Irreële angsten..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:28

Wát een herkenbaar topic.

Het stuur en de auto is een erg herkenbare. Ik ben ook een tijdje als de dood geweest dat ik mezelf niet in kon houden en dat ik een ruk zou geven aan het stuur. Alleen op de snelweg had ik dit en die vermeed ik dan ook zo veel mogelijk. Dat gaat nu beter, maar vind ik soms nog lastig.

Brand ben ik ook als de dood voor, mede doordat het dichtbij gebeurd is. Vorige week raakte ik in paniek met het idee dat de katten beneden opgesloten zaten in de brand en toen hoorde ik ze ook miauwen. Ik was hè-le-maal over de zeik.

Bij mijn ouders thuis, wonen buiten het dorp zonder buren dichtbij, durf ik ook echt niet alleen te zijn en ben ik ‘s avonds echt bang. Durf dan niet naar buiten te kijken.

En zo heb ik nog wel meer dingen en heb ook echt paniekaanvallen door nare gedachten gehad. Dat was een erg nare periode.

Blij om te lezen dat ik niet de enige ben.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 22:29

bokker01 schreef:
!

Waar ik ook altijd bang voor ben is dat een vliegtuig waar je in zit in tweeën breekt en dat ik net in het achterste gedeelte zit van het vliegtuig. Onmogelijk natuurlijk maar goed, bang ben ik er wel voor. :+


Even om je op te beuren, als ze door midden breekt maakt het niet uit waar je zit, beide kanten maken dan geen schijn meer van kans. :+ Hoef je je daar geen zorgen meer over te maken!

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:30

Captain schreef:
Bij een perron staan waar een trein binnen komt rijden en dan bang zijn dat iemand je duwt en je onder de trein komt.


De reden dat ik als er mensen staan ik zeg maar een meter of 2 van de rand af ga staan. Je weet maar nooit :+

Toogfilosoof
Berichten: 4897
Geregistreerd: 05-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:32

Laatst bijgewerkt door Toogfilosoof op 01-03-19 22:35, in het totaal 2 keer bewerkt

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:33

Elke avond, als ik boven aan de trap kom, moet ik daar het licht uit doen. Die 3 meter van de lichtknop en naar mijn kamer in het donker.. Dé hel :') Heb dan altijd een bepaald gevoel dat er een of andere creepy mens achter de hoek staat en mij gaat ontvoeren. In mijn hoofd is mijn kamer dan de veilige cocon. :')

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:35

PerleB schreef:
Elke avond, als ik boven aan de trap kom, moet ik daar het licht uit doen. Die 3 meter van de lichtknop en naar mijn kamer in het donker.. Dé hel :') Heb dan altijd een bepaald gevoel dat er een of andere creepy mens achter de hoek staat en mij gaat ontvoeren. In mijn hoofd is mijn kamer dan de veilige cocon. :')


Grappig he. Terwijl de ruimte precies dezelfde is, licht of donker. Ik vraag me ook weleens af waarom ik bang ben in het donker. Want het slaat eigenlijk nergens op.

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:43

Crista schreef:
Niet met m'n benen vanaf m'n knieën buiten het bed uit steken als ik op m'n buik lig. Want als er dan iemand op m'n benen gaat zitten, breken ze

*Gaat ff anders liggen op bed* :+

Kan ook ontzettend raar denken over alles. Momenteel gaat het er vooral over dat er iets mrt mijn hondje gebeurt waardoor ik haar kwijt raak/ze gewond raakt en ik haar niet kan helpen. Bijvoorbeeld dat ze in een put valt (nadat Julen zoveel besproken was in het nieuws) of dat iemand haar tijdens het wandelen oppakt en meesleurt.

Ook een tijd gedacht dat mijn merrie eens doodgeschoten in de wei zou liggen nadat de jagers weer actief waren.

En inderdaad in de auto denken wat als ik het stuur omtrek, maar dat was grootendeels toen ik net mijn rijbewijs had. Vandaag heb ik ook 4 keer achter elkaar moeten niezen in de auto terwijl ik over de brug reed, toen was ik ook heel blij dat ik nog recht op de weg reed :') .

