Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 22:29

De Lockdown heb ik niet zoveel over te zeggen. Wel irriteert het me mateloos dat alles wat ik nodig heb ik daar nu het driedubbele voor moet betalen. Ik dacht weer eens wat nieuwe bh's te bestellen, normaal haal ik hele leuke bij de Primark, prima kwaliteit en nog geen 10 euro. Dat zit dus dicht. Ik zoek het internet af maar vind ze alleen voor 30 a 40 euro en dan zijn het ook nog eens van die oude mutsen bh's (sorry). Het is voor mij echt geen ramp dat ik meer moet betalen maar had ze liever van de Primark gehad, die zijn veel leuker en niet zo, suf... Ben ik de enige die hier tegen aan loopt??

Bon_ita

Berichten: 401
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:32

Ik voel dezelfde frustratie. -O-
Ik mis vooral de action. :')

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:32

Zo'n beetje heel NL loopt daar tegen aan. We hebben nou eenmaal een lockdown.

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:34

Grrr of de maximale bestelwaarde bij de bouwmarkt. Vorige week 2 latjes besteld á €1.40 per stuk. Vervolgens voor €22 kattenvoer erbij besteld. En inderdaad, we hebben 1 latje tekort nu. Moet ik zeker weer wat voor €23 bijbestellen 8)7

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 22:37

cissy schreef:
Zo'n beetje heel NL loopt daar tegen aan. We hebben nou eenmaal een lockdown.


Best wel sneu voor de gezinnen die het niet breed hebben en het moeten hebben van winkels zoals Primark, Action, Zeeman etc... Leuk dat we in een lockdown zitten maar niet alleen ondernemers gaan er onderdoor.

Gelukkig heb ik de luxe dat ik er geen last hoef te hebben maar anderen duidelijk wel, daarbij vind ik het echt belachelijk hoeveel ik nu betaal voor spullen. bh's, onderbroeken, sokken... Even wat blanco zwarte shirts besteld voor mijn vader, nou ook weer 12 euro per shirt... Waar zijn ze van een euro of 5?
Laatst bijgewerkt door Doef op 28-01-21 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:37

Jep, dat heeft iedereen..

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:39

Het irritantste vind ik als je wat kleiners nodig hebt en die verzendkosten dan soms het bedrag twee keer zoveel maken..

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:42

Er zijn echt wel veel winkels waar je online goedkoop aan bh's kan komen, zeker in de sale (h&m, hema etc). Vraagt even iets meer inzet, maar is echt prima te doen hoor. Ik erger me ook wel eens aan dergelijke dingen, maar als dit onze problemen zijn, mogen we ons gelukkig prijzen :D
Laatst bijgewerkt door Silenna op 28-01-21 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:45

Ik denk dat iedereen hier wel last van heeft.
Ik koop alleen de hoognodige dingen duurder, het meeste kan wel wachten tot de winkels weer open zijn.
Ik moet nu vaker de was doen omdat ik anders geen onderbroeken en sokken meer heb :+
Echt de laatste weken gaan ze achter elkaar kapot maarja dat heb je als je er veel tegelijk koopt zijn ze ook tegelijk versleten.

Hoe hard heb je die nieuwe bh s nodig, kan je het niet even uitstellen tot de winkels weer open zijn

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:46

Misschien eens bij bonprix kijken voor bh 's?

Ik heb vandaag op m'n werk een bestelling voor handschoenen de deur uitgedaan, voorheen betaalde we 4 euro voor een doosje en nou zijn ze 15 euro per doos excl. Btw :x kwaliteit en alles is precies hetzelfde als voor de corona maar de vraag is enorm gestegen waardoor de prijs lekker omhoog gekrikt is :\

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:47

Hunkemöller heeft ook veel in de sale.

Ik zou willen dat ik in een normale situatie bh’s voor 3 tientjes kon kopen! €80 komt eerst als je geen ‘standaard’ maat hebt....

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 22:47

Silenna schreef:
Er zijn echt wel veel winkels waar je online goedkoop aan bh's kan komen, zeker in de sale (h&m etc). Vraagt even iets meer inzet, maar is echt prima te doen hoor.


Als je een makkelijke maat hebt.. Die van mij staat niet eens tussen de maat opties :\ .

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:52

Autumnn schreef:
Grrr of de maximale bestelwaarde bij de bouwmarkt. Vorige week 2 latjes besteld á €1.40 per stuk. Vervolgens voor €22 kattenvoer erbij besteld. En inderdaad, we hebben 1 latje tekort nu. Moet ik zeker weer wat voor €23 bijbestellen 8)7

Met thuis bezorgen of met ophalen? Want hier al meerdere keren kleinere noodzakelijke dingen gehaald die niet veel kosten. Misschien hangt het van de bouwmarkt af?

