Wat wil jij ooit nog doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:26

Skessa_ schreef:
elnienjo schreef:
Ook zou ik graag het noorderlicht een keer gaan zien, maar ik ben geen wintermens en de beste kansen maak je als het in het noorden winter is en -30 ofzo.


Welnee joh! Wij hebben het noorderlicht gezien in September. Overdag was het toen 18-20 graden. In IJsland! Je moet gewoon een beetje geluk hebben :)


Noorderlicht zien is sowieso veel geluk hebben want normaal zie je het met je blote ogen niet. Alleen de camera ziet het dan. Maaaar soms is de KP waarde wel heel sterk en kan je het wel met het blote oog zien. :) Wij hadden in januari -15 graden in IJsland. Op de kou kun je je kleden... :D

Prairy
Berichten: 9067
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:35

Leuk topic :D

Ik had/heb nog wel wat dingen op mijn lijstje staan:
Motorrijbewijs + motor kopen Check
Noorderlicht zien (dat is te zien aan dit topic erg populair :D )
Naar Ijsland toe
Nieuwzeeland bezoeken
Boerderij met grond kopen (de grond is er al, nu nog een mooi huis erop bouwen, tot die tijd wonen we heerlijk in onze aan de buitenkant lelijke jaren 70 bungalow, die binnenin wel goed opgeknapt is :P )
Paardrijden in verschillende landen (Hongarije staan voor september op de planning!)
Kastelentocht met de auto
Grotendeels zelfvoorzienend worden (hard mee bezig op het moment)
Ballon varen
Snorkelen met reuzewalvis
Naar Madeira als de bloemen vol in bloei staan
Gastgezin voor kittens zijn

Andreeaa

Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:37

Ik zou heel graag nog eens een trektocht te paard rijden. Niet een geplande route met geplande adressen, maar gewoon gaan met tent en al en wel zien waar we stranden.
Ik droomde er altijd van om te paard naar Zuid-Frankrijk te rijden nadat ik een blog daarover had gelezen. Nu weet ik nog niet welke route ik zou doen aangezien ik nu niet in Nederland woon.

Eerst was ik te jong, toen kwam mijn vriendje(nu man) in zicht en die wilde ik niet alleen laten en nu heb ik een druk leven met jonge kinderen. En het belangrijkste van allemaal ik heb nog geen geschikt paard ervoor, maar ik heb tijd genoeg om mij voor te bereiden. Voor de kinderen oud genoeg zijn om alleen te blijven of mee te gaan kan er van alles gebeuren.

Mede door het het topic van de trektocht Elfstedentocht begint het toch weer te kriebelen. Ik hoop dat mijn dochter later net zo gek op paarden is als ze nu is, want dan ga ik samen met haar op avontuur!

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:07

Met stip op 1: de Mongol Derby rijden

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:30

Supervixen schreef:
Woonst??


de woonst zelfst.naamw. (v.)
Uitspraak: [wonst]
Verbuigingen: woonst|en (meerv.)

huis, appartement of etage waar je woont

https://www.encyclo.nl/begrip/woonst

Lijkt me niet zo'n moelijk woord -O-

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:40

Een kano trektocht van hier naar de Belgische Ardennen en weer terug. Maar bij gebrek aan een kano en de kennis om zoiets te ondernemen houd het een beetje op maar wie weet komt het er ooit nog van!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 23:02

Weer eentje van de lijst :D

Al gaan we het wel ooit gewoon nog eens doen haha

Afbeelding

Seraphia
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 00:30

Naar het konijneneiland in Japan. <3
Duizenden konijnen die daar op het eiland rond hupsen, zo geweldig!

Ik heb alleen extreme vliegangst (gecombineerd met een traumatische vorm van hoogtevrees) dus voorlopig zit het er niet in maar wie weet, ooit. :+

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 00:56

Het eerste wat in mij op komt is Sable Island bezoeken en een fotoreeks maken van de wilde paarden daar. De enige manier om op dat eiland te geraken is ofwel met de boot of privé vliegtuig. :+

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 05:38

Als aap verkleed bananen naar mensen gooien..

Crazy.. i know. Maar dat lijkt me geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 06:29

Olikea schreef:
Als aap verkleed bananen naar mensen gooien..

