Apart slapen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:08

Peanutbutter schreef:
Wij hebben sinds kort aparte dekbedden.
Ik lig onder winter , en mijn man onder zomer :')

I hate it & I love it.

Als we elkaar echt apart zouden gaan slapen op andere kamers zou voor mij de relatie over zijn.
Maargoed , we zijn nu 31&33 en weer niet hoe ik er over 20 jaar over denk natuurlijk.

We slapen in een grote boxspring met allebei ook ons eigen dekbed. Mijn man ligt onder een heel dun dekbedje en ik onder een dikke donzen. Dit hebben we al bijna 25 jaar zo en het werkt prima.

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:17

Ik vind t echt helemaal niks om alleen te slapen, al lukt het wel in de ochtend als hij eruit moet en ik nog niet. Als ik savonds alleen in moet slapen, heb ik daar wel veel meer moeite mee dan wanneer hij er wel gewoon naast ligt.

Ik vind het heerlijk warm om samen te liggen.
Het zou voor mij echt funest voor de relatie zijn als we apart zouden gaan slapen.. Gelukkig heb ik dan ook niet echt een snurker als vriend, en als ie snurkt is een duw waardoor hij op zijn zij gaat liggen al genoeg.

Ik kan me er ook echt geen beeld bij vormen hoe dat moet werken, apart slapen. Maar zoals al meerdere zeggen en hebben bewezen; het kan dus wel.
Ik denk ook wel dat het dus niet voor iedereen is.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:30

Wij hebben geen kamer extra dus ik heb oordoppen. Helaas kan ik er maar 1 in doen anders hoor ik de wekker niet. Sinds ik geen paarden meer heb, slaap ik moeiten door.
We hebben wel aparte dekbedden: ik een dun zomerdekbed en mijn man het dikste winterdekbed dat we konden vinden, met een dikke fleecedeken er overheen.
Het liefst wil hij het raam dicht en de verwarming aan, maar dan doe ik geen oog meer dicht.

ZoZenn

Berichten: 3160
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:34

Als m'n vriend en ik beide 's ochtends moeten werken, dan slapen we ook in aparte kamers. Hij kan niet slapen met de honden in bed, het raam dicht en de gordijnen dicht en ik kan niet slapen met het raam open, de gordijnen open en hij draait heel veel waar ik vervolgens wakker van word. Zijn hondprobleem kan ik nog oplossen door de honden op hun kussen te laten slapen, maar de rest niet :'). Op een gegeven moment hadden we zo erg slaaptekort dat we het zo hebben opgelost, wel minder gezellig :+.

Gelukkig werken we niet zo veel tegelijk :j.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:38

_Nancy schreef:
Ik kan me er ook echt geen beeld bij vormen hoe dat moet werken, apart slapen. Maar zoals al meerdere zeggen en hebben bewezen; het kan dus wel.
Ik denk ook wel dat het dus niet voor iedereen is.

Misschien is het dan ook wel zo dat het niet zozeer uitmaakt wat je voorkeur is, maar dat je daar samen met je partner een keuze in kunt maken die voor beide prettig is. Ik lees hier ook wel voorbeelden van mensen waarbij de ene alleen slapen eigenlijk best prettig vind maar waarbij de ander dat dan weer niet okey vind.

En goede opmerking is inderdaad ook dat het niet altijd een optie is omdat er geen andere kamer beschikbaar is. Dat speelt natuurlijk ook wel erg mee en lijkt me lastig als je in de positie zit waarbij je wel graag alleen slaapt. Tijdens onze laatste huizenjacht was dat bijvoorbeeld een duidelijke eis; er moest genoeg ruimte zijn om beide een eigen slaapkamer te hebben. Die hoefde niet groot en luxe te zijn, maar het moest wel mogelijk zijn.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:40

Mijn vriend snurkt als een oude dieseltrekker en hoewel ik er soms dood aan irriteer kan ik mij niet voorstellen dat ik naar de andere slaapkamer zou verhuizen. Nu hebben we min of meer 6 jaar toch gescheiden geslapen want hij werkte door de weeks elders in het land en sliepen we alleen in het weekend veelal samen. Nu bijna alle nachten samen en ik kan het snurken goed negeren zolang ik muziek op heb op mijn oortelefoontjes

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:43

Wij slapen meestal apart van elkaar omdat de kinderen bij ons willen liggen. Het bed van betreffend kind is dan leeg en soms ligt dat dan lekkerder.

Nu met een baby slaapt mijn man sowieso liever in een andere kamer. Hij wordt minder gezellig als er s nachts gedoe is. En hij snurkt, waar ik wakker van word, dus ik vind het prima.

