Zevendedagsadventist kerk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:16

Kinke schreef:
Als niet gelovige naar zo'n extremistische bijeenkomst gaan? Denk niet dat het een goed idee is.



Ik moest zo lachen om die reactie he :')
Je krijgt dan meestal 3 bijbelstudies elke dag en 4 preken
is geen plezier reisje :O
Van onze kerk is er ook conferentie 2x per jaar in nederland...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:35

hazel schreef:
We hebben nog een aantal dagen verder gediscussieerd, maar lijken er voor nu niet uit te komen. Hij is helemaal into God en dat is voor hem nu het belangrijkste. Ik heb aangegeven dat ik het prima vind dat hij gelooft, maar dat ik niets heb met de regels die bij het geloof komen kijken, dat ik me niet kan voorstellen dat God die gemaakt heeft. Hij heeft het gevoel dat ik hem probeer te veranderen en push, ik krijg hem niet uitgelegd dat hij vooral moet doen wat hij zelf wil. Dat ik alleen niet op hem ga zitten wachten en dan open sta voor een toekomst met iemand anders.

Ik heb hem gevraagd hoe hij een relatie voor zich ziet, of daar ook regels in zijn. Hij voelt zich nu wel aangevallen op elke vraag die ik stel, maar hij is van mening dat ieder geloof en alle normaal georganiseerde dingen regels hebben. Als ik vraag wat voor regels hij dan voor zich ziet zegt hij dingen als: doe elkaar geen pijn, wees niet ontrouw etc. Ik noem dat geen regels. Ik ben van mening dat een goede relatie geen regels nodig heeft, maar dat je elkaar behandeld zoals je zelf behandeld wil worden, respect hebt voor elkaar, communiceert etc. Allemaal heel logische dingen in mijn ogen.

Het laatste was dat hij me vrijdag vertelde dat hij in mei naar een '7days adventist church conference' gaat in Oost-Europa. Ik denk dat hij nog wel komt, maar of we eruit gaan komen weet ik echt niet. Ik vind het wel erg jammer..


Volgens mij is het geloof niet echt z’n enige probleem... Wat een draaikont zeg. Hij lijkt gewoon niet te weten wat hij wil met z’n leven.
Ik zou hem loslaten, hier ga je niet uitkomen zolang hij niet weet hoe hij erin staat :\

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:40

Ik denk dat hij zelf al in ziet dat het niet gaat werken. Klinkt alsof hij toch meer op zoek is naar iemand met wie hij het geloof wel kan delen en beleven. Nu even enorm balen, maar denk dat je wel veel verdriet en lastige momenten in de toekomst bespaard blijven. Dit maakt voor jou ook de weg vrij om iemand te vinden die wél hetzelfde in het leven staat.

En eerlijk is eerlijk, het is toch ook een beetje graag of niet? Als je al moet praten als brugman om het een kans te geven, laat maar dan.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:07

Voor mij zou het een no-go zijn. Een relatie met een streng gelovige zou bij mij echt niet lukken. Ik heb een hekel aan religie, en heb daar mijn eigen persoonlijke redenen voor die ik niet op i-net wil gooien.
Wicca daarentegen vind ik iets gans anders. Ik beoefen soms Wicca. Wicca geloven niet echt in een opperwezen, maar de kracht komt hier uit jezelf. Als het niet in jezelf zit komt het er ook niet uit. Het heeft trouwens niks te maken met duivels of demonen, maar wel met de kracht van de natuur en de 4 elementen. Ik vind Wicca heel mooi en rustgevend. Maar ik probeer niemand te 'beheksen' of te overtuigen. Integendeel. Ik praat er eigenlijk nooit met iemand over. Maar ik vind de denkwijze van Wicca bijzonder mooi. 'When ye Harm none, do what you Will' en 'what ye send forth comes back to thee, so Ever mind the rule of three'. Mooi toch?

