Wat waren je wensen (partner) en waar kwam je mee thuis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:08

Qua uiterlijk had ik geen strakke wensen.
Ja er goed uitzien...maar ja wat is dat?

Harde eisen waren
-niet roken
-beslist niet gelovig
-zelfverzekerd
-stevig karakter
-avontuurlijk

En vooral...gewoon bij mij passen. Mijn paardenhobby erbij kunnen hebben. De katten.

Edit..enneuh..al 19 jaar bij elkaar.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 09-10-19 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Mischa
Berichten: 3500
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:13

Ik heb (zo goed als) volledig gevonden wat ik zocht! Had ik nooit verwacht maar het is mogelijk <3

Everywhere... is just a journey away

Alpha89
Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:14

Ik blijf maar dingen toevoegen haha, maar niet gelovig stond bij ons allebei ook op het lijstje :p

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Femke_Tweety
Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat waren je wensen (partner) en waar kwam je mee thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:15

Ah, geweldig topic dit!


Ik blijf meelezen!!

Leo
Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:16

Geweldige verhalen! :))

Ik had niet echt een "uiterlijk" waar ik op viel, maar bruine ogen was wel een beetje mijn sucker <<)
En zo'n 5 jaar ouder dacht ik altijd. Of iig een paar jaar.
Verder idd wel iemand die wat tegengas kan geven, heb ik nodig. :j en een niet-roker na een hoop ellende met m'n ex.
Mijn vriend kan prima tegengas geven, staat hetzelfde in het leven als ik. Is slim, handig, praktisch en een echte dierenliefhebber. <3 Mijn katten waren meteen weg van hem en mijn paard hinnikt harder naar hem dan naar mij. :')
Hij had wel knal blauwe ogen en is maar een paar maanden ouder dan ik, maar dat was allemaal niet belangrijk meer :+:

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Boompje1985
Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:40

Mijn eisen waren:
- geen overgewicht
- goede persoonlijke hygiëne
- stabiel zowel mentaal als financieel
- gevoel voor humor hebben
- moest een dierenvriend zijn
- met een kinderwens
- luiheid is uit den boze

Waar ben ik mee gestrand:
- lichamelijk is hij fit maar daar hoeft hij niks voor te doen.
- hij is redelijk schoon op zichzelf .
- financieel is hij stabiel maar mentaal kan hij niet zo veel hebben.
- hij heeft een goed gevoel voor humor en na 9 jaar kunnen we nog steeds kei hard lachen met en om elkaar.
- hij heeft mijn huisdieren in zijn hart gesloten en was net zo kapot van verdriet als ik bij het afscheid nemen.
- hij is een goede vader voor onze dochter!
- alleen hij is zo lui als een oude luiaard op een luie zondag. Ik wist niet dat ze zo gemakzuchtig en lui werden gemaakt maar warempel ja hoor ik heb der één.

Broken crayons still color

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat waren je wensen (partner) en waar kwam je mee thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:44

- Lang (1.90+)
- Slank
- Donker haar + baardje
- sportief / actief
- slimmer dan ik / even slim
- eerlijk en direct in zijn communicatie
- gek op dieren
- zelfde humor
- geen hele sterke kinderwens
- Goed verzorgd / schoon beetje ijdel mag wel
- Niet onzeker
- niet gelovig

Heb:
Niets.

Rebel_Jits
Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:48

Mijn "eisen" waren: langer dan ik, donker haar, grappig, volwassen gedrag, iemand die tegen mij opgewassen is (ik ben een hittepitje soms).

