.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:05

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Super realistische droom, realistisch of gewoon een droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:09

Kan zijn dat je toch broeds wordt(!)

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:09

Gewoon een droom en heeft niets met realiteit te maken. Ik droom ook weleens dat ik zwanger ben en ik voel de baby dan ook echt bewegen. Is inderdaad enorm realistisch. Maar ik wil toch echt geen kind meer en wil echt niet zwanger worden. Ik ben ook weleens een week van slag geweest door een droom, zo echt en de emoties en wat je voelde blijft je dan zo bij.
Dromen kunnen gewoon heel realistisch zijn, dat kan heel mooi zijn maar ook heel beangstigend. Maar het heeft niks met de realiteit te maken. Daarom zijn het dromen.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:17

Een keuze voor een kind laat je toch hopelijk niet afhankelijk van een droom?

Als jij graag een kind wil dan merk je dat vanzelf in het „echte“ leven ook vanzelf wel.
Het kan dat dit inderdaad een uiting is van een onderdrukt gevoel, maar ik heb ook realistische dromen gehad dat ik ontvoerd werd en dat is inmiddels 30 jaar later nog niet gebeurd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:32

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Super realistische droom, realistisch of gewoon een droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:34

Omdat in je tweede paragraaf staat dat je geloofd in het lot en spiritueel aangelegd bent kwam dat voor mij zo over alsof je dit als een soort „boodschap“ zag.

Daarnaast staat niet in je OP dat je vroeger wel een kinderwens had, dat haal je er nu pas bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:54

Nee joh, ik heb ook een keer gedroomd dat ik een vreselijk romantische relatie had met Ben Affleck. Heb nooit echt wat van die man gevonden, maar na die droom ben ik 2 weken straalverliefd geweest en heb al zijn films gekeken :') Na die 2 weken was het ook wel weer over gelukkig :')
En nee, ik was geen 16 jarige puber maar al ergens in de 20.
Soms hebben dromen gewoon een rare uitwerking op je en kan het gevoel blijven hangen. Niet al te serieus nemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Super realistische droom, realistisch of gewoon een droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:00

Ik droomde ooit eens dat ik op stok tussen mijn vogels in de voliere zat in een vogelkostuum om uit te vinden wie er illegaal hennepzaadjes aan het dealen was.
Sindsdien neem ik mijn dromen niet meer zo serieus :')

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:02

Cayenne schreef:
Ik droomde ooit eens dat ik op stok tussen mijn vogels in de voliere zat in een vogelkostuum om uit te vinden wie er illegaal hennepzaadjes aan het dealen was.
Sindsdien neem ik mijn dromen niet meer zo serieus :')

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:02

Bedenk je gewoon waarom je ook al weer besloten had dat je geen kinderen wilde...

Het was gewoon een droom. Niet overal zit een diepgaander doel achter.
Ik droom altijd dat mijn tanden eruit vallen. Mijn ergste nachtmerrie.
Volgens jouw strategie (blij met baby buik = toch kinderwens?) zou ik dan heel dol moeten zijn op mijn tanden. Maar volgens het dromenboek ben ik slechts bang om controle te verliezen, echter vind ik dat mijn controledrang heel erg heb los gelaten en vinden mensen zelfs dat ik veel vertrouwen heb ik anderen die hun verantwoordelijkheid moeten pakken.

Dus tja, its only a dream.

scrabbel

Berichten: 946
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:02

De geboorte van een kind staan voor een nieuwe weg en nieuwe kansen. Zwangerschap staat voor ontwikkeling . Nieuwe ideeën en nieuwe kansen. Misschien kun je het met deze theorie ergens aan linken.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:04

:)) :)) Cayenne

Ik snap wel wat je bedoelt, zo droomde ik onlangs dat ik lesbisch was en een onwijs lieve vriendin had. Het was echt levensecht, maar bij mijn weten ben ik zo hetero als het maar zijn kan. Maar je gaat je daarna bijna afvragen of het misschien een onbewuste wens is van je. :+

Edit: quickie, waar staat mijn droom dan voor?

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:15

Cayenne schreef:
Ik droomde ooit eens dat ik op stok tussen mijn vogels in de voliere zat in een vogelkostuum om uit te vinden wie er illegaal hennepzaadjes aan het dealen was.
Sindsdien neem ik mijn dromen niet meer zo serieus :')



HAHAHA Die is leuk

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:17

Cayenne schreef:
Ik droomde ooit eens dat ik op stok tussen mijn vogels in de voliere zat in een vogelkostuum om uit te vinden wie er illegaal hennepzaadjes aan het dealen was.
Sindsdien neem ik mijn dromen niet meer zo serieus :')


Hahahahah _O- prachtig. Ik heb ook vaker zulke dromen.

Over het zwanger zijn, die dromen heb ik ook wel eens (geen kinderwens hier) en dan word ik wakker en denk ik oh zwanger zijn zou ik best willen meemaken. Maar het kind zelf hoef ik niet.
Andere keren is mijn zwanger zijn droom ook daadwerkelijk de nachtmerrie die het voor mij echt zou zijn. :=
Dus zou er niet te veel uit halen.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Super realistische droom, realistisch of gewoon een droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:25

Cayenne toch _O- _O-

Goh, als al mijn realistische dromen een betekenis of boodschap hadden, help dan! Nee joh, je hebt “gewoon” gedroomd.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Super realistische droom, realistisch of gewoon een droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:36

Ik droom altijd heel realistisch en kan er soms ook lang van slag door zijn omdat het zo écht was.

