Koopeenkoe.nl of andere?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:54

Ik heb een koe van een kennis in de vriezer, en daarbij proef je zeker veel verschil tov supermarkt. Wij vinden het echt véél lekkerder! Het leuke hieraan vind ik dat het ook nog lokaal is, minder transport, en dat ik weet hoe ze behandeld worden.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:09

Century schreef:
PSvanLot schreef:
Het hert is uitverkocht zie ik. Mezelf op de maillijst laten zetten.


Seizoen is inderdaad afgelopen. Ze waren sowieso snel uitverkocht! Binnen een paar uur.

Delaja schreef:
Ik haal soortgelijke pakketten als van koopeenkoe.nl bij een bio boerderij in de buurt. Veel goedkoper en ik kan zien waar de koeien lopen (het hele jaar door buiten met natuurlijke beschutting én ze mogen hun horens houden).

Een enorm verschil in smaak en textuur, ook met het 'bio' vlees van de supermarkt.

Zoiets is inderdaad ook heel mooi als je dat in de buurt hebt! Zelfde idee/concept.

ruitje schreef:
Ik vind bij sommige paketten dat er veel onhandig vlees bij zit wat ik zelden eet. Heb je ineens kilo's aan riblappen ofzo :)

Is wel zo, maar aan de andere kant bestaat een koe uit meer dan biefstuk, dus die stukken horen er ook bij. Ik vind het wel mooi dat de hele koe opgebruikt wordt in die zin (al zit er natuurlijk nog veel meer aan een koe dat niet verkocht wordt). Ik heb zo al wel kennisgemaakt met stukken vlees die ik nog niet kende.


Het is niet zo dat ik alleen biefstuk eet, zelden zelfs :) . Ik vind het sons gewoon veel geld voor voornamelijk worst, riblap en sukadelap.

Ik vind het dan eigenlijk zonde van de koe dat ik dan vlees heb liggen waar ik niet blij van wordt. Dan kun je beter gewoon specifiek kopen wat je wil :)

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:16

Wij laten elk jaar een koe slachten, je proeft het verschil echt.
Soepvlees van de slager ruikt niet zo lekker als van je eigen koe als je soep bent aan het maken.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:58

Ik koop al jaren via www.schotsehooglanders.nl
Daar zijn naast vleespakketten ook bijna alle producten in losse items per kilo te bestellen.
Daarnaast antibiotica vrije kip... ook echt veel lekkerder dan uit de supermarkt.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:03

wij hebben hier een bio boer zitten. kun je ook zien hoe de koeien lopen. koop daar vaak stukje vlees. want zo heel pakket redden wij hier echt niet.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:11

Ik heb zelf Muscle Meat besteld en vind dit ook heerlijk! Echt een aanrader, bv kipfilets in een grote zak in de vriezer: ideaal.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:19

Heeft er hier al eens iemand het geitenvlees pakket gekocht? Ik ben erg benieuwd maar wat huiverig om 4kg ineens te bestellen dus hoor graag wat ervaringen

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:28

Wij hebben een slager in dorp die zelf slacht, daar koop ik af en toe een pakket, rond de 12kg. Weet je precies waar het vandaan komt, dieren hebben goed leven gehad en is rustig en netjes geslacht. Is wel duurder als Lidl vlees maar echt veel lekkerder!

Sanniejtjuh

Berichten: 1215
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:34

Ja ik wil nooit anders meer. Wij zijn al denk een jaar of 4 misschien wel langer, klant bij https://sekk.nl. Erg tevreden en ja dat proef je zeker! Goede service en soms ook een persoonelijk noot bij de bestelling. Zo kregen we laatst wat extra gehakt, “voor een trouwe klant”.

Mocht ik wel eens bij iemand thuis eten dan proef ik direct of dit bijvoorbeeld uit de supermarkt komt.

Hun asortiment is de afgelopen tijd ook flink gegroeid, wat ik een groot pluspunt vind.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:47

Wat een goed topic, ik ga de verschillende sites eens bekijken. Leveren ze het vlees allemaal vacuüm verpakt aan? We hebben niet heel veel vriezer ruimte dus zou dan echt een beetje moeten puzzelen hoe ik een grotere voorraad kwijt kan (of een grotere vriezer kopen natuurlijk :D )
Het concept spreekt me in ieder geval erg aan, zeker als ik lees hoeveel verschil in smaak het ook maakt.
Al een tijdje niet zo blij meer met supermarktvlees, ten eerste het dierenwelzijn, maar ook dat het vaak niet heel mals is en er zoveel vocht uitkomt dat je maar de helft van het vlees overhoudt. Ik ga er vanuit dat dat hierbij minder is?

