Apart slapen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:09

Man en ik slapen altijd in één bed, tenzij hij is werken of op vakantie is. Maar als we gaan slapen dan liggen we nooit tegen elkaar aan of met gezichten naar elkaar, we draaien altijd van elkaar af. Ik wil geen adem voelen of lepeltje lepeltje liggen, anders kan ik niet slapen :o
Gesnurk heb ik dan weer minder moeite mee, doet hij alleen als hij alcohol gehad heeft.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT


Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:12

Ik snap echt niet waarom apart slapen funest voor je relatie zou zijn. Hou je dan minder van elkaar? Mijn man woelt heel veel en snurkt. Ik ga vrijwel altijd eerder naar bed want als ik al slaap als hij naar bed komt heb ik er weinig last van. Ook heb ik het al snel bloedheet dus tegen elkaar aanliggen is heel even leuk en dan word ik zowat allergisch er van :D
Maar daarom houd ik niet minder van hem of hij van mij. Als hij er niet is slaap ik heerlijk *\o/*

chanicha
Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:21

Mijn man ligt al bijna 40 jaar naast me en de laatste jaren snurkt hij ook lichterlijk _-:( maar als hij er niet is slaap ik niet.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

BelgenGek
Berichten: 2230
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:26

Waarom niet? Lijkt mij heerlijk soms even die rust.

Nu slapen we nog samen met onze jongste erbij tussen en vaak de oudste ook nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:32

Wij hebben jaren apart geslapen door gesnurk van mijn man. Tweepersoonsbed op kamer van ons zoontje gezet. nu met snurkbeugel weer samen en dat gaat nu best oké. Maar liefst slaap ik alleen. Geen geluid en niemand die in mn bubbel kan komen. Zaligheid. :D

capopjekop
Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:53

Wij slapen soms ook apart. Ik vind alleen slapen heerlijk. Ik rol het hele bed door en word ook regelmatig diagonaal wakker. Mijn vriend is een lichte slaper en vooral als ik verkouden ben dan kan ik herrie maken. En hij is net een kacheltje. In de winter heerlijk maar in de zomer is het plakken.

Utixo
Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:55

Wij slapen samen met onze dochter tussen ons in. Hartstikke gezellig. Maar van de week was ik klaarwakker, kon de slaap niet vatten. Vriendlief lag te snurken, ik kom mijn oordoppen niet vinden, was dus al een beetje geïrriteerd. Begint mijn dochter ook te snurken! En vriendlief ram ik gerust wakker dat hij op zijn zij moet gaan liggen, maar mijn dochter dus niet :+

Ik ben heerlijk in mijn dochters bed gaan slapen.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Liselot
Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:02

Wij hebben een hele tijd apart geslapen, ik slaap vrij licht en mijn man snurkt. Na een aantal onderzoeken bleek hij apneu te hebben. Nu heeft hij een speciale beugel en is het snurken enorm verminderd en kunnen we eindelijk samen slapen. Alleen als hij verkouden is ligt hij nog op zolder omdat hij dan een stuk meer herrie maakt

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:05

Ik vind het weer wel ‘raar’ dat mensen apart slapen. Al snap ik het vooral bij snurkers heel goed!

Mijn vader snurkt enorm hard maar mijn moeder ligt er al bijna 30 jaar naast :+ . Ik heb ooit een ex gehad die ik heb verbannen naar beneden (in de bank) omdat ik dus helemaal niet meer sliep en er echt chagrijnig/ondraaglijk van werd.

Nu met huidige vriend vind ik het heerlijk <3 . Al is het soms wel fijn om alleen te liggen en helemaal dears te liggen!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:10

suze_ schreef:
Wij hebben jaren apart geslapen door gesnurk van mijn man. Tweepersoonsbed op kamer van ons zoontje gezet. nu met snurkbeugel weer samen en dat gaat nu best oké. Maar liefst slaap ik alleen. Geen geluid en niemand die in mn bubbel kan komen. Zaligheid. :D

Jaaaa, mn bubbel. <3 Zo noem ik het ook altijd. Ook als ik soms overdag of 's avonds voordat het bedtijd is overprikkeld/overmoeid wordt en even moet "landen". Dan is het; ik ga even in mn bubbel, straks ben ik er weer. :+ Dan trek ik me terug op mn kamer of ga ik de weide in bij de paarden.


Morrie schreef:
Mijn huidige echtgenoot snurkt, praat, schreeuwt, schopt en hoort helemaal niks als ie slaapt. Ik ga veel eerder naar bed en hoop maar dat ik slaap als hij naar bed gaat.


Zo beschrijft mijn vriend het ook hoe ik slaap. Dat is voor hem dus geen pretje. Hij noemt het overigens "gespartel", wat dan liever klinkt dan het is. :+ Het is voor ons dus ook echt van beide kanten een behoefte. Hij slaapt dan wel super makkelijk in, ik absoluut niet. Maar als hij vervolgens meerdere keren per nacht wakker wordt omdat ik, als ik eenmaal slaap, een marathon begin te lopen en een onsamenhangend betoog begin uit te kramen hij daar dan toch steeds weer wakker van wordt en dus doodmoe is de volgende dag. :')

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

cissy
Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:14

Aan alle snurkers hier, is er wel eens een slaaponderzoek gedaan naar slaapapneu? Daar ga je nl ook van snurken.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

marleen_88
Berichten: 14044
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:15