En als ik in de nacht naar het toilet moet absoluut niet in de spiegel/het raam kijken want er kijkt vast iemand anders naar me terug.
Er zijn er meer maar op dit moment de meest voorkomende :+

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:47

Voeten, handen en dergelijke mogen sowieso NOOIT over de rand van het bed uitsteken, want dan wordt je gepakt door het monster vanonder het bed. :j

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:32

Ik ben altijd bang dat als ik in de auto zit, de persoon in de auto voor mij gewoon keihard op de rem trapt en dat we er dan tegen aan botsen.

Ook als ik door de stad loop denk ik ‘wat als die persoon die zo langs mij loopt ineens aan mijn piercing trekt’ (heb veel piercings in mijn gezicht) brr...

Edit: ohja en als ik trap loop (die niet volledig dicht is) dat ik er dan tussen val. Kan helemaal niet maar wat als
Laatst bijgewerkt door TheNovelist op 01-03-19 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:35

Ik vind het eng om langs water te rijden met de auto als er geen vangrail is. Bang dat ik in het water beland en er niet uit kan komen en verdrink.

Geen benen of armen uit het bed hangen. Ook niet in het donker in de spiegel kijken. :+

Controle verlies, bang dat ik hele gekke dingen ga doen, terwijl je niet eens dood wilt.

Als je op de rand staat van bijvoorbeeld een gebouw dat iemand je er af duwt.

Als ik in de bus zit doe ik nooit een staart in, bang dat iemand die achter me zit hem afknipt.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:20

Ik ben ook bang dat als je op het perron bij de trein staat, meegezogen kan worden door de snelheid van een sneltrein die voorbij sjeest. Ik ga daarom altijd ergens staan als er zo een voorbij komt rijden en hou me vast. Voor het geval dat :')

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:36

Vliegen.

Als in vliegtuig.
Niet het beestje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:58

Dat van die vangrail herken ik ook. Maar ik ben als 6 jarig meisje bijna verdronken toen ik het water in fietste. Dus die angst kan ik nog wel plaatsen bij mezelf.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:00

Op een of andere manier ben ik altijd bang dat bruggen of tunnels instorten...
In het vliegtuig heb ik de ene keer wel de angst dat er iets fout gaat tijdens de vlucht, en de andere keer weer niet.

Als ik er zo over nadenk heb ik best wel veel van dit soort angsten :s

Die van die spin klinkt ook heel herkenbaar. Heb een keer gehad dat ik op de achterbank zat, en op het middenstukje zat opeens een spin. We hadden net de kerstboom opgehaald dus daar kwam 'ie vandaan. Hysterisch was het nog net niet, maar ik was wel zodanig geschrokken dat de auto gestopt werd en mijn vader me kwam redden. Ohja, nog één. Op weg naar het vliegveld zaten ik en mijn broer achterin. Ineens zag ik in mijn ooghoek op mijn raam een gigantische spin zitten. In 1 seconde zat ik zowat bij mijn broer op schoot, aan de andere kant van de auto _O- . Man man man wat ben ik bang voor spinnen.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:17

De wat als dingen heb ik inderdaad ook, vroeger had ik heel vaak op de snelweg dat ik dacht ‘ wat als ik de deur nu open doe?’
De 6 jarige ik heeft dat dus ook een keer gedaan en ben nu best bang voor die gedachten :=

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:50

Net was ik ergens aan het lunchen en toen kwam er nog een opborrelen... Dat de serveerster aan komt lopen met koffie/soep/chocomel, iets heets wat smerige vlekken maakt zeg maar, en dan struikelt en alles over me heen laat vallen :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:54

watchthesky schreef:
Net was ik ergens aan het lunchen en toen kwam er nog een opborrelen... Dat de serveerster aan komt lopen met koffie/soep/chocomel, iets heets wat smerige vlekken maakt zeg maar, en dan struikelt en alles over me heen laat vallen :=

Ik moest ooit 11 biertjes naar 11 wielrenners brengen. Ik had 1 biertje neergezet en de andere 10 op 1 van de wielrenners laten vallen := So it happens!

