Medelijden met een levenloos voorwerp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: Medelijden met een levenloos voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:55

Heb vorige maand mijn eerste eigen autootje verkocht...fiat 500 met de naam “fredje” :+

Stond een half jaar te koop maar ik haakte telkens af... :+ :+

Nu op het einde had ik 2 biedingen:
6000 euro bij de handelaar
5500 naar een rustige jongen van 18, eerste auto, heel de familie had fiat 500 of fiat 500 X, dorp hier verderop...

Je moet eens raden naar waar die gegaan is, zo dom, maar ik heb zoveel meer rust dan dat ik hem naar de handelaar zou hebben laten gaan...

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:05

Veraaaaah schreef:
Met knuffels :+

Als ik vroeger een driftbui had gooide ik ermee en daarna moest ik huilen omdat ik ze pijn had gedaan...

Dit deed ik ook, nouja ik gooide ze uit het raam als ik boos was, om ze vervolgens bijna direct weer op te halen :Y)

Ik heb altijd als ik te hard op een stoel/bank of het toilet plof, ik het zielig vindt. Dan zeg ik ook altijd sorry :+

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:05

senna21 schreef:
Pepperrr schreef:
Wij maken paarden op werk. Zijn eigenlijk lampen. En levensgroot. Maar ze worden ingepakt in een grote houten kist. Vind het zo zielig om dat paard op te sluiten. Zou er bijna een pluk hooi en bak water bij zetten :')
[ [url=m/BstMur.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind dit paard best wel zielig, Dat hij zo'n lelijke lampenkap op zijn hoofd moet dragen. :(:)


Ook dat ja... Achja, er komen in elke geval geen bit, sporen en zweep aan te pas :D

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Medelijden met een levenloos voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:06

Dat paard heeft in elk geval wel het licht gezien :)*

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:09

Hilary schreef:
Ir111 schreef:
Ja, ik hap altijd maar gelijk het hoofd eraf, dan voelt ie daarna niks meer... :Y)

Ik liet mijn vader de boel klein slaan, ging zelf dan wel even naar boven. Als het allemaal kleine stukjes zijn is het niet meer zo herkenbaar.

Met auto’s en knuffels heb ik het ook :j


Dit ja, maar dan met de chocolade paashaas die we elk jaar kregen :') ten eerste was ie te mooi om op te eten, ten tweede was het zielig. De mijne stond dus best lang te wachten voor m’n vader m in stukjes mocht maken

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:24

Mijn auto... Ooh ik praat continu tegen mijn Jeepie O:) Zoveel liefde voor hem...

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:26

Mijn broertje was ooit in parijs en toen zag hij een man heeel diep in gesprek met zijn blikje bier. Die man was hele verhalen aan het vertellen aan zijn blikje, en het ging maar door.. Toen hij dat verhaal vertelde ging ik stuk _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:31

Pepperrr schreef:
Mijn broertje was ooit in parijs en toen zag hij een man heeel diep in gesprek met zijn blikje bier. Die man was hele verhalen aan het vertellen aan zijn blikje, en het ging maar door.. Toen hij dat verhaal vertelde ging ik stuk _O-

Ik moet denken aan:


Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:37

Sunnda schreef:
Ik herken dit echt totaal niet.

Terwijl ik bij mensen en dieren snel compassie voel.

Ik zit ook wel een beetje :wow: te lezen om eerlijk te zijn. Had hier echt nog nooit van gehoord.


Denk dat het wel een beetje met een korreltje zout genomen mag worden hoor :D
Het meeste is waarschijnlijk ook sentimentele waarde.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:16

Sunnda schreef:
Ik herken dit echt totaal niet.

Terwijl ik bij mensen en dieren snel compassie voel.

Ik zit ook wel een beetje :wow: te lezen om eerlijk te zijn. Had hier echt nog nooit van gehoord.


Ik ook hoor. Ik heb geen gevoelens voor levenloze voorwerpen.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:20

Bubblewrap schreef:
Pepperrr schreef:
Mijn broertje was ooit in parijs en toen zag hij een man heeel diep in gesprek met zijn blikje bier. Die man was hele verhalen aan het vertellen aan zijn blikje, en het ging maar door.. Toen hij dat verhaal vertelde ging ik stuk _O-

Ik moet denken aan:

[ [url=[https]://youtu.be/5_LcFlTNopA]Video[/url] ]


_O- _O- _O-

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:35

Deze ;(

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Medelijden met een levenloos voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:55

Ah Aguttie

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Medelijden met een levenloos voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:13

Volgens mij heeft nasa oit nog eens voor zon achtergelaten rover die nog op de maan stond een verjaardagsliedje gespeeld omdat die daar al een jaar alleen stond :').

