Irreële angsten..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:48

Dat de roltrap ineens stuk is als ik er op sta en ik opgeslokt wordt... Maar dan ook op zo’n manier dat ik echt weg ben, niks meer te vinden van mij, gewoon 100% weg.

Een been, hand of voet buiten me bed steken en dan bang zijn dat iemand (een creepy gast ofzo) me uit bed sleurd.

Zilvervisjes, gewoon alles met zilvervisjes. Is een reeële angst I know.

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:53

Wat een heerlijk herkenbaar topic!

De angst dat één van mijn kinderen iets overkomt en het wel zo echt inbeelden dat ik met tranen in mijn ogen weer bij zinnen kom.

Niet in de spiegel durven kijken als ik 's nachts wat uit de kraan drink.

Allemaal enge beelden uit films als ik in het donker over de overloop loop. Dan moet ik echt rustig blijven ademhalen.

Geluiden buiten horen en denken dat er iemand in de tuin is. Heb zo een keer ineens de gordijnen opengetrokken als verrassingseffect. Binnen waren de lampen aan en buiten was het donker. Ik keek mijzelf dus ineens strak aan in de weerspiegeling van de ramen - schrok me kapot!

Als ik achter een trailer rijd en het paard door de bodem zakt en de chauffeur het niet in de gaten heeft. Of als je zelf met je trailer rijdt en je het niet in de gaten hebt. Je leest tenslotte wel eens over verrotte bodemplaten...

Toen mijn paard nog als veulen heel onschuldig in de stal stond en ik mij wel kon inbeelden dat zij ineens heel gevaarlijk op mij af zou springen en aanvallen. Liefste paard ever, maar toch...

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:58

Inhalen op de snelweg en tussen 2vrachtwagens terecht komen waarvan er 1 opschuift naar links/rechts waar ik op dat moment rij %) om vervolgens als conserve blikje geplet te worden... brr!!!

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:03

Lestrange01 schreef:
lenaa_tje schreef:
Ik ben enorm bang voor slangen en schorpioenen in mijn bed. Mijn vroegere buurjongen had deze en ik was dan bang dat ze in mijn bed kropen als ze ontsnapte. Tegenwoordig kijk ik niet meer iedere dag (die jongen woont hier ook al minstens 10 jaar niet meer...) maar soms bekruipt mij dat gevoel nog en moet ik eerst kijken.
Slaapzak heb ik het nog steeds. Waar we ook kamperen (ook Texel bij wijze van) moet ik voor het slapen gaan kijken. Stel je voor dat die ene adder beslist in mijn slaapzak te kruipen.


Ik ben al meerdere keren wakker geworden midden in de nacht dat mijn slang ontsnapt was en dat hij of in mijn bed lag en ik er wakker van werd of dat hij op mijn nacht kastje lag :+

Al kan ik wel begrijpen dat het voor anderen heel eng is, ik heb dat met spinnen. Dat er een spin in mijn bed kruipt :brr:

Dat zou inderdaad mijn nachtmerrie zijn haha!
Maar aan de andere kant heb ik ook wel eens een slang vast gehad. Dan ben ik ook helemaal niet bang.

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:38

Ik krijg het echt spaans benauwd van water waarbij ik de bodem niet meer kan zien. Ook diep, helder water.

Jungles

Berichten: 344
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:55

Herkenbare dingen zeg! Ik dacht dat ik de enige was :')
Ik denk vaak aan (en ik word dan ook echt bang): Wat als er leeuw ontsnapt en die leeuw op straat rondloopt of mijn huis binnen komt, wat zou ik dan doen? :')

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:53

brokjes schreef:
Ik heb dus dat ik mijn telefoon 's nachts niet durf op te laden als ik alleen slaap, want dan zou hij gaan ontploffen.


Ik had (vooral in het begin) toen ik mijn slang pas had altijd schrik dat er een kortsluiting zou ontstaan, het terrarium in de fik zou vliegen en vervolgens heel het studentenhuis af zou branden.. Ook telkens wanneer ik brandweerwagens op de weg zag dacht ik van 'oliebol, is alles oké met snake?'.. :+ Achteraf gezien misschien een beetje dramatisch en nu heb ik het minder, maar soms speelt het nog wel eens op. Zeker nadat de kabel val mijn laptop plots vonken begon te geven en soort van ontplofte, wat als ik op dat moment niet thuis geweest was..

Of zoals sommige mensen al schreven; wat als ik tegen mijn eigen wil *dit doe* (zoals het voorbeeld van van het dak afspringen). Ik heb soms ook schrik dat ik in een stille ruimte vol met mensen plots luidop ga roepen ofzo, of mijn gedachtes ga beginnen uitspreken en ik het niet meer kan controleren wat ik zeg/doe. :+

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:03

DezeNaam schreef:
brokjes schreef:
Ik heb dus dat ik mijn telefoon 's nachts niet durf op te laden als ik alleen slaap, want dan zou hij gaan ontploffen.


