Irreële angsten..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:33

Oehw wat herkenbaar!

Ik heb vaak als ik over een kruispunt op een voorrangsweg rijd, dat ik me dan ineens voorstel dat er iemand van rechts komt die gewoon doorrijdt en tegen me aan klapt.

En als ik onder een viaduct rijd dat ik me dan voorstel/bang ben dat iemand iets naar beneden komt wat op mijn auto terecht komt.

Vliegtuigen vind ik ook dramatisch, want als er 1 overvliegt ben ik ervan overtuigd dat er iets uit valt, of helemaal neerstort, natuurlijk op mij. Als ik toevallig in een weiland loop om een hoefijzer te zoeken ofzo en er komt een vliegtuig laag aanvliegen, dan ren ik echt weg.
Helikopters zijn nog erger. Brrr.

Sowieso als ik ergens in een open ruimte loop, weiland of wat dan ook, vind ik dat niet heel prettig omdat ik bang ben dat er iets op me valt. Al is het maar een simpele ballon of zo. Als ik die zie vliegen ben ik ook weg :')
Stiekem vind ik ballonnetjes die al geland zijn net zo eng, want die zijn in de lucht geweest.

Nouja, dan heb je nog de hoogtevrees, als ik op een hoog gebouw sta beeld ik me in dat ik ineens de controle over mezelf kwijt ben en mijn benen over de reling gooi en naar beneden val. Soms ben ik daar zo heilig van overtuigd dat ik letterlijk sta te trillen op mijn benen.

Of in een drukke ruimte zitten en me dan inbeelden dat ik ineens ongecontroleerd ga schreeuwen :')
Of met iemand aan het praten te zijn en dan ineens denken "wat als ik hem/haar zomaar ineens ga zoenen"


Verder ben ik geloof ik wel aardig normaal misschien.
Laatst bijgewerkt door Niobe op 22-03-19 16:41, in het totaal 2 keer bewerkt

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:36

Collega van me had ook een mooie...
Bij een mooie heldere lucht in de nacht... wanneer je naar de sterren kijkt... of naar de mooie volle maan...

Dat durft hij dus niet omdat hij na langer kijken bang is naar "boven gezogen" te worden :+

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:47

c_alsemgeest schreef:
Collega van me had ook een mooie...
Bij een mooie heldere lucht in de nacht... wanneer je naar de sterren kijkt... of naar de mooie volle maan...

Dat durft hij dus niet omdat hij na langer kijken bang is naar "boven gezogen" te worden :+


Die is wel geweldig! Dat is nog eens iets anders dan bang in het donker enzo. :D

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:48

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ARCTN

Berichten: 566
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:55

Warboel schreef:
Mijn grootste irrationele angst zijn putjes in het zwembad :+ Ik heb dat al van jongs af aan, de kans is dan ook vrij groot dat ik erg in paniek raak tijdens het zwemmen. Krijg ook een ontzettend ongemakkelijk gevoel van het idee van bijvoorbeeld delen van bruggen of windmolens onder water.

Het is ook een fobie, Submechanophobia.
Ik vind bijvoorbeeld golfslagbaden echt verschrikkelijk, die enorme roosters brrrr. Of als je naar bv zwemwedstrijden kijkt op TV en je ziet de camera over zo’n rail op de bodem gaan %) Ik heb een tijdje op hardzwemmen gezeten toen ik jong was, ging wel altijd keihard want des te eerder was ik het water weet uit :')



Deze is súper herkenbaar voor mij!
Toen ik vroeger op zwemles zat viel op een deel van het zwembad de schaduw, daar was het water dus donkerder. Vreselijk!
Ik vind het ook vreselijk om naast een boot te zwemmen bijvoorbeeld. Naast een boot lopen die op het droge ligt heb ik ook een hekel. :+

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:02

Suzanne F. schreef:
c_alsemgeest schreef:
Collega van me had ook een mooie...
Bij een mooie heldere lucht in de nacht... wanneer je naar de sterren kijkt... of naar de mooie volle maan...

