Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:01

Onze buren. Al wat ouder maar met zo'n gouden hart. We hebben een grote tuin en altijd als er iets is wat gefixt moet worden, of iets met de planten, helpt hij. Hij legt uit hoe we bepaalde dingen moeten onderhouden en wil altijd daarbij helpen. Onwijs fijn!!

En iemand die we niet kennen, maar die wel echt een onwijs persoon is. Mijn oude oppas woont in een klein huisje, op een prachtige locatie. Nu werd het huis verkocht en zou het gesloopt worden. Het is een huurhuisje en zij had hier mega veel stress van, aangezien ze helaas niet heel erg lang meer te leven heeft wil ze haar leven zo fijn mogelijk leven. Nu heeft een gulle gever het huis voor haar gekocht, zodat zij daar de rest van haar leven in mag wonen!

Anoniem

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:06

Geweldig LoveBodin!
Hopelijk kan je oude oppasser nog 'lang' genieten daar!

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:35

Wat een mooie verhalen!
Ik wil eigenlijk alleen zeggen dat geven echt fijn voelt, krijgen ook maar we moeten toch omzien naar elkaar en wat voelt het fijn als we iemands leven een stuk aangenamer maken :)

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:47

Ik heb een paar weken geleden een crowdfunding opgezet zodat ik met iets minder geldzorgen op buitenlandse stage kan vertrekken.
Ik heb er best lang over nagedacht, want het is echt niet zo mijn ding om geld te vragen. Maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan. En mensen zijn zo ontzettend gul! Maar eigenlijk vind ik de ontzettend lieve berichten erbij ook enorm ontroerend! Uit alle hoeken en gaten komen mensen tevoorschijn die geld doneren en mij dat waard vinden... terwijl ik me altijd een grijze muis voelde die niemand eigenlijk kent. Verkeerd gedacht dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:32

Hier wel wat leuke dingetjes van klanten, onder andere een kerststukje en een zelfgemaakte hanger met een tekst erbij. Zijn hele kleine dingen dus maar in een winkel gebeurd dit eigenlijk nooit. Het contact met de klanten is eigenlijk zo oppervlakkig dat je het niet verwacht en dat maakt het ook zo leuk.
Verder heb ik 2 jaar geleden echt goede wandelschoenen gekregen die ik nu nog draag, ook gewoon zomaar..

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:36

Een gloednieuwe braadpan van een client van de thuiszorg.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:29

Iets kleiner hier.

We staan in Ierland op een parkeerplaats en het is betaald parkeren. Het kon alleen met munten. Oeps... alleen papiergeld in de portemonnee, kleinste 5 Euro. Dus met dat brief je in de hand naar de eerste de beste voorbijganger of zij misschien kon wisselen. Tarief 1 Euro per uur.
Ze vraagt waar we heen gaan, schat in hoe lang het duurt en duwt ons een paar Euromunten in de hand met de opmerking dat ze niet wil wisselen en dat ze ons veel plezier wenst :)

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:49

Ikzelf pas. Wij hadden een berg kaartjes gewonnen via de postcodeloterij voor allerlei parken. Meeste zijn op gegaan, maar bij eentje gingen we maar met z'n 3en terwijl we 4 kaarten hadden. Dus ik heb de 4e kaart uitgeprint en aan een random gezinnetje gegeven met 3 kinderen die in de rij stonden voor de kassa voor kaarten :) scheelde toch een kaartje voor ze. Nou had ik het kaartje ook niet direct betaald, alleen door mee te spelen met de loterij, maar vond het zo zonde als het niet opgebruikt zou worden...

En als ik parkeerkaartjes heb gekocht en ik parkeer een stuk korter dan geef ik mijn kaartje altijd bij de automaat aan iemand.

Binnenkort krijgen we waarschijnlijk een hele mooie magnoliaboom via een vriend van mijn vriend. Hij is hovenier en moet die boom gaan verwijderen, maar hij wist dat ik die prachtig vind en hij gaat hem bij ons erin zetten *\o/*. Ben daar zo blij mee <3

Het zijn kleine dingetjes, maar als je toch iemand anders blij kan maken... Day made <3

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:17

Leuk om al die verhalen te lezen.

