Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:33

Moestuin schreef:
Hier had ik iemand die reageerde op mijn veulen (stamboek irish cob, beide ouders eerste premie etc) Voor €500 wil ik haar wel komen halen! Heb geantwoord: Ja, dat snap ik, voor €500 zou ik ook wel zo een kwaliteit willen!

Geen reactie meer gehad.

Deze vind ik leuk :D Ik vind het ook helemaal niet onbeleefd, gewoon een scherp antwoord terug. En terecht bij zo'n (onzin)bod.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:51

Courses schreef:
Ineke2 schreef:
Op die rekening word je salaris gestort.
Word in je dossier gestopt, gaat al héél wat jaren zo in loondienst. Heb je nooit die vraag gehad dan?


Ik werk al jaren in loondienst, heb nog nooit één cent hoeven overmaken.


Verder is dit een hele bekende manier om identiteitsfraude te plegen, dus pas echt op met die thuiswerk advertenties. Legit bedrijven zoeken 90% van de tijd niet via Marktplaats werknemers. If it is too good to be true ..

Zucht, nee geld overmaken hoef ik nooit en zou ik ook nooit doen. Het gaat in mijn bericht om een kopie bankpas voor de werkgever voor in je dossier.
Sorry na de herhaling en het is al vrij laat word ik een tikkie ongeduldig om te moeten herhalen :P

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:55

Hier ook weer een: ik heb een Medela Harmony op marktplaats staan. Nieuw in de doos, nooit gebruikt, vraag er €20,- voor.
Krijg ik vervolgens een bericht met: ‘Ik bied €5,-‘.
Heb terug gestuurd dat ik ook wel voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 01:22

Ik moest ook aan die reactie denken toen iemand 190 euro bood voor mijn switch.

Toch maar geantwoord dat ik het bod veel te laag vond en dat we waarschijnlijk niet tot elkaar zouden komen.


Er was ook iemand die een pro controller over wilde nemen. Aangegeven dat ik dat wel wilde overwegen, en vroeg wat diegene ervoor wilde geven. €9
Ding was tijdens BF 60 à 65 euro nieuw...

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:26

Vandaag weer Oplichters op marktplaats actief.

"Te weinig voor uw verzendlabel betaald"

Ik dacht. Meld het hier ook even. :)

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:55

Oh ja die heb ik ook al gezien, even het volgende wat doen jullie als je steeds maar een paar woorden terug krijgt als reactie? Ik had een advertentie geplaatst waarin ik hondenvoer zocht. Er zijn soms mensen waar de hond van overleden is en die hebben dan voer over.

Ik schreef er ook bij dat wij gastgezin zijn voor Roemeense oudere hondjes. Er reageerde iemand die had Hills voer een zak van 21 kilo. Ik vroeg wat ze er voor wilde hebben?

Ik kreeg de volgende dag terug, niks hoef ik er voor. Toen vroeg ik wanneer kan ik langs komen? Weer een dag later kreeg ik, zaterdagavond? En ik gaf aan dat dat goed was, en weer niks terug gehad.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:59

Tja gewoon vragen om het adres en vragen of “ tijdstip “ op zaterdag goed is.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:44

Gewoon pro actief zijn, "zal ik zaterdag rond tijdstip X langskomen?" En gelijk adres vragen.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:25

z
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:47

Ik had een berichtje gestuurd naar iemand omdat ze een advertentie met hamsters had geplaatst. Precies het soort en de kleur die mijn dochter graag zou willen. Krijg ik een berichtje terug dat ze nu geen hamsters heeft en ook geen nestje op de planning heeft staan. Waarom plaats je dan een advertentie?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:49

Anoeska27 schreef:
Ik had een berichtje gestuurd naar iemand omdat ze een advertentie met hamsters had geplaatst. Precies het soort en de kleur die mijn dochter graag zou willen. Krijg ik een berichtje terug dat ze nu geen hamsters heeft en ook geen nestje op de planning heeft staan. Waarom plaats je dan een advertentie?

:Y) Mogelijk laten staan omdat het een betaalde adv is? Verwacht ze dat ze op die plek binnenkort nog wat anders wil gaan aanbieden.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:07

Dat zou kunnen, maar ik denk eerder dat ze niet aan mij wil verkopen om wat voor reden dan ook. Zeg dat dan gewoon...

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:17

Anoeska27 schreef:
Dat zou kunnen, maar ik denk eerder dat ze niet aan mij wil verkopen om wat voor reden dan ook. Zeg dat dan gewoon...

Waarom denk je dat iemand niet aan jou wilt verkopen?

Ik vind het wel aannemelijk dat iemand een betaalde advertentie bewaard.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:05

Ik had vorige week contact met een verkoper van een paspop. Diegene was via de berichten ook heel kort door de bocht en gebruikte niet meer woorden dan nodig. Eenmaal bij haar aan de deur was het heel gezellig en was ze een stuk spraakzamer.
Sommige mensen zijn nu eenmaal minder mondig via berichten.

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:03

Ik heb dat ook. Iemand had gisteravond een bericht gestuurd rond 20.30 denk ik. Ik had Mp niet meer open gehad. Vanochtend rond een uur of 10 weer. Toen zag ik het bericht. Gereageerd dat diegene vandaag langs mocht komen.

