Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vanLotje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: De Veluwe

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 01:02

80-85 % van de mensheid bestaat uit assholes.
Vind ik zelf al een poedersuiker-opinie maar hij blijkt op waarheid te berusten.
Op t www misschien zelfs 90% want lekker anoniem assholen kan iedere sneukees.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 08:52

Wat is precies de definitie van een asshole behalve een klein bruin rond gaatje?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:18


lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:50

Cayenne schreef:
Mijn unpopular opinion is dat ik de Dyson stofzuiger niet fijn vind.
We hebben er een voor kerst gehad en ik ben erg dankbaar hoor! Maar ik kan er gewoon echt niet mee overweg :=
Hij beweegt veel te stijf en waarom moet je in hemelsnaam die aanknop ingedrukt houden?? :? Dat is toch niet handig? En ik vind hem ook niet lang genoeg.
Maar misschien doe ik wel iets verkeerd :')

Dit, dat indrukken waarom??
Hier heb ik nu toch een andere.

Raineri
Berichten: 6218
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:15

vanLotje schreef:
80-85 % van de mensheid bestaat uit assholes.
Vind ik zelf al een poedersuiker-opinie maar hij blijkt op waarheid te berusten.
Op t www misschien zelfs 90% want lekker anoniem assholen kan iedere sneukees.


En de hamvraag, behoor jij tot de 10%?

vanLotje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:30

Danique_G schreef:
vanLotje schreef:
80-85 % van de mensheid bestaat uit assholes.
Vind ik zelf al een poedersuiker-opinie maar hij blijkt op waarheid te berusten.
Op t www misschien zelfs 90% want lekker anoniem assholen kan iedere sneukees.


En de hamvraag, behoor jij tot de 10%?


Ik denk dat bijna iedereen assholisme in zich heeft. De een wat meer dan de ander. Ik vergeet wie, maar iemand schreef ooit over de 5 levels of morality, bere interessant was dat.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:42

Ik denk juist dat de meeste mensen goed zijn. Dat wil echter niet zeggen dat die altijd poeslief kumbaya zingen.
Ja, iedereen kwetst wel eens iemand, iedereen doet wel eens een hatelijke opmerking of maakt een grote fout, maar daarom is het hele individu toch niet weg te zetten als een asshole? Want zou het andersom ook gelden, als ik dan eens een compliment aan iemand geef, ben ik dan meteen een heilige?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:45

Gini schreef:
Ik denk juist dat de meeste mensen goed zijn. Dat wil echter niet zeggen dat die altijd poeslief kumbaya zingen.
Ja, iedereen kwetst wel eens iemand, iedereen doet wel eens een hatelijke opmerking of maakt een grote fout, maar daarom is het hele individu toch niet weg te zetten als een asshole? Want zou het andersom ook gelden, als ik dan eens een compliment aan iemand geef, ben ik dan meteen een heilige?

Schijnheilig :D.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:50

Dan hebben we hier 99% schijnheiligen? Ik behoor dan tot de groep schijnheiligen en assholes denk ik. Dus een gewone middenmoter.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:51

germie schreef:
Dan hebben we hier 99% schijnheiligen? Ik behoor dan tot de groep schijnheiligen en assholes denk ik. Dus een gewone middenmoter.

Ik maak een grapje natuurlijk :P.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:52

Gini schreef:
Ik denk juist dat de meeste mensen goed zijn. Dat wil echter niet zeggen dat die altijd poeslief kumbaya zingen.
Ja, iedereen kwetst wel eens iemand, iedereen doet wel eens een hatelijke opmerking of maakt een grote fout, maar daarom is het hele individu toch niet weg te zetten als een asshole? Want zou het andersom ook gelden, als ik dan eens een compliment aan iemand geef, ben ik dan meteen een heilige?

Ik denk dat de meeste mensen egoistisch zijn, dat is de menselijke natuur. Alleen tijdens je opvoeding leer je dat wat te verbergen om in de kudde te kunnen functioneren.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:52

_San87_ schreef:
Gini schreef:
Ik denk juist dat de meeste mensen goed zijn. Dat wil echter niet zeggen dat die altijd poeslief kumbaya zingen.
Ja, iedereen kwetst wel eens iemand, iedereen doet wel eens een hatelijke opmerking of maakt een grote fout, maar daarom is het hele individu toch niet weg te zetten als een asshole? Want zou het andersom ook gelden, als ik dan eens een compliment aan iemand geef, ben ik dan meteen een heilige?