Mijn vriend kan alles makkelijk afvinken *\o/* Maar was destijds niet op zoek. We waren vrienden en werd "gewoon ineens" bezitterig toen een andere vriendin interesse in hem had. Toen dacht ik: "NEE! Die is al van mij!" :o
Ik wist dat hij altijd al een zwak voor me had, dus flirt-skills in de strijd gegooid en voila. Van mij *\o/*

09/10/2023 <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:49

Ik had niet echt wensen. Ik dacht altijd dat ik op een bepaald type viel (beetje alternatief, type hardrocker) maar daar ben ik helemaal niet op gevallen uiteindelijk. In dat opzicht ben ik dus wel met totaal iets anders thuis gekomen als ik dacht. Ook dacht ik altijd dat je elkaar eerst rustig moest leren kennen voor je zou gaan samen wonen, trouwen etc. Maar hij is na de eerste date bij me ingetrokken en nooit weer weg gegaan. Hebben een aantal maanden later samen een huis gekocht. Zijn nu bijna 14 jaar samen. Het voelde vanaf het eerste moment goed en vertrouwd, en dat doet het nog steeds :j

Suusjepluus
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:05

Ik wilde Zack Morris uit de Saved by the Bell <3
En ik heb een dubbelganger gevonden *D Hij heeft alleen (inmiddels) iets minder haar dan toen ik hem leerde kennen. Morgen zijn we 14 jaar samen vanaf ons 16/17e <3

De beste is niet altijd de leukste

Leo
Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wat waren je wensen (partner) en waar kwam je mee thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:17

Oh nu vergeet ik een hele belangrijke: een man met een goede muziek smaak. Stond behoorlijk hoog op m'n lijstje na een ex die mijn muziek vreselijk vond en vice versa (nederpop was hij van. :brr: Prima, maar niet voor mij :') )
Met mijn vriend hebben we onze eerste date bijna alleen maar over muziek en bands gepraat <3 Kwam bijna helemaal overeen!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Winged
Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Wat waren je wensen (partner) en waar kwam je mee thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:26

Eisen:
- Donker haar
- Blauwe ogen
- Baardje
- Sportief
- Hbo+ (in ieder geval denkniveau, dat diploma hoeft niet. zolang er maar een gezonde discussie mee gevoerd kan worden)
- Reislustig
- Langer dan 1.75
- Eerlijk


Status:
Hartstikke vrijgezel en inmiddels goed verkloot door iets wat blond, lichte ogen, klein, niet sportief en niet eerlijk was :Y)

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:28

Iemand waarmee ik oud zou willen worden tot de dood ons scheid, iemand die ik grappig vindt maar die ook om mijn grappen kan lachen :') destijds graag iemand die niet zo van stappen was, niet rookt, geen alcohol(klinkt gek maar iets met verleden). Iemand die het leuk vindt om te reizen en op avontuur te gaan, maar die ook houdt van rust en natuur.

Nu heb ik al 10 jaar de perfecte man, als wij over gevaarlijke bergen lopen houden we elkaars hand vast met het idee als jij gaat ga ik ook <3

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Blacky94
Berichten: 3469
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:31

Ik wilde niks :') kwam net uit een relatie waarbij alles verre van soepel liep dus ik wilde eerst mn school afmaken :')

Het voornaamste was dierenvriend/van katten houden en potentieel naar het buitenland willen verhuizen.
Bij voorkeur ook wel langer en ouder dan ik, niet gelovig, niet roken, geen PVV-aanhanger en HBO denkniveau. Een baardje zou een plus zijn maar geen vereiste. En hij moest lief zijn en humor hebben maar wel weten wanneer hij mij op mn plek moet zetten.

Nog geen half jaar later liep ik een super leuke jongen tegen het lijf. Weliswaar een jaar jonger en uit een gelovig gezin (hij is zelf niet gelovig) maar verder bovenstaande plus nog veel meer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:32

Ik kan hier op twee manieren antwoorden :')

Manier 1 "Ik zocht iemand met eenzelfde wereldbeeld, slim, niet roker, lief en serieus, en dat is precies wat ik heb gevonden"

Manier 2 "Ik zocht iemand van ongeveer mijn leeftijd en zonder kinderen of kinderwens; vriendlief is 19 jaar ouder en heeft drie puberdochters"

Dus eh ja, net hoe je het bekijkt. Afwijkend op maar 2 "voorwaarden", maar wel twee van de grote dingen.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:34

Maakt me niks uit alleen een ding geen kinderen. En gewoon een man. Dus twee dingen eigenlijk.

Ik ben nog nergens mee thuis gekomen.

Wel grappig om hier te lezen dat het soms toch anders is dan wenw4n. Liefde maakt blind.

