Koopeenkoe.nl of andere?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Babsiej
Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 19:09

Wie heeft er ervaring met vleespakketten van zulke initiatieven ?

Bevalt het? Proef je verschil ?

Wij zijn aan het oriënteren voor zulke pakketten voor zowel rund, varken en kip, dus als jullie goede suggesties hebben , graag :D


Century
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Koopeenkoe.nl of anderen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:10

Ik heb zowel koopeenkoe, koopeenkip en koopeenhert (Oostvaardersplassen) gehad. Ik proef het verschil zeker, en ik vind het concept goed en fijn. Het is wel een grote uitgave in één keer, maar invriezen werkt prima.

Pluttersput
Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:50

Goh wat een goed concept! Ik had er nog nooit van gehoord, binnenkort eens even voor gaan zitten of dat iets voor ons is.

chamion
Huisheks
Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:59

Binnenkort komt er een pakket binnen van koopeenkoe/varken en kip. Deze ga ik delen met vrienden. Geen van ons heeft zoveel ruimte voor een heel pakket maar willen wel graag betere vlees/welzijn en delen we de kosten. We zijn met zijn 6en.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:08

Ik heb via koopeenhert een hert van de oostvaarderplassen en ik ben zeer tevreden, ga binnenkort ook een bestelling doen bij koopeenkoe.nl, het is idd een groot bedrag om uit te geven maar ik doe er echt een hele tijd mee, heb in November besteld en heb nog 4 stukken van het hert over. Wij eten ook niet elke dag vlees,dan doe je er lang mee. Levering e.d. was bij ons prima in orde. Alles is netjes per portie verpakt, ideaal met invriezen.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Firefly4
Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:13

Het vlees is zooooveel lekkerder! Heb al meerdere pakketten besteld en vind het erg fijn! Zeker doen. Ook het gehakt, hamburgers en worstjes zijn heerlijk en een aanrader!

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:16

Waar ik de paarden voor rij hebben ook af en toe een stiertje die ze zelf opfokken. Je proeft het wel hoor, zo heerlijk mals vlees en ook voor mijn gevoel. Geen massa

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

nicole_floor
Berichten: 3233
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:35

Ooh wist helemaal niet dat zit bestond. Vind het echt een goed concept! Mijn schoonouders laten ook een keer in de zoveel tijd een eigen stier slachten en je proeft het verschil echt wel.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:37

Ja, wij laten het regelmatig bezorgen (koe en kip) heerlijk! Concept heel fijn en goed uitgewerkt. Leuk filmpje van de boer waar het beestje vandaan komt. En lekker :)

Naomie

PSvanLot
Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:40

Hier ook de koe. Veel beter vlees.

Goede tip van het hert. Ik ga meteen kijken!

shadowstar
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:41

Ik wist ook niet dat dit bestond! Gaan we zeker proberen! Varken en Koe ziet er goed uit

PSvanLot
Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:42

Het hert is uitverkocht zie ik. Mezelf op de maillijst laten zetten.

Delaja
Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:59

Ik haal soortgelijke pakketten als van koopeenkoe.nl bij een bio boerderij in de buurt. Veel goedkoper en ik kan zien waar de koeien lopen (het hele jaar door buiten met natuurlijke beschutting én ze mogen hun horens houden).

Een enorm verschil in smaak en textuur, ook met het 'bio' vlees van de supermarkt.

ruitje
Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:15

Ik vind bij sommige paketten dat er veel onhandig vlees bij zit wat ik zelden eet. Heb je ineens kilo's aan riblappen ofzo :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:34

Dat heb ik ook ruitje :j en daarnaast vergeet ik vaak mijn vlees uit de vriezer te halen, dus koop ik het liever per week. Nu nog oop zoek naar een fijne boer in de buurt, maar geen idee hoe ik die vinden kan

...

_Christina
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:35

Veel zorgboerderijen hebben ook een winkeltje met levensmiddelen, van groente die ze wellicht zelf verbouwen tot vlees, eieren, honing en ook vaak ingekochte artikelen zoals mosterd, bloem e.d. Misschien bakken ze er zelfs wel brood en lekkernijen.

Je hebt ook nog sameneenkoekopen.nl (of kip/varken). Hier kun je ook zelf je pakket samenstellen met verschillende soorten vlees, kaas en marinades. Minimumbestelbedrag is €65, bij ongeveer dat bedrag past het vlees prima in een kleine vrieslade. Het is vacuümverpakt.

Bandit '06 (2020 - x) | Django '14 (2019 - x) | Astra '98 (2018 - x)

R.I.P.: Hammstein '19 (2020 - 2022) | Svetlana '18 (2018 - 2020) | Bandit '05 (2017 - 2017) | Zorro '10 (2010 - 2019) | Ninja '10 (2010 - 2011)

Kaatje_S
Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:36

Ik koop rund- en varkensvlees bij iemand die voor de hobby steeds een koppeltje varkens en runderen heeft en deze dan laat slachten. Zij helpen zelf ook in het hele proces mee.
Je moet wel in 1 keer 10 kilo afnemen, maar ik vind het zelf erg fijn dat ik gewoon altijd vlees in huis heb!
Omdat ik alleen ben maakt ze speciaal voor mij eenpersoonsporties, echt ideaal. Ook als ik het 's ochtends vergeet uit de vriezer te halen kan ik het 's avonds nog in een kwartiertje laten ontdooien in water in de gootsteen.
Zou niet anders meer willen! [ img ]
[ img ]
[ img ]

Groetjes Karen, Funi, Blíðfari en Sigþór

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:36

Ik heb nog een restje koopeenvarken in de vriezer liggen en ben zeer tevreden. Ik vind het alleen jammer dat er relatief veel worsten in het pakket zaten, daar ben ik niet zo van.