Bij ziekte en dronkengesnurk slapen wij apart, dit gebeurt niet vaak gelukkig. Ondanks dat ik een onrustige lichte slaper ben slapen we dus 'gewoon' samen.
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 08-11-19 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Doe wel en zie niet om

laura1987
Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:16

Ondanks dat wij hele andere tijden hebben van naar bed gaan en opstaan ( ik sta meestal 03:30 uur op en hij gaat pas rond 02:00 uur naar bed en staat op als de kleine meid wakker is) slapen wij toch altijd samen. Daarbij snurken wij allebei hahaha

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:25

Ik moet er niet aan denken om apart te slapen, ik slaap ook heel slecht en te weinig als hij er niet is.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:26

Ik snurk ook volgens de slaapapp. Ik heb prachtige snurk-duetten op mijn telefoon staan **\O/** maar mijn man gaat op z’n goede oor liggen en hoort niks meer en slaapt binnen een minuut. De bofferd....

Marije_jiplover
Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:34

Ik slaap dus echt een stuk slechter als manlief niet thuis is.

Hij is ook wel een echte snurker, maar ik heb daar zelden echt last van.
Heb 't ook wel eens opgenomen met een decibelmeter, en dat was echt niet weinig!

Heel soms heb ik er wel last van, maar dan ga ik zelf even uit bed wat water drinken, dan even lezen, dan duw ik hem om naar z'n andere zij en meestal is die daarna net lang genoeg stil om mij weer in slaap te laten vallen.
Als ik eenmaal slaap, word ik niet wakker van z'n gesnurk.

Wanneer ik voor m'n werk in een hotel slaap, of wanneer hij voor werk niet thuis is, slaap ik altijd stukken slechter dan wanneer hij gewoon lekker naast me ligt.

Voor mij zou 't dus echt niet werken om op aparte kamers te slapen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Kana
Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:37

Lijkt me echt zalig. Ik ben een hele lichte slaper en slaap niet diep met iemand naast me. Uitslapen lukt me ook niet met iemand naast me. Maar helaas als starters op de woningmarkt in Utrecht zijn 2 slaapkamers nog niet echt een optie. :D

Goof
Berichten: 28758
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:45

Marije_jiplover schreef:
Ik slaap dus echt een stuk slechter als manlief niet thuis is.


Ik ook. Ik ben dan onrustig en val niet in slaap. Superstom eigenlijk.

Ik slaap het liefst gewoon samen, kunnen we nog even knuffelen of samen slapen. Superfijn. Het voelt ook gewoon veilig ofzo en geeft me rust.
Maar mijn man gaat 2 ochtenden in de week om 5 uur op om te sporten en die 2 nachten slapen we apart zodat ik daar niet wakker van word.

Mallow
Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:53

Azmay schreef:
Samen slapen is ook iets vrij recents, vroeger was het als je geld had voor genoeg slaapkamers helemaal niet gewoon om in 1 bed te slapen.

Maar ik slaap toch ook het fijnste naast mijn man, al raken we elkaar niet meer aan als we eenmaal (gaan) slapen. :=

Meerdere slaapkamers was voornamelijk een teken van rijkdom dan dat het logisch was om apart te slapen :)

Samen slapen is over het algemeen gezonder, versterkt de band en hechting. Maar dan moet er wel daadwerkelijk geslapen worden ja. :D

san4nie
Berichten: 3556
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:53

Ik heb over het algemeen niet zo’n probleem met slapen. Als ik maar lekker warme dekens heb waar ik me helemaal ik kan rollen, dan ben ik snel vertrokken. Als m’n vriend een keer snurkt dan geef ik hem een drukker (als ik al wakker word) en slaap ik lekker verder. Hij is wel een draaier en komt vaak moeilijk in slaap. Daarom hebben we wel 2 losse matrassen en dekens. Dus wel in hetzelfde bed, maar niet de hele nacht tegen elkaar aan.
Ik slaap overigens ook heerlijk als hij er niet is. Maar als ie wel thuis is maar ergens anders ligt, lijkt me niks.

Hij snoozt trouwens iets van 40 minuten en gaat er doordeweeks altijd eerder uit dan ik. Meestal word ik wel even wakker, maar daarna val ik zo weer in slaap.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:14


Marije_jiplover
Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:20

Als aparte bedden volstaan, zoals in dat artikel beschreven, dan denk ik dat wij daar al aardig aan voldoen.
Ieder z'n eigen dekbed en matras (ik een iets zachter matras en een warmer dekbed dan manlief), beide matrassen liggen wel in 1 ombouw, maar wel elk op een eigen lattenbodem.

Ik slaap echt stukken beter met manlief dan zonder manlief, maakt niet uit of ik in mijn eigen bed slaap en hij niet thuis is, of hij in eigen bed en ik in hotel.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:20

Wow wat slapen veel mensen apart. :wow:

Dat had ik niet gedacht.

Mijn man en ik slapen nooit apart. En beide slapen we heel licht.

En ja we hebben wel eens een slechte nacht.

Maar ik vind het zo gezellig samen slapen.

We hebben wel een bed van 1.80 breed en 2.20 lang en losse matrassen(tegen elkaar aan) misschien dan je dan minder “last” van elkaar hebt.

Ik ken in onze vriendenkring overigens niemand die als standaard apart van elkaar slapen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Goof
Berichten: 28758
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:22


san4nie
Berichten: 3556
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:24


Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, capriz, ComscoreBot, furious, herr_balou, Iloveiswan, Noor, tessaenhenk en 157 bezoekers