Ik kan niet wachten tot 2019 voorbij is.. Wát een rotjaar!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Ik kan niet wachten tot 2019 voorbij is.. Wát een rotjaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-19 14:27

2019 was niet mijn jaar. Verre van..

Nog nooit in mijn leven, heb ik zo veel pech achter elkaar gehad. Het bleef komen. En dat terwijl 2019 gewoon goed begon. Op het werk ging het goed, ik ben gestopt met roken, het leek gewoon een rustig jaartje te worden. Dikke prima!

Maar toen begon het gedonder. Ik kreeg in mei Pfeiffer. Ben er goed ziek van geweest. Veel last van vermoeidheid. Rustig aan, hier moet je van herstellen.

Op mijn verjaardag, in juni, brak ik mijn linker kleine teen. Had ik nog nooit gedaan, en het deed verrotte zeer! oliebol happens, dacht ik nog!

In juli, struikel ik op straat, mijn halve elleboog af geschaafd. Het litteken is nog steeds duidelijk zichtbaar en oh ja, die tetanus injectie was ook echt genieten. Jaja, genoeg nu!

In augustus was het helemaal bal. Ik lazer door een kip van mijn paard, meteen KO, 4 uur van die dag kwijt, zwaar gekneusde ribben en heup en loop vandaag de dag nog met hersenletsel. Ik heb van alles gehad, angsten, hysterische huilbuien, concentratieproblemen, hoofdpijnen, you name it.. Het ongeluk heeft mij wel doen beseffen dat alles relatief is. Ik had ook dood kunnen zijn als ik geen cap had gedragen.

Dan denk je, misschien is het daarna genoeg.

Zeker niet!! Lekkage in de keuken eind september, ruzie met mijn huurbaas, heeft tot half oktober geduurd voor dat opgelost was. Ik ben maar tijdelijk bij mijn moeder gaan wonen. En begin oktober kregen we droes op stal en stond mijn paard in quarantaine met koorts. Kon er uiteraard ook nog wel bij.

Maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. In november lijkt de vloek te zijn verbroken. Het was eindelijk rustig! Ik ben blij dat het nu lijkt te zijn gaan liggen. Even duimen dat het zo blijft!

En gelukkig is mijn paard weer helemaal in orde, dat is het belangrijkste! Onze band is ook sterker dan ooit, ik heb na mijn val en voor de quarantaine wel weer met hem gereden. Volgend jaar gaan we er weer voor. <3

Maar laat dit kreng van een jaar maar voorbij zijn. Volgend jaar gaat het vast beter!!

Ik ben het spuugzat.

Nog wel een mooi plaatje van de weidegang dit jaar. Voor alle ellende begon! Mijn knappe jongen! <3
[ img ]


Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 14:31

Uhm, wel supervervelend allemaal en hoop dat 2020 een beter jaar wordt..

Maar wat heeft dit topic te maken met EJL-ITP?

Edit: zie dat je post gewijzigd is en een foto aan toegevoegd is.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-19 14:31

Owww, staat hij verkeerd?

Oh ja, zie het al. Ik ga wel even een mod berichten. :D
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 12-12-19 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 14:32

Oh jij hebt echt een pechjaar achter de rug.

Het beste voor het nieuwe jaar.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Schadows17
Berichten: 309
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Het mooie zuiden

Re: Ik kan niet wachten tot 2019 voorbij is.. Wát een rotjaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 14:36

Jeetje wat een rotjaar voor je.

Hopelijk zal volgend jaar het tegenovergestelde voor je worden en alleen maar moois brengen!

Love each day

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Ik kan niet wachten tot 2019 voorbij is.. Wát een rotjaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 14:49

Vervelend maar heeft toch niets met een jaar te maken.

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Ik kan niet wachten tot 2019 voorbij is.. Wát een rotjaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 14:58

Vervelend dat het allemaal is gebeurd maar je doet er wel erg negatief over...