Hiervoor heb ik een rund pakket van 20 kg bij een lokale boer vandaan, nadeel daarvan was dat er heel veel schenkels ed bij zaten

chamion
Huisheks
Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 23:02

ruitje schreef:
Ik vind bij sommige paketten dat er veel onhandig vlees bij zit wat ik zelden eet. Heb je ineens kilo's aan riblappen ofzo :)


Daarom delen mijn vrienden en ik ;)
Ik ben in de herfst echt gek op suddervlees en vind biefstuk vaak minder. Laat mijn beste vriendin nu het tegenovergestelde hebben :+ We laten het bezorgen bij de thuiswerker en die stuurt een bericht wanneer het binnen is. Ze heeft speciaal daarvoor een grote vriezer in de schuur staan waar ze het vlees in doet.
Dan verdelen we het en halen we het op bij haar. Zo delen we de kosten (we blijven nederlanders :Y) :+ )

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Century
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 23:29

PSvanLot schreef:
Het hert is uitverkocht zie ik. Mezelf op de maillijst laten zetten.


Seizoen is inderdaad afgelopen. Ze waren sowieso snel uitverkocht! Binnen een paar uur.

Delaja schreef:
Ik haal soortgelijke pakketten als van koopeenkoe.nl bij een bio boerderij in de buurt. Veel goedkoper en ik kan zien waar de koeien lopen (het hele jaar door buiten met natuurlijke beschutting én ze mogen hun horens houden).

Een enorm verschil in smaak en textuur, ook met het 'bio' vlees van de supermarkt.

Zoiets is inderdaad ook heel mooi als je dat in de buurt hebt! Zelfde idee/concept.

ruitje schreef:
Ik vind bij sommige paketten dat er veel onhandig vlees bij zit wat ik zelden eet. Heb je ineens kilo's aan riblappen ofzo :)

Is wel zo, maar aan de andere kant bestaat een koe uit meer dan biefstuk, dus die stukken horen er ook bij. Ik vind het wel mooi dat de hele koe opgebruikt wordt in die zin (al zit er natuurlijk nog veel meer aan een koe dat niet verkocht wordt). Ik heb zo al wel kennisgemaakt met stukken vlees die ik nog niet kende.

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 23:32

Wij hebben net onze eerste bestelling gedaan bij koopeenkoe :D
Ben erg benieuwd.

Hebben nu gewoon voor het kleinste en goedkoopste pakket gekozen, om uit te proberen. Maar gaan als het bevalt ook zeker naar grotere pakketten kijken. Het premium pakket zag er erg aantrekkelijk uit vond ik. :)

En hopen dat alles in de vriezer past, wij hebben nogal een kleine :=

JM :#

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 23:57

Ben ik nu de enige die zich bij de titel een levende koe voorstelde? (Onder het mom van: geef geld voor een koe bij een boer en word op de hoogte gehouden hoe ze vooruitgaat) :x :o? :roll: oeps, niet dus... Ik heb wel van horen zeggen dat dit een heel fijne manier is van vlees kopen. Houd ons vooral op de hoogte hoe het gegaan is!

Een eigen huis....

annikavolder
Berichten: 752
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Koopeenkoe.nl of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 02:36

ik heb enkele maanden geleden voor het eerst een pakket van koopeenkoe.nl gekocht en heel tevreden. Heerlijk vlees en ik kon zelf kiezen of ik meer worstjes/burgers of gehakt wilde.

Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 05:54

Ik wilde ook diervriendelijk vlees kopen, maar geen stukken vlees in het pakket hebben waar ik niets mee doe of niet lekker vind. Dus ik ben al tijden superblij met sameneenkoekopen.nl (of varken, of kip, en tegenwoordig ook boerenkaas!) waar je je pakket zelf kunt samenstellen! De prijs valt echt reuze mee (al moet je het wel in 1 keer betalen natuurlijk, ik bedoel per portie), je merkt het ABSOLUUT aan de smaak! En een ieys beter geweten tegenover de dieren, als je het vlees eten niet laten kunt.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

miss_lizje
Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:36

Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in dit concept. Helaas eet ik vooral gehakt producten en heb dus niks aan lappen of biefstuk. Het kleine pakket met voornamelijk gehaktproducten bevat nog wel wat biefstuk gerelateerd vlees. Misschien dat ik iemand in mijn omgeving zo ver krijg om het pakket te delen, of ik geef de lappen weg aan mijn moeder.
Koopsameneenkoe is voor mij misschien een betere keuze als ik hier zo lees. Ga mij er eens in verdiepen.

[/list][/size]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Black_Moon, carina, cinniz123, FrNo, hedjuhhh, ijslandfan, Lestrange01, Lisewiesje, Polarize, pony33, Selina, Shetje14, Verara, Zwerte en 159 bezoekers