Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:53

Hoera Eva *\o/* Dit moet fijn geweest zijn om te horen!

Welkom terug Canon :D

Zaterdag heb ik ff met de stuipen op het lijf gezeten. Ze zijn door het slechte weer stuurloos geraakt en op drift geslagen. Slechts 300m van een windmolenpark konden ze de ankers uitgooien om zichzelf te redden voor ze ertegenaan zouden crashen of kapseizen. Ze rolden zo hard dat ze door de ramen op momenten enkel nog water zagen.
Ik was NIET blij toen hij dat vertelde.
Al bij al is het wel goed afgelopen. Hoe dit kon gebeuren? Iemand die een procedure niet exact gevolgd heeft en 1 knopje is vergeten. 1 stom knopje.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:19

Varekaj: Zulke berichten zijn nooit leuk. Gelukkig weten we dat pas als de problemen opgelost zijn. En diegene zal dat nooit meer vergeten dat knopje.

Nardxash: Hopelijk snel wat duidelijkheid.

Canon: Welkom terug!

De dagen lijken nu nog langer te duren. Maar goed, druk met de kids. morgen de boodschappen doen voor maatje en dan zien we wel hoe het allemaal gaat. Dan moet hij eerst maar eens een poosje slapen denk ik.

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 12:19

Wat fijn Eva dat je maatje weer terug komt, wel een beetje spannend hoor!

Welkom terug Canon!

Oh god Varekaj, dat klinkt echt heel naar. Gebeurt dat vaker dat mensen steekjes laten vallen? Voor mijn gevoel is dit niet de eerste keer.

Mijn lief zit nu in de parachute opleiding en is dus ook veel van huis. Gisteren heeft hij zijn eerste sprong gemaakt (helemaal alleen ook) en vandaag zijn tweede. Vind het echt onwijs tof voor hem maar ook wel spannend. Er kan zo veel mis gaan, van verkeerd uit het vliegtuig springen, tot parachutes die niet hun werk doen of een ruggengraat die aan diggelen ligt als de landing verkeerd gaat. Hij moet er nog 6 nu dus ik zit ook nog even een beetje in spanning haha.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:07

Nou echt spannend is het niet hoor. Op 3 dagen na is hij 4 maand weg geweest. En het is om gevlogen behalve deze week die kruipt voorbij.
Hij in zijn huis ik in het mijne. Ben zo blij met de kans die ik gehad heb om daar een jaar te mogen zijn met mijn kinderen. Zo niet weten wat ik anders gemoeten had.

Borstnoot: Dat lijkt me spannend, lijkt me dat je constant op het nieuws let of er niet iets mis gegaan is ergens.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:16

Nou maatje is thuis. Ik heb hem opgehaald en thuis afgeleverd. DOuchen en naar bed. na 36 uur op zijn voeten te hebben gestaan. Hopelijk is hij snel boven water. Ik nog een beetje werken vanaf thuis. Gelukkig zijn de kinderen er dit weekend.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:26

Inmiddels wat meer duidelijkheid en rust bij vriendlief.
19/11 gesprek bij ander bedrijf.
Ben heel benieuwd, afgelopen week veel met mijn vriend op de HAP gezeten midden in de nacht door een niersteenaanval 2x.
Maandag lekker op vakantie en gelukkig het al wat beter met vriendlief!

Hij heeft nog geen buitenland werk binnengekregen dus voorlopig gewoon regulier werk en lekker thuis <3

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:55

Zojuist te horen gekregen dat vriendlief met de feestdagen in het buitenland zit.
;(

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:44

Nardxash mag je niet mee met je vriend?

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 11:07

Eva1975 schreef:
Nardxash mag je niet mee met je vriend?

Ik kan niet mee in verband mijn eigen werk.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 22:59

Wat fijn dat hij weer terug is Eva! <3 Kan me voorstellen dat hij helemaal kapot moet zijn van die reis.. Maar een eigen bedje en dicht bij geliefden zijn doet wonderen.

Ahnee Nardxash.. wat naar! Wel fijn hem eventjes thuis hebben. Maar een minder fijn vooruitzicht met de feestdagen.. goed omringen met lieve familie? :(:) Of zou je werkgever in de trant van de feestdagen en uitzondering weten..? (Ik ben altijd heel hoopvol ingesteld..)