The end

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:38

Ik was behoorlijk kieskeurig. :=
- zwart haar
- langer dan ikzelf ben
- geen overgewicht
- niet iemand die elke zondag naar de kerk gaat en moet bidden voor het eten
- goed verzorgd
- ambitieus
- ouder dan ik
- de wil hebben om op zichzelf te wonen
- lief
- respect voor mijn extra “rugzakje”
- van dieren houden, absoluut een must
- geen gameverslaafde :=
- gevoel voor droge en flauwe humor
- HBO of hoger
- Eerlijk, kunnen vertellen wat er dwars is zonder dingen te moeten afluisteren, te lezen etc
- wil bijdragen aan huishouden
- geen dagelijkse alcohol nuttiger
- baard

Uiteindelijk heb ik grotendeels van mijn lijstje in mijn huidige partner. Ik heb geleerd dat opleidingsniveau totaal niks zegt, en ook haarkleur onzin is. Voor de rest heb ik alles gevonden in mijn huidige partner. :+:

Kaka
Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:41

Christiene schreef:
Wel grappig om hier te lezen dat het soms toch anders is dan wenw4n. Liefde maakt blind.


Ik zie het liever als liefde vinden bij iemand waar je het niet verwachtte. Liefde maakt blind klinkt zo negatief.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

Poek
Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:47

Ik wilde een jongen met blond haar en blauwe ogen, bij voorkeur uit het Noorden, maar in ieder geval niet uit Limburg of Noord Brabant.
Mijn vriend heeft donkerbruin haar, bruine ogen en komt uit Eindhoven :')

Qua innerlijke 'eisen' komt wel alles overeen: lief, zorgzaam, humor, intelligent, eerlijk en een knuffelbeer <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:00

Mijn eisen:

- Blauwe ogen
- Langer haar
- Leuke uitstraling
- Van het platteland
- Overweg kunnen met mijn honden
- Sportief
- Gek op muziek/festivals
- Reislustig
- Leuk karakter
- Humor hebben
- Eerlijk zijn
- Intelligent
- Iemand die niet makkelijk over zich heen laat lopen
- Geen grote drinker
- Niet roken
- Mijn verleden accepteren en er mee kunnen omgaan
- Mijn zusje accepteren
- Niet jaloers aangelegd
- Niet claimerig zijn
- Mij mijn vrijheid gunnen

En mijn vriend voldoet aan alle eisen. Nooit gedacht dat ik zo'n persoon zou tegenkomen. Kan geweldig overweg met mijn zusje en honden.

maj0
Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat waren je wensen (partner) en waar kwam je mee thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:05

Leuk topic!

Ik weet eigenlijk niet eens meer wat al mijn eisen waren.
Enige dat hij wel mij steunde in de paardensport. Aangezien ik toen de tijd echt heel actief was.
Geloof dat ik wel een man wou zonder borst haar. Dit is niet gelukt :=

Ik ben verliefd geworden rond mijn 16/17 op mijn huidige man. Tijd lang elkaar uit het oog verloren en rond mijn 21 elkaar weer tegen gekomen en toch weer verliefd geworden. Nu samen gelukkig al jaren en zelfs al een geregistreerd partnerschap.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:07

Lang geleden heb ik eens ergens gelezen dat je op moet schrijven wat je precies “zoekt” (nee, je moet niet zoeken). En dat de juiste man dan vanzelf verschijnt (nou ja, vanzelf. . .). Ik vond dat het proberen waard. Er werden dingen weggestreept (bijv. “moet een accent (bijv. Amsterdams of Indiaas) hebben”), en gaandeweg wat afknappers bijgepent. Eigenlijk was ik het bestaan van mijn lijstje alweer vergeten. Maar hij is doorgegaan van telefoon op telefoon en stond nog in mijn geheugen. Toch wel leuk om terug te lezen .

