Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7945
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:57

ikke schreef:
Zou dat zijn om de aandacht af te leiden van de rijkunst.......?
}>


Zeker! Ik zeg altijd, als het niet goed gaat, dan ziet het er in ieder geval nog goed uit (over smaak valt wel te twisten :D ). :j

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:20

Sanet schreef:
ikke schreef:
Zou dat zijn om de aandacht af te leiden van de rijkunst.......?
}>


Zeker! Ik zeg altijd, als het niet goed gaat, dan ziet het er in ieder geval nog goed uit (over smaak valt wel te twisten :D ). :j

Niet zoiets dus:

https://i.pinimg.com/originals/7f/77/f6 ... c5a51d.jpg

}>

(plaatje was te groot maar te leuk)

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:59

Silenna schreef:
:D :D :D

Nee serieus, er is hier zo'n "show je rijlaarzen" o.i.d topic. Wat je daar voorbij ziet komen, manmanman.. Ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden, maar ik zal het wel niet begrijpen ofzo. :')


Eindelijk een medestander! Ik vind 9 van de 10 keer die costum laarzen en caps verschrikkelijk. Steentjes, slangenleer, croco, parels, lak… de wansmaak ten top :=

anjali
Berichten: 15079
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 11:50

Tiggs schreef:
HopeMyDay schreef:
Verder vind ik veel-te-grote witte schoenen echt ontzettend lelijk. Ik snap niet dat dat ooit een trend is geworden..


Ja! Ik zie die opeens zoveel en vind het zo lelijk!

Wat ik ook regelmatig lelijk vind, zijn designertassen. Er zijn hele mooie, maar ook zoveel tassen die eruit zien alsof ze van de markt komen.

Wat ik onbegrijpelijk vind dat zijn spijkerbroeken met gaten.Waarom toch???

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 13:45

het lijkt er sowieso tegenwoordig meer op dat men paardrijdt om het paard te gebruiken als show accessoire. Voor de mens zelf en voor de setjes etc.

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 13:58

Tiggs schreef:
HopeMyDay schreef:
Verder vind ik veel-te-grote witte schoenen echt ontzettend lelijk. Ik snap niet dat dat ooit een trend is geworden..


Ja! Ik zie die opeens zoveel en vind het zo lelijk!



Ik liep laatst door de bagger met de hond (in de bieten- en maïs-tijd is het altijd een uitdaging om schoon te blijven hier := ) en zag in de verte iemand lopen met 2 Jack Russels. Omdat onze hond niet zo mak is met andere honden is het altijd zaak om hierop te anticiperen.

Toen de Jack Russels dichterbij kwamen bleken het dus twee veel-te-grote witte gympen te zijn _O-

Op zich vind ik het niet zo boeiend waar een ander zich prettig bij voelt, maar dit was, naast een enorme verbazing bij zowel mezelf als de hond, zo enorm misplaatst in de bagger :D

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 14:10

Ninus schreef:
Tiggs schreef:
Ja! Ik zie die opeens zoveel en vind het zo lelijk!


Ik liep laatst door de bagger met de hond (in de bieten- en maïs-tijd is het altijd een uitdaging om schoon te blijven hier := ) en zag in de verte iemand lopen met 2 Jack Russels. Omdat onze hond niet zo mak is met andere honden is het altijd zaak om hierop te anticiperen.

Toen de Jack Russels dichterbij kwamen bleken het dus twee veel-te-grote witte gympen te zijn _O-

Op zich vind ik het niet zo boeiend waar een ander zich prettig bij voelt, maar dit was, naast een enorme verbazing bij zowel mezelf als de hond, zo enorm misplaatst in de bagger :D

Beeld!

Ik stam nog uit de tijd dat je in militaire dienst moest en in die tijd kwam ik "collega's" tegen op een oefening dus we babbelden daar even over; verteld ie dat ze eerder in die oefening een groep Italianen moest zien te vinden en tegen houden. Nou, dat vinden stelde niet zoveel voor; ze kwamen op witte gympen aan lopen. Weet je hoe dat eruit ziet in een militaire nachtkijker?

Alsof er twee koplampen aan komen lopen _O- _O-

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:23

Dat ik echt blij ben met mijn Peugeot.
Ik heb nog nooit zoveel gezeur gehad, over een auto. :')
Laat mij die Peugeot toch lekker fantastisch vinden ofzo...

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:04

maralyn schreef:
Dat ik echt blij ben met mijn Peugeot.
Ik heb nog nooit zoveel gezeur gehad, over een auto. :')
Laat mij die Peugeot toch lekker fantastisch vinden ofzo...

Ik ben ook blij met mijn Peugeot. Heeft me nog nooit laten staan. Hij is nu 7 jaar oud en heb hem 5 jaar. Al die jaren geen echte kosten eraan gehad. Nu alleen binnenkort accu en multiriem vervangen en grote beurt (gewoon standaard dingetjes, filters etc). Maar dit zijn pas dan de eerste hogere kosten.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:26

Ik vind dat we veel te verwend zijn wat betreft pakketdiensten. Kwaad worden als een pakket er na twee dagen nog "steeds" niet is, kwaad worden dat je de koerier gemist hebt omdat die aanbelde net toen je in de tuin bezig was, kwaad worden omdat je een mail krijg met 'je bezorgtijd is tussen 8 en 16 uur' omdat dat een belachelijk lange tijdspanne is,...