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:00

Bij het vlees van sameneenkoekopen (of kortweg sekk), komen er alleen vleessappen uit. Persoonlijk, als ik m'n tong dan niet zou verbranden, zou ik die uit de pan willen likken na het bakken!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:02

ruitje schreef:
Ik vind bij sommige paketten dat er veel onhandig vlees bij zit wat ik zelden eet. Heb je ineens kilo's aan riblappen ofzo :)


Klopt ja, ook heb ik maar een kleine vriezer waardoor ik vaak samen moet bestellen moet iemand anders.
Daarbij lust ik dingen als riblappen dus niet, ik ben nog steeds op zoek naar iets dat je echt je eigen pakket kunt samenstellen. :o

Maar buiten dat is het heerlijk. _O_

Nu haal ik vaak mijn vlees bij een lokale boer, ook ontzettend lekker. :j alleen moet ik daar bijna 40 minuten voor rijden, ook niet erg ideaal.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 31-05-19 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:04

Wat onwijs leuk dit! Mijn ouders eten amper vlees maar zijn wel dol op bbqen. Overweeg een pakket voor vaderdag te geven nu!

Anoniem

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:34

Voorheen bestelde ik ook bij koopeenkoe, koopeenkip, koopeenvarken.nl.

Dit was op zich prima vlees, maar wel een paar wat gedoe gehad met pakketten die kwijt waren. Ik koop het nu bij sameneenkoekopen, sameneenkipkopen, sameneenvarkenkopen en dat is eigenlijk nog lekkerder. Vooral het varkensvlees.

Ook kun je daar erg makkelijk zelf je pakket samenstellen, zodat je precies de soorten vlees krijgt die je het liefst of het meest eet.

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:56

Ook ik heb al een paar keer een pakket bij sekk gekocht, lekker vlees en diervriendelijker dan supermarktvlees. Maar wil n.a.v. dit topic ook eens kijken naar samen een koe kopen, i.v.m met keuze.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:59

Jemig vind het wel bizar duur hoor 15 euro per kilo.
Dan haal ik het toch liever in de supermarkt.
Misschien als ik het wat ruimer had het wel een optie zou zijn..

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:00

FrNo schreef:
Ook ik heb al een paar keer een pakket bij sekk gekocht, lekker vlees en diervriendelijker dan supermarktvlees. Maar wil n.a.v. dit topic ook eens kijken naar samen een koe kopen, i.v.m met keuze.

sekk = samen een koe kopen ;)

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:02

Laatst bijgewerkt door Onali op 31-05-19 11:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:02

Indi_Vito schreef:
Jemig vind het wel bizar duur hoor 15 euro per kilo.
Dan haal ik het toch liever in de supermarkt.
Misschien als ik het wat ruimer had het wel een optie zou zijn..


Het is niet zo goedkoop als supermarkt vlees, maar wel echt een stuk lekkerder!
En het idee is dan ook dat je een poosje met een pakket doet, want het concept is; eet minder en lekkerder vlees :)

Wij kochten altijd het bio vlees uit de supermarkt.
Maar dat aanbod was erg klein en erg duur, ik denk dat we met dit initiatief niet eens duurder uit zijn.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:05

Het is niet duur, wat je in de supermarkt koopt is belachelijk goedkoop :)
Er zijn heel veel boeren waar je pakketten kunt kopen. Rondje Google, Facebook advertenties en de plaatselijke krantjes etc.etc.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:06

Mooi intiatief! Zit er ook over na te denken.

Op dit moment hebben wij Hello Fresh voor 4 keer in de week, en daar zitten soms ookal gerechten met vlees tussen, dus of het handig is, moet ik nog even bekijken.

Misschien dat ik dan weer zelf alles koop met zo'n pakket voor het vlees en de rest in de supermarkt aan groente/fruit.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:06

Kinke schreef:
Het is niet duur, wat je in de supermarkt koopt is belachelijk goedkoop :)
Er zijn heel veel boeren waar je pakketten kunt kopen. Rondje Google, Facebook advertenties en de plaatselijke krantjes etc.etc.


Ja dat ook inderdaad. Kilokip vol antibiotica is spotgoedkoop, maar moet je dat op je bord willen hebben? :P

PrincesjJarig

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:09

Ik koop mijn vlees bij onze stalhouder, van onze eigen koeien. Dat is wel echt een hele andere kwaliteit dan bij de supermarkt.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:09

Ik eet liever iets minder vaak vlees en echt lekker/goed. Dan elke dag rommel. Zelfs mijn vriend (vlees-eter pur sang) krijg ik om, zolang ik dan maar wel een goed vega gerecht op tafel zet. Dan mis je het vlees ook niet omdat het boordevol groente zit.

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:37

_Christina schreef:
FrNo schreef:
Ook ik heb al een paar keer een pakket bij sekk gekocht, lekker vlees en diervriendelijker dan supermarktvlees. Maar wil n.a.v. dit topic ook eens kijken naar samen een koe kopen, i.v.m met keuze.

sekk = samen een koe kopen ;)



Klopt, ik heb een foutje gemaakt, ik heb bij koopeenkoe gekocht en ten onrechte de verkeerde afkorting gebruikt. Thanks :z