Wat wil jij ooit nog doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:00

* verre/wereld reis maken (amerika, azie, australie)
*Gangenpaard kopen(ijslander/ TWH
*verhuizen naar een groter huisje.
*In drenthe gaan wonen (schiet maar niet op)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:07

Op het hoogste stond het noorderlicht zien maar dat heb ik dit jaar kunnen af vinken. :D

Voor de rest zou ik meer willen reizen met mijn camera. Faeröer eilanden staat nu bovenaan samen met Noorwegen. :)

Oh en naar DisneyWorld gaan. :)

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:13

Ik wil ooit het feest meemaken als er eindelijk een definitief verbod komt op de stierengevechten in dit land.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:19

Een buitenrit maken op de moeder van mijn merrie in Duitsland.

Maarja dan moet ik alleen en kan ik met vreemde mensen op één kamer zitten enz, dus het houd me een beetje tegen. Ook de lange rit trouwens.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:29

Ik heb eigenlijk de meeste van mijn bucketlistdingen wel gedaan tijdens diverse reizen. Ook heli, luchtballon, watervliegtuig, paardrijden op een ranch in Montana en in Australie.

Dingen die ik waarschijnlijk nooit ga durven: parachutespringen (heb wél geparapent en deltavliegen gedaan, maar uit een vliegtuig springen is een stap te ver vooralsnog)

Ook zou ik graag het noorderlicht een keer gaan zien, maar ik ben geen wintermens en de beste kansen maak je als het in het noorden winter is en -30 ofzo.

Hawaii lijkt me zo prachtig om een keer naartoe te gaan, maar het is zooooo duur!

Dus of ik heb ergens geen geld voor, of ik durf het niet, daar komt 't eigenlijk op neer. :D

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:30

xDenies schreef:
Een buitenrit maken op de moeder van mijn merrie in Duitsland.

Maarja dan moet ik alleen en kan ik met vreemde mensen op één kamer zitten enz, dus het houd me een beetje tegen. Ook de lange rit trouwens.

Duitsland is toch niet ver weg en kun je geen eenpersoonskamer boeken?

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:30

Een buitenrit mennen met een sulky.

Waarom niet gedaan? Omdat ik geen paard heb, omdat ik geen sulky heb en ik niet zou weten hoe ik dat zou moeten regelen xD

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:32

Een paar maanden door Australië trekken.
Waarom nog niet gedaan kinderen Hahahaha

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:36

Ik wil heel graag een keer surfen, op van die redelijk hoge golven ergens ver weg. Wat je altijd in films ziet :+ Lees: Ik heb nog nooit gesurfd maar het lijkt me zo tof.

En ik wil natuurlijk ooit nog weleens een lesje op het paard van Diederik van Silfout ofzo, of internationaal paard waar alle knopjes opzitten.
Van die dingen komt het gewoon niet, studie is klaar maar heb het geld momenteel niet over voor deze dingen.

En ik wil nog een keer met dolfijnen zwemmen.

En ik wil gewoon 100% gelukkig zijn, dan is het al goed voor mij!
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 05-06-19 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:37

Een bever is het echt zien :D

Ze wonen verdraaid nog aan toe in mijn 'achtertuin', toeristen zat die komen kijken.
Maar ik heb er nog nooit een voorbij zien komen -O-

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:38

Ik zou graag de jumping wedstrijden bij kunnen wonen op de Olympische Spelen.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:51

DeMolenhoek schreef:
Naar de Harry Potter studio’s in Londen gaan. Waarom het nog niet is gebeurt? Eerst vanwege geen geld, daarna vanwege mijn dochter die nu 10 maand is. Twijfel sterk om in mijn eentje via een reisorganisatie te gaan.


Het is echt doodsimpel zelf te doen. Online kaartje regelen, vanuit Londen boemeltrein nemen en vanaf het station in de Harry Potterbus die je voor de deur dropt :-)

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:13

Ik zou heel graag ooit eens een trektocht willen maken met mijn twee honden, lijkt me ontzettend gaaf !
Wie weet ooit :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:17

Alle landen van de EU bezoeken... ben hard op weg haha. Probeer elk jaar één nieuw land te pakken.

cursebreaker

Berichten: 11438
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:21

Kayakken tussen de orca's in het wild is mijn #1 bucket list <3
Als ik het zou durven, zou ik ook heel graag willen snorkelen tussen de orca's wat o.a. in Noorwegen gedaan wordt.