Ik had (vooral in het begin) toen ik mijn slang pas had altijd schrik dat er een kortsluiting zou ontstaan, het terrarium in de fik zou vliegen en vervolgens heel het studentenhuis af zou branden.. Ook telkens wanneer ik brandweerwagens op de weg zag dacht ik van 'oliebol, is alles oké met snake?'.. :+ Achteraf gezien misschien een beetje dramatisch en nu heb ik het minder, maar soms speelt het nog wel eens op. Zeker nadat de kabel val mijn laptop plots vonken begon te geven en soort van ontplofte, wat als ik op dat moment niet thuis geweest was..

Of zoals sommige mensen al schreven; wat als ik tegen mijn eigen wil *dit doe* (zoals het voorbeeld van van het dak afspringen). Ik heb soms ook schrik dat ik in een stille ruimte vol met mensen plots luidop ga roepen ofzo, of mijn gedachtes ga beginnen uitspreken en ik het niet meer kan controleren wat ik zeg/doe. :+


Ja die met dat terrarium heb ik ook :+ iedere keer als ik een lamp verwissel check ik elk half uur wel even of er niet iets ontploft is ofzo

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:31

Echt, heerlijk topic dit. De herkenbaarheid is enorm!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:06

Het meeste is zó niet herkenbaar voor mij... Althans, nu niet meer...
Vroeger had ik het wel heel erg :')

De leukste is omdat ik het ook een keer echt heb gedaan _O-
Ik was altijd bang dat ik de autodeur rijdendeweg (ik was 9 destijds) open zou gooien. Daarom durfde ik nooit mijn arm op de leuning te leggen. Op een gegeven moment deed ik dat wel en opende ik inderdaad de deur. Op de snelweg _O- En ik durfde 'm niet meer dicht te doen _O-
Daarna als ik mijn arm op de leuning legde, was ik weer bang dat ik de deur open zou doen _O-

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:27

Ik had (ehm heb nog steeds) een enorme angst voor spinnen. Toen ik eenmaal op mezelf woonde vond mijn vader het dus ook niet meer nodig om voor ieder exemplaar de held uit te komen hangen.

Talloze keren heeft hij voorgedaan hoe ik een spin kon vangen en deze dan buiten kon zetten. In mijn gedachte ontsnapte dan deze spin, kroop tussen mijn kleding en kreeg ik werkelijk klotsende oksels bij het idee. Niets hielp... ook niet dat bekende zinnetje dat die spin banger van mij van etc... hij doet niets blablabla.

Op een dag zat hij daar... boven in de nok. Als mijn moed bij elkaar verzameld met bekertje en papiertje de keukentrap op. En ja hoor, spin vond het bekertje en mijn goede bedoeling hem buiten te zetten geen goed idee. Ontsnapte, kroop in mijn nek en ik viel al schuddend aan mijn kleren achterover van de trap. Om mijn val te breken en in een reflex zette ik mijn handen in de landing op de grond en brak van allebei mijn handen mijn duimen.

Op de spoedeisende hulp vonden ze het verhaal erg grappig. De spin heeft het ook niet overleeft, die was net zo geplet als mijn duimen.

Ik heb gewoon een man gezocht die niet bang van spinnen mocht zijn. Voor het geval dat.... :D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:38

MarryAnneR schreef:
Ik had (ehm heb nog steeds) een enorme angst voor spinnen. Toen ik eenmaal op mezelf woonde vond mijn vader het dus ook niet meer nodig om voor ieder exemplaar de held uit te komen hangen.

Talloze keren heeft hij voorgedaan hoe ik een spin kon vangen en deze dan buiten kon zetten. In mijn gedachte ontsnapte dan deze spin, kroop tussen mijn kleding en kreeg ik werkelijk klotsende oksels bij het idee. Niets hielp... ook niet dat bekende zinnetje dat die spin banger van mij van etc... hij doet niets blablabla.

Op een dag zat hij daar... boven in de nok. Als mijn moed bij elkaar verzameld met bekertje en papiertje de keukentrap op. En ja hoor, spin vond het bekertje en mijn goede bedoeling hem buiten te zetten geen goed idee. Ontsnapte, kroop in mijn nek en ik viel al schuddend aan mijn kleren achterover van de trap. Om mijn val te breken en in een reflex zette ik mijn handen in de landing op de grond en brak van allebei mijn handen mijn duimen.

