Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:20

Zijn er meerdere. Rephone bijvoorbeeld.

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:22

Klinkt dit in jullie ogen als oplichter? Ik heb regenlaarzen te koop staan, nieuwprijs misschien nog geen 10 euro. Ik krijg nu een volgend berichtje:

Hallo, die wil ik wel van je kopen, als je er mee akkoord gaat wat ik jou bied.
€15,00 + v.z.k. = €21,75 in totaal.

Lijkt onschuldig, maar voelt niet goed :')

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:25

Ja das wel apart , misschien opletten of ze je geen raar linkje stuurt...
Ik had het ook een keertje dat ik 17,50 vroeg en iemand bood 20€ , ik zei dat ze het gewoon voor m’n vraagprijs 17,50 mocht hebben.
Was al goedkoop want kinderlaarsjes zagen er als nieuw uit maar dat was m’n prijs.
Weet eigenlijk nog steeds niet waarom ze 20€ bood, heb dat ook niet gevraagd ..

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:27

SuzanH schreef:
Klinkt dit in jullie ogen als oplichter? Ik heb regenlaarzen te koop staan, nieuwprijs misschien nog geen 10 euro. Ik krijg nu een volgend berichtje:

Hallo, die wil ik wel van je kopen, als je er mee akkoord gaat wat ik jou bied.
€15,00 + v.z.k. = €21,75 in totaal.

Lijkt onschuldig, maar voelt niet goed :')


Wat staat er in jouw advertentie als vraagprijs?

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:33

Ik heb geantwoord dat 10 euro genoeg is en ophalen mijn voorkeur treft.
Heb gekeken maar dit merk laarzen staan in overvloed op marktplaats. Vraagprijs max 10 euro.
Ze wonen 55 km van mij vandaag, maar in hun zelfde stad worden dezelfde aangeboden.

Vreemde is wel dat het account 5 jaar bekend is en over de 100 reviews met 4/5 sterren gemiddeld.
Dus denk inderdaad dat er straks een betaalverzoekje volgt waar ik niet op moet klikken :=

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:52

SuzanH schreef:
Klinkt dit in jullie ogen als oplichter? Ik heb regenlaarzen te koop staan, nieuwprijs misschien nog geen 10 euro. Ik krijg nu een volgend berichtje:

Hallo, die wil ik wel van je kopen, als je er mee akkoord gaat wat ik jou bied.
€15,00 + v.z.k. = €21,75 in totaal.

Lijkt onschuldig, maar voelt niet goed :')

Als je gewoon zelf het betaalverzoek via marktplaats stuurt en zegt dat je alleen handelt binnen de marktplaats omgeving, dan weet je het gauw genoeg. Ik zou zelf het voortouw nemen.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:44

SuzanH schreef:
Ik heb geantwoord dat 10 euro genoeg is en ophalen mijn voorkeur treft.
Heb gekeken maar dit merk laarzen staan in overvloed op marktplaats. Vraagprijs max 10 euro.
Ze wonen 55 km van mij vandaag, maar in hun zelfde stad worden dezelfde aangeboden.

Vreemde is wel dat het account 5 jaar bekend is en over de 100 reviews met 4/5 sterren gemiddeld.
Dus denk inderdaad dat er straks een betaalverzoekje volgt waar ik niet op moet klikken :=


Dat klinkt inderdaad heel raar. Ik zou heel goed opletten en idd niet op linkjes klikken.

Luxorvalkje
Berichten: 1936
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:58

beert schreef:
SuzanH schreef:
Klinkt dit in jullie ogen als oplichter? Ik heb regenlaarzen te koop staan, nieuwprijs misschien nog geen 10 euro. Ik krijg nu een volgend berichtje:

Hallo, die wil ik wel van je kopen, als je er mee akkoord gaat wat ik jou bied.
€15,00 + v.z.k. = €21,75 in totaal.

