op instagram wel verwijderen slechts 20 minuten nadat het was gepost?


Ik ben dan wel benieuwd naar een verklaring hiervoor?
Lijkt me dat reactie's niet zomaar verdwijnen.
Ook ik vind het dat TS het allemaal nog netje heeft aangepakt en heel geduldig is geweest.
Je wist dat ze op haar foto's zat te wachten, waarom heb je dan zelf niet het initiatief genomen om contact met ts op te nemen met de mededeling dat het proces wat vertraging zou hebben opgelopen door omstandigheden.
Zo klinkt het inderdaad als een slap excuus.

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

Karlijnxxx
Berichten: 1415
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:54

Goh, excuus + compensatie, maar half bokt wilt nogmaals op de fotografe inhakken en alles precies weten?

Waar mensen werken worden foutjes gemaakt. Probleem lijkt mij (spoedig) opgelost.

Misschien beheert deze fotografe haar FB/IG niet zelf, misschien gebruikt ze planningtools om haar Posts + stories in te boeken. Een groot bedrijf stopt ook geen marketing activiteiten als een levering achterloopt?

De fotografe is (volgens profiel) nog maar 19 jaar. Ik vind je dapper dat je zo reageert in het topic, je compensatie aanbiedt en nog een uitleg wil geven aan iedereen die hier verder helemaal niets mee te maken heeft? Heel netjes in mijn ogen.

P.s. Als iemand anders TS reactie op FB/IG als smaad aanduidt bij FB, kan deze daadwerkelijk (snel!) verdwijnen zonder dat de fotografe hier mee te maken heeft gehad.

Brainless
Berichten: 29717
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:59

Maureen95 schreef:
Dat lijkt mij wel heel drastisch _O-

Ik zou eerst gewoon even die 2 dagen afwachten. Ik ben voor TS achter haar ouders en telefoonnummer gekomen dus dan kan ze dat daarna ook nog achter de hand houden :)

Dan had je met mij een heel groot probleem.

Denk jij echt dat ik als ouder mijn zoon "straf" geef als hij problemen met een klant heeft?
Helemaal als ze volwassen zijn?
Dan ga je toch echt niet als klant papa/mama bellen om even over kindlief te zeuren?

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

alice0cullen
Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:06

Het is nu toch opgelost. Ts is netjes geweest en heeft niet de fotografe met naam en toenaam aan de schandpaal genageld. Ze stelt gewoon een terechte vraag wat ze aanmoet met deze situatie.

Fotografe reageerd uiteindelijk en lost het probleem op, geeft ook nog toe dat ze fout zat. Wat moet je nog meer verwachten.

Ts heeft haar foto's en fotografe een wijze les in hoe ze dit de volgende keer kan voorkomen.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:08

Brainless schreef:
Maureen95 schreef:
Dat lijkt mij wel heel drastisch _O-

Ik zou eerst gewoon even die 2 dagen afwachten. Ik ben voor TS achter haar ouders en telefoonnummer gekomen dus dan kan ze dat daarna ook nog achter de hand houden :)

Dan had je met mij een heel groot probleem.

Denk jij echt dat ik als ouder mijn zoon "straf" geef als hij problemen met een klant heeft?
Helemaal als ze volwassen zijn?
Dan ga je toch echt niet als klant papa/mama bellen om even over kindlief te zeuren?

Die gegevens staan gewoon op internet. Anders had ik ze ook niet gevonden. Ook wist ik niet dat de fotograaf al boven de 18 was ;)

Brainless
Berichten: 29717
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:09

Of de gegevens nu wel of niet online staan... ouders ga je niet bellen ivm een zakelijke afspraak tussen een (volwassen!!) kind en een klant.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Courses
Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:10

Gini schreef:
Ik zou er een officiële ingebrekestelling naartoe sturen via mail en evt. via aangetekende zending (moet je die kosten ook wel incalculeren).


Dit.

Als mede-fotograaf hoor ik dit soort verhalen vaker, jonge mensen met een 'eigen bedrijf' moeten ook gewoon leveren.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:11

Nou ik zou het liever zo doen dan dat ik een nepreportage boek en mee ga om mijn geld te halen.

Maar iedereen denkt daar denk ik weer anders over :)

Brainless
Berichten: 29717
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:13

Maureen95 schreef:
Nou ik zou het liever zo doen dan dat ik een nepreportage boek en mee ga om mijn geld te halen.

Maar iedereen denkt daar denk ik weer anders over :)

Dus als ik (47) niet lever ... vind jij het normaal om mijn moeder van 76 te gaan bellen?
Of is dat alleen normaal tot een bepaalde leeftijd en zo ja welke dan?

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:16

TS zei dat het om een jonge fotograaf ging. Wist ik veel dat ze ouder dan 18 is. Als zo iemand jonger dan 18 is vind ik dat de ouders ook een rol meespelen. Vooral omdat er ook geld in omgaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:34

Los van of ik het een strak plan vind om iemand zijn ouders te bellen ivm een zakelijke afspraak met hun zoon/dochter: Zijn ouders niet tot je 21ste financieel verantwoordelijk?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

KimD
Berichten: 20407
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:39

Karlijnxxx schreef:
Goh, excuus + compensatie, maar half bokt wilt nogmaals op de fotografe inhakken en alles precies weten?

Waar mensen werken worden foutjes gemaakt. Probleem lijkt mij (spoedig) opgelost.

Misschien beheert deze fotografe haar FB/IG niet zelf, misschien gebruikt ze planningtools om haar Posts + stories in te boeken. Een groot bedrijf stopt ook geen marketing activiteiten als een levering achterloopt?

De fotografe is (volgens profiel) nog maar 19 jaar. Ik vind je dapper dat je zo reageert in het topic, je compensatie aanbiedt en nog een uitleg wil geven aan iedereen die hier verder helemaal niets mee te maken heeft? Heel netjes in mijn ogen.

P.s. Als iemand anders TS reactie op FB/IG als smaad aanduidt bij FB, kan deze daadwerkelijk (snel!) verdwijnen zonder dat de fotografe hier mee te maken heeft gehad.


Alleen is het mosterd na de maaltijd, het kwaad is al geschied.

En doordat de fotografe in kwestie ook nog zelf reageert met een hoop excuses en smoesjes zal dat niet veel goeds doen voor haar 'zaak'.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Birdie60
Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:40

En heb je ze binnen TS?

joeluna
Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-19 19:41

Het probleem is opgelost!! *\o/*
Ik heb zojuist de foto's ontvangen, en het zijn er veel meer dan waarvoor ik betaald heb.
Dat vind ik erg netjes van de fotografe. Ik ben blij :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:42

Fijn dat je ook meer foto's gekregen hebt! Netjes :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:42

Wat fijn! Opgelost dus :)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amandavd, Amazonbot, Astrid_Brann, BanjerLief, ComscoreBot, Eefje_Sammy, Esmee_RS, Finesse, IASCrawler, Jojoju, karinmanon, Mandy_89, mika11, roosjenat, rosalie_a, Toffeltje, Varekaj, Vavane, xxmichellexx, YandexBot en 117 bezoekers