Maar het kan twee kanten op he.. misschien ben je er onbewust toch meer mee bezig en krijg je last van je hormonen en droom je daarom hierover.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:39


pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:08

Ik snap dat je het je afvraagt na je droom in hoeverre je nu wel of niet nog kinderen wil, of die wens er ergens toch nog is.
Ik denk dat kan dat je wens er ergens nog wel is, maar dat het niet wil zeggen dat je je droom echt te serieus moet nemen.
Ik had vroeger ook een kinderwens en heb die ook al jaren opgeborgen. Nu wil ik ook echt geen kinderen meer. Daar is bij mij een reden voor. Moest die reden er niet zijn, zou ik nog altijd kinderen willen, denk ik. Dus ja, ergens zit die wens er mss nog wel. Ik weet echter wel heel zeker dat ik er nu toch niet aan wil beginnen.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Super realistische droom, realistisch of gewoon een droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:37

Ik heb wel eens gedroomd dat ik ern ei had gelegd en dat kwam goddank ook niet uit. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:46

Niobe schreef:
Nee joh, ik heb ook een keer gedroomd dat ik een vreselijk romantische relatie had met Ben Affleck. Heb nooit echt wat van die man gevonden, maar na die droom ben ik 2 weken straalverliefd geweest en heb al zijn films gekeken :') Na die 2 weken was het ook wel weer over gelukkig :')
En nee, ik was geen 16 jarige puber maar al ergens in de 20.
Soms hebben dromen gewoon een rare uitwerking op je en kan het gevoel blijven hangen. Niet al te serieus nemen.


Hahaha herkenbaar dit :D

Anoniem

Re: Super realistische droom, realistisch of gewoon een droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:48

Kan misschien toch zijn omdat je de 30 nadert en je biologische klok gaat tikken...?

Een kind in de buik is natuurlijk prachtig en er is weinig zo liefdevol als dat gevoel :) dus begrijp wel dat die droom je iets heeft gedaan.

Misschien toch eens terug overwegen of je wel of geen kinderwens hebt.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:19

Niobe schreef:
Nee joh, ik heb ook een keer gedroomd dat ik een vreselijk romantische relatie had met Ben Affleck. Heb nooit echt wat van die man gevonden, maar na die droom ben ik 2 weken straalverliefd geweest en heb al zijn films gekeken :') Na die 2 weken was het ook wel weer over gelukkig :')
En nee, ik was geen 16 jarige puber maar al ergens in de 20.
Soms hebben dromen gewoon een rare uitwerking op je en kan het gevoel blijven hangen. Niet al te serieus nemen.


Precies dit. :') Maar dan met Jason Mamoa, totaal niet mijn type man. Heb me ook helemaal scheel gegoogeld, films gekeken en inderdaad na een paar dagen was het er af.

Maar TS net als jou heb ik ook een keer gedroomd dat ik er achter kwam dat ik zwanger was, en dolblij in mijn droom. En dat gevoel heeft me een week of twee achtervolgd, tot ik weer een namiddag bij de Mac zat op het terras en al die vieze krijsende koters met oververmoeid ouders zag zitten en toen was ik ook weer genezen. ;)

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 16:35

Mijns inziens vertellen dromen je in je slaap dingen uit je onderbewustzijn. Niet zelden in een verpakking (beelden) die je er niet bij verwacht. :) De kunst is om die dromen goed te interpreteren, dan kun je er echt je voordeel mee doen. Ik heb ooit eens een boek hierover gekocht, en ik vind het heel mooi om te zien hoe het werkt.
Ik probeer mijn kinderen ook hun dromen te leren duiden/interpreteren. Ik vind het iets heel waardevols.
Dit is het boek:
Dromen Encyclopedie van Georg Fink
Verklaring van de beeldentaal uit de droomwereld van A tot Z.

Aan zwangerschapsdromen wordt in dit boek zelfs een heel hoofdstuk gewijd. Een belangrijk thema dus waar mensen blijkbaar veel over dromen en die voor velerlei uitleg vatbaar is.


"Zwangerschap in het algemeen in dromen wijst op psychische wedergeboorte, die ons in het dagelijks leven geluk brengt".

Verder: "Een vervulling van een wens of inderdaad de wens van een zwangerschap/een gewenst kind".


En met betrekking tot jouw droom: ik geloof zeker dat dat kan, maar het duiden/interpreteren van dromen vraagt een hele eerlijke kijk naar jezelf. Diep van binnen in jou zit je antwoord. :)

Als ik de verschillende verklaringen las nadat ik gedroomd had, voelde ik vanzelf wel van binnen welke te linken was aan mijn dagelijkse bewuste leven. En zo niet? Dan was mijn onderbewuste zo lief om het me weer te laten zien tijdens de volgende nacht slaap. Eerst in dezelfde verpakking/beelden en als het kwartje niet viel, met andere beelden. Prachtig systeem! +:)+
Laatst bijgewerkt door Coloured op 07-09-19 17:01, in het totaal 5 keer bewerkt

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Super realistische droom, realistisch of gewoon een droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 16:49

Ik denk dat als je ergens over droomt dat je daar in je onderbewustzijn toch mee bezig bent. Zou het gesprek met je vriend zeker aangaan en beide overdenken wat ieder zou willen.