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:30

Gini schreef:
Ik vind dat we veel te verwend zijn wat betreft pakketdiensten. Kwaad worden als een pakket er na twee dagen nog "steeds" niet is, kwaad worden dat je de koerier gemist hebt omdat die aanbelde net toen je in de tuin bezig was, kwaad worden omdat je een mail krijg met 'je bezorgtijd is tussen 8 en 16 uur' omdat dat een belachelijk lange tijdspanne is,...



Mee eens! Wat een gezeik, zeker in deze periode. Dan ben je als koper gewoon te laat.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:30

Eens. Ik zou mijn pakje liever een dag later hebben als dat zou betekenen dat die mensen ook gewoon op tijd thuis kunnen zijn voor het avondeten...

Heb al pakjes ontvangen om 20.30, dan denk ik, stel je voor dat ik tot dat uur zou moeten werken (en als dat pakje hier geleverd wordt, moet de man sowieso nog naar huis, wie weet hoe laat ie werkelijk thuis is).

Foaly

Berichten: 4850
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:34

Sowies loopt het hele bestelgebeuren de spuigaten uit. Mijn huisgenoot krijgt steevast elke dag meerdere pakketjes en ik vraag me echt af wat ze met zoveel spullen en kleding moet op een kamer van 25 vierkante meter :=

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:37

Foaly schreef:
Sowies loopt het hele bestelgebeuren de spuigaten uit. Mijn huisgenoot krijgt steevast elke dag meerdere pakketjes en ik vraag me echt af wat ze met zoveel spullen en kleding moet op een kamer van 25 vierkante meter :=


:wow:

Je zou bijna denken aan een verslaving...??

Sherivey
Berichten: 8624
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:39

Gini schreef:
Ik vind dat we veel te verwend zijn wat betreft pakketdiensten. Kwaad worden als een pakket er na twee dagen nog "steeds" niet is, kwaad worden dat je de koerier gemist hebt omdat die aanbelde net toen je in de tuin bezig was, kwaad worden omdat je een mail krijg met 'je bezorgtijd is tussen 8 en 16 uur' omdat dat een belachelijk lange tijdspanne is,...

Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik baal dat mijn pakketje 'pas' na een aantal dagen komt.

Maar dan denk ik ook direct 'doe even normaal, als je er haast mee hebt, had je zelf maar naar de winkel moeten rijden' :+

Vind ze trouwens meestal nog vrij vlot hoor, ondanks de feestdagen.

DuoPenotti

Berichten: 29472
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:41

Gini schreef:
Ik vind dat we veel te verwend zijn wat betreft pakketdiensten. Kwaad worden als een pakket er na twee dagen nog "steeds" niet is, kwaad worden dat je de koerier gemist hebt omdat die aanbelde net toen je in de tuin bezig was, kwaad worden omdat je een mail krijg met 'je bezorgtijd is tussen 8 en 16 uur' omdat dat een belachelijk lange tijdspanne is,...

kwaad worden omdat je gewoon thuis was maar het blijkbaar makkelijker is niet aan te bellen.
Kwaad worden (voor corona al) dat een pakketje dat getekend moest worden met valse handtekening in een open brievenbus werd gedumpt. Meerdere malen.
Kwaad worden dat er een melding komt "niet thuis" op een brievenbus pakket. Ja echt waar!
Kwaad worden als een pakket spoorloos is en de klantenservice niets doet. Want dat moet de verzender.
Kwaad worden als je de pakketbezorger gewoon voorbij ziet vliegen zonder ook maar te remmen.
De bezorgtijd van 8 tot 22.00 en dan daarna de melding we hebben het helaas niet gehaald.
Met de dag daarna dezelfde melding.

Maar voor de rest gaat het wel hoor :D

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:42

Foaly schreef:
Sowies loopt het hele bestelgebeuren de spuigaten uit. Mijn huisgenoot krijgt steevast elke dag meerdere pakketjes en ik vraag me echt af wat ze met zoveel spullen en kleding moet op een kamer van 25 vierkante meter :=

Weer terug sturen?

