Apart slapen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:31

Kelpla schreef:
Ik hoor vrij regelmatig van getrouwde of samenwonende stellen dat ze apart van elkaar slapen. Hier kan ik mij echt niks bij voorstellen maar ben toch benieuwd naar meningen hierover :)


Waarom? Houd je dan minder van elkaar?
Lekker rustig, ieder een goede nachtrust, geen dekentje trekken of gesnurk. Prima lijkt me. Lekker doen waar je je goed bij voelt.

itske
Berichten: 721
Geregistreerd: 03-12-04

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:39

Apart slapen is heel normaal. Maar hoe regelen de apart-slapers het dan als ze op vakantie gaan en een hotel geboekt hebben? Boek je dan twee eenpersoons kamers of neem je gewoon een twee persoons kamer en accepteer je het dan dat je de hele tijd geen tot weinig slaap krijgt.

wyoming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:43

Mijn ex kon ook altijd verschrikkelijk snurken waardoor ik niet kon slapen. Maar als ik dan beneden op de bank wilde gaan liggen, dan hielt ik, volgens hem, niet van hem. 8)7 Ik heb wel eens geantwoord dat ik juist heel veel van hem hielt omdat ik anders allang een kussen op zijn hoofd had gedrukt. Echt als ik iets irritant vind, is wakker liggen door gesnurk, behalve als mijn kindjes snurken, dan is het schattig :+ Ik snap dus best dat getrouwde stellen soms apart slapen. hij is om een hele andere boel redenen mijn ex, hij leeft nog

Bedenk mij trouwens dat de ouders van een ex man van mijn moeder ook apart sliepen, zwaar gelovig dus scheiden deden ze niet maar ondertussen had zijn vader jaren een relatie met haar zus. Snap ik ook wel dat je niet met die man in bed wil liggen.

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:51

Wij slapen ook inmiddels meestal apart. Ik ben een lichte slaper en mijn vriend snurkt mega. Tevens heeft hij ploegendienst waardoor hij of vroeg op moet of laat naar bed gaat terwijl ik vroeg op moet. Het is het meest gezellig als we allebei genoeg slaap krijgen :-) dus een goede oplossing. En intimiteit hoef niet van het samen slapen af te hangen ;-).
Op vakantie boeken wij meestal een 2 kamer app oid dergelijks waarbij ook een (uitklap) bed in de woonkamer aanwezig is dus mogelijkheid tot ''vluchten'' om even bij te kunnen slapen. Tja misschien klinkt het voor sommigen heel ongezellig maar bij ons werkt dat het beste.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:02

Zodra het huis hier verder af is wil ik ook een bed in een aparte kamer. Mijn man kan soms verschrikkelijk snurken en ik kan daar zo woest van worden... :o Nu ga ik op de zetel liggen als hij zo extreem snurkt maar mijn lijf is daar nooit echt blij mee. Dus hier komt, zodra de ruimte er is, een bed in een andere kamer. Hebben we ineens een logeerplek. :j

Ik zie het probleem of het rare eigenlijk niet van apart slapen. :)

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:08

Mijn vriend heeft ook periodes dat hij heel erg en hard snurkt.. Dan komt het gewoon door de oordoppen heen :x Ik heb met mezelf afgesproken, als ik om 2 uur 's nachts nog niet kan slapen, dan ga ik op het logeerbed :z

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:09

Bij mij is het na 20 jaar samen zijn juist een probleem als hij er een keer niet is om alleen te slapen.. :')
Ik probeer mezelf voor te houden dat het lekker is, het bed voor mij alleen. Maar stiekem mis ik hem en lig ik daar mezelf vreselijk zielig te vinden.. :roll:

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:12

Waarom niet; zeker als het de nachtrust van beide ten goede komt. Overigens is samen slapen ontstaan uit het feit dat men vaak te weinig ruimte had voor aparte kamers/ ruimtes. ;) .

