Low buy challenge

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
cobiie
Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:26

Hier ga ik er ook weer tegenaan. Heb dit jaar een budget van 100 euro per maand in gedacht voor:

Babykleding
Mijn kleding
Verzorgingsproducten
Baby speelgoed
Interieur/decoratie spullen
En zeker kaarsen aangezien ik daar zo makkelijk voor een flink bedrag van kan bestellen.

Geld van cadeau kaarten en van tweedehands verkoop mogen extra toegevoegd worden aan het budget.

Voor eigen kleding heb ik dit jaar waarschijnlijk een zomerjas, winterjas en spijkerbroek nodig.

Ik ging begin afgelopen jaar duidelijk wat teveel babykleding kopen, dus hoop dat zo in de perken te houden.

Ik vind marktplaats tweedehands kleding kopen makkelijker dan slagen in een kringloop.

[o]


Anoniem

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:30

hey wat een leuk topic! ik kom ook volgen.
ik geef vooral teveel uit aan boodschappen. en doe nog wel eens een miskoop qua kleding, zo zonde!

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:24

Nou daar gaan we dan, tijd om weer fanatiek de financiele broekriem aan te trekken, want mijn bankrekening zit in een hoekje te huilen. Maar man wat een verleidingen toch overal.

Vanmiddag bij de Etos met afgeprijsde geurwax en kaars in mijn handen gestaan. Gelukkig kwam ik nog op tijd tot bezinning, ik heb echt veeeeeeeeeeel te veel al van beiden en t is niet eens een merk wat ik echt fijn vind. Dus gelukkig op tijd weer terug kunnen leggen :=

Word ik net geappt door iemand 'zocht jij niet deze??' Gelukkig bleek dat een vergissing en zocht ik die niet, en haar verdere mededeling over lage verzendkosten nu ergens negeer ik. LALALALA ik hoor niets.

Dat wordt nog wat, we zijn nog maar net begonnen :')

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

eekhoornerik
Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:31

Goed dat je je hebt weten in te houden!

Ik vind het ook lastig, vooral nu alles in de sale is. De aanbiedingen vliegen je om de oren...:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:32

Alwiene schreef:
Nou daar gaan we dan, tijd om weer fanatiek de financiele broekriem aan te trekken, want mijn bankrekening zit in een hoekje te huilen. Maar man wat een verleidingen toch overal.

Vanmiddag bij de Etos met afgeprijsde geurwax en kaars in mijn handen gestaan. Gelukkig kwam ik nog op tijd tot bezinning, ik heb echt veeeeeeeeeeel te veel al van beiden en t is niet eens een merk wat ik echt fijn vind. Dus gelukkig op tijd weer terug kunnen leggen :=

Word ik net geappt door iemand 'zocht jij niet deze??' Gelukkig bleek dat een vergissing en zocht ik die niet, en haar verdere mededeling over lage verzendkosten nu ergens negeer ik. LALALALA ik hoor niets.

Dat wordt nog wat, we zijn nog maar net begonnen :')

Je kunt altijd nog in dit topic terecht als je in verleiding komt :))
[LZP] Het praat-me-hiervan-af-topic

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:04

@eekhoornerik, echt he, de hele maatschappij is druk met ons te verleiden om maar zoveel mogelijk te kopen.

@ Marie_Anne, haha die had ik al meteen ontdekt inderdaad. Probleem is dat ik dat soort dingen vaak ter plekke tegen kom en ze dan niet eerst in dat topic ga zetten LOL

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:46

Alwiene schreef:
@eekhoornerik, echt he, de hele maatschappij is druk met ons te verleiden om maar zoveel mogelijk te kopen.

@ Marie_Anne, haha die had ik al meteen ontdekt inderdaad. Probleem is dat ik dat soort dingen vaak ter plekke tegen kom en ze dan niet eerst in dat topic ga zetten LOL

Haha, dan werkt het niet nee! Ik zeg dat soort dingen dan maar tegen mezelf.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:50

Ik merk dat ik nu met een contant budget in mijn portemonnee, knetterhard ben. Want die briefjes zijn zo mooi "heel". En ik houdt van ronde getallen. O:)

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:58

magda_90 schreef:
Ik merk dat ik nu met een contant budget in mijn portemonnee, knetterhard ben. Want die briefjes zijn zo mooi "heel". En ik houdt van ronde getallen. O:)


Hahaha dat heb ik ook, en ook een hekel aan muntgeld dus dan laat ik ook al heel veel liggen :')

Ik heb vandaag een flesje olie voor m'n scheerapparaat gekocht, moet er binnenkort nog eentje voor de 2e keer scheren. Maar dit was nodig, en met 25% korting maar €1,75 dus die overleef ik wel :')

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:00

Mooie bedrag en zo herkenbaar!