Ik heb hele lieve kennissen die altijd voor mij betalen en mij meevragen met varen, zwemmen, dagjes weg etc. En ik mag echt niet betalen. Geef hun dochtertje weleens bijles voor een vak dus ze wilden mij nu meenemen wokken als dank. En ik mag ook nog eens altijd hun paard rijden als ik wil, supertof.

Ik vind het zo heerlijk als mensen de ander zo blij maken.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:42

Laatst heb ik ook 2 dierentuin kaartjes weggeven aan een gezin met 3 kids, hun helemaal blij, scheelt toch 50 euro.

Libera

Berichten: 3974
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 07:16

Vriendin van mij heeft haar paard aan mij verkocht voor $1.... omdat ze het mij gunde! <3

( Een KWPNer in de US kost je zo $30.000 :o )

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 07:24

Paar jaar geleden in Parijs.
We staan op een parkeerplaats vlakbij de Arc de Triomphe ontzettend te klungelen bij een parkeermeter en dan aan een Parijse om advies vragen.
Gooit zij er zo een paar euro in en zet de meter op die manier op de juiste manier aan en hoeft helemaal niks er voor terug.

Overigens, TS, wat een slecht restaurant dat ze je gerecht eerst verkeerd leveren en het dan ook nog eens 2x op de rekening zetten! _-:(
Daar zou ik dus echt nooit meer gaan eten.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:10

Wat een mooie dingen allemaal. Ik probeer ook te trakteren als ik weet dat iemand wat krapper zit.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:14

Dat mijn verzorgpaard op mijn verjaardag van mij werd <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:15

Ik kreeg een paar jaar geleden out of the blue een PB van een Bokker die ik eigenlijk niet kende (wel in dezelfde Informatieve topics gezien maar nooit in een Hk of gepbt). Ze had een boek gelezen en vond het écht wat voor mij, of ze m’n adres mocht om het op te sturen?

Super lief én een schot in de roos; ik ben na het lezen van dat boek een cursus in die richting gaan volgen, en ben er nog steeds mee bezig :j Boek is mijn lievelingsboek en ik heb (een nieuwe versie, mijne hou ik!) ook aan anderen cadeau gedaan. Onder andere aan iemand via bokt die ik nog niet kende.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:30

Ik heb een hele lieve onderbuurman die ons verwend met vanalles.
Hij maakt pannenkoeken, appelbeignets, wafels, rosti en nog veel meer. Ook krijgen we geregeld een pak koekjes, Of laatst toen ik thuiskwam stonden er 2 chocolade kerstmannen voor de deur. Net belde hij aan met de mededeling dat hij van de Rabobank was met 2 zakjes chocolademunten in zn hand. :')
Alleen jammer dat wanneer we iets terug willen doen hij niet open doet. :')
Zo hadden we laatst cupcakes en kippensoep.
Ik ga hem voor kerst een leuk cadeau laten maken.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:35

Wat een mooie lieve verhalen komen hier voorbij!

Ik had het 2 weken geleden in het Kruidvat.. Ik stond te praten met een onbekende over kinderen (Mijn zoontje van 2,5 ) had ik mee en die was naar de bellenblaas aan het kijken en vroeg of hij er 1 mocht.. Ik zei dat we er genoeg thuis hadden en hij liet het rusten.
Vervolgens pakt die onbekende een bellenblaas, rekent hem af geeft hem aan mijn zoontje en weg was hij.

Ik stond daarna in de rij bij de kassa en was verbaasd wat me was gebeurd.. Erg lief, meneer daarna niet meer gezien en ook niet kunnen bedanken zo snel was hij weg!

Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:42

Wat een heerlijk topic. Dit herstelt mijn geloof in de mensen toch weer een beetje :)

Ik heb er ook eentje die mij altijd is bijgebleven.
Lang geleden, toen er nog geen euro was en we nog in Belgische frank en Guldens rekenden, had ik van een vriendin hele goede kaartjes gekregen voor het Ballet van Rotterdam. Nu was de voorstelling op de avond dat mijn echtgenoot van een reis terug kwam. Die moest ik eerst van het vliegveld in Brussel gaan ophalen om dan van daar snel naar Rotterdam door te rijden. Het was nipt maar we hebben de voorstelling net gehaald. Alleen wilden we in de pauze allebei een drankje, om een beetje op adem te komen. Maar we hadden er dus in de drukte niet aan gedacht dat dit niet kon met Belgisch geld, en we hadden geen guldens bij. Stonden we daar wat schaapachtig te kijken met ons drankje, toen ineens een onbekend iemand zich langs ons boog en de drankjes betaalde. We kregen niet eens de tijd om de man te bedanken, want hij was onmiddellijk weer verdwenen. We bleven een beetje verbouwereerd maar heel dankbaar en goedgemutst achter. Het maakte onze avond nog mooier.