Heb het ook met virtuele dieren op spelletjes. Want dan hadden ze honger en waren de stallen vies. En verkopen kon ik op die paarden spelletjes ook nooit want stel dat ze in het rusthuis werden gekwakt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:15

Dat plaatje doet mij dus niets :+
Het topic is wel een leuk onderwerp voor een psychologie-onderzoek trouwens _O-

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Medelijden met een levenloos voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:20

Medelijden met levenloze voorwerpen? Ehm nee, daar ben ik ruim vier decennia gelden wel overheen gegroeid...

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:30

Ik vind het altijd een beetje sneu als al die kerstbomen voor ons plezier uit de grond getrokken worden en vervolgens langzaam dood gaan <|-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:41

Ha! Ik zag deze ook voorbij komen en had precies hetzelfde idee als jij TS _O-

Medelijden met voorwerpen, check :j Ik zeg regelmatig sorry wanneer ik tegen de deur aanloop, ik ben lief voor mijn kussens op de bank, dekentjes worden met liefde weggelegd. Maar ook telefoons, afstandsbedieningen, noem maar op, alles wordt met liefde behandeld _O-

Wat ik ook heb, ik durf geen (enge) knuffels weg te gooien of weg te doen. Ik geef opdracht aan mijn man, want ik ben bang dat ze wraak nemen als ze weten dat ik ze weg wilde hebben :+ (Dit komt door mijn vader vroeger, die zei dat alle poppen tot leven kwamen 's nachts en naar mij gingen staren, dus de oorzaak is bekend)

Ik had zo'n vet eng ding gekregen die naar mij staarde vanaf de kledingkast, dus die moest weg. Ik gaf opdracht, maar ik wilde wel uit het huis zijn wanneer het enge ding weg gedaan werd en er mocht ook niet over gesproken worden, want je weet maar nooit _O-

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:43

xIrlijn schreef:
Ik zeg sorry tegen de tafel als ik er per ongeluk tegenaan loop :+


Oh dan word ik er juist boos op dat ie in de weg staat :')

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:46

saskiakefie schreef:
xIrlijn schreef:
Ik zeg sorry tegen de tafel als ik er per ongeluk tegenaan loop :+


Oh dan word ik er juist boos op dat ie in de weg staat :')


Maar die tafel kan er toch ook niks aan doen dat JIJ er tegenaan loopt?? :(:)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8299
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:48

Er was volgensmij een rover die zelf zijn eigen verjaardagsliedje speelde, of was dat dezelfde?

Ik heb het best wel sterk, vrachtwagens kijken altijd alsof ze al jaren mega hard werken. Ik praat ook tegen mijn auto :')

Mijn ouders hadden vroeger een Toyota automaat waar ik op privé terrein wel eens een stukje mocht sturen, het ding is zeker 15 jaar bij ons mee gegaan en het zou mijn autootje worden als ik mijn rijbewijs had. Tot mijn vader een maand voordat ik die haalde een voordelige andere auto zag en de oude naar de sloop ging. Ik heb denk ik een half jaar niet tegen hem gepraat, mijn oude besje naar de sloop :)-:(

Oh en ik praat ook tegen de bussen alsof het paarden zijn. Zeker als ze een beetje moeilijk doen of er heel veel passagiers inzitten praat ik me (wel binnensmonds anders horen de passagiers me :'))

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:49

Ik durfde mijn reactie niet via the best social media te plaatsen, hier wel :')

Ik heb altijd medelijden met de vaatwasser als ik hem open trek als hij draait omdat ik toch nét dat ene mesje nodig had. Ik zeg dan ook altijd sorry :o :') Is ie zo goed met zijn taakje bezig, wordt ie keihard onderbroken. Vind ik zielig.

Oh en ik heb soms medelijden met de luiers van mijn dochter. Geen uitleg nodig denk ik :+

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:49

Elke keer als ik naar de kapper ga en er gaat weer 10 cm vanaf. Telt dat ook?

Ik vind brandhout voor in de kachel ook altijd zielig je ziet dat altijd zo in vlammen op gaan :+

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:50

Ik heb dit wel heel erg met planten. Uiteraard zijn dat geen levenloze dingen. En mijn auto krijgt regelmatig een goed gedaan klopje. Op vakantie in de bergen is er zelfs voor haar geklapt! _/-\o_

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8299
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:51