Mijn portemonnee kan het muntgeld niet aan dus zou eigenlijk een grotere moeten hebben... Maar dat kost ook geld. O:)

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:16

Hier hele tijd meegelezen en in het begin volgens mij wel is gereageerd, het ging even niet zo geweldig maar ga nu weer even goed op letten :D binnenkort gaat de rente omlaag van mijn hypotheek dus dat is wel extra motivatie om goed te gaan sparen. Kleding heb ik nu ook genoeg en wil dat dus echt even niet meer kopen

Myka
Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:39

Ik meld me ook maar even in dit topic (januari he :Y).
Zag in mijn uitgaven van december dat ik ongeveer 4x zo veel geld aan kleding uit had gegeven als aan boodschappen.. Dus even de prioriteiten weer op een rijtje krijgen. :=

live laugh love

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:43

Ik doe ook mee. Ik heb zooooveel kleren, echt een dressing waar alles al op dubbele rijen ligt omdat het er niet meer in past. Hetzelfde met schoenen en handtassen. Heel veel van dat spul heb ik nooit of maar 1X gedragen. Denk dat ik gemiddeld elke maand om 7 à 800€ uitgeef aan kleren en schoenen. En dit al jarenlang. Plaatselijke boetieks, Zalando, About You, Veepee, Large, kraampjes op paardenwedstrijden, op vakantie, in de luchthaven, overal koop ik wel iets. En dit al jarenlang. Ik heb dus een verzameling kleren, niet normaal meer. -O-
Ik heb dus beslist om de dingen die ik nooit, of slechts eenmaal gedragen heb, te verkopen op Vinted. En ik koop mij dus helemaal niks nieuws meer. Eerst eens gebruiken wat ik al heb!
Mijn spaarrekening zal zo blij zijn :D

Born to slide, forced to work

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:06

Hier gaat het nog steeds goed :). Heb €5 onverwacht uitgegeven. Dit aan een Tangle. Maar heb er geen spijt van, het helpt echt om even te ontspannen voor de tv of in gezelschap niet álle prikkels op te vangen. En dat is €5 meer dan waard.
Zoals het nu is kan ik aankomende maand €500 sparen. En daar ben ik best wel blij mee :o

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:20

Net een broodje gezond van de bakker afgeslagen omdat ik zelf mijn lunch mee heb. Normaal gesproken zou ik gewoon ja zeggen. Scheelt weer een paar euro

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:23

ItsMe2 schreef:
Net een broodje gezond van de bakker afgeslagen omdat ik zelf mijn lunch mee heb. Normaal gesproken zou ik gewoon ja zeggen. Scheelt weer een paar euro


Dat gevoel ja. Het is erg guur vandaag en ik dacht... Ooh koffie terwijl ik naar de bus loop (500 meter). Maar daarna... De kachel kan ook hoog aan in de auto. Scheelt weer. _O_

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:33

Hier dit weekend zo ongeveer een compleet nieuw interieur gekocht, beetje mislukt dus :')

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:38

Maar goed dat heb je nodig ook.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:03

opzich wel, maar we hebben wel meer uitgegeven dan de bedoeling was dus dat was toch even slikken... Het komt uit verschillende winkels, op een gegeven moment ben je een beetje kwijt wat je nu precies al betaald hebt tot je het thuis gaat checken.

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:40

ItsMe2 schreef:
Net een broodje gezond van de bakker afgeslagen omdat ik zelf mijn lunch mee heb. Normaal gesproken zou ik gewoon ja zeggen. Scheelt weer een paar euro


*\o/* Goed bezig jij, het zijn vaak al die kleintjes die uiteindelijk een hoop geld kosten!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:23

Na vandaag ga ik ook maar meedoen, daar ging 344 euro aan paard. Ik heb het niet super breed. Ben 20 en betaal alles voor eigen paard met 1 dag in de week werk nu en in de zomer 60/70 uur per week werk. Ik spaar dus om mn winter te betalen. Nu is paard ziek geweest, behandeld door de osteo en een nieuw zadel dus geld is best op haha. Ouders willen graag voor me betalen maar ik wil verantwoordelijk omgaan met mn geld zodat ik alles zelf kan betalen

Roze schoentje

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-20 22:09

Wat gaan jullie hard! En wat zijn jullie goed bezig.

