Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nikass
Berichten: 16675
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:29

Gracezellaa schreef:
Ik heb ook een OnePlus, maar een iets nieuwere versie. Bij de mijne staat er bij het instellen van het alarm "herhalen" en dan de eerste letters van alle dagen van de week. Door op die letters te drukken geef je aan op welke dagen dat alarm af moet gaan.
Moet je eens vroeg, dan kun je of het hele alarm veranderen, of gewoon een nieuw alarm maken voor die ene dag.

Daarbij kun je ook op het pijltje naast herhalen klikken, dan komt er een kalender tevoorschijn en kun je de specifieke data aanklikken waarop het alarm moet gaan.


Thanks, gelukt!


Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:49

poes schreef:
Week of 5? Wat is hun normale termijn?


Ook geen idee van. Is de eerste keer dat ik er een deken naartoe breng. En die dag was ik dus niet op mijn briljantst. :o

c_alsemgeest schreef:
Ik zou gewoon sowieso even bellen, om te vragen of ze een indicatie kunnen geven hoe lang het nog duurt?


Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen. Morgen is het twee weken geleden, dus dan is het niet opdringerig om te horen hoe het zit, toch.

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:17

Gini schreef:
poes schreef:
Week of 5? Wat is hun normale termijn?


Ook geen idee van. Is de eerste keer dat ik er een deken naartoe breng. En die dag was ik dus niet op mijn briljantst. :o

c_alsemgeest schreef:
Ik zou gewoon sowieso even bellen, om te vragen of ze een indicatie kunnen geven hoe lang het nog duurt?


Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen. Morgen is het twee weken geleden, dus dan is het niet opdringerig om te horen hoe het zit, toch.


Of het opdringerig is hangt meer af van hoe je het brengt....

Ik had gewoon binnen een dag gebeld en gezegd: joh ik heb m'n deken gisteren gebracht om te wassen, maar ik ben helemaal vergeten te vragen met wat voor termijn ik rekening moet houden, kan je me dat alsnog vertellen? Dan weet ik even waar ik rekening mee kan houden.

Moeilijker dan dat hoeft het niet te zijn.

Als je na twee weken belt en vraagt: wanneer is mijn deken eigenlijk klaar? Kan dat ook nog steeds opdringerig klinken...

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:24

Klopt helemaal, het had op verschillende manieren gemakkelijker gekund. :') Ik zal het dus maar zo vriendelijk mogelijk vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:28

Gini schreef:
Klopt helemaal, het had op verschillende manieren gemakkelijker gekund. :') Ik zal het dus maar zo vriendelijk mogelijk vragen.
Je kunt toch gewoon zeggen dat je ze niet wilt opjagen, maar dat je gewoon wilt weten of ze een indicatie kunnen geven omdat je dat vergeten was te vragen en niet weet wat normaliter de termijn is? :)

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:07

Ik ben er sinds vandaag achter dat mijn shetlander luizen heeft. Nou staat hij nog maar kort op de huidige plek. Daarvoor heeft hij ongeveer een maand bij een aantal andere shetlanders gestaan. Hoe groot is de kans dat de rest ook luizen heeft?
De eigenaren van de shetlander spreek ik niet meer, dus ik zit heel erg te twijfelen of ik dit wel moet melden of niet?

marley93
Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:11

Ik weet niet op welke manier je bent weggegaan van de plek waar hij met de andere shetjes stond, maar als dat geen 'vechtscheiding' was, kun je altijd even een berichtje sturen aan één van de eigenaren toch? Misschien zullen ze het al wel gemerkt hebben, zelfs.
Ik heb het destijds in ieder geval wel gedaan toen mijn paard met luis van de opvang kwam, gewon voor mijn eigen geweten als ik heel eerlijk ben. :')

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Nikass
Berichten: 16675
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:05

Mijn vriend kreeg op zijn telefoon allemaal oude foto's te zien via Google. Maar bij het bekijken verdwenen ze. Waar kun je ze weer terugvinden?
Het is een Samsung telefoon.

Kookaburra
Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 12:29

Eigen fotos die hij zelf heeft gemaakt? Wellicht even in google drive kijken.

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

Nikass
Berichten: 16675
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:07

Kookaburra schreef:
Eigen fotos die hij zelf heeft gemaakt? Wellicht even in google drive kijken.


Ja eigen foto's. Hoe kom ik in Google drive?

deksel
Berichten: 3776
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:41


Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:15

Het viel me op dat auto's, volledig elektrisch of hybride, altijd blauwe details hebben. Waarom wordt blauw geassocieerd met elektrisch rijden?

fotolijstje
Berichten: 2707
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:25

Captain schreef:
Het viel me op dat auto's, volledig elektrisch of hybride, altijd blauwe details hebben. Waarom wordt blauw geassocieerd met elektrisch rijden?