Toen weer verder gegaan met werk. 10 minuten later kwam een nieuw bericht binnen (kon niet kijken want ik was in een Skype gesprek). Hoe laat en waar kan ik het afhalen?

En toen 20 minuten later weer een. Zag de berichten later pas. Overleg duurde een uur. Dit duurt me te lang! Plaats geen advertentie als je niks wil verkopen! Ga het wel ergens anders halen!!!

Uhm okay? Als iedereen verwacht dat ik meteen reageer als er een bericht verstuurd wordt heb ik een probleem. Dat gaat niet met mijn werk.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:15

Echt raar zeg niet iedereen kan de hele dag kijken of er berichten zijn.

pillow
Berichten: 7794
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:23

marleen_usar schreef:
Echt raar zeg niet iedereen kan de hele dag kijken of er berichten zijn.

Ik heb geen smartphone en doe alles met de laptop en daar zit ik echt niet de hele dag achter. Maar mensen hebben geen geduld en worden boos als je niet binnen 10 minuten reageert.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:37

Maar ook mét een smartphone moeten mensen gewoon werken. Privé met je telefoon bezig zijn tijdens het werk kunnen de meeste werkgevers ( terecht) niet zo waarderen.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 07:12

Ik geef altijd aan dat ik later reageer omdat ik op het werk niet mijn mobiel kan / mag gebruiken.

Ik had via Marketplace place leuke poef gezien.
Er was nog iemand geïnteresseerd en ze zou tot 21.00 uur wachten of diegene zou reageren.
Ik gaf aan rond 20.00 dat ik mijn mobiel uit zette en de volgende dag weer zou reageren.

Dat is dan helemaal geen probleem, zo ben je ze voor als ze in de avond nog antwoord willen.
Volgende dag bericht dat ik hem kon komen halen.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:49

Wat betreft communicatie via MP? Ben ook niet zo van de uitgebreide maar wel to the point.
En bij mij is het na 21.00 uur over met de telefoon.

santie

Berichten: 1387
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:15

Luxorvalkje schreef:
marleen_usar schreef:
Ik had een had een donut hondenmand gevraagd, iemand had er 1 en reageerde via wats app. Ze zette er bij waar ik hem kon op halen, ik zei ik kom daar iedere dinsdag in de buurt. Dus ik sprak een tijd af met haar, ik kreeg ook haar adres. Ik was daar en belde aan, een vrouw deed open en gaf aan geen hond te hebben en ook geen mand.
Dus ik weer in de auto gestapt, ik belde haar nummer en ze weigerde de oproep. Toen kreeg ik een appie waar stond ja wat is er. Ik gaf aan voor de deur de staan maar de vrouw had geen hond. Ik vroeg nogmaals haar adres en ze gaf weer dat adres op.

Ik gaf aan dat dat adres niet klopte want ik was daar al, ze reageerde toen geïrriteerd en zei ik ben gewoon thuis.Toen heb ik haar geblokkeerd en ben ik naar huis gereden.


Jee wat stom. Is ze al lang gebruiker van mp?


Ik heb nu een hardnekkige.

Die stuurt: mag ik het komen halen voor 40?

Dat is onder mijn prijs, dus ik geef mijn prijs.

Ik bied 40!

Uitgelegd dat ik daar niet mee akkoord kan gaan

Voor 40 kom ik hem halen


Boodschap komt blijkbaar niet aan. Maar ik voel me ook een beetje aso dat ik niet reageer.

Maar heb nu een hele rij berichten met:
40 euro
Ik doe het voor 40
Voor 40 kom ik hem halen.

Moet ik nu nogmaals mijn prijs geven of wat is handig?


Gewoon een bericht sturen waarin je duidelijk zegt wat jou minimale prijs is. Als je daarna nog steeds berichten krijgt, kan je hem altijd nog blokkeren.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:07

Ik heb niks meer gehoord over het hondenvoer, vind ik wel jammer.Waarom sturen mensen dan een bericht, kan ook nep zijn heb ik vaker meegemaakt

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:26

Hoe in je checken of een betaalverzoek klopt?
Ik kan namelijk opeens niet betalen met 1 klik terwijl dat anders wel kan. Of is er wat verander in de app?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:48

belle_boef schreef:
Hoe in je checken of een betaalverzoek klopt?
Ik kan namelijk opeens niet betalen met 1 klik terwijl dat anders wel kan. Of is er wat verander in de app?


Eergisteren heb ik nog gewoon betaald met 1 klik.
Wat staat er nog meer bij jou dan?

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:19

Matheno schreef:
belle_boef schreef:
Hoe in je checken of een betaalverzoek klopt?
Ik kan namelijk opeens niet betalen met 1 klik terwijl dat anders wel kan. Of is er wat verander in de app?


Eergisteren heb ik nog gewoon betaald met 1 klik.
Wat staat er nog meer bij jou dan?



Afbeelding
Deze staat in de chat
Als ik daar op klik krijg ik deze.
Afbeelding

En voorheen hoefde ik geen bank te selecteren