Op de spoedeisende hulp vonden ze het verhaal erg grappig. De spin heeft het ook niet overleeft, die was net zo geplet als mijn duimen.

Ik heb gewoon een man gezocht die niet bang van spinnen mocht zijn. Voor het geval dat.... :D


In het kader daarvan heb ik er ook nog wel eentje...
Ik ben fobisch voor vlinders, daar helpt weinig tegen behalve in therapie gaan. Maar ja... het welbekende 'het idee dat ik vlinders straks niet meer eng vind, is enger dan een vlinder zelf dus doe ik het niet'
Nu is het ook niet een levensbeperkende angst ofzo, dus ja...

Maar ik durf dus in de zomer niet goed met open ramen te rijden, stel dat er een vlinder in mijn auto zit.
En ook al heb ik mijn ramen eigenlijk altijd dicht, ben ik toch altijd bang dat er ineens een vlinder in mijn auto zit en ik een mega ongeluk veroorzaak. :')

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:51

Als rasechte doemdenker heb ik bij bijna iedere situatie waarin ik me bevind wel zo’n gemeen realistisch visueel/beeld in mijn hoofd van wat er wel niet gruwelijk mis kan gaan. Ik zal jullie de details besparen, want ik wou dat ik ze zelf niet wist af en toe :evaw: :')

Treinen vind ik eng want dalijk ontspoort hij, ik krijg het spaans benauwd als de bus op een rotonde rijdt want dalijk valt hij om. Over achtbanen hoef je me al helemaal niet te spreken, daar kom ik nog niet bij in de buurt. Ik heb volgens mij een fobie voor grote zeedieren (denk aan: walvis, haai, dolfijn, etc) want ik heb een paniekaanval als ik ze op tv ofzo zie, vooral walvissen kan ik heel slecht hebben. Ik krijg bij paarden altijd hele nare specifieke doembeelden in mijn hoofd. En ook heel erg de “wat als”-dingen. Mijn hoofd bedenkt zich overal wel een of andere horror situatie bij. -O- :')

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:56

E_J schreef:
Als rasechte doemdenker heb ik bij bijna iedere situatie waarin ik me bevind wel zo’n gemeen realistisch visueel/beeld in mijn hoofd van wat er wel niet gruwelijk mis kan gaan. Ik zal jullie de details besparen, want ik wou dat ik ze zelf niet wist af en toe :evaw: :')

Treinen vind ik eng want dalijk ontspoort hij, ik krijg het spaans benauwd als de bus op een rotonde rijdt want dalijk valt hij om. Over achtbanen hoef je me al helemaal niet te spreken, daar kom ik nog niet bij in de buurt. Ik heb volgens mij een fobie voor grote zeedieren (denk aan: walvis, haai, dolfijn, etc) want ik heb een paniekaanval als ik ze op tv ofzo zie, vooral walvissen kan ik heel slecht hebben. Ik krijg bij paarden altijd hele nare specifieke doembeelden in mijn hoofd. En ook heel erg de “wat als”-dingen. Mijn hoofd bedenkt zich overal wel een of andere horror situatie bij. -O- :')



oe dat heb ik nu ook, met met haaien... in een zwembad. Ik weet natuurlijk 100% onzin... maaarrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:58

MarryAnneR schreef:
Ik had (ehm heb nog steeds) een enorme angst voor spinnen. Toen ik eenmaal op mezelf woonde vond mijn vader het dus ook niet meer nodig om voor ieder exemplaar de held uit te komen hangen.

Talloze keren heeft hij voorgedaan hoe ik een spin kon vangen en deze dan buiten kon zetten. In mijn gedachte ontsnapte dan deze spin, kroop tussen mijn kleding en kreeg ik werkelijk klotsende oksels bij het idee. Niets hielp... ook niet dat bekende zinnetje dat die spin banger van mij van etc... hij doet niets blablabla.

Op een dag zat hij daar... boven in de nok. Als mijn moed bij elkaar verzameld met bekertje en papiertje de keukentrap op. En ja hoor, spin vond het bekertje en mijn goede bedoeling hem buiten te zetten geen goed idee. Ontsnapte, kroop in mijn nek en ik viel al schuddend aan mijn kleren achterover van de trap. Om mijn val te breken en in een reflex zette ik mijn handen in de landing op de grond en brak van allebei mijn handen mijn duimen.

Op de spoedeisende hulp vonden ze het verhaal erg grappig. De spin heeft het ook niet overleeft, die was net zo geplet als mijn duimen.