Het was de bedoeling om een rondreis door Canada te doen na onze bruiloft in 2010. Maar ipv een honey moon kocht ik mijn paard welke mijn nicht toen net wilde gaan verkopen. Het was het een of het ander toen en de gedachte dat dit specifieke paard wat ik al jaren kon en aan gehecht was, weg zou gaan en ik mijn kans zou mislopen om hem bij mij te hebben, zijn we daarvoor gegaan. Reizen kon immers altijd nog wel toch? Dachten we hihi. Ondertussen zijn we bijna 10 jaar verder en is het er nog niet van gekomen -O- :')
Nu wachten we nog even tot zoon lief iets ouder is en ook alles bewuster mee krijgt (hij is nu 6) en willen we ook eerst nog gaan verhuizen, wat weer een hoop centjes kost. Erna gaan we sparen voor een grotere reis naar Canada/Amerika.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:47

cursebreaker schreef:
Kayakken tussen de orca's in het wild is mijn #1 bucket list <3
Als ik het zou durven, zou ik ook heel graag willen snorkelen tussen de orca's wat o.a. in Noorwegen gedaan wordt.

Het was de bedoeling om een rondreis door Canada te doen na onze bruiloft in 2010. Maar ipv een honey moon kocht ik mijn paard welke mijn nicht toen net wilde gaan verkopen. Het was het een of het ander toen en de gedachte dat dit specifieke paard wat ik al jaren kon en aan gehecht was, weg zou gaan en ik mijn kans zou mislopen om hem bij mij te hebben, zijn we daarvoor gegaan. Reizen kon immers altijd nog wel toch? Dachten we hihi. Ondertussen zijn we bijna 10 jaar verder en is het er nog niet van gekomen -O- :')
Nu wachten we nog even tot zoon lief iets ouder is en ook alles bewuster mee krijgt (hij is nu 6) en willen we ook eerst nog gaan verhuizen, wat weer een hoop centjes kost. Erna gaan we sparen voor een grotere reis naar Canada/Amerika.


Is dat niet super gevaarlijk? Orka's zijn toch een van de meest gevaarlijke walvis soorten?

Skessa_
Berichten: 10618
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:54

elnienjo schreef:
Ook zou ik graag het noorderlicht een keer gaan zien, maar ik ben geen wintermens en de beste kansen maak je als het in het noorden winter is en -30 ofzo.


Welnee joh! Wij hebben het noorderlicht gezien in September. Overdag was het toen 18-20 graden. In IJsland! Je moet gewoon een beetje geluk hebben :)

cursebreaker

Berichten: 11438
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:57

Orca's zijn dolfijnen, om even lekker typerend te doen hahaha. Sorry, gemeen hihi. :') :')

Maar het is jammer genoeg dus nog steeds zo dat ze afgeschetst worden als gevaarlijk terwijl ze dat eigenlijk niet zijn voor mensen. Orca's zijn een van de meest intelligente dieren op aarde en zijn super nieuwsgierig en speels. Op orca's in gevangenschap na, zijn ze eigenlijk nooit agressief naar mensen toe. De orca's in gevangenschap... Tja, dat zijn tegenwoordig al bijna geen orca's meer te noemen, als je kijkt naar de inteelt en de cross-breeding die er is gebeurd op fok gebied, brr. Die dieren zijn te slim en te groot om in gevangenschap te worden gehouden en het is dus echt goed te verklaren dat ze psychisch gestoord raken in gevangenschap, met alle gevolgen van dien. Dit gebeurt dus niet in het wild. Orca's die contact zoeken met mensen, kortbij komen bij boten/kajaks e.d. zijn nieuwsgierig en totaal niet gemeen of agressief.

Zoek maar eens filmpjes op op Youtube over kayakkers. Dan zie je echt hoe nieuwsgierig en speels ze zijn en hoeveel respect aanwezig is tussen mens en dier omdat ze gewoon super intelligent zijn. Er zijn mensen, als dr. Ingrid Visser (marine biologist die zich al jaaaren inzet voor orca's) die dus zelfs zwemmen met ze. Niet dat dit betekent dat iedereen dat maar even moet doen natuurlijk. Het is zelfs verplicht om op de meeste plekken zoveel m. afstand te houden omdat ze beschermd worden. Maar in Noorwegen zijn er bedrijven waar je dus kunt snorkelen in het water als ze in de buurt zijn - gaat prima overigens. Of dit iets is wat moet gebeuren is een tweede. Maar dit gebeurt ook met walvishaaien en wilde dolfijnen e.d., dat mensen ermee gaan snorkelen/duiken. En hoe groot als dat ze zijn, ze houden altijd net genoeg afstand om je kayak/peddleboard en bootje niet om te gooien. Echt bijzonder hoe opmerkzaam ze zijn.

