De dag nadat...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:01

Oei, dit is geen prettige situatie... Heel veel sterkte en wijsheid gewenst hierin.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:41

Wat een afschuwelijke situatie.

Sterkte TS.

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:28

TS ook mijn advies zou zijn om wel direct juridisch advies in te winnen een bedrijf heeft een naam hoog te houden en wil zoals eerder benoemd vaak dingen onder de pet houden.
Ik zou dan ook zeker wel juridisch advies inwinnen bij een advocaat en dit ook richting het bedrijf laten weten.
Je man weet dat hij 100% niets verkeerds heeft gedaan, genoeg reden om dus wel direct een advocaat in de arm te nemen en niet zelf te gaan zitten afwachten op mogelijke vervolgstappen.

Succes de aankomende tijd, dit zal geen makkelijke periode worden en mogelijk nog een flink staartje kunnen krijgen.

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:02

Jeetje wat een situatie.
Ik ben ook te naief voor zulke dingen ben ik bang. Daarnaast zijn bij ons collega‘s meer dan enkel een poppetje die ook een computer heeft. Hier lopen kerstborrels tot de vroege uurtjes en slapen mensen ook regelmatig ergens op de bank zonder bijbedoeling omdat de trein niet meer rijdt.
Daarnaast zijn onze verblijven doorgaans low budget en dus niet altijd een bar aanwezig.
Als ik met een collega afspreek voor oud en nieuw verwacht ik ook geen sex. Idem met een collega waar ik een wandeling mee maak of zo.
Toen ik nog in de wetenschap zat was het sowieso niet abnormaal dat je een kamer deelde met iemand die je nog nooit gezien had trouwens (en meestal ook dronken was) :+

Veel sterkte met deze rot situatie!

Sandy1103

Berichten: 185
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Eemnes

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:10

Jeetje wat een hele vervelende en heftige situatie voor jullie allebei!
Veel sterkte

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 09:43

Sizzle schreef:
Jeetje wat een situatie.
Ik ben ook te naief voor zulke dingen ben ik bang. Daarnaast zijn bij ons collega‘s meer dan enkel een poppetje die ook een computer heeft. Hier lopen kerstborrels tot de vroege uurtjes en slapen mensen ook regelmatig ergens op de bank zonder bijbedoeling omdat de trein niet meer rijdt.
Daarnaast zijn onze verblijven doorgaans low budget en dus niet altijd een bar aanwezig.
Als ik met een collega afspreek voor oud en nieuw verwacht ik ook geen sex. Idem met een collega waar ik een wandeling mee maak of zo.
Toen ik nog in de wetenschap zat was het sowieso niet abnormaal dat je een kamer deelde met iemand die je nog nooit gezien had trouwens (en meestal ook dronken was) :+

Veel sterkte met deze rot situatie!


Zo gaat dat hier dus ook.

Gisteren heeft mijn man gebeld met zijn aangewezen vertrouwenspersoon, en vandaag om 13:00 hebben ze een meeting. De vertrouwenspersoon is van een extern bureau, dus hopelijk kan hij goed advies krijgen.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:28

Fijn dat hij een gesprek heeft, hopelijk heeft hij er iets aan!!

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:19

Zorg dat alles wat gezegd word genoteerd of door je man opgenomen word.

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:30

Tja een hele vervelende situatie, die heel makkelijk voorkomen had kunnen worden door professioneel gedrag.

Verder vind ik het knap dat je zo'n rotsvast vertrouwen hebt in je man.
Echter heb ik eerder een vrouw horen zeggen dat haar man 100% onschuldig was en bleek hij zich toch aan een aantal kinderen te hebben vergrepen.

Hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:32

Wat een bizar verhaal...

Fijn dat jij je partner zo kunt steunen. Ik zou echt boos zijn om zoveel naïviteit, maar mijn schat zou het ook zomaar kunnen overkomen...

Maar besef wel dat een verhaal toch écht 2 kanten heeft, waarschijnlijk heeft zij toch iets compleet anders ervaren en dat zou ik ook willen weten.

Lijkt mij zeer verstandig om dit professioneel/ juridisch te houden, zeker zelf geen contact opnemen met de betreffende collega.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 15:12

Vanmiddag het gesprek gehad met de vertrouwenspersoon.
Zij vond de gang van zaken op zn zachts gezegd erg bijzonder. Veel te snel vrijstelling van werk bijvoorbeeld, onnodig commitee opgezet, en ze gaat er per direct voor zorgen dat hij een advocaat krijgt.