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Ik kan niet wachten tot 2019 voorbij is.. Wát een rotjaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:03

Misschien is het leuker om het jaar positief te belichten ipv negatief :)*

Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:08

Nou, ik kan me voorstellen dat wanneer er zoveel nare dingen zijn voorgevallen, je er niet heel positief tegenaan kijkt. Dan is het toch niet zo vreemd dat TS dat even van zich af wil schrijven en aangeeft dat ze uitkijkt naar volgend jaar met wel positieve dingen?

Olle
Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:20

maar je rookt niet (meer) *\o/*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:57

Probeer te kijken naar de dingen die wel leuk waren en goed gingen :) Ik heb na 7 jaar vechten tegen allemaal psychische dingen in Juli eindelijk mijn diploma gehaald maar terwijl ik me gek solliciteerde kwam er onverklaarbare pijn. Net een week diagnose chronisch ziek. Kan voorlopig niet werken zit aan huis gebonden. Toen overleed mijn opa ook nog eens en ga zo maar door. Maar er zijn genoeg dingen die wel leuk zijn en goed gaan in mijn leven dus ookal is het wel eens fijn om alles er uit te gooien zoals je hier doet, dit is maar een schets, alleen je zet het heel negatief neer. Er zijn ergere dingen, en kijk naar de dingen die je wel hebt, kan, gedaan hebt etc.

Daarnaast is het dacht ik toch zo dat EJL-ITP gaat over een jaar lang wat je met je paard hebt beleefd en dat in foto's? Of zeg ik dan iets geks :P

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-19 17:24

Olle schreef:
maar je rookt niet (meer) *\o/*


Zo is het maar net! :D

En tjonge, is het tegenwoordig verplicht om alleen maar positieve dingen te posten? Ook al is mijn jaar buitengewoon poedersuiker geweest? :))


Ik ben niet dood gegaan in augustus! :D Dát is pas positief! *\o/*

En ik ben mezelf er ook bewust van dat hij verkeerd staat, heb al op mezelf getemd. :P

Olle
Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Ik kan niet wachten tot 2019 voorbij is.. Wát een rotjaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:27

Klagen mag toch altijd, daar zijn we mens voor (lekker klagen).
En je hebt zo te lezen een zwaar jaar gehad, maar ongeluk komt vaak in drieën. Dus volgens mij heb je het nu allemaal wel gehad :D

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-19 17:31

Olle schreef:
Klagen mag toch altijd, daar zijn we mens voor (lekker klagen).
En je hebt zo te lezen een zwaar jaar gehad, maar ongeluk komt vaak in drieën. Dus volgens mij heb je het nu allemaal wel gehad :D


Ja, dat hoorde ik ook! Hopelijk heb ik het nu gehad voor de komende zoveel jaar. :')

Ik post ook eigenlijk zeer zelden topics, maar soms is het wel even lekker om even te spuien. :=

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Ik kan niet wachten tot 2019 voorbij is.. Wát een rotjaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 20:17

Dit topic hoort thuis op Leven Zonder Paarden. Ik ga het daar even naartoe verplaatsen.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-19 20:21

balance schreef:
Dit topic hoort thuis op Leven Zonder Paarden. Ik ga het daar even naartoe verplaatsen.


+:)+ Thanks!

Zebrastreep
Berichten: 9736
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 20:43

Vervelend zo'n jaar ik kan er helaas over meepraten dit was echt het meest hectische en stressvolle jaar was ik ooit heb meegemaakt dus ik weet precies hoe je je voelt

Begin dit jaar echt een hele zware griep gehad met een oorontsteking wat eindigde in een gescheurd trommelvlies. Natuurlijk heel ziek van en ook een hoge hartslag en nauwelijks slapen. Bleek inderdaad een hoge ontstekingswaarde te hebben. Net een paar week beter inmiddels al februari een hele mooie warme dag voor februari lekker op de hei met mijn paardje. Besluit ze dat een keer vallen ook wel leuk is. Hersenschudding bijna alles aan de linkerkant gekneusd dikke schaafwonden en echt maanden lang hoofdpijn gehad ( ook door eigen schuld begon weer te snel ik ben iemand van het doen en niet van het stil zitten) Ponykind had alleen wat schaafwondjes en een kleine beschadiging in het zadel.

