Brexit en ifor Williams

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:47

ik ben benieuwd TS!

Forcalquier

Berichten: 2062
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:54

Wij hebben ook de HBX besteld bij v/d Horst. Helaas nog niets vernomen maar ergens logisch...eind Juni komt er weer een lading naar NL is ons verteld en daar zou onze bij moeten zitten.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 13:26

Forcalquier schreef:
Wij hebben ook de HBX besteld bij v/d Horst. Helaas nog niets vernomen maar ergens logisch...eind Juni komt er weer een lading naar NL is ons verteld en daar zou onze bij moeten zitten.


Ben heel benieuwd wanneer jij hem besteld heb

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:51

Vervelend dat het allemaal zo lang duurt. Ik wacht al een maand op mijn nieuwe klep (alleen het hout). Enkele jaren terug had ik de nieuwe wanden binnen 3 dagen. Ik heb bewust rechtstreeks bij de importeur in België besteld om de levertijd zo kort mogelijk te houden.

Ik hoop niet dat deze lange levertijden een gewoonte gaan worden want dat doet wel flink afbreuk aan het merk.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:15

Nou een kennis van mij heeft de HBX 511 al 2 weken staan. Hij moest toevallig bij een trailerboer zijn (voor iets anders) zag hem staan en nam hem mee. Zonder opties want wou hij hem hebben met opties dan kon hij lang wachten.

Ik heb hem vandaag mogen bewonderen omdat ik toevallig langs reed en dacht wtf hij staat daar gewoon. Als nog ben ik er ziek van dat ik hem nog niet heb en ook ik heb geen opties :(

Wachten duurt lang |o

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 06:20

Ik heb hem ook nog niet...

Wel mail gestuurd maar nog geen reactie gehad..

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 06:41

Geen flauw idee welke trailer ze thuis precies besteld hadden. Maar die van ons zijn ze zaterdag mogen gaan halen erg mooi ding trouwens! Blijkbaar waren wij de eerste in België die deze trailer heeft besteld en ook de eerste die hem is kunnen gaan halen. Mensen ze komen eraan hoor! Nog even geduld :+

Als ik zelf een trailer had gekocht en ik moest zo lang wachten zou ik hem ook niet meer willen overigens :x

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 07:33

Joliieeenn schreef:
Geen flauw idee welke trailer ze thuis precies besteld hadden. Maar die van ons zijn ze zaterdag mogen gaan halen erg mooi ding trouwens! Blijkbaar waren wij de eerste in België die deze trailer heeft besteld en ook de eerste die hem is kunnen gaan halen. Mensen ze komen eraan hoor! Nog even geduld :+

Als ik zelf een trailer had gekocht en ik moest zo lang wachten zou ik hem ook niet meer willen overigens :x


Dit wisten we niet van te voren, en als je beld van hoe t zit is het steeds. Verwacht over week of 4 binnen. Dan denk je Oke dan wacht ik nog even

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:45

Ik wist dat het eventueel juni zou kunnen worden, heb een trailer die nog voldoet. Daarom had ik er ook geen problemen mee, maar houd het wel in de gaten. Als ik iets nieuws heb besteld wil ik hem wel zo snel mogelijk hebben. En dan best een beetje baalt als je er achter komt dat iemand hem dan ff ziet en koopt en wij al 6mnd wachten.

Zie het maar als steun naar elkaar.

Voor TS was en is het anders verkocht en zit je vast aan de offerte. Als ze dit had geweten zou ze misschien ook een andere optie gekozen hebben.

Maar het duurt hopelijk niet lang meer :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 11:06

Uiteraard baal je dan! Zou ik ook hebben...

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:56

plutolover schreef:
Joliieeenn schreef:
Geen flauw idee welke trailer ze thuis precies besteld hadden. Maar die van ons zijn ze zaterdag mogen gaan halen erg mooi ding trouwens! Blijkbaar waren wij de eerste in België die deze trailer heeft besteld en ook de eerste die hem is kunnen gaan halen. Mensen ze komen eraan hoor! Nog even geduld :+

Als ik zelf een trailer had gekocht en ik moest zo lang wachten zou ik hem ook niet meer willen overigens :x


Dit wisten we niet van te voren, en als je beld van hoe t zit is het steeds. Verwacht over week of 4 binnen. Dan denk je Oke dan wacht ik nog even


Zij wisten ook niet wanneer de trailer binnen zou komen. De verdeler hoopte Januari, toen Maart en we hebben hem nu een paar dagen :+ Ik vind hem het wachten overigens wel waard. Echt een sjiek ding!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:07

Ik had mijn nieuwe XXTRAIL binnen 3 weken binnen. Dus ik snap niet dat je zo lang op een trailer gaat wachten. Er zijn meer goede merken. Ik had allang een andere gekocht en dit geannuleerd. Als het bij koop bekend is dat het lang gaat duren, dan kies je er voor, maar als je het niet weet, dan is het gewoon pech voor de verkoper, maar ik bel wel een rondje waar ik dan direct een trailer kan halen.
Er zijn immers meer alu trailers, ik heb zelf ook een volledig alu trailer.

Anoniem

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:22

Er werd telkens gezegd: Binnen 4 weken. Dan snap ik wel dat je dat de eerste keren geloofd. Ondertussen geloofd ts het niet meer maar zijn de eersre modellen blijkbaar al geleverd dus zou het ook maar een kwestie van tijd zijn.