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:02

sevke schreef:
Voor mij zou het een no-go zijn. Een relatie met een streng gelovige zou bij mij echt niet lukken. Ik heb een hekel aan religie, en heb daar mijn eigen persoonlijke redenen voor die ik niet op i-net wil gooien.
Wicca daarentegen vind ik iets gans anders. Ik beoefen soms Wicca. Wicca geloven niet echt in een opperwezen, maar de kracht komt hier uit jezelf. Als het niet in jezelf zit komt het er ook niet uit. Het heeft trouwens niks te maken met duivels of demonen, maar wel met de kracht van de natuur en de 4 elementen. Ik vind Wicca heel mooi en rustgevend. Maar ik probeer niemand te 'beheksen' of te overtuigen. Integendeel. Ik praat er eigenlijk nooit met iemand over. Maar ik vind de denkwijze van Wicca bijzonder mooi. 'When ye Harm none, do what you Will' en 'what ye send forth comes back to thee, so Ever mind the rule of three'. Mooi toch?

Ik vind Wicca ook een religie. Er is een Godin (die het belangrijkste is) en een mannelijke God.Anders zou er toch geen vruchtbaarheid zijn.Of heb jij het geheel gedepersonaliseerd?

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:18

hazel schreef:
We hebben nog een aantal dagen verder gediscussieerd, maar lijken er voor nu niet uit te komen. Hij is helemaal into God en dat is voor hem nu het belangrijkste. Ik heb aangegeven dat ik het prima vind dat hij gelooft, maar dat ik niets heb met de regels die bij het geloof komen kijken, dat ik me niet kan voorstellen dat God die gemaakt heeft. Hij heeft het gevoel dat ik hem probeer te veranderen en push, ik krijg hem niet uitgelegd dat hij vooral moet doen wat hij zelf wil. Dat ik alleen niet op hem ga zitten wachten en dan open sta voor een toekomst met iemand anders.

Ik heb hem gevraagd hoe hij een relatie voor zich ziet, of daar ook regels in zijn. Hij voelt zich nu wel aangevallen op elke vraag die ik stel, maar hij is van mening dat ieder geloof en alle normaal georganiseerde dingen regels hebben. Als ik vraag wat voor regels hij dan voor zich ziet zegt hij dingen als: doe elkaar geen pijn, wees niet ontrouw etc. Ik noem dat geen regels. Ik ben van mening dat een goede relatie geen regels nodig heeft, maar dat je elkaar behandeld zoals je zelf behandeld wil worden, respect hebt voor elkaar, communiceert etc. Allemaal heel logische dingen in mijn ogen.

Het laatste was dat hij me vrijdag vertelde dat hij in mei naar een '7days adventist church conference' gaat in Oost-Europa. Ik denk dat hij nog wel komt, maar of we eruit gaan komen weet ik echt niet. Ik vind het wel erg jammer..


...ik volg het even niet.
Jij stelt 'dat je niets hebt met regels die bij geloof komen kijken'.

Kan gebeuren, denk ik dan, al vind ik het een erg "wettische" benadering van jou, wel te verstaan. ;)

En dan noemt hij regels.
Het zijn echt regels, ik kan je zo vertellen waar het in de bijbel staat. ;)
Prima als jij het vooral logisch vindt - vind ik ook, maar tegelijkertijd zijn het regels.
Ook wat je zelf noemt als 'normale omgangsvorm' (behandel anderen zoals jij zelf behandeld zou willen worden) komt ;) ook al weer uit de bijbel....

Hij heeft het gevoel dat jij hem pusht - ik heb het gevoel dat jij van alles 'achter' zijn woorden zoekt -"er zijn vast meer regels dan dat jij nu zegt!!"

hazel

Berichten: 199
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 22:51

@Mer1980: Om die reden hebben mijn ouders mij ook naar een katholieke school gedaan, hier zaten ook moslims omdat dit de beste school was.

@anjali: Hij heeft niet gevraagd of ik mee ga, sowieso zit ik daar niet op te wachten. Mocht hij terug komen en wil ik best met hem mee naar een lichtere kerk om eens te kijken hoe hij het daar vindt. Maar dat is dan puur voor hem, ik heb er zelf geen behoefte aan.

@verootjoo: Hij weet inderdaad niet wat hij wil. Voor nu heb ik het gelaten, dat was imo de enige optie, loslaten in de hoop dat hij terug komt. Ik hoop dat hij me gaat missen en bijdraait, wie weet kunnen we dan een beter gesprek hebben.