Onze oudste heeft daarom ook een bed van 1.20 breed: past makkelijk een papa of mama bij ;)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:52

Apart gaan slapen is het beste wat ik ooit kon doen. Ik ben 30 jaar en we zijn samen sinds mijn 14e. Ik heb een periode gehad waarin ik tegen een burn-out aan zat en bang werd om niet te kunnen slapen. Ik begon in bed dwangneuroses te ontwikkelen en mijn man die slaapt meteen als hij ligt. Hierdoor werd ik nog nerveuzer onder het motto van ‘waarom hij wel en ik niet’.

We hebben nu 2 gezellige slaapkamers, geen stress meer in de nacht en we zijn erg gelukkig. Het geeft ons zoveel rust en geluk in onze relatie. Inmiddels ook zwanger van ons eerste meisje dus geen intimiteit is hier niet van toepassing.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:58

Ik snap het, maar moet er zelf niet aan denken :-) Heerlijk om knuffelend in slaap te vallen en wakker te worden.

Bed is ook echt van ons, ons dochtertje heeft denk ik in de 8 jaar 5 keer bij ons gelegen, ziek, bang oid.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:28

Mijn ouders slapen al zo lang apart van elkaar. Mijn vader snurkt ontzettend dus daar heeft mn moeder last van, zelfs met oordopjes in. Vroeger was het zo dat mn moeder halverwege de nacht vluchtte naar de logeerkamer maar tegenwoordig slapen ze al heel lang op aparte kamers. Het heeft wat mij betreft niks te maken met hoeveel je wel of niet van elkaar houdt. Mn moeder wil gewoon slapen. :')

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:46

Mijn vriend en ik slapen ook regelmatig apart. We hebben ook expres een extra slaapkamer+bed hiervoor.
Soms gewoon omdat we behoefte hebben aan alone-time, soms omdat vriendlief nogal bewegelijk is en me (per ongeluk) uit bed duwt (en dan natuurlijk niet meer wakker te krijgen is), soms omdat één van ons ziek is en de ander geen zin heeft om naast een zwetende kotsfabriek te liggen, en soms omdat één van ons als een varken begint te snurken.
We houden echt niet minder van elkaar hoor. Sterker nog, we kunnen elkaar geen verwijten maken omtrent het slapen, want als je last van me had, had je ook gewoon in de andere kamer kunnen gaan liggen :+

Mijn ouders zijn ruim 35 jaar bij elkaar geweest en hebben de afgelopen 20 jaar voornamelijk apart geslapen.
Mijn moeder snurkt als een stoomgemaal, en mijn vader hoestte eindeloos achter elkaar door vanwege een stofallergie. Dan kun je je wel aan elkaar gaan lopen ergeren, en dan vervolgens beide slecht slapen, maar dat lijkt me nog veel minder goed voor je relatie.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:58

Na 3 nachten samen in een bed, vind ik het wel weer lekker om een eigen bed te hebben.

Dat mag dan naast elkaar staan of in een andere kamer maar al die opgewarmde lucht wordt mij te zweterig.

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:00

Ik snap het ook wel :j Wij slapen heel af en toe bij elkaar (hebben beiden eigen huis :P ) maar als we samen slapen dan heb ik altijd oordopjes in en dan nóg lig ik regelmatig wakker. Niet normaal hoeveel lawaai die man 's nachts produceert. In elke houding, in elk bed :') Nou zijn wij echt niet van plan om ooit samen te gaan wonen maar anders had ik zeker een logeerkamer met een goed bed geregeld. Ik kan ook zo wóest worden van zijn gesnurk. Hij kan er oprecht niets aan doen (en een por geven helpt niet) maar echt.. ik ben in staat tot hele akelige dingen dan :=

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:20

Mijn vriend woont in Noorwegen, dus we slapen veel apart zeg maar :D . Maar als hij hier was sliepen we ook nogal eens apart, wat kan die man snurken {:)-:( Ik was er zo verschrikkelijk klaar mee. Nu heeft ie een snurkbeugel. **\O/** En nu mag ie de slaapkamer weer in.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:22

Mijn man snurkt ook verschrikkelijk ik word er echt kwaad om. Oordopjes niks helpt. Dus dan schop ik hem naar de andere kamer of ik ga naar de andere kamer :') ik ben gek op hem maar dat snurken neee dan word er nog eens een moord gepleegd als ik verplicht zou zijn in dezelfde kamer te slapen _O-

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:24

Ook wij slapen apart. We zijn 4 jaar samen en ik slaap al 3,5 jaar in een ander bed.
Niet gezellig, maar ik was bang dat ik hem wat aan zou doen als ik nog 1 nacht wakker zou worden van zijn gesnurk. Zelfs nu in een andere kamer word ik nog regelmatig wakker van dat geronk 8)7
Maar goed, hij is wel lief :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:25

Zonnetje81 schreef:
Ik vind/vond het niks maar als je echt wakker ligt dan krijg je echte woede. En ik ben geen lichte slaper!!! Mijn exxen voor hem deden dit allemaal niet ik was er dus erg van in shock. Snap niet dat mensen naast echte snurkers kunnen liggen. Ik vind het ook een ‘smerig’ geluid. Hahaha.

