Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
c_alsemgeest
Berichten: 20564
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 10:09

een treur olijf :')

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


Klis
Berichten: 2412
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:05

Olijven moet je snoeien :D Voor de olijfbomen waar echt olijven uit geoogst worden, zijn er een heleboel snoeitechnieken (heel interessant trouwens!). Wij hebben voor onze olijfbomen iemand ingehuurd die dat heel goed kon en wist wat het beste zou zijn haha. Weet niet hoe het zit met zo’n klein boompje, maar gok dat die gekke sprieten wel bij te trimmen zijn.

Mijn armen wijd en leeg
En een hart dat schreeuwend zweeg
Tumblr | De liefste meisjes!

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:07

Waarom heb ik ineens zoveel verhalen views op insta? Allemaal van die bikinidames.

Prima, staat niets interessants op. Maar waar komt dit ineens vandaan? Gaat om een stuk of 100. Echt sinds een paar dagen :/

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:16

Weet iemand hoeveel ik zou moeten bijbetalen als ik over de 10 kg handbagage zit? Vlieg met Ryanair.

JM :#

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:17

Shaggy09 schreef:
Weet iemand hoeveel ik zou moeten bijbetalen als ik over de 10 kg handbagage zit? Vlieg met Ryanair.

Heul veul want het is Ryan Air :')

Vgm mag je daar toch ook geen 10kg meer maar minder?

Yootha
Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:18

Wordt het fruit wat in Nl in de supermarkten ligt verpakt in NL of al in het buitenland? Bij Nederlandse producten lijkt het me logisch, maar zag vandaag dat mijn druifjes uit India kwamen.

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:21

Staat het niet op de site van Ryanair? Ik dacht dat te grote/zware handbagage verplicht het ruim in moet en dan kost je dat €50 ofzoiets? Maar het is alweer jaren geleden dat ik met Ryanair vloog :+

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:35

Yootha schreef:
Wordt het fruit wat in Nl in de supermarkten ligt verpakt in NL of al in het buitenland? Bij Nederlandse producten lijkt het me logisch, maar zag vandaag dat mijn druifjes uit India kwamen.


Ik gok in NL want bulk kan je makkelijker vervoeren.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:52

Klis schreef:
Olijven moet je snoeien :D Voor de olijfbomen waar echt olijven uit geoogst worden, zijn er een heleboel snoeitechnieken (heel interessant trouwens!). Wij hebben voor onze olijfbomen iemand ingehuurd die dat heel goed kon en wist wat het beste zou zijn haha. Weet niet hoe het zit met zo’n klein boompje, maar gok dat die gekke sprieten wel bij te trimmen zijn.


Ja, voor zover ik weet eens per jaar na de zomer maar ik vind die lange sprieten zo gek die ineens keihard groeien. En de bladeren eraan lijken ook heel anders te zijn. Ze zijn een stuk groter en anders van kleur, niet dat typische olijfkleurtje.

Een treurolijf. :')

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:33

Ghostattack schreef:
Staat het niet op de site van Ryanair? Ik dacht dat te grote/zware handbagage verplicht het ruim in moet en dan kost je dat €50 ofzoiets? Maar het is alweer jaren geleden dat ik met Ryanair vloog :+


Ja het is een beetje vaag die site, ik dacht misschien is hier iemand die vaak vliegt en het antwoord weet. :P

@sureido, je kon kiezen tussen 10 kg handbagage of 20 kg. Wij hebben 10 kg gekozen want we zijn maar een weekend weg, alleen de koffer zelf weegt natuurlijk ook al bijna 3 kg.
Met 3 personen moeten we dan 7 kg bagage benutten, anders moet je bijbetalen. Maar ik dacht als het nou maar een tientje is voor bijv 5 kilo teveel dan vind ik dat geen punt.

