Hoe contact opnemen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
TinkerTreas
Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-08-04

Hoe contact opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 15:55

Ik heb al een tijdje een zwak voor iemand en ik zou nu eigenlijk wel aan hem willen vragen of hij zin heeft in een date :D
Maar ik zie hem eigenlijk alleen als hij aan het werk is en ik heb verder alleen zijn werk email van hem.
Zou ik hem dan toch aan moeten spreken als hij aan het werk is? Ik vind dat lastig. En via zijn werk email lijkt me ook niet echt gepast.
Hebben jullie tips? Brand los :+ :o


HorseTopShop
Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Hoe contact opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:57

Wat voor werk doet hij? Als het bijvoorbeeld in een winkel is, zou ik hem gewoon aanspreken :)

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:58

Is hij wel vrijgezel? maak eerst eens een gewoon praatje.Over een neutraal onderwerp.

TinkerTreas
Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 16:00

HorseTopShop schreef:
Wat voor werk doet hij? Als het bijvoorbeeld in een winkel is, zou ik hem gewoon aanspreken :)


Nee niet in een winkel. Dat hou ik even voor me ;)


anjali schreef:
Is hij wel vrijgezel? maak eerst eens een gewoon praatje.Over een neutraal onderwerp.


Hij is wel vrijgezel ja. En ik klets regelmatig met hem :D

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:02

Als je regelmatig met hem kletst kun je hem toch ook makkelijk op date vragen?

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

TinkerTreas
Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 16:03

dieseltje schreef:
Als je regelmatig met hem kletst kun je hem toch ook makkelijk op date vragen?


Tja, dat vind ik dus lastig. Omdat er meestal andere mensen bij zijn.

cobiie
Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:05

Informeer net voor het weekend of hij gaat stappen en waar, kan je hem daar toevallig tegen het lijf lopen. O:)

[o]

TinkerTreas
Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 16:10

cobiie schreef:
Informeer net voor het weekend of hij gaat stappen en waar, kan je hem daar toevallig tegen het lijf lopen. O:)


Dat zou inderdaad kunnen. Al betwijfel ik of hij een uitgaans type is (ik al helemaal niet). :D
Maar ik kan iig eens informeren wat hij het weekend gaat doen ;)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Hoe contact opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:42

Misschien dat als je eens moet overleggen met hem over bepaalde dingen dat je kan voorstellen het op een terras te doen

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:43

Doe net als Resistance en geef hem een briefje met je telefoonnummer. ;)

Wyb_ster
Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:47

Jolien87 schreef:
Doe net als Resistance en geef hem een briefje met je telefoonnummer. ;)


Dat was inderdaad een hele gave actie _/-\o_

Ik zou gewoon tijdens een gesprek eens vragen of hij zin heeft om nog wat te gaan drinken ofzo?
Dat is heel ongedwongen en kan je altijd nog alle kanten op

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

assie
Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Hoe contact opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:55

Hou het simpel. Dus inderdaad vragen of hij eens mee wil drinken. Je vraagt hem niet gelijk ten huwelijk toch. Je gaat gewoon wat drinken om uit te vogelen of jullie elkaar zien zitten.
Tijdens jullie gesprekje vraag je gewoon vlak voor je weer verder gaat: he, ga je van het weekend met mij op een terrasje zitten? Het is er heerlijk weer voor.
Niet te moeilijk.

Als je het niet erg vindt om lang te moeten afwachten op zijn reactie, dan is zo'n briefje ook wel een optie natuurlijk. Lekker laagdrempelig. Alleen dat afwachten... dat zou echt niets voor mij zijn :=

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

UMayDream
Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:08

assie schreef:
Hou het simpel. Dus inderdaad vragen of hij eens mee wil drinken. Je vraagt hem niet gelijk ten huwelijk toch. Je gaat gewoon wat drinken om uit te vogelen of jullie elkaar zien zitten.
Tijdens jullie gesprekje vraag je gewoon vlak voor je weer verder gaat: he, ga je van het weekend met mij op een terrasje zitten? Het is er heerlijk weer voor.
Niet te moeilijk.

Als je het niet erg vindt om lang te moeten afwachten op zijn reactie, dan is zo'n briefje ook wel een optie natuurlijk. Lekker laagdrempelig. Alleen dat afwachten... dat zou echt niets voor mij zijn :=


Dat zou wel een originele manier zijn om iemand op date te vragen :')

TS, misschien idd gewoon casual eens vragen of hij zin heeft om te gaan lunchen/terrassen?

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:11

Jolien87 schreef:
Doe net als Resistance en geef hem een briefje met je telefoonnummer. ;)

Jaaaa *\o/*
Dat is ook harstikke leuk afgelopen tot dusver :D

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Hoe contact opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:28

Wat leuk TS! Dit topic ga ik volgen tot aan de bruiloft! (nee oke, sorry)

Ik begrijp dat je het lastig vindt, ondanks dat je vaak met hem kletst. Ik denk wel dat dat de leukste manier is :D Veel succes alvast!

*pum*

TinkerTreas
Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 17:31

Dat was wel een goede actie inderdaad van Resistance :D

Maar een briefje met mn nummer ga ik niet doen. Dat afwachten of hij er op reageert, daar kan ik niet goed tegen. Ik zal inderdaad al mn moed bij elkaar moeten verzamelen en hem vragen of hij wat wil drinken.
En hopen dat ik hem een keer tref zonder al te veel mensen erbij :D Want zo dapper ben ik niet :+

TinkerTreas
Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 17:32

Danielleeee_ schreef:
Wat leuk TS! Dit topic ga ik volgen tot aan de bruiloft! (nee oke, sorry)

Ik begrijp dat je het lastig vindt, ondanks dat je vaak met hem kletst. Ik denk wel dat dat de leukste manier is :D Veel succes alvast!