Ligt aan de auto eigenlijk maar de kleur blauw kan als rust en vrede gezien worden. Of als water etc

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"

c_alsemgeest
Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 15:37

En blauw associëren 'wij' vaak met schoon.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

marley93
Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:53

Nodigt azijn katten echt uit om ergens te piesen, of stoot het juist af?
Net met veel schrobben de pislucht met biotex uit mijn vloerkleed gekregen, maar ik wil natuurlijk niet dat ze er weer gaan zitten plassen (hoewel ze dat nu 9/10 keer netjes op de bak doen).
Mijn moeder raadde me aan om azijn te gebruiken zodat het ze weert om daar te plassen, maar op internet vind ik ook het tegengestelde. :+

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 22:38

marley93 schreef:
Nodigt azijn katten echt uit om ergens te piesen, of stoot het juist af?
Net met veel schrobben de pislucht met biotex uit mijn vloerkleed gekregen, maar ik wil natuurlijk niet dat ze er weer gaan zitten plassen (hoewel ze dat nu 9/10 keer netjes op de bak doen).
Mijn moeder raadde me aan om azijn te gebruiken zodat het ze weert om daar te plassen, maar op internet vind ik ook het tegengestelde. :+



Wat ik wel weet is dat de geur van bleek katten aantrekt en de geur van citrus katten afstoot. Azijn weet ik eigenlijk niet.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 01:15

Biotex gebruiken. Je moet het weghalen niet willen ‘ afschrikken’ want dat werkt altijd averechts.

Ik vraag me af: als ik drie wensen mag doen en eentje ervan is de beste zangeres ter wereld worden.

Gaat de geest dan mijn stem beter maken of alle andere stemmen verslechteren indien nodig tot iedereen slechter zingt dan ik?

Ik kan daar wakker van liggen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Indy_Mouse_9
Berichten: 2118
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:43

poes schreef:
Ik vraag me af: als ik drie wensen mag doen en eentje ervan is de beste zangeres ter wereld worden.

Gaat de geest dan mijn stem beter maken of alle andere stemmen verslechteren indien nodig tot iedereen slechter zingt dan ik?

Ik kan daar wakker van liggen.


Briljant :')
Ik denk dat het ligt aan de geest. Tref je een aardige / goede gebeurt het eerste, tref je een kwade / slechte die iets tegen de mensheid heeft, dan het tweede.

Het klinkt als een mooie aanzet voor een verhaal trouwens :) heb al ff zitten denken, maar het gebeurt in geen van de boeken die ik ken.

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:55

c_alsemgeest schreef:
En blauw associëren 'wij' vaak met schoon.


Dat heb ik toch meer met groen.. natuurlijk, een goede kleur!

marley93
Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:11

poes schreef:
Biotex gebruiken. Je moet het weghalen niet willen ‘ afschrikken’ want dat werkt altijd averechts.

Ik vraag me af: als ik drie wensen mag doen en eentje ervan is de beste zangeres ter wereld worden.

Gaat de geest dan mijn stem beter maken of alle andere stemmen verslechteren indien nodig tot iedereen slechter zingt dan ik?

Ik kan daar wakker van liggen.


Ja de biotex is echt top inderdaad. Die heeft goed z'n werk gedaan. Maar dan laat ik het verder. De lucht is weg, en ik heb de betreffende kitten al meermaals op de bak zien piesen dus het zal wel goedkomen.

Je vraag kan ik geen antwoord op geven, maar ik hoop het eerste. _O-

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Roodvos
Berichten: 6651
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:24

fohadie schreef:
marley93 schreef:
Nodigt azijn katten echt uit om ergens te piesen, of stoot het juist af?
Net met veel schrobben de pislucht met biotex uit mijn vloerkleed gekregen, maar ik wil natuurlijk niet dat ze er weer gaan zitten plassen (hoewel ze dat nu 9/10 keer netjes op de bak doen).
Mijn moeder raadde me aan om azijn te gebruiken zodat het ze weert om daar te plassen, maar op internet vind ik ook het tegengestelde. :+



Wat ik wel weet is dat de geur van bleek katten aantrekt en de geur van citrus katten afstoot. Azijn weet ik eigenlijk niet.

Ik reinig mijn kattenbakken met azijn. Dat spoel ik uiteraard wel goed weg, maar katten gaan daarna normaal weer op de bak. Ik zou het niet gokken.
Katten schijnen ook een hekel te hebben aan lavendel. Dus misschien een paar druppeltjes lavendelolie?
Mijn kater kauwt niet meer op de deurstoppers sinds ik daar lavendelolie op gedaan heb.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

geerte
Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:12

Weet iemand een adres rondom Amersfoort waar je je schaatsen kan laten maken? Er is een sluiting kapot dus ik denk heel makkelijk te maken maar kan niet echt iemand vinden die schaatsen kan repareren.

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:21

geerte schreef:
Weet iemand een adres rondom Amersfoort waar je je schaatsen kan laten maken? Er is een sluiting kapot dus ik denk heel makkelijk te maken maar kan niet echt iemand vinden die schaatsen kan repareren.

Sluitingen kunnen toch bij iedere schoenmaker gemaakt worden?

geerte
Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:28

Even snel een voorbeeld van internet geplukt. Maar het gaat om de bovenste sluiting, ik neem aan dat een schoenmaker die niet kan maken.
[ img ]

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

Hilli
Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:37

Die wintersportwinkel in het centrum misschien?

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, alweerkwijt, Amazonbot, Apacheshadow, Buxy, Facebook, Freekfuchs, GoogleAdsense, Lis_Ol, Nayan, NogSteedsGek, onpaard, Waratje en 151 bezoekers