Basic is het punt dat de commercie er op uit is dat jij maar al je geld uit geeft, het liefst bij hen.
Dat is wat ze je elke keer weer vertellen. Je moet zeker vier keer per jaar je hele garderobe wisselen en precies daar haakt zo'n tweede-hands-site weer op in, met als enige doel: nog meer spullen omzetten.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:49

Foaly schreef:
Sowies loopt het hele bestelgebeuren de spuigaten uit. Mijn huisgenoot krijgt steevast elke dag meerdere pakketjes en ik vraag me echt af wat ze met zoveel spullen en kleding moet op een kamer van 25 vierkante meter :=

Ik zou zeggen... vraag het? :D
Misschien wil ze gezien de mogelijke blootstelling aan ziekteverwekkers wel helemaal niet meer fysiek winkelen en lost ze het zo op? :P
Dat is iig de reden waarom mijn buurvrouw 3x per week een hele lading krijgt... die laat echt alles bezorgen :')

Foaly

Berichten: 4850
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:04

c_alsemgeest schreef:
Foaly schreef:
Sowies loopt het hele bestelgebeuren de spuigaten uit. Mijn huisgenoot krijgt steevast elke dag meerdere pakketjes en ik vraag me echt af wat ze met zoveel spullen en kleding moet op een kamer van 25 vierkante meter :=

Ik zou zeggen... vraag het? :D
Misschien wil ze gezien de mogelijke blootstelling aan ziekteverwekkers wel helemaal niet meer fysiek winkelen en lost ze het zo op? :P
Dat is iig de reden waarom mijn buurvrouw 3x per week een hele lading krijgt... die laat echt alles bezorgen :')


Mijn andere huisgenoot heeft idd astma en laat ook veel bezorgen, maar die snap ik nog want dat zijn ook praktische spullen (haarborstels, toiletartikelen). De huisgenoot waar ik het over heb, haar pakketjes komen voor 80% van kledingwinkels of uit China :=

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:14

DuoPenotti schreef:
Gini schreef:
Ik vind dat we veel te verwend zijn wat betreft pakketdiensten. Kwaad worden als een pakket er na twee dagen nog "steeds" niet is, kwaad worden dat je de koerier gemist hebt omdat die aanbelde net toen je in de tuin bezig was, kwaad worden omdat je een mail krijg met 'je bezorgtijd is tussen 8 en 16 uur' omdat dat een belachelijk lange tijdspanne is,...

kwaad worden omdat je gewoon thuis was maar het blijkbaar makkelijker is niet aan te bellen.
Kwaad worden (voor corona al) dat een pakketje dat getekend moest worden met valse handtekening in een open brievenbus werd gedumpt. Meerdere malen.
Kwaad worden dat er een melding komt "niet thuis" op een brievenbus pakket. Ja echt waar!
Kwaad worden als een pakket spoorloos is en de klantenservice niets doet. Want dat moet de verzender.
Kwaad worden als je de pakketbezorger gewoon voorbij ziet vliegen zonder ook maar te remmen.
De bezorgtijd van 8 tot 22.00 en dan daarna de melding we hebben het helaas niet gehaald.
Met de dag daarna dezelfde melding.

Maar voor de rest gaat het wel hoor :D


Jou maakt dat kwaad, mij maakt dat triest. Dat koerier blijkbaar zo een hondenbaan is dat je op den duur gewoon maar doet en niets je nog kan schelen. Als ik als koerier 's ochtends een bus vol pakketten in de handen geduwd zou krijgen met de boodschap: je zorgt dat deze leeg is of je mag je biezen pakken/loonsverlaging verwachten, dan weet ik ook niet of alles wat ik doe netjes en maatschappelijk verantwoord zou zijn.
De vanzelfsprekendheid waarmee we verwachten dat een pakketje van aan de andere kant van het land/continent/de wereld netjes tot aan onze deur wordt gebracht uiteraard binnen een bepaalde tijdspanne en uiteraard net in dat uur dat we thuis zijn en niet net de kinderen in bad aan het steken zijn, grenst aan een arrogantie waar ik het niet langer eens mee kan zijn.
Ik heb eens bij Coolblue om 23u47 een pakketje besteld, de volgende dag om 8u30 had ik het in huis. Ik wil niet weten hoeveel mensen nachtwerk hebben moeten doen voor mijn doodeenvoudige computermuis waar ik echt nog wel een paar dagen zonder kon.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:19

Als het een rotbaan is, moet je het misschien niet doen.
je hebt wel spullen van andere mensen in je handen.. :j
Misschien werken ze wel met nightshifts en overuren, geen idee...

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:31

Sommige mensen hebben geen keuze, he. Die raken niet goed aan werk, omdat ze geen diploma hebben, de taal niet machtig zijn, een andere huidskleur hebben of een Islamitische naam hebben. Onlangs bleek uit een politie-inval dat er in België postbedrijven zijn die met minderjarigen en/of illegalen werken... Sociale zekerheid etc was allemaal niet in orde. Veel postbedrijven profiteren van de wanhoop van mensen, die écht geld nodig hebben en geen deftige job kunnen vinden.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:35

dus dan is het verder prima dat ze dure spullen op straat zeggen... nee oke, helder :j

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:39

Ach ja, kijk, we zitten in het unpopular-opinion topic. Het is natuurlijk niet leuk wanneer het vergrootglas eens richting de consument en diens verantwoordelijkheid gedraaid wordt. :D

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:41

Verantwoordelijkheid consument?

Mijn unpopulair opinion is dan dat ik vind dat pakketbezorgers niet met andermans spullen moeten gooien (onder andere) :j