Ik heb me eigenlijk voorgenomen om niet meer te trouwen (ben nu een jaar gescheiden). Dus dat kan een lang topic worden dan :D

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:33

Lunchen jullie tussen de middag? Anders hem daarmee vragen. Minder impact dan na werktijd ook. Kunt eventueel je eigen lunch vergeten mee te nemen hihi

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hoe contact opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:35

Hebben jullie Facebook?? Gewoon via daar vragen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

TinkerTreas
Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 17:39

karuna schreef:
Lunchen jullie tussen de middag? Anders hem daarmee vragen. Minder impact dan na werktijd ook. Kunt eventueel je eigen lunch vergeten mee te nemen hihi


Hij kan niet weg van zijn werk om te lunchen, dus dat wordt hem niet helaas.


bigone schreef:
Hebben jullie Facebook?? Gewoon via daar vragen.

Ik heb wel Facebook, maar ik heb hem niet als vriend op Facebook. En ik vind dat onpersoonlijk. Ik zie liever zijn reactie.

Anoniem

Re: Hoe contact opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:45

Misschien niet heel leuk, deze reactie, maar ik vind het nogal wat om iemand mee uit te vragen terwijl hij/zij aan het werk is :o Ik heb heel lang in de supermarkt gewerkt en achter de kassa kreeg ik wel eens de vraag of ik zin had om eens wat te drinken en dat is heel lastig. Omdat het zo onverwachts is is het heel moeilijk om stante pede nee te zeggen of dat je er even over na wil denken, en al helemaal als er ook andere mensen in de buurt zijn kan het erg ongemakkelijk zijn.

Ik weet natuurlijk niet in wat voor omgeving hij werkt want kan me voorstellen dat er ook plekken zijn waar dit wat makkelijker is, maar denk er wel goed over na. Wat dat betreft is het imo netter om hem toe te voegen op Facebook oid en daar te kijken wat hij ervan vindt.

TinkerTreas
Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 17:52

Emmaa_ schreef:
Misschien niet heel leuk, deze reactie, maar ik vind het nogal wat om iemand mee uit te vragen terwijl hij/zij aan het werk is :o Ik heb heel lang in de supermarkt gewerkt en achter de kassa kreeg ik wel eens de vraag of ik zin had om eens wat te drinken en dat is heel lastig. Omdat het zo onverwachts is is het heel moeilijk om stante pede nee te zeggen of dat je er even over na wil denken, en al helemaal als er ook andere mensen in de buurt zijn kan het erg ongemakkelijk zijn.

Ik weet natuurlijk niet in wat voor omgeving hij werkt want kan me voorstellen dat er ook plekken zijn waar dit wat makkelijker is, maar denk er wel goed over na. Wat dat betreft is het imo netter om hem toe te voegen op Facebook oid en daar te kijken wat hij ervan vindt.


Dat is inderdaad iets waardoor ik ook een beetje twijfel. Is het wel gepast om hem uit te vragen als hij aan het werk is.
Ik zal misschien wel gelegenheid komen om hem alleen te spreken te krijgen, maar toch...

Anoniem

Re: Hoe contact opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:54

Ik denk dat het vooral lastig is omdat het lijntje tussen vriendelijk zijn in een professionele omgeving en flirten soms heel dun is. Ik was altijd vriendelijk achter de kassa, aardig lachen en toegankelijk om even mee te kletsen. Er zijn dus best wat mensen geweest die dat verkeerd opvatten (of zelfs zo ver gingen als me opwachten na het werk etc, maar dat is heel wat anders) en dat is best vervelend. Misschien is dat bij jou totaal niet het geval hoor, maar ik zou eigenlijk toch kijken of er een manier is om hem buiten zijn professionele omgeving te spreken zodat je in ieder geval goed kan kortsluiten of het van beide kanten ook zo is zeg maar.

Wyb_ster
Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Hoe contact opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:11

Ik snap het verhaal van Emma wel, maar aan de andere kant... Als je een gezellig praatje hebt tussen het werk door en je vraagt dan: 'Zullen we dit gesprek voortzetten met een drankje erbij?' of zoiets, kan het ook nog altijd vriendschappelijk zijn? Zeker als het gewoon in een gesprek "opeens" naar voren komt.

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

assie
Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:20

@Emmaa, dat is voor iedereen verschillend. Toen ik nog in de bios achter de kassa zat kreeg ik ook wel eens de vraag of ik mee ging naar de film of een drankje doen. Als het een leuke kerel was, zei ik dat hij me na de film in het café kon vinden. Was het niet mijn type 'Nee, bedankt, ik ben aan het werk'. Zo vervelend of ongemakkelijk heb ik het niet ervaren. Zeker als je het met een glimlach brengt.

@TS: succes met je moed bij elkaar schrapen. Enne... 'gewoon een drankje op een terras' is ook iets wat 'gewone' vrienden doen he. Niet teveel druk op leggen en je ook niet schamen als hij 'nee' zegt, of er vanuit gaan dat het aan jou ligt. Nee. Je bent dan superstoer dat jij actie hebt ondernomen. En daar mag je dan trots op zijn vind ik.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnneMarijeP, DeTjoeter, EsmeeKKK, Flippertje, GoogleAdsense, Lau07, N_Quirro, PowerPoef, sinnekinne, Telpeva, Vaiqua en 64 bezoekers