Hier baal ik er ook van, maar vrijwel alles is tot nu toe goed om te lossen met een beetje logisch nadenken, aanpassen, lenen....

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:57

Bij h&m hebben ze ook betaalbare bh’s.

moonsparkle
Berichten: 21714
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:58

Toch bespaard het denk ik ook juist door de drempel dat het duurder is en dat je niet even langs de winkels kan en dan bij de winkels nog dingen tegenkomt die je eigenlijk niet ging kopen.

Ik had wat besteld wat ik wou retourneren en 1 had ik willen omruilen, omruilen kan niet het is dan terug sturen en dan verzendkosten betalen om de goede maat te laten versturen want daarmee kom ik niet aan het bedrag om gratis te verzenden. Maar ik kan het nu ook niet terug sturen omdat er bij mij in de buurt geen ups punt open is.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:59

Hier is de jumbo heeel veel duurder geworden. Echt bizar voor een kleine dorpsjumbo.

moonsparkle
Berichten: 21714
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:00

Paardenfan25 schreef:
Hier is de jumbo heeel veel duurder geworden. Echt bizar voor een kleine dorpsjumbo.


Ja ik ben wel benieuwd hoeveel die prijzen zijn gestegen, veel bedrijven gaan failliet, meer mensen zonder inkomen en de supermarkt prijzen lijken inderdaad te stijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:10

moonsparkle schreef:
Paardenfan25 schreef:
Hier is de jumbo heeel veel duurder geworden. Echt bizar voor een kleine dorpsjumbo.


Ja ik ben wel benieuwd hoeveel die prijzen zijn gestegen, veel bedrijven gaan failliet, meer mensen zonder inkomen en de supermarkt prijzen lijken inderdaad te stijgen.

Aah kijk, ik dacht al dat ik gek werd.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:25

Ik vind het ook niet sociaal. Ze hebben 2 jonge vakkenvullers extra aangenomen, maar meer ook niet. Ik vind het sneu dat veel ouderen hier afhankelijk zijn van deze winkel. Ik haal steeds meer bij kleine zaken dorp verder. Nog verser ook :D

Doubtless

Berichten: 8478
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:00

Is het geen optie om ff je oude bh's door te dragen en als de winkels weer open gaan naar de primark te gaan?

Ik vind dit soort dingen nogal geneuzel, to be honest. Suck it up, we zitten in een wereldwijde crisis... als dit inderdaad je grootste probleem is, dan gaat het toch hartstikke lekker?

Shenavallie
Berichten: 11574
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:02

Ik ben mijn puinzakken voor de mest aan het recyclen (lees: gaten dichten met duct tape). Die koop ik normaal bij de Action voor 1,60 per rol. Nu op Internet voor 9,95 ex verzendkosten. 8)7

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:11

Shenavallie schreef:
Ik ben mijn puinzakken voor de mest aan het recyclen (lees: gaten dichten met duct tape). Die koop ik normaal bij de Action voor 1,60 per rol. Nu op Internet voor 9,95 ex verzendkosten. 8)7

Tip: toolstation, wel iets duurder dan de action, maar wel betaalbaar.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:15

Ik begrijp dat het lockdown is hoor. Maar wat ik niet begrijp is waarom alle winkels compleet dicht zijn? Hebben die winkels geen webshop waar 1 of 2 personen covid safe de bestelling inpakken en door de post laten ophalen?

Shenavallie
Berichten: 11574
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:18

Lizz schreef:
Shenavallie schreef:
Ik ben mijn puinzakken voor de mest aan het recyclen (lees: gaten dichten met duct tape). Die koop ik normaal bij de Action voor 1,60 per rol. Nu op Internet voor 9,95 ex verzendkosten. 8)7

Tip: toolstation, wel iets duurder dan de action, maar wel betaalbaar.

Dank je wel voor de tip! :j

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:19

Pff hier merk ik het ook heel erg. Gelukkig huis in kunnen richten en verven in juni toen was heel veel gewoon open.

Helaas was ik ontslagen paar weken later en verdien nu ongeveer de helft met bijna evenveel uren. Komt dus heel hard binnen al die verzendkosten en ook boodschappen die duurder zijn |(

En nu zijn bijna alle wasknijpers stuk. Maar daar wacht ik maar mee. Dat word een duur grapje dan _O-