Zie hier omschreven mijn droomman, mijn man met een plan haha:
- hoffelijk
- Slim
- Zaken goed op orde
- Weet wat hij wil
- Beetje streng/ bazig
- Niet vreemdgaan
- Vrouw verwennen/ hof maken/ complimenteren

Afknappers
- niet eten/ heel weinig eten (bijv. in bios, of met uit eten gaan)
- Te dun
- Mannen die dingen beloven maar niet nakomen.
- Mannen met een zwak gestel (ziek zwak misselijk)
- Mannen die ongevraagd langs komen
- Mannen die vreemdgaan
- Rokkenjagers
- Niet gereserveerd hebben
- Iemand die niet eigen pad volgt. Geen koekje neemt omdat ik dat ook niet neem.

Ik heb nu iemand uit Sri Lanka die enorm dun is en vet gezond eet (dokter) hahah. Hij heeft wel een grappig accent en is slim, kan ook plannen maken, maar is helaas niet erg kunstzinnig (pent er weer een eis bij........).

Verder moet je eigenlijk niet kijken naar wat je zoekt, maar naar wat je nodig hebt.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

cinniz123
Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:17

Wat ik wilde was even helemaal geen vaste vent vond dat scharrelen prima! ...was al een maand of 9 vrijgezel doordat mn ex niet spoorde(lees was liever lui als moe dus werkte niet en kreeg alles van zn gescheiden papa,zat iedereen dwars en sloeg zn ma om de haverklap ect)

Toen kwam ik me oude liefde tegen van toen ik 14 jaar was ik dacht leuk die is van mij voor een nachtje maar inmiddels zijn we 14.5 jaar verder,bijna 8 jaar getrouwd,3 kinderen en ons leventje staat goed op de rails.
Ik hoop inmiddels dat hij nooit meer weggaat :')

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

xPabloBokt
Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:18

Ik had niet echt eisen, mijn vriend zei wel altijd, 'klein, Aziatisch, maximaal B-cup ofzo ( :+ )'

En hier ben ik. 1,72m, volslank, cup G en bijna even groot als mijn vriend zelf :Y)

Hij is qua uiterlijk dus wel thuis gekomen met iets heel anders dan hij zich voorgesteld had :+

Hij is in alle opzichten wel heel anders dan mijn ex-vriend. Mijn ex-vriend was lang, gespierd, deed veel aan sporten, blond haar groene ogen en heel kunst-creatief.

Mijn huidige vriend is bijna even lang als ik, niet zo gespierd en ICT'er, zwart haar, onwijs donkerbruine ogen en wel creatief, maar dan met zijn werk als ICT'er. Dus in dat opzicht ben ik nu wel met iets anders thuis gekomen.

Verder qua karakter verwacht ik gewoon dat je loyaal aan me bent. Geen rondgesnoep, geen gezeik, gewoon eerlijkheid en transparantie. Er zijn voor elkaar door dik en dun, maar elkaar ook loslaten en aanmoedigen in individuele activiteiten. Maar echt concrete wensen heb ik nooit gehad, heb tot nu toe 3 vriendjes gehad in 10 jaar tijd en ze waren allemaal totaal verschillend. Ik kan moeilijk zijn, maar ben aan de ene kant simpel.

Heb wel types waar ik duidelijk op afknap :Y)

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

ArankaM
Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Wat waren je wensen (partner) en waar kwam je mee thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:41

Mijn wensenlijst was:
- blonde manen en trouwe bruine ogen
- braaf, maar mag ook ondeugend zijn
- groot en een brede bouw
- goede afstamming
- beleerd, maar wel naar eigen hand te zetten ~~}>

Nee even zonder geinen. Ik was 17 toen ik mijn vriend leerde kennen, ik was op dat moment zo onzeker dat iedereen die lief was tegen mij en mij zag zitten ik hen ook wel zag zitten. Gelukkig heb ik toen niet een verkeerde ontmoet.
Ik heb wel een type ( zie hierboven) wat ik aantrekkelijk vind. Helaas wordt vriend kaal (als je haar wil, val dan niet op krullen en kijk naar de vader) en heeft groene i.p.v. bruine ogen.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, aliida, Astridhorse, Dammie, furious, gerlienke, Googlebot, kimberly1995, Lizz, Mo_86, nnicolex, oblix, S_Figo, Slmt9, Snippergroen, wennie19, YaraNls en 208 bezoekers