Hier is het rustig.. Vriendje voelt zich langzaam aan beter en begint te beseffen waar hij in heeft gezeten en wat dat heeft aangericht.. Niet alleen bij hemzelf, maar ook ons samen. (Hij heeft écht rare fratsen uitgehaald met zijn halve verstand en was echt niet degene zoals ik hem kende..) We hebben een flink aantal stappen terug gezet en ik vond dat wel even helemaal prima, we moeten dat gaandeweg weer opbouwen en ik hou daarin het tempo aan.. Ik wil gewoon gelukkig mezelf zijn en mijn leven delen met iemamd waarvan ik hou en kan vertrouwen. Hij is nu helder genoeg te weten dat hij ons samen onder geen beding kwijt wil en hij écht minder werk moet gaan doen. Er zijn nu twee rally's afgezegd, en de volgende zware is weer in januari, voor de verandering eens na Pius en nieuw, dus als het meezit voren wij onze eerste oud en nieuw samen sinds ons nu vier jaar samen zijn.. Ergens hoop ik dat hij niet gaat, omdat daar hemzelf helemaal te pletter werken vandaan kwam en ergens gun ik het hem enorm te genieten van die wereld.. Maar da's maanden verder en nu beginnen de kerst kriebels en gaan we eerst samen onze weg rustig vinden. <3 ik voel me heel verward door zijn plotselinge omslag naar dit oude, maar ook wel gerust gesteld dat het goed komt en ik met hem wie weet wel oud kan worden.. We zijn beiden echt een heel stuk realistischer en volwassener geworden door deze situatie. Daar doet wel heel goed. :j komt er toch altijd iets goeds uit..

@Borstnoot, spannende opleiding zeg! Ik snap je gevoel daarin wel. Maar mannen zijn nu eenmaal mannen en die doen graag gekke dingen in hun leven. Als hij van je houdt is ' ie voorzichtig. Wij hebben altijd de uitspraak "goed op het meest dierbare in mijn leven passen." Een daar bedienen we dan elkaar mee. :D Dus hij moet voorzichtig zijn en weer veilig bij jou thuis komen. ;)

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:14

Canon schreef:
Wat fijn dat hij weer terug is Eva! <3 Kan me voorstellen dat hij helemaal kapot moet zijn van die reis.. Maar een eigen bedje en dicht bij geliefden zijn doet wonderen.

Ahnee Nardxash.. wat naar! Wel fijn hem eventjes thuis hebben. Maar een minder fijn vooruitzicht met de feestdagen.. goed omringen met lieve familie? :(:) Of zou je werkgever in de trant van de feestdagen en uitzondering weten..? (Ik ben altijd heel hoopvol ingesteld..)

Hier is het rustig.. Vriendje voelt zich langzaam aan beter en begint te beseffen waar hij in heeft gezeten en wat dat heeft aangericht.. Niet alleen bij hemzelf, maar ook ons samen. (Hij heeft écht rare fratsen uitgehaald met zijn halve verstand en was echt niet degene zoals ik hem kende..) We hebben een flink aantal stappen terug gezet en ik vond dat wel even helemaal prima, we moeten dat gaandeweg weer opbouwen en ik hou daarin het tempo aan.. Ik wil gewoon gelukkig mezelf zijn en mijn leven delen met iemamd waarvan ik hou en kan vertrouwen. Hij is nu helder genoeg te weten dat hij ons samen onder geen beding kwijt wil en hij écht minder werk moet gaan doen. Er zijn nu twee rally's afgezegd, en de volgende zware is weer in januari, voor de verandering eens na Pius en nieuw, dus als het meezit voren wij onze eerste oud en nieuw samen sinds ons nu vier jaar samen zijn.. Ergens hoop ik dat hij niet gaat, omdat daar hemzelf helemaal te pletter werken vandaan kwam en ergens gun ik het hem enorm te genieten van die wereld.. Maar da's maanden verder en nu beginnen de kerst kriebels en gaan we eerst samen onze weg rustig vinden. <3 ik voel me heel verward door zijn plotselinge omslag naar dit oude, maar ook wel gerust gesteld dat het goed komt en ik met hem wie weet wel oud kan worden.. We zijn beiden echt een heel stuk realistischer en volwassener geworden door deze situatie. Daar doet wel heel goed. :j komt er toch altijd iets goeds uit..

@Borstnoot, spannende opleiding zeg! Ik snap je gevoel daarin wel. Maar mannen zijn nu eenmaal mannen en die doen graag gekke dingen in hun leven. Als hij van je houdt is ' ie voorzichtig. Wij hebben altijd de uitspraak "goed op het meest dierbare in mijn leven passen." Een daar bedienen we dan elkaar mee. :D Dus hij moet voorzichtig zijn en weer veilig bij jou thuis komen. ;)

Fijn dat jullie er beide goed uit zijn gekomen en een stuk volwassener!
Kan je alleen maar van leren!

Inmiddels heb ik een plekje weten te vinden dat ik alleen ben met oud en nieuw, blijft rot maar zijn 4 daagjes en mijn ouders zijn er ook.
1 ding weet ik nu al dat ik uit kijk naar de datum 02/20!

