Air B&B

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Air B&B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 13:49

Hoi,

Zijn er mensen die ervaring hebben met het verhuren van een woning via air B&B?
Ik zit erover te denken mijn koopwoning te gaan verhuren op deze manier, de vrijheid hierin lijkt mij wel prettig. Dus ik hoor graag ervaringen van anderen.

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:57

Mijn zus heeft een appartementje verhuurd en vaak ging het prima maar net zo vaak werd het echt smerig achtergelaten. Wc vol stront, bloed in de lakens, rotzooi overal e.d.

De lol is er zo afgegaan en ze is er mee gestopt

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Air B&B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:19

Momenteel 1 groot vakantiehuis in de verhuur in Zuid Frankrijk, tot op heden nog geen gekke dingen. Maar dat is wel in een wat hogere prijsklasse om het zo te zeggen, waardoor het ook echt vakantiegangers zijn die het boeken.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:36

Mijn vader doet het al jaren met zijn appartement. Nooit problemen gehad en hij heeft de titel super host gekregen. Ook wel in de hogere prijsklasse en er mogen geen feestjes gehouden worden. 1 kamer doet hij altijd op slot, alle waardevolle spullen laat hij daarin.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 12:36

@ yom: wat jammer om dat te horen, dat is ook wel iets waar ik bang voor ben. Dan gaat je lol er snel af natuurlijk.
@poesje: hier in de buurt veel evenementengangers en vakantiegangers, dat scheelt wel een hoop.
@calipsolover: Fijn een positieve ervaring te horen, dat van de feestjes staat hier ook beschreven. Waardevolle spullen bewaren wij in de andere huizen, maar bedankt voor de tip.

Zijn er nog meer ervaringen?

marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

Re: Air B&B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:46

Mijn baas verhuurd zijn huis op die mannier,
Er zit nog wel een persoon tussen , het is altijd druk en vol, hoor nooit gekke dingen hij verhuurd het nu 4 maanden.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:56

marjoleinft schreef:
Mijn baas verhuurd zijn huis op die mannier,
Er zit nog wel een persoon tussen , het is altijd druk en vol, hoor nooit gekke dingen hij verhuurd het nu 4 maanden.

Inderdaad, dat heeft mijn vader ook voor de periode dat hij er niet is.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Air B&B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:57

ik zou er goed naar kijken veel banken zijn er niet zo happig op

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Air B&B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:01

Zusje heeft het ook veel gedaan, ging meestal wel goed geloof ik.
Maar idd, als er nog een hypotheek op het huis zit kan je niet zomaar verhuren :)

mysa

Berichten: 10481
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Air B&B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:05

Ik doe de incheck en nacontrole voor zo'n huis. Nu drie of vier jaar. Is maar 1x rommelig achtergelaten. Nou moet ik wel zeggen dat het een huisje in de natuur is, waar vooral rustzoekers komen.

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Air B&B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:24

Wij verhuren ons huis als we zelf op reis zijn. Tot nu toe positieve ervaringen.
Onze waardevolle en persoonlijke spullen liggen in onze slaapkamer, die op slot gaat.
We verhuren aan maximaal 2 personen. Als je direct reserveren aan hebt staan kun je op airbnb aangeven dat je alleen huurders met positieve recensies van andere verhuurders accepteert.
Wat huurders erg leuk vinden is ons welcome package met tips voor restaurantjes, gratis parkeren, de dichtstbijzijnde supermarkt, kortste weg naar 't strand, etc.

rien10
Berichten: 14670
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Air B&B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:40

Hoe moet ik dat zien, waardevolle spullen achter slot en grendel? PC'c, laptop, tablet (voor zover het niet mee gaat op vakantie), sieraden, kunst, antiek, dure (merk) kleding?

Anoniem

Re: Air B&B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:44

Als ik TS goed begrijp heeft ze meerdere huizen dus dan is het niet relevant of er waardevolle spullen achterblijven. Ik gok zo dat het gaat om een vakantiehuisje dat ze via Airbnb wil gaan verhuren ipv via 'standaard' verhuursites.

TS, check eerst even goed met je gemeente wat de afspraken zijn omtrent verhuren via Airbnb. Omdat het concept draait om het tijdelijk verhuren van woningen waar je normaal gesproken zelf woont (of delen ervan terwijl je er zelf woont) zijn niet alle gemeenten heel happig op vakantieverhuur via Airbnb ipv traditionele verhuursites.

Omdat je te maken hebt met particulieren en in principe met Airbnb geen tussenpersoon hebt is het nadeel dat je kans hebt dat je huisje in een volledige puinhoop wordt achtergelaten. Dat is echt heel ruk want buiten je borg heb je gewoon geen poot om op te staan, je kan de schade dan verder niet meer verhalen. Je kan natuurlijk wel aangeven dat er geen feestjes gegeven mogen worden, maar mensen kunnen daar heel makkelijk schijt aan hebben en het alsnog gewoon doen. Je bent er immers niet om er controle op te houden.

Er bestaan wel tussenpersonen voor Airbnb. Die regelen alles voor je, van de schoonmaak tot de borg. Zij krijgen dan een deel van de opbrengsten maar zijn ook verantwoordelijk voor de woning als hij bijvoorbeeld vies wordt achtergelaten.

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:15

rien10 schreef:
Hoe moet ik dat zien, waardevolle spullen achter slot en grendel? PC'c, laptop, tablet (voor zover het niet mee gaat op vakantie), sieraden, kunst, antiek, dure (merk) kleding?

In ons geval de laptops, tablet, playstation, de administratie en onze foto's.