In mei/juni grotendeels hersteld maar daardoor niet goed mijn stage kunnen lopen. Na de hersenschudding sloeg ik informatie slecht en langzaam op. Daardoor echt dingen gemist en alles ging qua leren zo langzaam. Ik had er daardoor ook geen plezier in het stagelopen helaas. Toen tot na de zomervakantie denk ik de fijnste periode gehad.

september begonnen de heftige maanden. Begin september oma wordt opgenomen hoest bloed op. Nog echt positief in gestaan maar natuurlijk denk je al snel aan één ding. Helaas toch longkanker met uitzaaiingen en eerst geen toekomstbeeld meer. Na 2 weken toch toekomst en zijn ze al vrij snel gaan opereren. Gelukkig alles goed gegaan en moet nu de andere long nog, maar ze is er nog! En fit dat ze is poe ze ging altijd nog naar de sportschool en nu al weer. Ze doet alles weer zelf en dat na nog geen maand revalidatie. Ze loopt nog harder dan mij niet voor te stellen dat ze zo ziek is....

Daarna kreeg mijn baas/stagebegeleidster te horen dat ze ernstig ziek was gelukkig achteraf viel het ook mee en weer gezond verklaard.

Eind oktober begin november. Mijn vader komt thuis van werk en krijgt een hartinfarct gelukkig ook met goede afloop maar een flinke revalidatie. Ik ben blij dat iedereen er nog is had er niet aan moeten denken om kerst te vieren zonder mijn oma en vader.

En nog in de maand oktober problemen met ponykind neigt wat kreupel , hoefproblemen en mijn dure zadel stuk is vanwege die val ( breuk in boom maar niemand kan het 100% bevestigen) die eigenlijk niks meer waard was. Zucht daar gaan mijn centjes. En natuurlijk veel rekeningen aan alles en nog wat.

Maar alsnog ben ik positief onder alles en vrolijk. Zelfs al heb ik mega veel uren in het ziekenhuis rondgebracht zelfs dan was ik nog in voor grapjes. Natuurlijk stress en soms een rot dag maar zelfs nu voel ik mij nog goed.

Snel op naar 2020 ik kan in ieder geval niet meer wachten haha

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Ik kan niet wachten tot 2019 voorbij is.. Wát een rotjaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 21:00

Ik ga mij een hele hele héle grote borrel inschenken als 2019 eindelijk voorbij is.
Naast dat ik na 25 jaar mijn werk verloren ben, ook nog eens dit:
[VVDD] Ik heb het gehad...
Een drachtige merrie verloren. Een andere aan een zijden draadje en een derde in een nagel getrapt tot in het gewricht.

Born to slide, forced to work

marleen_88
Berichten: 14042
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 21:17

Wat een hoop lichamelijke mankementen, sterkte.
En hopelijk een beter 2020 voor jou.

Doe wel en zie niet om

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ik kan niet wachten tot 2019 voorbij is.. Wát een rotjaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-19 21:38

Annex en Sevke, sterkte meiden!! Klinkt voor jullie beiden ook echt niet goed.

En ik doe mee met de borrel op het nieuwe jaar! :D

Josien_
Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:55

Ik kan ook niet wachten tot 2019 voorbij is!
Niet zelf lichamelijk letsel, maar wel veel leed bij mensen om mij heen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Avalanche
Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik kan niet wachten tot 2019 voorbij is.. Wát een rotjaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:01

Dikke knuf TS. 't Zal wel niet vreselijk veel helpen, maar toch.......

Arme jullie :(:) Sevke ik zag je topic, dikke knuf meid....... echt, wat een stress en ellende......

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:05

Dat mag je gewoon best een rotjaar noemen :x
En hierover mag ook wel flink geklaagd worden vind ik. Lucht vaak op :D

Je hebt 1 voordeel...het komende jaar kan niet anders dan beter worden !
Ik proost mee !

Voor iedereen die een slecht jaar achter de rug heeft... :(:) :(:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, carineken, GrapeshotBot, IASCrawler, Laurora en 65 bezoekers