Irreële angsten..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 05:05

Ik zit in de auto op de snelweg en moet voor een afrit terugschakelen van zijn 5 naar zijn 4.. En elke keer weer zie ik voor me dat ik ipv de koppeling de rem intrap en vervolgens met mijn neus tegen de voorruit zit.

Ik sta onder de douche en scheer mijn oksels. Bij het wisselen van oksel zie ik voor me dat ik het scheermesje iets te dicht langs mijn lichaam haal en een tepel afscheer.

Ik zit op de fiets op een mooie zonnige dag, met de mond open voor extra zuurstof. (conditie much) En telkens weer denk ik aan de kans die ik heb om een vlieg in mijn mond te krijgen die tussen mijn tanden komt, net als ik mijn mond sluit waardoor ik hem voel 'knappen'.

Een paar van mijn irreële angsten.. Wie heeft ze ook, en wat zijn die van jou? :Y)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 07:11

Captain schreef:
Ik sta onder de douche en scheer mijn oksels. Bij het wisselen van oksel zie ik voor me dat ik het scheermesje iets te dicht langs mijn lichaam haal en een tepel afscheer.

Dit is mij deels overkomen :+ Ik heb nog een halve over. Ik was wel na het stappen het een flinke scheut bier aan het douchen op dat moment.

Ik ben banger snachts om over straat in een stad te lopen dan in het bos. Der zijn te veel geluiden in een stad naar mijn mening. Dan hoor ik mensen niet aankomen. Ik ben opgegroeid op een boerderij.


Ik heb in het zwembad altijd de achter gedachte dat mijn navel piercing een keer achter iets blijft hangen. Of chter mijn zadel knop. Maar normaal gesproken niet.

Dat zijn een paar van mij.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:22

Die gedachten hebben een naam: intrusies. Zoek maar op.
Ik heb ze ook vaak, vooral als ik in de auto zit. Het zijn vaak ‘wat als’ gedachten.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:29

Mijn vriend vertelde toevallig gisteren dat hij altijd bang is dat hij in de auto moet niesen en dan aan zijn stuur trekt en een gigantisch ongeluk veroorzaakt.

De mijne is buikpijn hebben, naar de wc gaan voor een grote boodschap en dan ontdekken dat ik aan het bevallen ben. :wow:

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:44

Ik ben hyperalert en heb dit ontzettend vaak, vaak gaat het ook een stukje verder, tot aan een begrafenis plannen toe. Echt ontzettend vermoeiend maar gelukkig kan ik er vaak om lachen ook.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:56

Wat mega herkenbaar!! Ik heb het enorm hard met door tunnels te rijden, dat ik denk dat ze gaan instorten. Rijd regelmatig de Westerschelde tunnel en dat is echt niet leuk als je dat 6 km lang denkt onder de zee.

Met bruggen en instorten heb ik het ook. Parkeren vlakbij water ook altijd bang dat ik er in ga rijden.

Ook dat van op je rem trappen perongluk heel herkenbaar.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:14

Oh ja, parkeren op zo’n kade in Amsterdam of zo, brrrr! Of dat je op zo’n veerboot met alleen een slagboompje moet met je auto. Dan controleer ik wel 15 keer m’n handrem, ook al weet ik zeker dat er niks kan gebeuren :+

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:18

Ik had er een maar die is werkelijkheid geworden :roll: .

Ik had bang met paardrijden te vallen en meegesleurd te worden terwijl ik vast hing in mijn stijgbeugel. Nu het was de stijgbeugel niet maar de teugel en het was niet zoals in een cowboyfilm dat ik er kilometers in volle galop onder hing, maar met een gebroken rug een paar meter verder getrokken worden, was toch geen leuke ervaring.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:21

Ik houd mijn tong altijd netjes binnen mijn tanden tijdens het autorijden. Anders ben ik bang dat ik mijn tong afbijt als ik een ongeluk krijg :+

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:21

Ik heb hier dus echt nooit last van := Komt het echt zoveel voor? Lijkt me ontzettend vermoeiend!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:28

Ik ben heel bang in het donker, nog steeds ook bang om als alle lichten uit zijn nog in- of uit bed te stappen, bang dat mijn haar vast komt in de achterkant van de föhn (en dan niet een paar sprietjes, dat is standaard), ben ook heel bang voor overgeven, en om geplet te worden tussen 2 vrachtwagens die mij niet gezien hebben op de snelweg.. ik kan ook gerust 3km achter een vrachtwagen blijven rijden als ik weet dat ik een afslag moet nemen verderop, dan hoef ik er niet langs

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:29

watchthesky schreef:
Mijn vriend vertelde toevallig gisteren dat hij altijd bang is dat hij in de auto moet niesen en dan aan zijn stuur trekt en een gigantisch ongeluk veroorzaakt.

De mijne is buikpijn hebben, naar de wc gaan voor een grote boodschap en dan ontdekken dat ik aan het bevallen ben. :wow:


die van je vriend is niet irreëel helaas.. is mij overkomen. frontaal aangereden op de provinciale weg door een vrouw die moest niesen... :(

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:30

Oooh ik heb dit ook :')

Met autorijden dat je je afvraagt wat er zou gebeuren als je ineens een spastische armbeweging maakt en je uit het niets het stuur omtrekt.

Of ook vroeger als we op vakantie waren en we reden door zo’n bergpas. Toen was ik al altijd bang dat mn vader perongeluk een slinger aan het stuur zou geven en we in het ravijn lagen.