Eigen kamers is toch een vorm van luxe want niet iedereen zal genoeg ruimte hebben om allebei een eigen ( slaap) kamer in te richten en daarbij is het ook leuk om het zo uit te leggen. :o :D

Ik ken zelfs mensen die het "raar" vinden als je als stel in 2 aparte bedden slaapt laat staan in aparte kamers.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:14

Hier is ook een longeerbed voor 'moeilijke nachten'. Meestal liggen we gewoon samen, maar nu met mijn zwangerschap lig ik wel eens te draaien en te keren, en dan ga ik gewoon in het longeerbed liggen.
Als mijn vriend veel alcohol drinkt, dan snurkt hij, dus dan gaat hij al standaard in het longeerbed liggen.

Hier werkt dat gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:16

Wij hebben sinds kort aparte dekbedden.
Ik lig onder winter , en mijn man onder zomer :')

I hate it & I love it.

Als we elkaar echt apart zouden gaan slapen op andere kamers zou voor mij de relatie over zijn.
Maargoed , we zijn nu 31&33 en weer niet hoe ik er over 20 jaar over denk natuurlijk.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:17

Seltje schreef:
Hier is ook een longeerbed voor 'moeilijke nachten'. Meestal liggen we gewoon samen, maar nu met mijn zwangerschap lig ik wel eens te draaien en te keren, en dan ga ik gewoon in het longeerbed liggen.
Als mijn vriend veel alcohol drinkt, dan snurkt hij, dus dan gaat hij al standaard in het longeerbed liggen.

Hier werkt dat gewoon.


Longeerbed? :D _/-\o_
Quote van de maand. :j

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:25

Ik slaap juist veel slechter als ik alleen slaap.
Denk dat wij in bijna 17 jaar samen misschien 3 x apart geslapen hebben thuis. Omdat we ruzie hadden haha!

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:26

Suzanne F. schreef:
Seltje schreef:
Hier is ook een longeerbed voor 'moeilijke nachten'. Meestal liggen we gewoon samen, maar nu met mijn zwangerschap lig ik wel eens te draaien en te keren, en dan ga ik gewoon in het longeerbed liggen.
Als mijn vriend veel alcohol drinkt, dan snurkt hij, dus dan gaat hij al standaard in het longeerbed liggen.

Hier werkt dat gewoon.


Longeerbed? :D _/-\o_
Quote van de maand. :j

Zucht, snel typen... Logeerbed.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:28

Na de burnout van mijn man en de geboorte van onze zoon zijn wij apart gaan slapen. We proberen het nu weer af te bouwen naar weer gezellig samen in de zelfde slaapkamer, maar we slapen allebei wel echt beter apart :')

Mijn ouders slapen al jaren apart, ik vind er persoonlijk dan ook niks raars aan. Slaap is zo belangrijk om goed te kunnen functioneren :)

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:29

Suzanne F. schreef:
Seltje schreef:
Hier is ook een longeerbed voor 'moeilijke nachten'. Meestal liggen we gewoon samen, maar nu met mijn zwangerschap lig ik wel eens te draaien en te keren, en dan ga ik gewoon in het longeerbed liggen.
Als mijn vriend veel alcohol drinkt, dan snurkt hij, dus dan gaat hij al standaard in het longeerbed liggen.

Hier werkt dat gewoon.


Longeerbed? :D _/-\o_
Quote van de maand. :j


Die gaat rondjes draven wanneer je slaapt :')

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:32

Wij hebben twee eenpersoons matrassen op een tweepersoons boxspring, mijn man ligt het liefst onder 3 dikke vier seizoensdekbedden en ik lig onder een enkele.
Ik vind het heerlijk zo maar wij slapen ook slecht als er eentje van ons niet is dus ik zou niet in een andere kamer willen gaan slapen.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:36

Hier valt er wel eens een op de bank in slaap. Dekentje erover en lekker laten liggen.
Soms wordt ie snachts wakker en wil hij mij niet meer storen en blijft hij lekker beneden tukken.
Als een van ons weer eens onrustig is, snurkt of niet kan slapen zoekt diegene ook wel een ander plekje.