Ik heb gewoon een man gezocht die niet bang van spinnen mocht zijn. Voor het geval dat.... :D


:') !!!! Och wat erg. Erg herkenbaar. Laatst ook de grap gehad dat er een spin voor mijn gezicht naar beneden kwam in de auto. Gelukkig was ik niet de bestuurder want raakte volledig in paniek! Bestuurder ook maar heeft hem snel kunnen parkeren. Spinnen toch altijd :( _O-

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:11

Ik vind dit topic hilarisch _O-

Zelf durf ik niet tegen een leuning aan te leunen/staan (van een brug of verdieping oid). Ik ben altijd doodsbang dat ze niet goed vast zitten en ik dus met leuning en al naar beneden val := :')
Zelfs als ik dit nu zo type (en er dus aan denk) krijg ik er klotsende oksels van :o

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:20

Vandaag nog een brug gemaakt van gaas zodat je er zo lekker doorheen kan kijken

Moet echt me moeder bij elkaar rapen en erover heen gaan

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:46

OMG :')

Ik had als kind altijd de angst dat als mijn moeder de auto uit zou stappen, deze zonder haar (of verdere bestuurder) weg zou rijden. _O-

Eigenlijk zijn alle angsten voorbij.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:54

Ik heb vaak dat ik tijdens haren wassen dat ik denk dat er een vreemd iemand in de badkamer staat. Dan doe ik in 1 keer mijn ogen open, om er achter te komen dat er echt niemand staat, maar dat er nu wel shampoo in mijn ogen zit.

Vroeger dacht ik altijd dat het huis in de brand zou vliegen en dan bedacht ik voor het slapen altijd wat ik dan allemaal mee ging nemen als we moesten vluchten. Ik had dat dan op de grond staan, zodat ik het meteen mee kon nemen.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:04

Wat een dingen komen hier voorbij, sommige zijn toch wel hilarisch :o :D
Ik heb niet veel irreële angsten, maar dit zijn ze:

- Als ik een zombiefilm of serie gekeken heb dan ben ik de dagen er na in het donker relatief paranoia of er geen zombies zijn :o Of dat ik de gordijnen 's morgens open trek en er een kudde zombies aan de raam geplakt staan. Ik vind dat soort horrors echt leuk, maar meestal blijven er een paar op mijn netvlies hangen.

- Angst voor diep water, dat ik insta verzuip of gegrepen word door een witte of tijger haai.

- Ik haat visachtige beesten met grote, uitstekende en puntige tanden :o Krijg daar echt rillingen van, ook al doen ze ons niet snel iets.

- Vroeger was ik altijd dat mijn pa een hartstilstand zou krijgen achter het stuur en ik als kind dan de auto aan de kant zou moeten krijgen. Als ik nu bij hem in de auto stap denk ik steeds dat we ergens tegen aan rijden. Meestal rij ik zelf als ik met pap weg ga :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:04

ierusju schreef:
Ik heb vaak dat ik tijdens haren wassen dat ik denk dat er een vreemd iemand in de badkamer staat. Dan doe ik in 1 keer mijn ogen open, om er achter te komen dat er echt niemand staat, maar dat er nu wel shampoo in mijn ogen zit.

Vroeger dacht ik altijd dat het huis in de brand zou vliegen en dan bedacht ik voor het slapen altijd wat ik dan allemaal mee ging nemen als we moesten vluchten. Ik had dat dan op de grond staan, zodat ik het meteen mee kon nemen.


HAHA dat eerste omg zo grappig en herkenbaar. Toch snel ff kijken en dan heel je ogen vol shampoo :+

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:05

Wat herkenbaar dit.
Ik denk dat ik bij alles wat ik doe of alles wat er gebeurt weleens ' wat als' denk.

De laatste tijd met name met auto rijden. Ik zie bijna iedere keer wel voor me dat ik een mega ongeluk krijg.
Rijd overigens graag en veel auto dus het beperkt me gelukkig niet.

Maar bijvoorbeeld ook dat als ik op een stoeprand loop dat ik val en mijn enkel breek...
Ga zo maar door.

En vroeger toen ik met de trein reisde zag ik vaak voor me dat ik ervoor sprong...

Dacht idd dat ik een beetje gek was. Maar goed om te horen dat meer mensen dit hebben.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:48

Nu geen last meer van, maar als kind was ik altijd bang dat er in die putten aan de zijkant van de weg steven king's IT de clown zou zitten. Ik fietste daardoor met een grote boog om elke put. Dit heb ik echt jaren gedaan :=

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:25

Pippaa schreef:
Ik heb altijd met tuinhekjes met puntige bovenkant dat ik me ineens voorstel dat ik daar met mn oog op val. Lekker random :+

Zo is mijn paard laatst op zo’n puntig hek gaan zitten.... ik durf dus niet meer langs zulke hekken te rijden :+

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:22

Ik ben bij iedere put,brug of spleet bang dat mijn telefoon erin valt :')