En toen ik op de eiffeltoren stond als jong meisje was ik ervan overtuigd dat hij om zou vallen, dus heb het hele gezin ervan weerhouden verder omhoog te gaan. :(:)

En met sinterklaas afgelopen jaar was ik bang dat ik niet goed op lootjestrekken.nl had gekeken en misschien wel voor de verkeerde persoon een surprise had gemaakt en dat zou mega awkward zijn. Dus op de avond zelf nog 5x controleren of het wel écht klopte _O-

Dat is even wat me nu tebinnen schiet maar eigenlijk heb ik wel dagelijks dit soort hersenspinsels :=
Laatst bijgewerkt door Fellow op 01-03-19 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:31

Holy dit heb ik ook :wow: Dacht altijd dat ik een beetje bijzonder was _O-

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:31

Granoek schreef:
Ik ben heel bang in het donker, nog steeds ook bang om als alle lichten uit zijn nog in- of uit bed te stappen, bang dat mijn haar vast komt in de achterkant van de föhn (en dan niet een paar sprietjes, dat is standaard), ben ook heel bang voor overgeven, en om geplet te worden tussen 2 vrachtwagens die mij niet gezien hebben op de snelweg.. ik kan ook gerust 3km achter een vrachtwagen blijven rijden als ik weet dat ik een afslag moet nemen verderop, dan hoef ik er niet langs


Ohh ja dat met die föhn heb ik ook. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:32

Ik vraag me weleens af wat ik zou doen als ik op de snelweg rijd en er zit een wesp in mijn auto..
Of er kruipt opeens een dikke spin over mijn hand...
Niet eens echt irrationeel natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:34

Misschien een idee om uit te bollen ipv op de motor af te remmen als je een afrit neemt? En dan als je wat lager in snelheid zit pas schakelen?

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:41

juval schreef:
watchthesky schreef:
Mijn vriend vertelde toevallig gisteren dat hij altijd bang is dat hij in de auto moet niesen en dan aan zijn stuur trekt en een gigantisch ongeluk veroorzaakt.

De mijne is buikpijn hebben, naar de wc gaan voor een grote boodschap en dan ontdekken dat ik aan het bevallen ben. :wow:


die van je vriend is niet irreëel helaas.. is mij overkomen. frontaal aangereden op de provinciale weg door een vrouw die moest niesen... :(


Inderdaad niet irreëel, dit was gister nog in het nieuws: https://m.hln.be/nieuws/buitenland/vrou ... ~ac79454a/

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:47

Ik heb dit met bruggen.. Als ik er overheen rijd denk ik altijd "wat als de boel instort". Helaas een soort van werkelijkheid geworden vorig jaar zomer. Enkele uren nadat wij de brug in Genua/Genova passeerden stortte deze in...

Sindsdien heb ik het al helemaal niet meer op bruggen :+

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:49

Dat als ik, in het donker, van boven uit mijn slaapkamer naar beneden de tuin in kijkt, dat er iemand staat en terug kijkt.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:52

Ghostattack schreef:
Ik heb dit met bruggen.. Als ik er overheen rijd denk ik altijd "wat als de boel instort". Helaas een soort van werkelijkheid geworden vorig jaar zomer. Enkele uren nadat wij de brug in Genua/Genova passeerden stortte deze in...

Sindsdien heb ik het al helemaal niet meer op bruggen :+

Dit heb ik dus ook. Zelfs met onder een brug doorgaan.

En ik denk enorm vaak in het "wat als". Ik probeer erop te letten dat ik het niet teveel doe want het kan je echt gek maken.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:57

Ja en ‘wat als ik nu ineens naar links stuur’? Ik heb wel vaker van die hele rare gedachten in mijn hoofd met de meest gruwelijke afloop.
Ik probeer die gedachten altijd uit mijn hoofd te krijgen door aan wat leuks te gaan denken. Of door het Onze vader op te zeggen. Dan zijn ze er ook uit. :+

Amber_anne

Berichten: 6905
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:17

Gister nog 2 keer gehad. 1 keer wat als de trein nu van het spoor gaat, wat moet ik dan doen. En toen ik naar huis fietste over hoe ik het kind voor me zou kunnen ontvoeren door haar mee te lokken met een verhaal over konijnen. Was meteen weer dat ik mijn eventuele kinderen nooit alleen laat fietsen :')

Maar heb vaak ook wat er gebeurt als ik mijn auto deur open doe op de snelweg.
De vrachtwagen heb ik ook en gehoord van een vriendin dat dit dus niet irrationeel is helaas

Net intrusies opgezocht idd en dat is het, grappig om er een naam voor te hebben

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:27

Anoniem schreef:
Ik vraag me weleens af wat ik zou doen als ik op de snelweg rijd en er zit een wesp in mijn auto..
Of er kruipt opeens een dikke spin over mijn hand...
Niet eens echt irrationeel natuurlijk..

Dit heb ik eens gehad. Ik opende mijn zonneklep en er viel echt een MEGA dikke spin uit. Het was goddank op een hele brede compleet verlaten 80-weg, anders was het niet goed afgelopen :=
Echt zo lomp, het is maar een spin, maar ik schrok me dood en trapte dus als een gek op mijn rem :=

hagelslag
Berichten: 9000
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:38

Ik heb dit ook erg vaak.
Het ergst als ik met een volbeladen vrachtauto over een gierkelder rij bij een boer.
Ik probeer dit zoveel mogelijk te vermijden. Alleen soms moeten we wel.
En dat vind ik zo dood eng.....

En zo denk ik over vele dingen wel meer na als dat moet