Op Instagram volg ik accounts van marine biologists die bv. kajakken en dus wel kortbij mogen komen, zolang ze de dieren met rust laten, i.v.m. research. en het is zo prachtig om te zien dat de dieren uit nieuwsgierigheid komen kijken en echt lijken te willen communiceren met de mensen. Als je je erin wilt verdiepen, zul je erachter komen dat deze dieren dus onterecht als gevaarlijk afgeschetst worden.

Ze worden natuurlijk niet voor niks 'Wolves of the Oceans' genoemd en ze kunnen ontzettend wreed zijn met jagen en doden (al zijn daar ook redenen voor zoals het instrueren van hun jongen) en zijn gewoon echt super intelligent en misschien dat ze daardoor als eng en agressief overkomen. Ze communiceren onderling (ze hebben echt een complexe taal bv.) maar dat doen walvissen en andere dolfijn achtige ook natuurlijk. En je hebt dus ook verschillende groepen orca's die op verschillende plekken in de wereld ook hun eigen jacht technieken hebben aangeleerd enz. (ook qua uiterlijk zijn ze aangepast aan de verschillende leefomgevingen) Echt heel bijzonder allemaal. En het is zo mooi om te zien dat deze groepen orca's (ligt aan welke 'soort' het is) vaak hun hele leven lang bij elkaar blijven, als families zijnde.

Er zijn ook mensen die bv. aan het strand wonen, die dagelijks orca's zien en daar ook een soort van band mee hebben opgebouwd; er is een man bv. die echt connecties heeft gelegd met orca's die kort aan het strand kwamen en ze uiteindelijk ook kon aanraken bv.

Er is volgens mij tot vandaag de dag nog geen echt bewijs geweest dat wilde orca's mensen agressief hebben benaderd.

Wow, wat een lap tekst. Sorry :') Ik ben maar een beeeeetje enthousiast over dit onderwerp :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-06-19 12:10, in het totaal 7 keer bewerkt

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:04

Jetskiën!

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:07

Tot vorig jaar stond het noorderlicht erg hoog op mijn lijstje, die kan inmiddels zeker afgestreept worden!

Mijn volgende doel is dan ook... Naar Amerika toe! En dan een paar weken lekker rondtrekken.. Roadtrippen!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:13

Ik wil heel graag naar Cuba en een boek schrijven. Ook zou ik het Noorderlicht willen zien, volgens mij is dat echt prachtig. Vroeger wilde ik graag orka's in het wild zien, maar ik hoor tegenwoordig zo veel horror verhalen over organisaties die het leven van orka's juist zwaarder maken, dat ik hier nog over aan het twijfelen ben. Nadat ik Black Fish had gezien heb ik nog weken gehuild als iemand het nog maar had over orka's (en dolfijnen ook trouwens) in gevangenschap.

Ik wilde ook heel graag een jong paard opleiden. Het jonge paard is niet gelukt (hij was al 8 toen hij bij mij kwam), maar ik ben hem wel opnieuw aan het beleren en opleiden na een flink trauma. :o

Waarom nog niet gedaan? Geen geld voor Cuba (want een paard). En een boek schrijven. Ik vind het maar lastig om iets te schrijven waar ik 100% achter sta. :')

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:32

- Noorderlicht zien (vakantie naar Lapland is geboekt voor Januari 2020.... hopelijk hebben we geluk en is het niet heel de reis bewolkt)
- Reis door Nieuw Zeeland
- Reis door Schotland
- Reis door Ijsland
- Reis naar de Spitsbergen
- Met de auto door Scandinavië
- Een luie zon vakantie
- Een eigen woonst kopen
- Een hond hebben


Het reizen en een eigen woonst is nog niet gedaan doordat er genoeg geld moet zijn.
Een hond hebben we niet omdat ik en mijn partner beide fulltime werken.

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:49

Woonst??

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:18

Een veulen fokken O:)
Dwarsfluit leren spelen.
En m'n lieve penvriendin in Amerika (Springfield Illinois) ontmoeten. Ik heb veel aan haar te danken :)

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Wat wil jij ooit nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:29

Ik heb voor mezelf een aantal dingen opgeschreven voor dit jaar:
- Noten leren lezen (mee bezig)
- Beginnen met keyboard/ piano spelen (mee bezig)
- Armband laten maken met haar van Eclair (stel ik steeds uit)
- Een tattoo artiest benaderen voor een idee waar ik al lang mee rondloop (stel ik ook steeds uit)
- Een schilderij laten maken van Eclair (stel ik ook steeds uit)
- Bloed doneren (vind dat echt eng)
- Mijn kamer opknappen (gedaan!)
- Bureau opknappen (gedaan!)