JM :#

Macs
Berichten: 7614
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:18

Maar het is toch 10kg pp? Of ben ik nou gek? :P

Ik heb nog een vraagje.
Onze zwarte was stinkt.
Alleen de zwarte, en eigenlijk alleen de shirts van mijn vriend :+ maar na een tijd samen wassen ruiken ook mijn shirts en rijbroeken zo (een soort natte hond lucht _O-)

-Het is geen sportkleding
-Mijn vriend zweet amper en stinkt niet. Doucht elke dag en draagt zijn shirts maar een dag
-We wassen met natuurlijke middelen, er zit geen zeepaanslag in het bakje of in de wasmachine
-Gebruiken geen wasverzachter
-De parfum (olie) ruik je niet, op geen enkele manier.
-We laten de was direct drogen
-Regelmatig een was op 90 graden
-Shirts regelmatig voorgewassen met azijn of laten weken in azijn, helpt voor een keer (ik ga dat niet iedere keer doen :o )
-Een kopje azijn bij de was helpt niet
-De wasmachine alleen laten draaien met azijn en soda helpt niet
-In de droger helpt lichtelijk, maar na een volgende keer wassen weer hetzelfde probleem en wil niet elke keer de droger aanzetten voor iets wat een klein beetje helpt.

Dus ik vraag me af: shirts maar verbranden of is er nog een oplossing? Het internet helpt me niet verder..

Maks :+:

xJurdyWonanx
Berichten: 4044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:52

Macs schreef:
Maar het is toch 10kg pp? Of ben ik nou gek? :P

Ik heb nog een vraagje.
Onze zwarte was stinkt.
Alleen de zwarte, en eigenlijk alleen de shirts van mijn vriend :+ maar na een tijd samen wassen ruiken ook mijn shirts en rijbroeken zo (een soort natte hond lucht _O-)

-Het is geen sportkleding
-Mijn vriend zweet amper en stinkt niet. Doucht elke dag en draagt zijn shirts maar een dag
-We wassen met natuurlijke middelen, er zit geen zeepaanslag in het bakje of in de wasmachine
-Gebruiken geen wasverzachter
-De parfum (olie) ruik je niet, op geen enkele manier.
-We laten de was direct drogen
-Regelmatig een was op 90 graden
-Shirts regelmatig voorgewassen met azijn of laten weken in azijn, helpt voor een keer (ik ga dat niet iedere keer doen :o )
-Een kopje azijn bij de was helpt niet
-De wasmachine alleen laten draaien met azijn en soda helpt niet
-In de droger helpt lichtelijk, maar na een volgende keer wassen weer hetzelfde probleem en wil niet elke keer de droger aanzetten voor iets wat een klein beetje helpt.

Dus ik vraag me af: shirts maar verbranden of is er nog een oplossing? Het internet helpt me niet verder..


Ik kan je helaas niet helpen, maar mijn zwarte broeken ruiken ook altijd raar. Zal misschien aan de kleuring liggen die ze voor zwart gebruiken ofzo?

Wonan (v. Windspiel)
B+10 PR:216 L1+11 PR:199.5 L2+10 PR:193.5
http://www.instagram.com/haflinger.wonan

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:55

Jaa het is 10 kg p.p, maar we gaan met zijn drietjes dus hebben we 1 koffer van 10 kg voor ons 3. Die staat wel gewoon op naam van mij, maar we stoppen alle 3 bagage er in.

JM :#

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:50

Ga eens opzoeken hoe zwarte kleding gemaakt word... En dan wel uit het land waar het daadwerkelijk vandaan komt...

Je ogen vallen uit je hoofd... En je mond open van verbazing...

Chemisch.. Giftig.. Zooi.. En mensenarbeid... Bizarre omstandigheden..

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:52

Shaggy09 schreef:
Jaa het is 10 kg p.p, maar we gaan met zijn drietjes dus hebben we 1 koffer van 10 kg voor ons 3. Die staat wel gewoon op naam van mij, maar we stoppen alle 3 bagage er in.