Lijkt onschuldig, maar voelt niet goed :')

Als je gewoon zelf het betaalverzoek via marktplaats stuurt en zegt dat je alleen handelt binnen de marktplaats omgeving, dan weet je het gauw genoeg. Ik zou zelf het voortouw nemen.


Dit.

Zij moeten jou betalen toch? Dus dan maak jij het betaalverzoek. Als het geld binnen is kunnen ze op de post. Volgt er geen betaling, dan lekker laten gaan.

Jarmo

Berichten: 698
Geregistreerd: 07-08-11
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:36

SuzanH schreef:
Klinkt dit in jullie ogen als oplichter? Ik heb regenlaarzen te koop staan, nieuwprijs misschien nog geen 10 euro. Ik krijg nu een volgend berichtje:

Hallo, die wil ik wel van je kopen, als je er mee akkoord gaat wat ik jou bied.
€15,00 + v.z.k. = €21,75 in totaal.

Lijkt onschuldig, maar voelt niet goed :')



Ik heb ook een keer hoger op iets geboden omdat het moest worden verzonden, kost toch meer moeite en materiaal dan dat het wordt opgehaald...

marleen_usar

Berichten: 24657
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:24

Ik reageerde op thuiswerk, ik kreeg een nette reactie terug. Of ze mijn mailadres kon krijgen daar werd alles goed uitgelegd. Toen ik aan gaf dat ik het wilde doen wilde ze een foto van mijn i.d bewijs en mijn bankpas.
En ik moest 1 cent overmaken, ik vroeg waarom? Dan is alles sneller geregeld was haar antwoord. Ik maak geen geld over stuurde ik haar.

Dat moet want dan is alles gelijk goed geregeld. Nee ik maak echt geen geld over dus gaf ik aan niet verder te willen met hun. Oke prima was haar antwoord.
Kreeg ik een dag later weer een mail waar die cent bleef? Ik maak geen geld over en hier laat ik het bij was mijn antwoord.

Ze stuurde toen allerlij dreigementen terug, ze had al aangifte gedaan en er zat een advocaat op.Ik moest toch echt die cent betalen want ik stond al ingepland. Toen heb ik marktplaats ingelicht en ik moest de mailtjes naar hun door sturen.

Ik stuurde alleen wat die vrouw naar me stuurde, toen kreeg ik terug dat ze er niks aan konden doen omdat het via de mail verder is gegaan en niet via marktplaats.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:26

Aangifte omdat je niet 1 cent wil overmaken? :')

marleen_usar

Berichten: 24657
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:30

Ja daar had ze aangifte van gedaan, maar dat geloofde ik niet.

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:41

Aangifte voor 1 cent wens ik ze veel succes :')

Ik heb hier iets waarvan ik eigelijk niet weet of ik er op moet reageren of niet.
Een vriendin van mij verkoopt een item.

De reden van verkoop is omdat het door een professional is nagekeken en volledig afgekeurd. Elke vorm van demping is weg, binnenkant moet volledig vernieuwd en de kosten zijn meer dan wat het item waard is. Ik ken het item en deel deze mening.

Nu verkoopt zij het met een totaal andere reden en als ‘in goede staat’.
Wie het niet kent zal die dingen niet direct zien, ze is er zelf namelijk ook zo mee opgelicht. Maar uiteindelijk blijft het een vorm van bedrog. Het gaat om een item van enkele honderden euro. Ik denk dat ik me er best tussen uit hou, maar ergens steekt het wel.

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:53

Poekkie schreef:
Heel eerlijk zou ik ook afhaken als je even geheimzinnig doet op tweedehands als hier op bokt. Ik denk dat bijna iedereen wel eerlijke en volledige info van een verkoper verwacht en je doet je betrouwbaarheid een beetje teniet zo.
Verder weet ik natuurlijk niet over wat voor item het gaat en of de reden van wegdoen relevant is of niet. Bvb bij een tent niet echt, maar bij een paar ezels zou ik het wel echt kwalijk nemen als men niet open wil zijn.


Ik geloof dat je hier zelf al je eigen vraag beantwoordt.