Schijnheilig :D.


Ja maar, ik niet hoor. :')

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:56

Ieder mens is egoistisch. Je wilt altijd wel iets voor jezelf, of iets niet delen. Maar dat mag toch gewoon?

Raineri
Berichten: 6218
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:04

maar vanLotje, dat zijn toch de lagen die elke persoon heeft? Dat iemand wel eens wat naars doet, is het toch niet per detentie een asshole? Vind het wel een hele pessimistische kijk op het leven. Ik zie eigenlijk altijd wel wat goeds in iemand en wil dit ook zo houden. Ik denk ook dat we te obsessief bezig zijn met goed en slecht. We willen iedereen graag indelen in een hokje zodat we weten wat we kunnen verwachten en zonodig onszelf te kunnen beschermen. Maar controle over iemands anders acties hebben we nooit, alleen over de eigen negativiteit die wij toelaten. Daarom zie ik iedereen liever als essentieel goed. Als iemand iets doet of zegt waar ik het niet mee eens ben kan het een les zijn zelfs. Misschien zie ik het gewoon verkeerd, want zelfs de definitie van slecht is dynamisch.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:28

Danique_G schreef:
maar vanLotje, dat zijn toch de lagen die elke persoon heeft? Dat iemand wel eens wat naars doet, is het toch niet per detentie een asshole? [...]

Ik mag toch hopen dat we niet allemaal in detentie gaan zodra we iets doen wat iemand anders naar vindt. Dan wordt het wel heel rustig op straat.... :+

Raineri
Berichten: 6218
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:29

Roodvos schreef:
Danique_G schreef:
maar vanLotje, dat zijn toch de lagen die elke persoon heeft? Dat iemand wel eens wat naars doet, is het toch niet per detentie een asshole? [...]

Ik mag toch hopen dat we niet allemaal in detentie gaan zodra we iets doen wat iemand anders naar vindt. Dan wordt het wel heel rustig op straat.... :+


Ugh oeps! Ik heb al een tijdje ruzie met woordenboek sinds een van de laatste iPhone updates, ik bedoel: per definitie

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:16

Ik vind het juist een ergerlijke eigenschap als mensen zo negatief doen over de wereld en de mensheid. Nee je bent zelf echt lekker bezig als je er zó instaat sunshine.... :+

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:38

Oh deze bedacht ik me vandaag: ik krijg de kriebels van Brabants/Limburgs accent. (vrienden in Kirchroa, ik hou van jullie hoor, bij jullie is het ánders)
Vooral als mensen dan 'bastah' en plaats van 'beste' zeggen enzo. Brrr :')

Bloodymary
Berichten: 4533
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:04

Ge moet oew bakkus houwe! En Brabants en Limburgs vind ik eigenlijk niet te vergelijken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:05


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:05

Bloodymary schreef:
Ge moet oew bakkus houwe! En Brabants en Limburgs vind ik eigenlijk niet te vergelijken.

Misschien vindt ze beide wel niet om aan te horen haha.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:08

Oh ja, de Appie in Groningen had ook een keer een Fries bord op de Vismarkt _O-

Voor mij is het één pot nat _O- haha. Nee hoor, ik weet niet gek veel van beide accenten. Maar als je in jouw accent 'baste' zegt dan ben je me kwijt _O-

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:09

Bloodymary schreef:
Ge moet oew bakkus houwe! En Brabants en Limburgs vind ik eigenlijk niet te vergelijken.


Is het ook niet. En zelfs binnen de provincies niet. Ik heb in het verleden voor mijn werk Kerkraads moeten ‘vertalen’ voor mijn collega uit de regio Venlo en hij heeft mij moeten helpen met het Veulense dialect. Verstond er geen hol van. :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:10

Ik weet wel wat meer over accenten. En ik kan beamen dat Limburgs en Brabants niet te vergelijken zijn. Limburgs neigt meer naar een taal. Terwijl Brabants echt een dialect is. Weliswaar met diverse regiolecten.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:15

Ik ken alleen omgeving Kerkrade maar dat had voor mij weinig meer met een accentje te maken, haha :))