Sevke ik wou bijna zeggen stuur maar een linkje van je kleding. Maar dat past eigenlijk niet echt binnen mijn low buy haha.

Hier gaat t goed. Geen onnodige uitgaves gedaan de afgelopen tijd. En uit de ergste kosten. Ik hoop voorzichtig kleine bedragen te kunnen gaan sparen binnekort.

Mijn jonge pony staat nu 24/7 buiten met onbeperkt eten. Over het algemeen doen alle paarden het er goed op, maar voor haar is het eigenlijk net te rijk. Staleigenaar is aan het meedenken naar oplossingen gelukkig, maar door het grote karakter van de stalling zijn we wel wat beperkt daarin en moeten we het zoeken in kleine aanpassingen. Ik kan mij hierin vinden. Ik heb zelf gekozen voor het stallen van haar op deze manier en ik kan niet verwachten dat alles dan maar om haar heen gebouwd gaat worden. Ik ben blij dat er in ieder geval gekeken wordt binnen de mogelijkheden die er zijn.

Ik wil haar graag op de huidige stalling houden. Ik sta hier fijn, lieve staleigenaren en weinig plekken in de omgeving met zoveel weidegang voor een nette prijs. Mijn andere pony staat hier ook, met haar gaat het goed. En aangezien ze niet makkelijk is te plaatsen vanwege gezondheidsklachten is dat mij veel waard. Qua tijd is het fijn beide paarden bij elkaar, en mijn jonge pony vindt veel steun bij mijn oudere pony.

Nu is er een optie gekomen om een box te gaan huren waarbij er dus minder gevoerd wordt en ik ben de voors en tegens tegen elkaar aan het afwegen. Wat hierbij ook bij mij naar voren komt is het verschil in prijs. Het verschil in prijs is mij helemaal waard als ik kijk naar de gezondheid voor mijn pony, maar maakt mij ook nog een beetje zenuwachtig. Kostbare hobby de paarden als ik het afweeg tegen mijn laag betaalde baan. Gelukkig kan ik hier rustig over gaan denken.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:36

Ik bespaar niet op belangrijke dingen en de gezondheid van mijn paard gaat dan ook boven andere luxe dingen. Dus als je het betalen kan, vind ik niet dat je daar op bezuinigen moet.

Ik heb vandaag een nieuw doel gesteld. Namelijk elke maand mijn zorgtoeslag sparen. Momenteel heb ik het niet écht nodig, dus dan hoppa naar de spaarrekening :D

Ik heb een doel dit jaar dat wel geld gaat kosten: op mezelf gaan wonen :)

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-20 22:44

Dat is het ook itsme2.
Ik heb liever een blije pony dan elke maand een paar tientjes extra op mijn bank. En duur is het stalgeld niet.

De enigste vragen zijn: kan ik dit zeker weten missen?
Dat verwacht ik wel trouwens.
En: zie ik geen nadelen over het hoofd ?
Want het is een andere manier van huisvesten dan nu, en alles zal zijn voor en nadelen hebben.

Klinkt als een heel goed doel, op jezelf wonen. Voor mij was dat mijn beste keuze ooit haha.

Horselover klinkt als zware zomers, zou niet met je willen ruilen. Ik hoop dat je er binnekort financieel weer wat beter voor staat.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:47

Hier gaat het ook goed. 14 euro uitgegeven aan boodschappen voor de hele week. Had nog wat in huis en de markt scheelt zoveel qua prijs!
Ik denk dat ik vooral op eten kan bezuinigen. Minder uit eten, zelf koffie meenemen ipv kopen en niet meer boodschappen doen dan ik nodig heb. Voor de rest doe ik het al best netjes, vind ik.
Aan het eind van de maand doneer ik een percentage van wat ik over heb aan een goed doel en de rest gaat naar mijn spaarrekening.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, corinec, Facebook, GoogleAdsense, GrapeshotBot, kaatje89, Lugea, Tigerboy en 174 bezoekers