Dat durft hij dus niet omdat hij na langer kijken bang is naar "boven gezogen" te worden :+


Die is wel geweldig! Dat is nog eens iets anders dan bang in het donker enzo. :D


Ja hij vertelde het...
En toen dacht ik meteen, die MOET in het topic :D

Anoniem

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:30

Ik wil ook nooit op naadjes in de weg/stop/viaduct of zo stil staan. Niet met mijn voeten erop of met de wielen, want stel je voor.. het scheurt.. sta je daar. Als je op de tegel staat, gebeurt er niks.. :')

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:44

Ohhhja, die was ik vergeten... Grote viaducten door bergpassen (en al helemaal in België...) vlieg ik het liefste met 200 km/u over. Ben altijd kei bang dat zo'n brug instort.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:11

Ik weet ook nog een mooie, hier komen vaak straaljagers vrij laag over. Dat geeft natuurlijk een enorm kabaal. Ik heb dan altijd gelijk het gevoel van "oliebol hij gaat straks neerstorten op ons huis en dan lig ik ergens dood te wezen onder het puin" :')

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 11:44

Ik heb ook een "plezante" :roll: .... Ik heb heel dikwijls angst dat ik niet meer ga weten hoe ik moet ademen :x . Ik weet dat dit niet kan, maar toch ben ik er bang voor _-:( . Verder lees ik hier niet mee want ik wil mijne kop niet op ideeen brengen >;)

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 12:24

In het diepe gedeelte van het zwembad ben ik bang dat iets of iemand mij vanaf de bodem grijpt. Slaat helemaal nergens op maar toch gaat dat altijd door mijn hoofd :+

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:09

Leuk om te lezen, heel herkenbaar. Ik kan niet in de trein zitten zonder te visualiseren dat ik aan de noodrem trek en er gigantische paniek in de trein ontstaat. Voel ook vaak de drang om dat te doen, gelukkig blijft het daarbij :') ben soms bang dat ik het echt doe haha

Wat ik ook heb is dat ik in de auto zit en een spoorwegovergang over moet. Dan bedenk ik me altijd dat opeens het verkeer voor me stil staat, ik dat te laat door heb, dus midden op het spoor stil sta. Achteruit kan niet want daar staat een auto en dan gaan de spoorbomen dicht en komt er een trein aan. De rest kun je zelf bedenken... waarom denk ik dat?

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:34

Ik herken dat ook van het spoor. Moet er bijna dagelijks over heen en blijf het niets vinden. 1x gehad dat ik dus ook (voor mijn gevoel) bijna op het spoor stil stond. Dat maakte het er niet beter op...

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:50

tijdens autorijden bukken wanneer ik een brug onderdoor rij of een slagboom (bang mn hoofd stoot ofzo, het gaat automatisch) 8)7

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:51

PinkPrincess schreef:
tijdens autorijden bukken wanneer ik een brug onderdoor rij of een slagboom (bang mn hoofd stoot ofzo, het gaat automatisch) 8)7

ja, haha dat doe ik op de fiets als ik de garage in fiets onder de flat :+

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:39

Geen even een schop hier..
Soms denk ik wat als iemand mij nu in de deur knalt als ik aan het autorijden ben?

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 22:52

Als je even FBI speelt om die ene leuke jonge op te zoeken, bang dat er ergens te vinden is wie gezocht heeft op zijn profiel en ik door de mand val. (Of dat je per ongeluk een foto liked ofzo haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:00

Ik heb er echt heel erg veel maar ben dan ook een echte doemdenker. Ik zie altijd eerst alle erge dingen voordat ik iets positiefs kan zien. :Y)

Bij een vrachtwagen inhalen beeld ik me altijd in dat deze om valt, op mij. In de bus die over een rotonde gaat mezelf altijd inbeelden dat die omvalt.
Treinen die ontsporen, boten die zinken, vliegtuigen storten neer en als ik ergens oversteek word ik overreden.
Als ik onder de douche sta ben ik soms bang dat er ineens iemand in mijn huis is.
Draaideuren vind ik ook eng, dan heb ik altijd een scene van the walking dead in mijn hoofd. Evenals liften, genoeg horror stories daarover gelezen.
Als ik op iets hoogs sta, ben ik bang dat ik ga springen. Natuurlijk doe ik het niet en heb ook echt geen idee waar dit vandaan komt. :')
Ik vind het ook eng om onder bruggen te rijden/lopen/zijn. Stel je voor dat hij spontaan instort. :roll:

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Deze dingen beperken mij trouwens nergens in hoor. Gaat verder goed met me. :Y)

Nog een maar die is wel realistisch vind ik. Ik fiets nóóit onder een paal door waar een vogel op zit. Ben als de dood dat ze gaan poepen. :+

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:01

IK heb altijd als ik over het spoor rijd met mijn auto, dat er dan toch een trein vol tegen mijn auto aanbotst. Dat de slagbomen etc. het gewoon niet doen.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:23

naomiiiii schreef:
Ik heb er echt heel erg veel maar ben dan ook een echte doemdenker. Ik zie altijd eerst alle erge dingen voordat ik iets positiefs kan zien. :Y)