De politie had die ochtend ook gevraagd of er nog sieraden in de kamer lagen. Blijkbaar had de dame in kwestie ook gezegd dat ze sieraden miste.
De vertrouwenspersoon reageerde hierop meteen met: "Als je net aangerand bent, dan denk je niet aan sieraden toch?"

Buiten dat om vindt ze eigenlijk mijn man het slachtoffer, die dus eigenlijk aangifte zou moeten doen. Per slot van rekening kwam zijn collega half ontkleed uit de badkamer en wilde hem betasten.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:22

Goed gesprek dus met de nodige handvaten. Wat vind je man ervan? Iets opgelucht? Lijkt mij inderdaad goede stap zelf aangifte te doen. Om nu naar af te wachten welke stap zij gaat maken lijkt me ook zo lastig. Wat ik begrijp treft je man geen blaam dus niets doen is denk ik ook geen optie. Misschien even wachten tot hij advocaat heeft en met hem de stappen doornemen?

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:44

Jeetje. De gang van zaken strookt niet met een beschonken vrouw die net een blauwtje heeft gelopen bij een mannelijke collega in een hotelkamer.
Het lijkt alsof er meer gebeurt is dan wat er nu bekend is, zo klinkt het.
Het lijkt me ook erg zinloos om de politie te bellen voor aanranding als je geen aangifte/onderzoek wilt (laten) doen.
En dat de politie je van je bed ligr voor zoiets vind ik helemaal vergaan.
Non-actief begrijp ik, maar ga ervanuit dat je man zn baan kwijt is. Als het niet gebeurt doordat het bedrijf een ontslagvergunning aanvraagt, dan wel door de vage sfeer die er waarschijnlijk zal hangen als alles is afgerond.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 15:50

dito schreef:
Goed gesprek dus met de nodige handvaten. Wat vind je man ervan? Iets opgelucht? Lijkt mij inderdaad goede stap zelf aangifte te doen. Om nu naar af te wachten welke stap zij gaat maken lijkt me ook zo lastig. Wat ik begrijp treft je man geen blaam dus niets doen is denk ik ook geen optie. Misschien even wachten tot hij advocaat heeft en met hem de stappen doornemen?


Ja, we wachten af wat de advocaat ervan vindt.
In principe heeft zijn collega tot aankomende donderdag om aangifte te doen.

Hutcherson schreef:
Jeetje. De gang van zaken strookt niet met een beschonken vrouw die net een blauwtje heeft gelopen bij een mannelijke collega in een hotelkamer.
Het lijkt alsof er meer gebeurt is dan wat er nu bekend is, zo klinkt het.

Het lijkt me ook erg zinloos om de politie te bellen voor aanranding als je geen aangifte/onderzoek wilt (laten) doen.
En dat de politie je van je bed ligr voor zoiets vind ik helemaal vergaan.
Non-actief begrijp ik, maar ga ervanuit dat je man zn baan kwijt is. Als het niet gebeurt doordat het bedrijf een ontslagvergunning aanvraagt, dan wel door de vage sfeer die er waarschijnlijk zal hangen als alles is afgerond.


Dat vond de vertrouwenspersoon ook. Die neigde meer naar vooropgezet spel.

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:51

Wat een vreemd verhaal.. Het lijkt me voor jou/jullie interessant om ook de andere kant te horen. Wat voor haar de aanleiding is geweest de politie in te lichten en wat er (in haar beleving) is gebeurd.

Succes met de komende periode.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 15:52

Nessie schreef:
Wat een vreemd verhaal.. Het lijkt me voor jou/jullie interessant om ook de andere kant te horen. Wat voor haar de aanleiding is geweest de politie in te lichten en wat er (in haar beleving) is gebeurd.

Succes met de komende periode.


Er zou een gesprek komen met mijn man, HR en de collega in kwestie, maar in plaats daarvan zijn ze nu beide op non-actief gezet en is er een aparte commissie het leven in geroepen.
Een hele vreemde gang van zaken.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:00

CleanBandit schreef:
dito schreef:
Goed gesprek dus met de nodige handvaten. Wat vind je man ervan? Iets opgelucht? Lijkt mij inderdaad goede stap zelf aangifte te doen. Om nu naar af te wachten welke stap zij gaat maken lijkt me ook zo lastig. Wat ik begrijp treft je man geen blaam dus niets doen is denk ik ook geen optie. Misschien even wachten tot hij advocaat heeft en met hem de stappen doornemen?


Ja, we wachten af wat de advocaat ervan vindt.
In principe heeft zijn collega tot aankomende donderdag om aangifte te doen.

Hutcherson schreef:
Jeetje. De gang van zaken strookt niet met een beschonken vrouw die net een blauwtje heeft gelopen bij een mannelijke collega in een hotelkamer.
Het lijkt alsof er meer gebeurt is dan wat er nu bekend is, zo klinkt het.

Het lijkt me ook erg zinloos om de politie te bellen voor aanranding als je geen aangifte/onderzoek wilt (laten) doen.
En dat de politie je van je bed ligr voor zoiets vind ik helemaal vergaan.
Non-actief begrijp ik, maar ga ervanuit dat je man zn baan kwijt is. Als het niet gebeurt doordat het bedrijf een ontslagvergunning aanvraagt, dan wel door de vage sfeer die er waarschijnlijk zal hangen als alles is afgerond.


Dat vond de vertrouwenspersoon ook. Die neigde meer naar vooropgezet spel.


Of.... Naar dat er wel meer is gebeurt. Beide opties kunnen.

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:33

Pipodipo schreef:
En nee, het is niet normaal om op de hotelkamer een drankje te doen met z'n tweeen.


Eens, vind het ook heel vreemd dat het normaal gevonden wordt. Als jij met je collega's gaat borrelen en een mannelijke collega die vraagt of je op zijn hotelkamer nog wat komt drinken is dat echt 999 van de 1000 keer niet om gewoon te kletsen.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 17:10

Benzz schreef:
Pipodipo schreef:
En nee, het is niet normaal om op de hotelkamer een drankje te doen met z'n tweeen.


Eens, vind het ook heel vreemd dat het normaal gevonden wordt. Als jij met je collega's gaat borrelen en een mannelijke collega die vraagt of je op zijn hotelkamer nog wat komt drinken is dat echt 999 van de 1000 keer niet om gewoon te kletsen.


Ik denk dat wij daar te naïef in zijn, of in ieder geval waren.
Vaak genoeg heb ik met een (mannelijke) collega nog een naborrel gedaan op de hotelkamer/balkon.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:12

Waarom "bestaan" mannelijke slachtoffers van aanranding of in #metoo situaties nog steeds niet volgens sommige mensen?

Als de man van TS daadwerkelijk in alle naïviteit gewoon wat wilde drinken, zijn handen netjes thuis gehouden heeft en zij hem ineens halfnaakt voor het blok zette... Dan is de man van TS het #metoo slachtoffer.

Maar blijkbaar kan een mannelijk slachtoffer in een "zedenzaak" echt niet bestaan en wordt er direct naar de man als schuldige gewezen :x

Lieve TS, ik hoop echt dat de waarheid boven tafel komt zonder al te veel gevolgen voor je man. Hopelijk houdt je vertrouwen in hem ook stand, kan me voorstellen dat ondanks alles dat soms toch even kan knagen?

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:18

Ik lees ook sommige reacties hier met verbazing. Als de rollen omgedraaid waren, had iedereen schande gesproken over de collega en per direct aangeraden aangifte te doen. Maar nu het slachtoffer een man is, had hij toch wel kunnen verzinnen dat?

Ik had per direct aangifte van laster/smaad gedaan als man van TS zijnde. Die vrouwelijke collega - even uitgaande van dat het verhaal van de man van TS klopt - spoort niet. Het is wel die man z'n baan die zij in gevaar brengt!

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:21

Nou ja, een vrouw die hier op bokt had gezet dat ze na het drinken van een aantal drankjes een mannelijke collega mee had genomen naar haar hotelkamer, had waarschijnlijk ook de wind van voren gehad. Het is gewoon niet erg professioneel om zo met collega's om te gaan. Op z'n zachts gezegd naïef.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 15-05-19 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:21

Wat heftig! :(:)

Als ik jouw man was zou ik juist aangifte doen, als het verhaal echt zo is gelopen. Dan is zij juist fout.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:41

Selka schreef:
Een professionele relatie vraagt om professioneel gedrag. Een potentiële klant neem je toch ook niet mee naar je hotelkamer? Waarom een collega dan wel?


Eens.
En TS, ik hoop echt voor je dat jouw man de waarheid spreekt. Iedereen zet de vrouw nu weg als een feeks, maar niemand weet wat er echt gebeurd is, behalve zij 2.

En dat 'ie niet meer werkt na een biertje - voor een aanranding is dat ook niet nodig...

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:03

Ik val allicht in herhaling maar een collega van het andere geslacht uitnodigen op je kamer om na te borrelen? En wie komt nu half ontkleedt uit de badkamer (of toilet?) als er 0,0 aanleiding is?
Op zijn minst was je man heel erg naïef. Maar ik vind het wel knap dat jij hem 100% gelooft en steunt. Ik zou het daar wat lastiger mee hebben ...

In ieder geval veel sterkte in deze lastige situatie :(:)