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 01:00

Merlen schreef:
Poekkie schreef:
Heel eerlijk zou ik ook afhaken als je even geheimzinnig doet op tweedehands als hier op bokt. Ik denk dat bijna iedereen wel eerlijke en volledige info van een verkoper verwacht en je doet je betrouwbaarheid een beetje teniet zo.
Verder weet ik natuurlijk niet over wat voor item het gaat en of de reden van wegdoen relevant is of niet. Bvb bij een tent niet echt, maar bij een paar ezels zou ik het wel echt kwalijk nemen als men niet open wil zijn.


Ik geloof dat je hier zelf al je eigen vraag beantwoordt.


? Ik wil het item zelf niet kopen voor alle duidelijkheid :) ik vind het gewoon louche om het zo aan te bieden maar vraag me af of jullie hier wat van zouden zeggen of niet.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:24

marleen_usar schreef:
Ik reageerde op thuiswerk, ik kreeg een nette reactie terug. Of ze mijn mailadres kon krijgen daar werd alles goed uitgelegd. Toen ik aan gaf dat ik het wilde doen wilde ze een foto van mijn i.d bewijs en mijn bankpas.
En ik moest 1 cent overmaken, ik vroeg waarom? Dan is alles sneller geregeld was haar antwoord. Ik maak geen geld over stuurde ik haar.

Dat moet want dan is alles gelijk goed geregeld. Nee ik maak echt geen geld over dus gaf ik aan niet verder te willen met hun. Oke prima was haar antwoord.
Kreeg ik een dag later weer een mail waar die cent bleef? Ik maak geen geld over en hier laat ik het bij was mijn antwoord.

Ze stuurde toen allerlij dreigementen terug, ze had al aangifte gedaan en er zat een advocaat op.Ik moest toch echt die cent betalen want ik stond al ingepland. Toen heb ik marktplaats ingelicht en ik moest de mailtjes naar hun door sturen.

Ik stuurde alleen wat die vrouw naar me stuurde, toen kreeg ik terug dat ze er niks aan konden doen omdat het via de mail verder is gegaan en niet via marktplaats.

Bizar. Had je wel andere gegevens gestuurd of dat nog niet? Komt een beetje over als iemand die je identiteit had willen gebruiken..

Stom ook dat Marktplaats er niks mee kan, maar snap ook wel dat zij grenzen moeten stellen aan hun eigen omgeving.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:45

Heb je al melding gemaakt bij de politie marleen_usar? Als er maar genoeg meldingen binnenkomen over iemand kunnen zij er wel iets mee. En anders ben je in elk geval zeker,als die persoon toch aangifte zou doen, dat jouw kant van het verhaal ook gehoord wordt.

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:29

marleen_usar schreef:
Ik reageerde op thuiswerk, ik kreeg een nette reactie terug. Of ze mijn mailadres kon krijgen daar werd alles goed uitgelegd. Toen ik aan gaf dat ik het wilde doen wilde ze een foto van mijn i.d bewijs en mijn bankpas.
En ik moest 1 cent overmaken, ik vroeg waarom? Dan is alles sneller geregeld was haar antwoord. Ik maak geen geld over stuurde ik haar.

Dat moet want dan is alles gelijk goed geregeld. Nee ik maak echt geen geld over dus gaf ik aan niet verder te willen met hun. Oke prima was haar antwoord.
Kreeg ik een dag later weer een mail waar die cent bleef? Ik maak geen geld over en hier laat ik het bij was mijn antwoord.

Ze stuurde toen allerlij dreigementen terug, ze had al aangifte gedaan en er zat een advocaat op.Ik moest toch echt die cent betalen want ik stond al ingepland. Toen heb ik marktplaats ingelicht en ik moest de mailtjes naar hun door sturen.

Ik stuurde alleen wat die vrouw naar me stuurde, toen kreeg ik terug dat ze er niks aan konden doen omdat het via de mail verder is gegaan en niet via marktplaats.


Heb jij je gegevens daadwerkelijk verstuurd?
Want dan zou ik voor de zekerheid melding maken bij de politie.
Identiteitsfraude komt veel voor, helaas!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:32

marleen_usar schreef:
Ik reageerde op thuiswerk, ik kreeg een nette reactie terug. Of ze mijn mailadres kon krijgen daar werd alles goed uitgelegd. Toen ik aan gaf dat ik het wilde doen wilde ze een foto van mijn i.d bewijs en mijn bankpas.
En ik moest 1 cent overmaken, ik vroeg waarom? Dan is alles sneller geregeld was haar antwoord. Ik maak geen geld over stuurde ik haar.

Dat moet want dan is alles gelijk goed geregeld. Nee ik maak echt geen geld over dus gaf ik aan niet verder te willen met hun. Oke prima was haar antwoord.
Kreeg ik een dag later weer een mail waar die cent bleef? Ik maak geen geld over en hier laat ik het bij was mijn antwoord.

Ze stuurde toen allerlij dreigementen terug, ze had al aangifte gedaan en er zat een advocaat op.Ik moest toch echt die cent betalen want ik stond al ingepland. Toen heb ik marktplaats ingelicht en ik moest de mailtjes naar hun door sturen.

Ik stuurde alleen wat die vrouw naar me stuurde, toen kreeg ik terug dat ze er niks aan konden doen omdat het via de mail verder is gegaan en niet via marktplaats.


Je hebt alleen maar contact gehad met die persoon via Marktplaats en de mail?
Geen geld overmaken inderdaad, maar ook geen foto / printscreen van je ID en bankpas sturen hoor.

Een betrouwbaar bedrijf moet je bij langskomen voor een ondertekening van een contract ( wat je eerst goed moet lezen!)
En daar dan een kopie van je bankpas en ID maken.

Ik zou melding maken bij de politie, zeker als je al een kopie van je gegevens hebt gestuurd. En ook op een opgelicht site zodat anderen met googelen dit tegen komen en er minder snel in zullen trappen.

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:35

Ineke2 schreef:
Je hebt alleen maar contact gehad met die persoon via Marktplaats en de mail?
Geen geld overmaken inderdaad, maar ook geen foto / printscreen van je ID en bankpas sturen hoor.

Een betrouwbaar bedrijf moet je bij langskomen voor een ondertekening van een contract ( wat je eerst goed moet lezen!)
En daar dan een kopie van je bankpas en ID maken.

Ik zou melding maken bij de politie, zeker als je al een kopie van je gegevens hebt gestuurd. En ook op een opgelicht site zodat anderen met googelen dit tegen komen en er minder snel in zullen trappen.


Waarom zou je een kopie van je bankpas laten maken? Als je een kopie van je ID laat maken, altijd erop schrijven waar hij voor bedoelt is. Dus voor Bedrijf X tbv identificatie op datum.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:43

Op die rekening word je salaris gestort.
Word in je dossier gestopt, gaat al héél wat jaren zo in loondienst. Heb je nooit die vraag gehad dan?

Luxorvalkje
Berichten: 1936
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:59

Ik heb die vraag werkelijk nog nooit gehad in loondienst.
Gewoon mijn rekeningnr en dergelijke ingevuld op de stukken.
Wel kopie paspoort. En daar heb ik duidelijk overheen geschreven waar hij voor was.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:08

Vreemd hoor, ik heb bij 7 bedrijven gewerkt inmiddels en overal werd het gevraagd en heb ik het braaf gegeven :')

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:23

Vandaag een smsje gehad dat DHL een pakketje voor me heeft en dat alleen nog de invoerrechten hoef te betalen *\o/*

Ik heb helaas niks besteld dus de poging tot oplichting stopt net zo snel.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:25

Heel normaal om een copie van de bankpas bij je werkgever af te geven. Maar helemaal NIET normaal is om 1 cent over te moeten maken, dat is duidelijk oplichterij!