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 23:10

Mijn man en ik zijn toen we in Zuid Afrika waren, uitgenodigd door vreemden om op bezoek te komen op hun game farm. Ze vonden het tof dat wij in Zuid Afrika waren (voor een half jaar). Die farm was niet om de hoek, we moesten er voor vliegen. We hadden niet veel geld, dus sloegen het aanbod af. Hij wilde het graag voor ons betalen. Voelde een beetje raar, dus eerst niet op in gegaan. Maar paar dagen later toch gebeld dat we wel wilden. Vliegtickets werden gekocht, we werden opgehaald door een chauffeur en vervolgens een paar uur gereden naar de farm. Waar we met de familie 5 dagen door gebracht hebben. Hadden een eigen gastenverblijf, er werd gekookt en we deden 1 of 2 game drives per dag. Daarna weer teruggebracht naar het vliegveld en terug naar ons eigen stekje. Dat was wel het meest bijzondere wat ik heb meegemaakt !

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 23:14

Toen ik onlangs door faillissement van mijn werkgever in een ontzettend nare positie belandde, kreeg ik pakketje thuis bezorgd van mijn beste vriendin; een rituals giftset <3 heel onverwachts maar zo lief!

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 23:47

Tijdens zakenreis met mijn oude werkgever begaf mijn koffertje het (echt super irritant is dat trouwens) en toen heeft hij in het hotel een nieuwe voor mij gekocht, en dan ook echt eentje van goede kwaliteit.

xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 00:13

Niet per se gul/vrijgevig, maar ik heb eens met vriendinnen in de trein "take a smile" briefjes opgehangen (rijtje met strookjes smileys) en toen verderop gaan zitten luisteren naar de reacties <3

En mensen voor laten gaan bij oversteekplaatsen, zeker in de regen. Die glimlach is altijd onbetaalbaar.

En laatst kreeg ik van een vriendin thee en chocolade omdat ik er even doorheen zat ivm afscheid van mijn bijrijdpaard. Zo intens lief <3

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 00:33

Door mijn gezondheidsproblemen liepen we een tijdje op tegen achterstallig onderhoud rond ons huis. Een kennisje van school belde even rond en een dag later stond er een wildvreemde meneer kosteloos onze hele achtertuin en paddock te vlakken en heeft hij ruim 80 kuub zand op de plek gebracht om te egaliseren.... Inmiddels zijn we bevriend geraakt maar ik vond het zó bijzonder en indrukwekkend dat een wildvreemd persoon een heel vrij weekend opoffert om een wildvreemd gezin uit de brand te helpen. Tegenwoordig zijn we goed bevriend en haal ik een stukje van zijn favoriete rauwmelkse kaas als bedankje :j

Vanmiddag stond er ineens een kennisje voor de deur om te komen helpen met onze tuin: Ze is zelf hartstikke druk met haar verhuizing maar wilde speciaal haar enige 2 vrije uurtjes spenderen aan mijn helpen. In ruil heeft ze weer wat gereedschap van ons geleend :)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 00:46

Paar jaar geleden nam ik mijn man mee naar de Efteling (hij is Frans en was er nog nooit geweest) voor de ingang stond een vrouw met een kaartje over (was een groep die daar het weekend waren en iemand was 's ochtends vroeg al vertrokken) die wij kregen <3

En bokker pien_2010 bood mij net aan om bij hun op vakantie te komen als we daar in de buurt op vakantie willen gaan <3

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 01:04

Mijn beste vriendin en ik hebben op vakantie in Mallorca een keer alle zonnebrand crème's gekregen van the granny's uit Engeland, hun vakantie zat er op en ze hadden nog zoveel over dat mijn beste vriendinnetje en ik alles hebben gekregen. Super lief! :)