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:26

hoe is het met iedereen?

zojuist onwijs goed nieuws gekregen dat vriendlief is aangenomen bij een ander touringcarbedrijf!
hij kwam thuis van zijn sollicitatie en was onwijs enthousiast.
echt onwijs trots op mijn mannetje!

voordeel is dat hij meer thuis is, planning van vrije/rustdagen is een maand van te voren bekend.
waar we wel een weg in moeten vinden is dat hij omstreeks 16.00 uur s''middags hoort of hij de volgende dag moet werken of niet..
maar daar vinden we ook een weg in.

voor nu wil vriendlief nog tot 27/11 afwachten aangezien er dan weer een vergadering is op de zaak betreffende de nieuwe locatie(Alblasserdam) en wat betreft de ritten.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:20

Wat een fijn nieuws! Wanneer mag hij beginnen? Belangrijk is dat de vrije dagen op voorhand gekend zijn, dan kan je daar iig al omheen plannen.
Is de verloning per gereden dag of vast maandloon, of een basisloon met extra voor de rijtijden?

Hier is het rustig. Misschien komen ze dit weekend binnen in de haven en kunnen/mogen ze na werktijd van boord. Maar dat horen we pas later deze week.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:26

Varekaj schreef:
Wat een fijn nieuws! Wanneer mag hij beginnen? Belangrijk is dat de vrije dagen op voorhand gekend zijn, dan kan je daar iig al omheen plannen.
Is de verloning per gereden dag of vast maandloon, of een basisloon met extra voor de rijtijden?

Hier is het rustig. Misschien komen ze dit weekend binnen in de haven en kunnen/mogen ze na werktijd van boord. Maar dat horen we pas later deze week.

dat weet hij nog niet dat is nog afhankelijk van de gebeurtenissen qua werk op de zaak op het moment.
27ste heeft hij vergadering en dat wil hij afwachten en zint dat hem niet dient hij gelijk ontslag in.
hij heeft verder bij de nieuwe werkgever 40 uur contract en een vast inkomen per maand.

dankjewel voor de tip!

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:34

Nardxash, dat is goed nieuws zeg!
Varekaj, duimen dan dat hij de haven binnen komt en van boord mag.

Hier is maatje nu ruim anderhalve week terug maar hij heeft nog veel last van het andere ritme. Hij spookt nog veel in de nachten en dat is niet zo fijn voor zijn humeur. Wel afgelopen zaterdag veel gedaan in zijn tuin. En donderdag gaan we samen naar Ilse de Lange. Wel jammer dat de kids dan uit logeren moeten.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:05

Eva1975 schreef:
Nardxash, dat is goed nieuws zeg!
Varekaj, duimen dan dat hij de haven binnen komt en van boord mag.

Hier is maatje nu ruim anderhalve week terug maar hij heeft nog veel last van het andere ritme. Hij spookt nog veel in de nachten en dat is niet zo fijn voor zijn humeur. Wel afgelopen zaterdag veel gedaan in zijn tuin. En donderdag gaan we samen naar Ilse de Lange. Wel jammer dat de kids dan uit logeren moeten.

Dat is balen zeg!
Heel veel plezier donderdag!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:31

Veel plezier met het optreden! Dat ritme is altijd wel een lastig iets, tijd geven en proberen om een vast ritme overdag te vinden.

Ja hopen dat ze van boord mogen, kunnen we ergens hapje gaan eten :) Hoewel het station vlakbij die haven is zal het wel per auto moeten, denk niet dat er echt laat mogelijkheden zijn qua trein, is toch ruim 1,5u enkele reis met een overstap tussenin.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:24

Zojuist te horen gekregen dat de meerdaagse van oud en nieuw naar Tsjechië, niet door gaat is gecanceld.
Vriendlief baalt er wel een beetje maar is wel blij dat hij in het land is en we ook samen zijn.
Of hij moet werken met oud en nieuw weten we nog niet maar voor nu zijn we in elk geval blij dat we elkaar niet via de telefoon nieuwjaar hoeven te wensen!

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 23:55

Eigenlijk heb jij een beetje geluk bij een ongeluk. (In oprecht goedbedoelde zin.) :D
Wat fijn ook dat hij een nieuwe baan heeft gekregen! Gefeliciteerd! Het ziet er goed uit voor jullie, dat is fijn te lezen! <3

Anoniem

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 00:58

Ook hier iemand met de partner van huis. Mijn man is kapitein op de containervaart. Na 22 jaar vind ik het nog altijd vervelend als hij weer weg moet!