Bij een vrachtwagen inhalen beeld ik me altijd in dat deze om valt, op mij. In de bus die over een rotonde gaat mezelf altijd inbeelden dat die omvalt.
Treinen die ontsporen, boten die zinken, vliegtuigen storten neer en als ik ergens oversteek word ik overreden.
Als ik onder de douche sta ben ik soms bang dat er ineens iemand in mijn huis is.
Draaideuren vind ik ook eng, dan heb ik altijd een scene van the walking dead in mijn hoofd. Evenals liften, genoeg horror stories daarover gelezen.
Als ik op iets hoogs sta, ben ik bang dat ik ga springen. Natuurlijk doe ik het niet en heb ook echt geen idee waar dit vandaan komt. :')
Ik vind het ook eng om onder bruggen te rijden/lopen/zijn. Stel je voor dat hij spontaan instort. :roll:

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Deze dingen beperken mij trouwens nergens in hoor. Gaat verder goed met me. :Y)

Nog een maar die is wel realistisch vind ik. Ik fiets nóóit onder een paal door waar een vogel op zit. Ben als de dood dat ze gaan poepen. :+

Deze herken ik allemaal zo erg, yikes :')

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:25

Ik wil niet naast een vrachtwagen rijden in een bocht :P voor mijn gevoel kunnen die dingen zo omvallen.
Ook heb ik de angst kilo's aan te komen van alles wat ik eet
Met rijden als een paard struikelt meteen denken tegen de grond te gaan ( alleen is die al wel gebeurt, maar nu verwacht ik dit elke keer )
In een lift gaan doe ik niet. Heb het idee dat de ruimte steeds kleiner wordt en de zuurstof op gaat.

elinedeau95

Berichten: 1193
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:32

Ik ben dus niet de enige met deze gekke gedachtes! Vooral dat over vrachtwagens inhalen is heel herkenbaar.
Ben altijd bang dat ik bij het tanken de slang in de auto laat zitten en bij het weg rijden het hele pompstation kapot trek. Vervolgens is dit gefilmd en word ik publiekelijk overal uitgelachen.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:34

naomiiiii schreef:
Ik heb er echt heel erg veel maar ben dan ook een echte doemdenker. Ik zie altijd eerst alle erge dingen voordat ik iets positiefs kan zien. :Y)

Bij een vrachtwagen inhalen beeld ik me altijd in dat deze om valt, op mij. In de bus die over een rotonde gaat mezelf altijd inbeelden dat die omvalt.
Treinen die ontsporen, boten die zinken, vliegtuigen storten neer en als ik ergens oversteek word ik overreden.
Als ik onder de douche sta ben ik soms bang dat er ineens iemand in mijn huis is.
Draaideuren vind ik ook eng, dan heb ik altijd een scene van the walking dead in mijn hoofd. Evenals liften, genoeg horror stories daarover gelezen.
Als ik op iets hoogs sta, ben ik bang dat ik ga springen. Natuurlijk doe ik het niet en heb ook echt geen idee waar dit vandaan komt. :')
Ik vind het ook eng om onder bruggen te rijden/lopen/zijn. Stel je voor dat hij spontaan instort. :roll:

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Deze dingen beperken mij trouwens nergens in hoor. Gaat verder goed met me. :Y)

Nog een maar die is wel realistisch vind ik. Ik fiets nóóit onder een paal door waar een vogel op zit. Ben als de dood dat ze gaan poepen. :+


Legit! Ik reed een paar uur voor de ramp in Genua over die brug en sprak de wijze woorden: Ziet er niet zo stevig uit he? Sindsdien heb ik het niet meer op bruggen _O-

Overigens heb ik vaak 's avonds als ik in bed lig zo'n ziek brein en dan zie ik de meest gruwelijke manieren van doodgaan voor me, meestal is het dan de kat die doodgaat (zoals deur waait met een klap dicht met de kat ertussen). Ik weet echt niet waarom of waar het vandaan komt, maar leuk is anders :+

Bij mijn moeder in de flat stond ik laatst ook in de lift, zo'n oudje. Je hoorde de ketting kraken! Ik zag mezelf al naar beneden storten, ookal hoefde ik maar 2 verdiepingen :=

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:36

Het hebben van val angst is ook een dingetje waarbij er een hele hoop irreële angsten komen kijken :=
Ik heb dat vooral met ladders. Ik ga daar dus echt niet op, gewoon bang dat dat ding in knikt, weg glijdt, omvalt.
Op een trap lopen met sokken aan doe ik ook niet, bang dat ik naar beneden glij... dat soort dingen :=

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:15

Ik ben Altijd bang dat ik een ree voor de auto krijg

En wat gebeurde van de week om 06.00?? Op een millimeter de auto niet geraakt! Alle aderen weer goed open pffft wat schrikken

Zo Irieel was het dus niet...