@mavelle: Ik weet zeker dat hij het graag samen met mij had gezien, alleen had hij gehoopt dat ik wat meer mee zou gaan hierin. Hij is niet echt op zoek naar iemand, hij heeft al eerder gezegd dat als het met mij niet gaat werken hij voor z'n carrière zal gaan. Hij vindt Europese vrouwen toch wat lastig door het cultuurverschil. Ik kijk inderdaad gewoon verder, komt goed :)

@janneke: Ik ben inderdaad erg bang dat mij regels opgelegd gaan worden met de tijd. Dit is een onderbuikgevoel, misschien komt het omdat ik uit de bible belt kom en dit genoeg gezien heb om me heen.

CharleyT
Berichten: 3990
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:01

shilady schreef:
[ Video ]


Toch even melden, naar aanleiding van de video alle slimfit en skinny broeken opzij gelegd en degelijke hobbezakken aangeschaft. Maar verdorie, ik voel nog geen heterogevoelens in me op komen. Ik geef het nog een maandje maar ben bang dat het niet gaat werken, oftewel een kulverhaal met een reli-sausje, uitgesproken door een keurige zwamneus.

CharleyT
Berichten: 3990
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:05

Kinke schreef:
Als niet gelovige naar zo'n extremistische bijeenkomst gaan? Denk niet dat het een goed idee is.


Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het een bijna masochistische ervaring was. Duurde drie dagen, waarin bij mij de overtuiging groeide dat een andere levenspartner waarschijnlijk meer toekomst had.
En zo geschiede :o ;)

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:15

CharleyT schreef:
Kinke schreef:
Als niet gelovige naar zo'n extremistische bijeenkomst gaan? Denk niet dat het een goed idee is.


Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het een bijna masochistische ervaring was. Duurde drie dagen, waarin bij mij de overtuiging groeide dat een andere levenspartner waarschijnlijk meer toekomst had.
En zo geschiede :o ;)

Maar dan weet je het ook zeker. Dan hoeven jij en je gelovige partner elkaar niet meer aan het lijntje te houden,want dat is voor niemand goed.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:09

CharleyT schreef:
shilady schreef:
[ Video ]


Toch even melden, naar aanleiding van de video alle slimfit en skinny broeken opzij gelegd en degelijke hobbezakken aangeschaft. Maar verdorie, ik voel nog geen heterogevoelens in me op komen. Ik geef het nog een maandje maar ben bang dat het niet gaat werken, oftewel een kulverhaal met een reli-sausje, uitgesproken door een keurige zwamneus.


Zegt die gast in dat filmpje nou dat homo’s graag in de mode werken om mensen in kleding te laten lopen die zij mooi vinden zodat zij daar de hele dag naar kunnen kijken?? >;)

Zo’n bizarre gedachtengang heb ik echt nog nooit gehoord. :')

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:26

Man man wat een kronkel heeft die man in zijn kop over die broeken. :+
Ik kreeg ook direct eronder waarom jehova’s hun kinderen mijden.
Ok, door ze na eruitstappen dood te negeren redden ze misschien wel hun leven!
Mijn hemel zeg, wat een idioterie.

Overigens heet het kanaal de Slachttoren. :=
https://m.youtube.com/watch?v=-Yv0zwrhRfA&t=359s

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Zevendedagsadventist kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:06


shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:32

Is er nog wat veranderd kwa relatie?

hazel

Berichten: 199
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 01:39

Ja! Hij is klaar met de kerk :')

Hij kreeg een discussie over homo’s, de kerk was anti en hij vindt dat het mensen zijn als ieder ander. Volgens mij is hij nooit meer gegaan ook, het is al een aantal maanden stil erover. Ik spreek hem nog regelmatig, maar ik ben er op liefdesgebied wel klaar mee. Sowieso kan ik zijn wisselende houding slecht hebben, dat voelt niet stabiel voor me. Hij heeft pas nog wat meiden gedate en dan merk ik dat hij toch nog met mij in z’n hoofd zit, ergens hoopt hij dat het toch nog goed komt, vist er ook naar met regelmaat. Maar voor mij is het klaar, goed zo :)

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Zevendedagsadventist kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:58

Goed om een update te lezen, fijn dat je het achter je hebt gelaten.