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 06:51

Canon schreef:
Eigenlijk heb jij een beetje geluk bij een ongeluk. (In oprecht goedbedoelde zin.) :D
Wat fijn ook dat hij een nieuwe baan heeft gekregen! Gefeliciteerd! Het ziet er goed uit voor jullie, dat is fijn te lezen! <3

Dankjewel!
Besef ook heel goed dat ik veel geluk heb!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 01:31

Mindim schreef:
Ook hier iemand met de partner van huis. Mijn man is kapitein op de containervaart. Na 22 jaar vind ik het nog altijd vervelend als hij weer weg moet!

Binnenvaart of zeevaart?


Mijn man en ik leven ook al sinds 2004 min of meer 'gescheiden' . We hebben een binnenvaartschip en moesten kiezen: kinderen naar het internaat of ik met kinderen naar de wal. We hebben heel wel overwogen voor de laatste optie gekozen, maar dat hield dus in dat we elkaar dus hoogstens een weekendje per twee weken zagen, plus de schoolvakanties. We varen vooral op de Duitse rivieren, dus even naar huis zit er niet in. De eerste jaren had ik er veel last van; veel hoofdpijn, huilbuien als hij (of ik) weer weg moest en wenste ik soms dat hij maar niet naar huis kwam .... dan ging hij namelijk niet ook nog een keer weg.
Inmiddels helemaal gewend aan het 'Alternatief LAT'ten' :D

De kinderen zijn nu bijna allemaal volwassen (de jongste moet nog 18 worden), en ik kan langzaam aan weer wat vaker enkele dagen naar boord zodat we meer samen kunnen zijn. Heerlijk, echt fijn. Nog een paar jaar, dan hopen we met het varen op te kunnen houden zoals we dat nu doen. Helemaal stoppen zal het niet worden, we willen de collegegelden van de kinderen nog wel uit eigen middelen kunnen betalen / voorschieten én een leuk leven kunnen leiden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:28

Ook best bijzondere job! Bij jullie zit het dus nog anders in elkaar. Toch boeiend om te zien dat er best veel jobs nog zijn waarbij de partner vaak van huis is en dan werkregimes in alle mogelijke vormen en maten.

Vriend is aangekomen in Oostende, ik ga vanavond die kant op. Dus drukke dag vandaag: zo dadelijk naar de paarden om te voeren, rijden en mesten. Dan in huis opruimen en poetsen en zorgen dat ik tegen 16u kan douchen en omkleden. Het is toch een uur rijden, hem oppikken om iets over 18u en wat gaan eten.
Ik kijk er enorm naar uit om hem te zien, alleen die lange terugrit vind ik minder. Zo in het donker op de autosnelweg, er zijn minder saaie dingen dan dat.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:43

Varekaj schreef:
Ook best bijzondere job! Bij jullie zit het dus nog anders in elkaar. Toch boeiend om te zien dat er best veel jobs nog zijn waarbij de partner vaak van huis is en dan werkregimes in alle mogelijke vormen en maten.

Dit bedacht ik me ook net! :D
Heel veel succes met je dagschema vandaag! Wat een drukte inderdaad. := Goed voor adempauze tussendoor zorgen, dan is het op zich do-able. ;) Ik zet bij lange saaie wegen altijd zachtjes een speciale leuke nummers afspeellijst aan. Dan entertain ik mezelf een beetje.. :D Fijn dat hij weer terug komt ook! Is een lange tijd weg geweest zeg..

Vandaag lig ik nog lekker in bed, en is vriendje om zes uur vertrokken naar de Preproloog.. Er zijn drie Rallys waar hij waarschijnlijk heengaat dit jaar.. Het gaat serieus allemaal weer beginnen..! :=
Gelukkig gaat het echt veel beter met hem nu. Hij beseft veel meer watvoor invloed goede rust op je werk en mentale staat heeft en dat geeft veel hoop. Daarnaast is hij gewoon weer mega lief en probeert het nog steeds allemaal goed te maken..:o We zijn echt weer goed op weg samen. <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 17:08

Hierna is het nog 10 dagen en dan is hij normaal weer voor 6 weken thuis. Ik zit wel met de handen in het haar hoe ik het dan allemaal ga combineren. Ben sedert zijn vertrek best intensief aan de slag gegaan met mijn 2 paarden en ik zou dat wel willen blijven behouden. Alleen kruipt daar aardig wat tijd in... en dan volg ik ook nog 2 avondopleidingen. De ene loopt nog tot begin februari, de ander is eentje van 5 lesavonden en niet wekelijks.

Lekker druk dus := Al kan ik het vast wel goedmaken door alles wat ik leer in die lange opleiding op hem te oefenen. Ik doe namelijk een opleiding tot masseur :Y) Maar goed. Al bij al gaan er dus aardig wat dagen zijn dat ik nauwelijks thuis ben, en dat zou weleens voor wrevel kunnen zorgen.