Dat dus, als het geluid ‘rustgevend’ is dan heb je gewoon geen ‘echte’ snurker.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:33

Ik heb inderdaad ook nog weleens dat ik partner door de muur heen hoor. Overigens staan onze beide deuren gewoon open en zit er feitelijk 2,5 meter tussen dusja...

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:36

Ik heb mijn ex ooit bijna vermoord. Hij snurkte ook vreselijk en ik half slapend een kussen op z’n gezicht gedrukt :+
Gelukkig werd ie wakker :D

Mijn huidige echtgenoot snurkt, praat, schreeuwt, schopt en hoort helemaal niks als ie slaapt. Ik ga veel eerder naar bed en hoop maar dat ik slaap als hij naar bed gaat.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:36

Mijn vriend lag wel eens een verdieping hoger in de vakantie. Kon hem verdorie door de vloer horen.
Hij kan zo verschrikkelijk snurken dat het bed meevibreert. :brr:

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:37

Ik ken in de familie inderdaad twee echtparen die apart slapen en ook 2 neven/nichten die apart slapen .

Allemaal om de nachtrust. Snurken geluid en maken.

Heerst wel een taboe op. Maar als ze het vertellen blijken vrienden dat ook te doen of de broer zelfs in de familie.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:40

Ik heb het ooit opgenomen met mijn telefoon. En ik kan je zeggen een beetje snurken hoor je niet met een videopname. Hij had plaatsvervangende schaamte. Dir was echt elke dag bijna de hele nacht zo. Gelukkig was de slaapkamer van zijn dochter aan de andere kant van de ruime overloop want een kamer er naast hoorde je het nog. Een echte snurker is niet te hebben. Een snurk vanwege verkoudheid of een drankje te veel is echt iets anders. Vaak kun je dan een por geven. Deze deed een half oog dicht en begon meteeeeeeennn mijn eerste weekend daar heb ik letterlijk geen minuut geslapen. Ik was niet te hebben en dan moet je weer gaan werken op maandag. Ik zag er voortaan tegen op en dacht dan weet je ik blijf liever thuis. Want je gaat niet voor de Gezelligheid daarheen om te slapen als je de dag erna weg moet.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:57

Ayasha schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik vind/vond het niks maar als je echt wakker ligt dan krijg je echte woede. En ik ben geen lichte slaper!!! Mijn exxen voor hem deden dit allemaal niet ik was er dus erg van in shock. Snap niet dat mensen naast echte snurkers kunnen liggen. Ik vind het ook een ‘smerig’ geluid. Hahaha.

Dat dus, als het geluid ‘rustgevend’ is dan heb je gewoon geen ‘echte’ snurker.


Ohhh, snurken vind ik prima, ook oorverdovende snurkers.
Iemand zei eens tegen mij, ik adem mee, val dan in slaap....
Dat doe ik tegenwoordig ook, alleen mijn moeder, als die snurkt lukt dat niet, ze snurkt niet hard maar ik denk steeds dat ze stopt met ademen.....en dat hoor ik door de muren heen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:00

Ik kan niet samen slapen. Vind dat ten koste gaan van mijn nachtrust. Je slaapkwaliteit is gewoon een stuk beter als je in je eentje slaapt. Gelukkig ben ik single :D
Maar ook als ik op vakantie ga deel ik nooit een kamer met 'n reisgenoot.
Vind het anno nu best raar dat mensen nog steeds samen slapen. We hebben hier tenslotte huizen met meerdere slaapkamers dus de noodzaak is er niet meer zoals vroeger toen men met megagrote gezinnen in een kleine kamer sliep.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:03

Ik jaag mijn man naar een ander bed als hij snurkt en dat doet ie meestal als ie (veel) gedronken heeft. Daarbij stinkt ie dan ook uit zijn mond naar bier en dat vind ik ook afgrijselijk. Dus mag ie dan lekker in een ander bed gaan slapen :')

Ik vind het overigens niet raar hoor. Slapen doe je om uit te rusten en als je constant wakker wordt door iemand naast je in bed kan je beter alleen slapen.
Verder slaap ik altijd heel lekker, we slapen meestal met z’n vieren op een kamer/ bed en dat gaat altijd goed. Maar snurken/bierlucht kan ik echt niet hebben.