Gebeurd hier wekelijks. Eigenlijk alleen maar fijn want dan kan je beide je rust beter pakken.
Voorheen was hij snachts vaak weg. Heerlijk voor mij, bed breed in gebruik. Vond het echt geen probleem vwb. Het slapen.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:38

Als mijn vriend thuiskomt midden in de nacht na een feestje en ik al heerlijk lig te slapen mag hij op de bank :Y)

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:50

Mij lijkt het dan weer helemaal niks. I <3 spooning!

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:00

Ik heb een collega die al jaren apart slaapt. Zij wordt wakker van haar snurkende man en haar man wordt wakker van haar gesnurk en het meerdere keren per dag uit bed gaan.
Heb nog een collega die apart slaapt omdat haar man snachts onrustig is in z'n slaap waar zij wakker van wordt. En regelmatig komt hij midden in de nacht terug van z'n werk en dan wordt zij daar niet wakker van. Als zij eenmaal wakker is dan slaapt ze daarna niet meer.

Maar ik werk in de wijkverpleging en er zijn echt veel mensen die apart slapen hoor. Vanwege dat de ene van alles wakker wordt, onrustig is of snurkt.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:11

Kelpla schreef:
Dank je wel voor je heldere uitleg! Fijn dat dit voor jullie goed werkt.

Geen probleem, ook wel leuk om in het topic te lezen dat er meer mensen zijn dan ik dacht die regelmatig of bijna altijd apart slapen. Goed om te zien dat best veel mensen hun gevoel durven volgen. :j Geldt ook trouwens als dat inhoudt dat je bewust wel samen slaapt. ;)

Enne Kelpla, uit nieuwsgierigheid. Viel me op dat het topic werd opgestart vlak nadat ik in het funda-topic een opmerking over apart slapen had gemaakt. Toeval? }> (Niet erg hoor, vind het wel leuk om de ervaringen erover te delen en te lezen) :j

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:12

Whale schreef:
Die gaat rondjes draven wanneer je slaapt :')


_/-\o_

Ik lag al dubbel toen ik het "longeerbed" las, nu ga ik echt stuk. _O- _O- _O-

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:16

Ik vind samen slapen het fijnste wat er is. Vooral in de winter.
Maar ik slaap licht en mijn man kan vreselijk snurken als hij verkouden is dus een heel enkele keer ga ik toch op de logeerkamer liggen.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:24

Mijn man werkte in ploegen dienst (ooit) en dan was ik zo nu en dan een nacht alleen. Heerlijk! Het bed voor mij alleen. Zo zalig. Nu heeft hij dat niet meer en ligt hij elke nacht naast me. Een tijdje geleden was ik verkouden/grieperig waardoor ik wat snurkte. Dan maakte hij mij steeds wakker en uiteindelijk kon ik dus amper nog slapen. Werd ik niet blij van. Onze dochter had even daarvoor een weekje thuis gelogeerd en daardoor had ik haar bed opgemaakt en kamer opgeruimd. Vervolgens ben ik dus daarna in haar kamer gaan slapen. Heerlijk. Echt waar. Ik sliep echt zo ontzettend lekker. Ik had vakantie en kon dus blijven liggen tot ik op wilde staan. Ik heb dat een paar weken gedaan en toen ben ik weer naar ons bed gegaan. Inmiddels staat de zolderkamer van dochter vol met spullen van haar, maar anders ga in het weekend weer apart slapen. Dan slaap ik een stuk beter. Echtgenoot was er niet blij mee dat ik op zolder ging slapen.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Apart slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:00

Ik vind/vond het niks maar als je echt wakker ligt dan krijg je echte woede. En ik ben geen lichte slaper!!! Mijn exxen voor hem deden dit allemaal niet ik was er dus erg van in shock. Snap niet dat mensen naast echte snurkers kunnen liggen. Ik vind het ook een ‘smerig’ geluid. Hahaha.