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:56

Zeg dat nou niet _O-

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:03

Captain schreef:
Of een deur die beide kanten op kan voor je uit open doen en je een voet naar voren zet (blote voeten) en dat op de een of andere manier de deur juist naar je toe komt en de nagel van je grote teen eraf scheurt. :r

Dat is gebeurd bij ons in het zwembad bij een van de kinderen :=

Dat van een ruk aan het stuur geven of van een gebouw springen herken ik ook! Ik dacht al dat ik gek was :')
Of ook dat je iets naar beneden wilt gooien van grote hoogte, bijvoorbeeld je telefoon of zo. Of op een boot/boven het water, zelfde verhaal.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:07

k_m schreef:
Wat mega herkenbaar!! Ik heb het enorm hard met door tunnels te rijden, dat ik denk dat ze gaan instorten. Rijd regelmatig de Westerschelde tunnel en dat is echt niet leuk als je dat 6 km lang denkt onder de zee.

Met bruggen en instorten heb ik het ook. Parkeren vlakbij water ook altijd bang dat ik er in ga rijden.

Ook dat van op je rem trappen perongluk heel herkenbaar.

Ik vind de westerscheldetunnel ook echt een enge tunnel.
Ik ben ook echt een control freak. 4 keer alles nalopen in huis en dan nog denken dat de boel afbrand of de kat ergens blijft hangen

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:08

Ik denk dat een goede conclusie is... dat we onzelf niet echt vertrouwen, dat we niet iets doen, wat we niet willen doen :+

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:38

Ik heb zulke gedachten altijd en overal op de raarste momenten.
Laatst kwam een ook eentje uit.
Het maakt mij weleens bang dat dingen ook echt gebeuren :j
Daardoor sluit ik mezelf ook vaak af van vanalles.
Ook niet goed, zou er minder last van willen hebben en gelukkiger willen zijn :j

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:04

c_alsemgeest schreef:
Ik denk dat een goede conclusie is... dat we onzelf niet echt vertrouwen, dat we niet iets doen, wat we niet willen doen :+



Dit heeft idd heel erg te maken met vertrouwen. Vertrouwen in jezelf. Onbewust hebben de meeste mensen een bepaalde overtuiging, 'Ik kan het niet, lukt me toch niet, ik ben niet goed genoeg' etc. Als je op jezelf durft te vertrouwen en het leven aan gaat zoals het komt, ga je veel meer relaxed en ontspannen leven en heb je minder last van ideële angsten.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:27

Ik ben enorm bang voor slangen en schorpioenen in mijn bed. Mijn vroegere buurjongen had deze en ik was dan bang dat ze in mijn bed kropen als ze ontsnapte. Tegenwoordig kijk ik niet meer iedere dag (die jongen woont hier ook al minstens 10 jaar niet meer...) maar soms bekruipt mij dat gevoel nog en moet ik eerst kijken.
Slaapzak heb ik het nog steeds. Waar we ook kamperen (ook Texel bij wijze van) moet ik voor het slapen gaan kijken. Stel je voor dat die ene adder beslist in mijn slaapzak te kruipen.

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:32

lenaa_tje schreef:
Ik ben enorm bang voor slangen en schorpioenen in mijn bed. Mijn vroegere buurjongen had deze en ik was dan bang dat ze in mijn bed kropen als ze ontsnapte. Tegenwoordig kijk ik niet meer iedere dag (die jongen woont hier ook al minstens 10 jaar niet meer...) maar soms bekruipt mij dat gevoel nog en moet ik eerst kijken.
Slaapzak heb ik het nog steeds. Waar we ook kamperen (ook Texel bij wijze van) moet ik voor het slapen gaan kijken. Stel je voor dat die ene adder beslist in mijn slaapzak te kruipen.


Ik ben al meerdere keren wakker geworden midden in de nacht dat mijn slang ontsnapt was en dat hij of in mijn bed lag en ik er wakker van werd of dat hij op mijn nacht kastje lag :+

Al kan ik wel begrijpen dat het voor anderen heel eng is, ik heb dat met spinnen. Dat er een spin in mijn bed kruipt :brr: