Spaarprogramma's, cashback en meer!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Spaarprogramma's, cashback en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 11:13

Ik keek pas een Amerikaans filmpje over gratis reizen en daar kwamen cashback-apps & coupons steeds in terug. Is daar volgens mij vrij gangbaar. Nu vroeg ik me af: wat zijn jullie beste spaartips? Ik weet dat er al topics zijn over bezuinigen op boodschappen e.d., maar wil dit wat breder trekken. Bijv. scoupy, airmiles, online enquetes (hoor ik wisselende ervaringen over) of gewoon spaarprogramma's van winkels zoals membercards.

Persoonlijk heb ik alleen ervaring met vakantieveilingen, wat me niet altijd iets oplevert omdat ik soms dingen aankoop die bijv. 3 maanden geldig zijn en ik het dan vergeet te gebruiken -O- Oh, en ik spaar Van Haren spaarzegels, dat gaat best hard. Omgerekend: voor elke 80 euro besteed krijg je 9 euro korting. Ik overweeg om AirMiles te gaan sparen, maar weet niet of dat veel oplevert. Het lijkt me leuk om wat tips te delen!

En ik bedenk me net dat je op Marktplaats ook kan zoeken naar cadeaubonnen/spaarboekjes die anderen willen doorverkopen.

Welke spaarprogramma's, apps, coupon sites, online 'werk' levert jullie leuke extra's op? En hoeveel moeite voor welk rendement, vinden jullie het de investering waard? :)

Anoniem

Re: Spaarprogramma's, cashback en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:19

Nuon Exclusief: punten sparen door simpelweg je premie op tijd te betalen. Geen omkijken naar, want automatische incasso. Levert elk jaar wel een leuk kadootje op. Eind van het jaar altijd wel de mogelijkheid tot het kiezen van een leuke midi set van Rituals.
Thuisbezorgd.nl bonuspunten: weten heel veel mensen niet, maar je spaart bij elke bestelling. Als je goed oplet heb je soms echt leuke dingen. Ik had bijvoorbeeld gratis sauna entree en greetz kaarten te versturen.
Etos: Bij elke euro spaar je 1 punt. Bij 100 punten mag je iets uitzoeken. Soms hebben ze echt niets bijzonders, soms hebben ze ook weer sauna entree of leuke gratis producten.
Bij Airmiles gaat het langzaam, maar kun je na een flinke tijd best iets leuks uitkiezen. Ik had afgelopen jaar een prachtige hammandoek. (handig voor al mn gratis saunabezoeken :D )

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Spaarprogramma's, cashback en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:10

Vifit heeft nogal eens leuke gratis spullen.
en nog steeds www.gratiz.nl :Y)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Spaarprogramma's, cashback en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:12

Ik spaar koopzegels bij de AH.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Spaarprogramma's, cashback en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:25

Ik denk dat koopzegels inderdaad wel een goed idee zijn. Weet niet precies welke supermarkt het beste rendement heeft, maar ik kom vaak bij de plus en daar heb je wel snel een kaart vol(hoeven niet extreem veel zegels op).

Verder spaar ik sinds kort mijn kleingeld. In 2 aparte spaarpotten. 1 voor grote munten(2/1/0.50) en 1 voor de rest. Eens per week of per twee weken haal ik al het kleingeld uit mijn beurs en stop dit in de spaarpotten. Ik probeer dit zo weinig mogelijk te tellen en hoop dat ik daarmee aan het eind van het jaar ook wat leuks over houd wat ik dan weer in briefjes kan wisselen en ik een andere spaarpot kan doen.

Anoniem

Re: Spaarprogramma's, cashback en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:30

Koopzegels idd, AH en Jumbo, maar die van AH hebben hoger rendement :j
Ook bij ING spaar je punten, hebben echt hele leuke kortingen op vanalles en nogwat :j Hoef je eigenlijk niks voor te doen, behalve een bankrekening daar hebben :+

Anoniem

Re: Spaarprogramma's, cashback en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:31

Muntgeld is ook wel een goede, dat ligt nu altijd overal en nergens en op een bepaald moment verzamel ik het en ga ik er een keer boodschappen mee betalen. Maar beter om het idd in een grote spaarpot te gooien :+

BigOne
Berichten: 38239
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:33

Koopzegels van de Plus, 50% rendement. Vier euro sparen levert zes euro op. Kan geen spaarprogramma tegen op en fijn assortiment wat betreft biologisch.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Spaarprogramma's, cashback en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:34

airmiles sparen . Kan je inwisselen bij de AH voor korting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:35

bigone schreef:
Koopzegels van de Plus, 50% rendement. Vier euro sparen levert zes euro op. Kan geen spaarprogramma tegen op en fijn assortiment wat betreft biologisch.


Das echt veel! Helaas is die hier alleen in een paar dorpen verderop :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:19

Koopzegels bij de plus, 50% rendement!

En ik spaar bij online aankopen ippies. Bij aangesloten webshops krijg je voor iedere euro besteding een x aantal ippies, die kan je dan inwisselen voor bijvoorbeeld cadeaubonnen van de cooblue, wehkamp, bol.com. Ik heb zo al €250 bij elkaar gespaard (wel in 2 jaar tijd, ik koop ook redelijk veel online).

Anoniem

Re: Spaarprogramma's, cashback en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:29

Ik spaar ook Airmiles en zegels vd AH en Jumbo. Het gaat niet super snel maar je hoeft er ook niks voor te doen :) En kleingeld in een potje, tikt aardig snel aan!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Spaarprogramma's, cashback en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:40

Cashbackxl.nl ben ik pas tegen gekomen, als je via deze site/app naar andere sites gaat waar je een bestelling plaats kan je een % van je aankoop terugkrijgen.

Daarnaast gebruik ik de app tessa, daar kan je kassabonnen scannen waar je punten voor krijgt en van die punten kan je korting bij bijv bol.com/zalando/thuisbezorgd.nl enz krijgen.

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:55

MarlindeRooz schreef:
Ik spaar koopzegels bij de AH.

Ik ook. En ik stel mijn energie hoger in plus aanmelden via gaslicht.com.
Levert me toch een leuke bonus op

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:56

Ik spaar ook airmiles, heb er laatst een gratis blender mee bij elkaar gespaard, maar er zitten ook leuke uitjes tussen. Ik rij ook best wel veel. Verder spaar ik ook koopzegels bij jumbo. En kleingeld in een pot stoppen.

Too good to go is ook een aanrader als een supermarkt in de buurt het heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:14

Relaxed schreef:
Koopzegels idd, AH en Jumbo, maar die van AH hebben hoger rendement :j
Ook bij ING spaar je punten, hebben echt hele leuke kortingen op vanalles en nogwat :j Hoef je eigenlijk niks voor te doen, behalve een bankrekening daar hebben :+


Mag ik als Belg even vragen wat koopzegels zijn? :)

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:20

DeMolenhoek schreef:
Mag ik als Belg even vragen wat koopzegels zijn? :)


Als je je boodschappen afrekent, dan kun je voor iedere euro aan boodschappen een koopzegel kopen à €0,10.

Bij de AH bijvoorbeeld: heb de je 490 zegels geplakt (boekje vol, €49,-) dan krijg je daar €52,- voor terug bij inleveren.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:27

@tica bedankt voor de tip over nuon!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Spaarprogramma's, cashback en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:31

Hier ook de koopzegels van de Plus. En vriendlief gebruikt Cashback nogal eens. Kwam vandaag deze tegen: https://trooper.be/projectuturn. Kan je bij veel bedrijven bestellen en steun je gratis een goed doel. Ook wel 1 om te onthouden (de link die ik plaatste is voor vakanties voor mensen met een fysieke beperking die tóch van avontuur houden).
Oh, en de gratis zegels van de Poiesz. Duurt láááng voor de kaart vol is, maar ze hebben best leuke kadootjes. Voor de rest koop ik te weinig bij winkels, vooral bij supermarkten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:33

ista schreef:
DeMolenhoek schreef:
Mag ik als Belg even vragen wat koopzegels zijn? :)


Als je je boodschappen afrekent, dan kun je voor iedere euro aan boodschappen een koopzegel kopen à €0,10.

Bij de AH bijvoorbeeld: heb de je 490 zegels geplakt (boekje vol, €49,-) dan krijg je daar €52,- voor terug bij inleveren.


Dat is wel een leuk rendement! Ik kreeg vorig jaar €4,80 rente over een bedrag van meer dan €1500. Dan is zoiets veel interessanter.

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Spaarprogramma's, cashback en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:27

O kooppunten van de hoogvliet doen het ook goed

Anoniem

Re: Spaarprogramma's, cashback en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:09

Idd demolenhoek en dat sparen gaat ongemerkt, dus lekker makkelijk. Geen enorme bedragen natuurlijk, maar ja.

Vriendin werkt bij ah en komt vaak voor dat mensen voor bijvoorbeeld de vakantie de boekjes inleveren en toch een paar 100 euro meenemen.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:22

DeMolenhoek schreef:
ista schreef:
Als je je boodschappen afrekent, dan kun je voor iedere euro aan boodschappen een koopzegel kopen à €0,10.

Bij de AH bijvoorbeeld: heb de je 490 zegels geplakt (boekje vol, €49,-) dan krijg je daar €52,- voor terug bij inleveren.


Dat is wel een leuk rendement! Ik kreeg vorig jaar €4,80 rente over een bedrag van meer dan €1500. Dan is zoiets veel interessanter.


Schiet alleen niet op als je kijkt wat je meer kwijt bent aan boodschappen bij AH in vergelijking tot andere supermarkt.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:23

Leuk topic! Ik ga eens meelezen Maar heb zelf nog wel een aantal tips:

- airmiles. Koppel hem vooral ook met etos, ah en alle andere zaken die meedoen. En meld je ook aan voor de shell want dat levert echt flink punten als je de aanbiedingen in de mails op gratis extra “airmiles” zet. Je tankt dan 20 liter en krijgt dan extra airmiles. Soms 75 maar heb ook wel eens 200 gehad!
- koopzegels
- DE punten ( je kunt er ook koffie en thee van kopen)
- scoupys
- gratis.nl ( voor cashbacks)
- de eurosparen app ( om punten te sparen en tevens soms cashbacks
- menzis samen gezond app ( als je verzekerd bent bij menzis en beweegt, ( tevens ook quizen en puzzels als sudokus) kun je punten sparen voor hele hoge kortingen op spullen.
- ik weet dat er meer spaar programma s zijn zoals van de pink lady appels, sommige ranjas ook maar geen ervaringen mee.
Laatst bijgewerkt door joyce_eddy op 11-10-19 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Berichten: 12833
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Spaarprogramma's, cashback en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:30

Ik spaar airmiles en steeds als ik er genoeg heb, betaal ik er de wasstraat van de shell van. Mijn auto was ik dus altijd gratis.

Verder spaar ik punten met de samen gezond app van menzis. Bij 2000 punten heb je twee bioscoopbonnen van 10 euro bij elkaar gespaard. Ik ga dus voor maar een paar euro naar de bios. Je kunt trouwens ook andere dingen bij elkaar sparen.