Staat gewoon in de algemene voorwaarden toch? Meende dat het bij KLM iets van 21 nog wat per kilo was. Maar met RA zal dat flink meer zijn.

Reden voor mij om niet met zo'n maatschappij te vliegen. Ik wil gewoon rustig 23 kilo mee kunnen nemen. En anders een schappelijk bedrag betalen.

Je kan het trouwens prima meten met een kofferweegschaal.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:27

Janine1990 schreef:
Waarom heb ik ineens zoveel verhalen views op insta? Allemaal van die bikinidames.

Prima, staat niets interessants op. Maar waar komt dit ineens vandaan? Gaat om een stuk of 100. Echt sinds een paar dagen :/

Ja dat heb ik ook! :P

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:27

Shaggy09 schreef:
Weet iemand hoeveel ik zou moeten bijbetalen als ik over de 10 kg handbagage zit? Vlieg met Ryanair.


Even bellen geeft het antwoord.

En heb je 10 p.p of 1x 10?
Dit moet op je eticket staan.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:29

SindyKaya schreef:
Janine1990 schreef:
Waarom heb ik ineens zoveel verhalen views op insta? Allemaal van die bikinidames.

Prima, staat niets interessants op. Maar waar komt dit ineens vandaan? Gaat om een stuk of 100. Echt sinds een paar dagen :/

Ja dat heb ik ook! :P


Oke waar komt het vandaan? :D
Zijn het fakes?

NinaCharlie
Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:07

KLM berekent per stuk, niet per kilo. En heb je nou betaald voor handbagage of voor ruimbagage? Welke handbagagekoffer weegt 3 kilo? :')

SavannahNx
Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:28

Je mag tegenwoordig bij RyanAir alleen nog maar handbagage meenemen als een rugzak. Dan hoef je niet bij te betalen. Een koffer is idd duurder. Die site is heel vaag, kan je ook niet helpen helaas!

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:30

Is het zo onduidelijk? :P
Ik heb 1 stuk handbagage, een koffer van 10 kg (afmeting 55x40x20)
We vliegen met zijn drieën en hebben 1 stuk handbagage in totaal, dus we moeten alle drie onze stuff in die koffer kwijt.

En je mag idd nog een handtas meenemen die onder je stoel past. Dat is standaard als je vliegt, de koffer van 10 kg heb ik dus erbij moeten kopen.

JM :#

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:25

Shaggy09 schreef:
Is het zo onduidelijk? :P
Ik heb 1 stuk handbagage, een koffer van 10 kg (afmeting 55x40x20)
We vliegen met zijn drieën en hebben 1 stuk handbagage in totaal, dus we moeten alle drie onze stuff in die koffer kwijt.

En je mag idd nog een handtas meenemen die onder je stoel past. Dat is standaard als je vliegt, de koffer van 10 kg heb ik dus erbij moeten kopen.

Je mag dan toch alle 3 een reistas van 10 kilo gratis meenemen? Voor 3 personen kun je never nooit in één handbagagekoffertje kwijt lijkt me.

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:17

Nee 1 persoon mag een koffer van 10 kg meenemen.
We gaan een kort weekend dus het moet lukken maar het is wel echt opletten dat we beperkt meenemen.

JM :#

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:10

Handbagage is gratis dus waarom niet gewoon nog een koffer of tas meenemen? Ik zou echt niet zo krampachtig voor drie mensen alles in 1 koffertje proberen te stouwen. Je hebt volgens mij je koffer al halfvol aan alle oplader kabels en evt camera's voor 3 mensen :')

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:12

Sommige low cost-carriers zijn wel heel zeikerig over handbagage dus ik snap het wel dat je zeker wil weten hoe het zit.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Claudia81, DotBot, HarmanyL, Jacksie, JoT, JudithGigi, Lalidan, LWDaisy, ManonGrr, Mariett, Mondy, nathe, Nientsje, Rianneko, Sanne_zepp, SannevZ, sinnekinne, Sylke104, XxMariellexX en 78 bezoekers