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:24

En een XXtrail vergelijken met een Ifor is hetzelfde als een Dacia met een BMW vergelijken.

Voor de prijs van de eerste, zou ik ook een korter lontje hebben.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 22:14

Ik wacht gewoon geduldig af. Denk beste optie. Aangezien ze al blijkbaar wel met mondjes maat geleverd worden hier..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 23:15

Ik heb zojuist de nieuwe ifor gezien bij iemand!!! Alleen was dit een 2paards en hij had hem net 3 weken (is een paardentaxi)

En hij zei al de 1,5 duurt wat langer. Hij had ook in januari besteld

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 09:32

Hier mensen al hun trailer?

Ik had afgelopen maandag gemaild.. nooit reactie op gehad.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:22

Nee, ik kom net uit Leersum voor een rit en zie ik er 1 rijden en dan rijd ik nog met mijn oudje.

Heb gisteren contact gehad met de dealer, hij zegt nog steeds augustus ik heb nu gewoon gevraagd wat is er wel al binnen bij de importeur anders neem ik die wel :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 16:39

Ik hoop niet dat ik ook tot augustus moet wachten.. Maarja denk dat ik geduldig maar wacht

Forcalquier

Berichten: 2062
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:58

Wij helaas ook nog niks -O-
Vandaag gebeld, eind Juni is nu eind Juli geworden.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 07:09

Gister weer gebeld.

En hij staat er!! Alleen nu nog op kenteken wachten ofzo.. die verwacht hij volgende week ofzo... en dan nog camera Instaleren.

Al hoor ik van verschillende dat je kenteken er met een dag kan zijn. Aja t zal wel.

Hij is er in ieder geval :-D dus nu nog ff wachten tot die gereed is.

Enige jammere is.. de trailer heb ik dan pas in okt weer nodig.. dus moet ik even kijken of ik nog iets leuks ga doen

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:24

Nielojram schreef:
En een XXtrail vergelijken met een Ifor is hetzelfde als een Dacia met een BMW vergelijken.

Voor de prijs van de eerste, zou ik ook een korter lontje hebben.

Absoluut niet waar, die xxtrails zijn hartstikke goed, en mooier (dat is natuurlijk persoonlijk) dan een iforwilliams. Dus het is VW vs Opel. En anders is het Mercedes vs BMW. Maar ze zijn echt niet simpeler of goedkoper uitgevoerd, absoluut onzin. Ik heb een hele luxe xxtrail, compleet met rondom trapbescherming, alu zodat je geen rotterij hebt. Natuurlijk snap ik dat je kiest voor een bepaald merk en als ik een VW wil, dan zal ik ook niet snel naar een Opel gaan. Maar voor iets wat dezelfde opties heeft, kwalitatief gelijkwaardig, dan maakt mij het merk echt niet zo veel uit en wil ik niet met maanden levertijd zitten.
Daarnaast is de prijs totaal geen factor voor levertijd. Als men zegt 4 weken, dan mag het een keer 5 worden, als ik heel veel geduld heb 6, maar anders ga ik naar iets wat kwalitatief gelijkwaardig is en koop iets wat op voorraad is. Heb ooit eens een zwarte Hotra bestelling geannuleerd omdat de levertijd niet de 6 weken bleek te zijn en heb elders met korting een grijze Hotra demo direct meegekregen, want ik had een trailer nodig (had er geen).
Maar goed, men moet bij mij dus echt eerlijk zijn in een levertijd, anders kan het elders wel sneller. Zo simpel is het. Ik zie helaas te veel dat men liegt over levertijd om de order maar binnen te halen. Maar zo werkt het niet. Ik heb net een natpak voor duiken besteld, en ik wil per se een bepaalde kleur, de levertijd is 10-12 weken in Nederland (pak in pink is officieel niet leverbaar in Nederland, wel in de rest van Europa, althans in Spanje en Malta). Nu heb ik het pas in november nodig, dus is die 12 weken geen issue. Maar is het er met 13 niet, dan bestel ik in Spanje, ik weet immers nu welke maat ik nodig heb (en ben dan net zo duur uit incl. verzenden). Ik gun het de winkel waar ik de verkeerde kleur kon passen en die dus de moeite willen doen om de kleur die officieel niet leverbaar is wel te leveren. Maar lukt dat niet, dan is online de juiste weg.

Kenteken kan soms in een dag. Maar vaak duurt het inderdaad 2-3 dagen.

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:12

Sorry hoor germie, maar voor geen goud dat ik een xxtrail wil hebben staan. Ik vind de uitdrukking Dacia vs BMW nog zacht uitgedrukt. Ifor is dan misschien niet zo mooi, maar het comfort en met name de veiligheid maken dat meer dan goed.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 08:19

het punt is dat mij niet duidelijk werdt vermeld dat er zoveel maanden tijd was. En daarom dit topic geopend. Anders had ik bij een andere dealer besteld als die wel keurig aan hun 4/5 weken hielden. Wat bleek meerdere wachten op hun trailer.

Dus dan is het wachten ook minder erg. omdat je niet de enigste bent.

MAar mijne is nu binnen dus hopelijk volgende week, of de week erop ophalen. :D en dan oefenen met mn hafje dat hij normaal op gaat lopen.

smurf26

Berichten: 101
Geregistreerd: 20-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:54

Ik heb mijn trailer HBX506 afgelopen zaterdag opgehaald! In december besteld, maar wat ben ik er blij mee *\o/* Hij ziet er echt geweldig uit :9