Crazy.. i know. Maar dat lijkt me geweldig.

Als bananenknuffels ook goed zijn... Waar en wanneer? Ik doe mee :')

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 06:34

Rondreis maken door Argentinië!

Mijn opa is daar geboren, mijn obergrootopa was een van de gelukzoekers die daarheen is gegaan vanuit Nederland, verliefd geworden en getrouwd en kinderen gekregen.
Toen de industrie waar hij inzat daar ineen zakte is die met b3rouw en kinderen terug naar Nederland gekomen.

Mijn moeder heeft altijd de wens gehad het land waar haar vader geboren is te gaan bezoeken, maar eerst was er geen geld en later ging ze ook wel enorm opzien tegen de lange vliegreis.

Ik zou dus heel graag in haar plaats die reis maken, maar voorlopig moet ik nog even doorsparen...

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:33

Orca's (en bultruggen) spotten! Dat is altijd al een grote wens geweest, samen met (kleinere) dolfijnen spotten. Dat laatste heb ik inmiddels acht keer gedaan waarbij ik 3 soorten en 1 kleine walvissoort heb gezien, dus nu staan de orca's bovenaan :D
Ik heb dat nog niet gedaan omdat het een erg dure onderneming is en ik dan graag lichamelijk wat beter wil zijn.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:56

‘Vroegah’, toen ik nog gezond was, zou ik zo eentje zijn die mee zou willen doen aan de mongol derby, grenzen verleggen. :j
Maar gezien de realiteit durf ik dat nu niet meer aan. Ik lees wel altijd met enig benijd mee als deelnemers er over schrijven. :j

LiannePuthzy

Berichten: 6973
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:02

Nog eens naar Mexico en nog een keer zwemen met ren walvishaai
Wereldreis maken
Trektocht ter paard in het buitenland

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:09

Waar in lapland ga je heen?

Wij kregen deze Bonus show niet verwacht maar wat een spektakel hele lucht ontplofte. Zowat een half uur <3

Eerder al vager gehad toen hadden we net een dergelijke show gemist, maar de tweede fase was al gaaf. Twee keer idd vaag maar met speciaal filter konden we bij een man meekijken dat het echt groen was. En na deze show nog twee keer wat vager maar wel goed zichtbaar.

Was -8 en heerlijk weer in maart.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:32

Het enige wat ik nog heel graag zou willen, is mijn gewezen Haflinger weer in mijn bezit hebben en/of het trekpaard van mijn vorige werk, waar ik een speciale band mee had. Van de eerste ben ik bang dat dat er niet meer in zit, omdat ze het nu vast heel goed heeft. Van de tweede ben ik bang dat er inmiddels meer gegadigden zijn. Het lijkt zo simpel om het uit te zoeken, maar dat is het voor mij niet. Zodra iemand anders iets graag wil, dan doe ik er alles voor om dat voor elkaar te krijgen. Zodra het voor mijzelf is, dan klap ik dicht.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 10:15

Seraphia schreef:
Naar het konijneneiland in Japan. <3
Duizenden konijnen die daar op het eiland rond hupsen, zo geweldig!

Ohja, die zie ik op facebook ook wel 'ns voorbij komen en lijkt mij, als konijnenliefhebber, ook geweldig!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 10:17

Dichterbij heb je dat ook. In de pyreneen is een camping die overhupst wordt door konijnen. Een stap buiten je tentje en je moet oppassen niet te struikelen. Wij waren daar met honden tjsa gelukkig waren die nijntjes gewend. :+

Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:38

Ik zou het noorderlicht wel eens willen zien, gewoon omdat het zo bijzonder is dat je er ook een beetje geluk bij nodig hebt. Alle andere dingen op m’n lijstje zijn meer een kwestie van sparen en tijd.

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:06

karuna schreef:
Waar in lapland ga je heen?


Kangos, Zweden.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:01

Master management volgen - staat op de planning voor komend schooljaar!
Motorrijbewijs halen - de centjes zijn op als ik weer ga studeren
Mijn droomauto kopen - money money money
Mijn eigen leven lijden - work in progress maar we gaan de goede kant op haha :D

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:35

Eventingwedstrijd in dameszadel rijden. Weet eigenlijk niet eens of dat mag... en eerst maar paard beleren en gewoon gaan rijden.